Wedstrijd 18

In dit board worden verhalen wedstrijden georganiseerd. Wanneer je graag de uitdaging aangaat met andere schrijvers is dit zeker de plek voor jou!

Moderator: Patrick

Plaats reactie

Welk verhaal vind jij het beste?

Peiling eindigde op 11 sep 2011 11:22

De zomerse liefde van Nachtogen
5
56%
Het Noodlot
4
44%

Totaal aantal stemmen: 9
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Helaas is er weinig animo voor schrijfwedstrijden. Daarom gaan we het op een andere manier proberen. Het komende jaar zullen er vier schrijfwedstrijden plaatsvinden: elke schrijfwedstrijd heeft als thema het seizoen waarin de wedstrijd zich bevindt.

Wedstrijd 18 heeft dus als thema: de zomer
Wedstrijd 18
De zomer
De bedoeling is dat het verhaal te maken heeft met de zomer. Het hoeft zich niet per se in de zomer af te spelen, maar kan ook in de thematiek hiernaar verwijzen of het personage denkt bijvoorbeeld terug aan de zomer terwijl het winter is. Let op: het thema moet te maken hebben met de zomer, anders zal het verhaal niet in de stemming opgenomen worden!

Jullie verhalen zullen beoordeeld worden op:
Houden aan thema/opdracht
Originaliteit
Inhoud
Stijl
Spelling en grammatica

Het is mogelijk om jullie verhalen vanaf vandaag in te zenden in dit topic. Zowel de moderators en de leden geven punten en feedback. Zo snel de school weer begint, zal hier ook een stempoll worden geopend!

Dit maal is er geen minimum of maximum aantal woorden. Let op: het moet wel een kortverhaal/one-shot zijn: dus geen hoofdstukken. Maak het verhaal zeker niet te lang: hierdoor zou je punten kunnen verliezen.

De inzending sluit op 1 september 2011 om 23u59

LET OP!! Sinds enkele maanden is er een nieuw reglement voor de wedstrijden. In het topic dat over het nieuwe reglement gaat, zullen vele vragen al beantwoord worden. Bij twijfel kan altijd de wedstrijdmoderator (Patrick) gecontacteerd worden of een bericht geplaatst worden in de chatbox.

VEEL SUCCES!
Why are you so frightened? Have you no faith?
Elfenring
Balpen
Balpen

Dