Dragon Lord

De verzameling van bij elkaar gezochte dingen, die eigenlijk nergens anders bij passen. Dat kun je hier plaatsen en lezen.
Plaats reactie
hellsofoblivion
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit is mijn eerste verhaal op dit forum, dus ik weet niet goed of het goed is.
Feedback is dus welkom :D
Veel leesplezier!

Proloog

Eerste dode ik mensen, met mijn moorden bevrijde ik de draken. Mijn naam de zwerver, de vernietiger van Oblivion, de redder van Loerem en sinds kort: Dragon lord. Hoe ik daar aan gekomen ben…?

‘Pak hem!‘ ik kijk om en zie twee potige mannen naar me toe renen. Ik sprint de eerste beste steeg in en span m’n boog. Een man komt de hoek om. Ik laat de pees los en de man zakt in elkaar. De twee mannen verschijnen achter hem. Ik draai me om en ren verder de steeg in. Achter me hoor ik de twee mannen vloeken als ze het lijk zien liggen. Ik spring over een muurtje en ren naar de herberg van Malle Kees. Ik ga zitten en trek m’n kap zo ver over m’n hoofd dat je net aan mijn mond kunt zien zitten. De twee mannen komen iets later binnen.
‘Waar is hij?’ roept de ene.
‘Wie?’ zegt Malle Kees verbaast.
‘De man die Beanlin vermoord heeft! Gromn, kijk hij zit daar.’ hoor ik de man zeggen. Ik verwacht ieder moment een dolksteek in mijn rug. Als ik omkijk, zie ik dat Gromn de man aan de andere kant van het vertrek doodsteekt. Er staan tien gewapende mannen op en die vallen Gromn en zijn maat aan. Ik loop naar de bar terwijl de mannen de lijken wegslepen.
‘Is het gelukt?’ vraagt Malle Kees.
‘Ja, ik kon hem zo van het balkon afschieten.’ antwoord ik.
‘Mooi, hier is je geld.’ zegt Malle Kees.
‘Dank je’ antwoord ik. ‘Trouwens, zijn er nog draken gezien in het gebied?’
‘Ja, maar ik dacht dat je daar niet op joeg?’ zei Malle Kees. ‘Dus je volgende slachtoffer is een Dragon Lord?’
‘Ja.’ zei ik.
‘Oké. Je vind hem in Sky Haven Tempel bij de stad Riften.’
‘Oké. Bedankt.’

Sky Haven Tempel, Riften.

Ik lig op mijn buik met mijn boog gespannen. Ik kijk naar de draak onder me, en naar het legen zadel. Wanneer komt hij nou weer terug uit de tempel? Ik hoor voetstappen. Ik draai me om en zie een Gobelin op me afkomen! Ik trek me dolk en gooi hem naar de Gobelin. Het wezen zakt in elkaar. Ik sluip ernaartoe om mijn dolk te pakken. Opeens hoor ik voetstappen bij de draak. Ik ren weer terug naar de plek en zie de Dragon Lord opstappen. Ik mik en laat de pees los. De pijl zoeft weg en doorboord de Dragon Lord. Dan schrik ik me rot. Aan de andere kant van de tempel staan nog meer Dragon Lords. Ze hebben het lijk nog niet ontdekt. Ik spring van het rotsblok af en sluip naar het lijk toen. Ik trek het uniform van de lord aan en zet zijn helm op. Ik kijk achter me en zie twee andere Lords naar me toe lopen. Ze zien het lijk en willen wegrennen, maar de draak van de dode Lord springt op en dood de twee Lords. Huh? Die draak denkt dat ik zijn Lord ben. De draak draait zich om en zegt: ‘Ik weet ook wel dat je mijn lord niet ben, maar ik en mijn soortgenoten worden onderdrukt door deze mensen. Wij willen niets liever dan ze dood zie…’ En verder kwam de draak ook niet. Drie pijlen boorden zich in de nek van de draak. Er komt een dozijn aan Dragon Lords en gewapende soldaten aangerend. Ik trek mijn zwaard en val hun aan. Alle draken vallen de soldaten aan. Naast mij verschijnt een man. Kom zegt hij, laten we wat kopensnellen. We vallen met ze tweeën de overige soldaten aan. Ik hak en steek er oplos. De vreemde man geeft me dekking. De draken vallen opnieuw aan. Nu zijn er nog maar een stuk of vijf over. De vreemde man ligt naast me, badend in zijn eigen bloed.
De strijd is over, Sky Haven Tempel is verwoest, de gevreesde Dragon Lords zijn bijna allemaal dood, de draken hebben mij tot laatste Dragon Lord gemaakt, als eerbetoon de ik hun hun vrijheid heb terug gegeven. De draken gaan terug naar hun thuisland in de hooglanden van Skyrim. Ik, de laatste Dragon Lord heb van hun de taak gekregen om er voor te zorgen dat er nooit meer Dragon Lords komen.
DOminator
Balpen
Balpen

Volgens mij hoort dit bij fan-fiction thuis ;). Het is een verhaal over het spel toch? Dat regelt een mod nog wel denk ik zo ;).

Afijn, over het verhaal:
Eerste dode ik mensen, met mijn moorden bevrijde ik de draken. Mijn naam de zwerver, de vernietiger van Oblivion, de redder van Loerem en sinds kort: Dragon lord. Hoe ik daar aan gekomen ben…?
Eerste zin:
Bevrijde is persoonsvorm. Het is verleden tijd, werkwoord is bevrijDen (dus met een 'd')
Stam + de
bevrijdde

bevrijde is een bijvoeglijk werkwoord. bijv. De bevrijde draak.

zin 2:
Of:
Mijn naam, de zwerver
of:
Mijn naam is de zwerver

Sowieso moet Dragonlord aan elkaar geschreven worden. Verder, op zich is het toegestaan. Maar aangezien je in het Nederlands schrijft, is het gebruikelijker ook de term Dragonlord te vernederlandsen. Dus Drakenmeester (o.i.d.)

‘Pak hem!‘ ik kijk om en zie twee potige mannen naar me toe renen.
Na een uitspraak moet je soms met een kleine letter en soms met een hoofdletter beginnen.
Altijd wanneer je 'zei hij, vroeg hij, raadde hij' zinnen gebruikt, moet je deze met een kleine letter schrijven. Aangezien de zin nog niet afgelopen is.

In dit geval, is de zin afgelopen en moet 'ik' met een hoofdletter geschreven worden.
Een man komt de hoek om. Ik laat de pees los en de man zakt in elkaar. De twee mannen verschijnen achter hem
Dit snap ik niet helemaal. Er zitten 2 mannen achter je aan, je schiet er 1 dood en er blijven 2 mannen achter je aan zitten?
Of schiet je gewoon zomaar iemand dood om een onbekende reden? Als de hoofdpersoon dacht dat het een van de achtervolgers was maar per ongeluk iemand anders neer schoot, zou hij hier emoties bij moeten hebben. Of juist niet wat je kan vermelden als 'Ach, ik heb al zoveel doden op mijn geweten, jammer dan dat dit de verkeerde is' ofzo.
Ik ga zitten en trek m’n kap zo ver over m’n hoofd dat je net aan mijn mond kunt zien zitten. De twee mannen komen iets later binnen.
m'n bestaat niet. gewoon 'mijn' uitschrijven.
‘Wie?’ zegt Malle Kees verbaast.
Malle is zijn voornaam? Of is Kees een beetje mal? Als het de tweede is, kleine letter. Als het de voornaam is, aparte voornaam :p.
‘Is het gelukt?’ vraagt Malle Kees.
‘Ja, ik kon hem zo van het balkon afschieten.’ antwoord ik.
‘Mooi, hier is je geld.’ zegt Malle Kees.
‘Dank je’ antwoord ik. ‘Trouwens, zijn er nog draken gezien in het gebied?’
‘Ja, maar ik dacht dat je daar niet op joeg?’ zei Malle Kees. ‘Dus je volgende slachtoffer is een Dragon Lord?’
‘Ja.’ zei ik.
‘Oké. Je vind hem in Sky Haven Tempel bij de stad Riften.’
‘Oké. Bedankt.’
Ten eerste: deze zinnen gaan allemaal verder, dus moet je een komma neerzetten i.p.v. een punt (behalve bij 'Is het gelukt?' en 'daar niet op joeg?' daar staan de vraagtekens gelijk aan een komma).

Ten tweede is het op deze manier een beetje statisch. Op zich niet verkeerd, maar het kan nog wat levender. Dit leer je op zich gewoon met ervaring, maar we kunnen natuurlijk altijd proberen dit proces wat te versnellen ;).
‘Is het gelukt?’ vraagt Malle Kees. De man kijkt de ober aan en steekt twee vingers op. Al snel komt de ober aan met twee heerlijke, koude biertjes.
‘Ja, ik kon hem zo van het balkon afschieten.’ Bij wijze van viering proost ik met Malle Kees, waarna malle een klein buideltje uit zijn broekzak haalt.
‘Mooi, hier is je geld.’ Zo onopvallend mogelijk geeft hij mij het buideltje aan, even open ik het zakje om te controleren of alles erin zit.
‘Dank je,’ antwoord ik, terwijl ik het zakje in mijn broekzak steek. ‘Trouwens, zijn er nog draken gezien in het gebied?’
‘Ja, maar ik dacht dat je daar niet op joeg?’ Malle Kees keek me verbaast aan. ‘Dus je volgende slachtoffer is een Dragon Lord?’
‘Ja,’ antwoord ik droog, 'de simpele opdrachten van de laatste tijd begonnen me te vervelen, dus ik ben toe aan iets nieuws.'
‘Oké,' antwoord Malle, na het zien van mijn vastbesloten gezicht,'Je vind hem in Sky Haven Tempel bij de stad Riften.’
‘Bedankt.’ Even klopt ik de man op zijn rug, waarna ik snel het laatste bier achterover gooi, wat munten op de bar smijt en deze uitloop.
Het klopt niet helemaal wat ik er nu van gemaakt heb, maar ik denk wel dat je snapt wat ik ermee duidelijk probeer te maken. Door soms hele simpele dingen toe te voegen, begint het er allemaal een stuk levendiger uit te zien.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gobelin schreef: De term gobelin wordt in het Nederlands gebruikt voor wandtapijt in het algemeen, maar duidt meer specifiek op de afkomst van het wandtapijt uit de Manufacture des Gobelins in Parijs. Die manufactuur is opgericht in het leegstaande pand - het Hôtel Gobelin - dat voorheen door het verversgeslacht Gobelin werd gebruikt.
;). De Engelse term die je zoekt is 'Goblin'. De Nederlandse vertaling voor dit woord wordt aangeduid met 'Aardman'
Ze zien het lijk en willen wegrennen, maar de draak van de dode Lord springt op en dood de twee Lords. Huh? Die draak denkt dat ik zijn Lord ben.
Gedachten schuin gedrukt zetten. Dit maakt het overzichtelijker.
Er komt een dozijn aan Dragon Lords en gewapende soldaten aangerend.
Het moet aanrennen zijn. Dozijn is inderdaad enkelvoudig.
Maar een dozijn lords + gewapende soldaten maakt het geheel wel meervoud.
'Kom,' zegt hij, 'laten we wat koppensnellen'
1. leestekens vergeten
2. koppen, niet kopen ;).

Het einde gaat een beetje erg snel. Binnen 3 zinnen zijn alle dragonlords ineens gedood en is de oorlog beëindigd. Als de draken zo machtig zijn en zo'n enorme haat hebben tegen de dragonlords, waarom zijn ze dan niet al veel eerder gezamenlijk in opstand gekomen? Als er nooit meer dragonlords mogen bestaan, waarom wordt hij dan weer zo genoemd? Zouden de draken hem geen andere naam geven?

Het zit een beetje instabiel in elkaar. De rest van het verhaal loopt hartstikke goed. Hoewel de motieven van de hoofdpersoon ook niet erg duidelijk zijn, wil hij gewoon geld verdienen? Of heeft hij een hele mooie reden om de draken te willen bevrijden?

Maar, voor een eerste verhaal vind ik echt dat het goed in elkaar steekt hoor. Als je genoeg blijft schrijven, denk ik dat jij over 6 maanden een enorm sterk verhaal in elkaar kunt zetten.
Schrijf niet wat je wil schrijven, schrijf wat je hand schrijft en vergeet nooit je hart te volgen.
hellsofoblivion
Puntenslijper
Puntenslijper

echt heel erg bedankt!!!!
ik zal dit allemaal zeker menemen in mijn volgende hoofdstuk
malle kees, is zijn bijnaam, hij heet gewoon kees, maar omdat hij een beetje raar is heb ik daar mallekees van gemaakt :P
het was de bedoeling dat hij de hij die drakenmeester zou doden, maar dat ging niet zo goed en redde hij prerongelukt de draken.
de draken noemde hem drakenmeester als eerbetoon, en hij krieeg van de draken de opdracht ervoor te zorgen dat er nooit meer drakenmeesters komen die de draken onderdruken.
maar dat was inderdaat wel vaag uitgelgt! :P
ik haal mijn inspiratie uit een spel(serie)
google maar eens op :
elder scrolls oblivion
" " skyrim
maar nogmaal, heel ereg bedankt!!!! :angel
DOminator
Balpen
Balpen

Oei... bijnamen, ik weet eigenlijk niet wat de regels daarbij zijn met betrekking tot hoofdletters...
Ik zou in ieder geval in het verhaal wel even uitleggen hoe hij aan die bijnaam komt. Daar ben ik nu dan toch nieuwsgierig naar ;). Kan je natuurlijk ook gewoon in het verhaal verwerken door hem rare dingen te laten doen ;).
Schrijf niet wat je wil schrijven, schrijf wat je hand schrijft en vergeet nooit je hart te volgen.
hellsofoblivion
Puntenslijper
Puntenslijper

nou...
er komen nog nieuwe hoofdstukken
dus malle kees word wel erg mall :D
hellsofoblivion
Puntenslijper
Puntenslijper

ik heb het heeeeeeel erg druk :(
en ik ben ook samen met mijn zus een verhaal aan het schrijven
dus ik hoop dat hoofdstuk 1 aan het einde van deze week staat!!!
Plaats reactie

Terug naar “De WegisWeg”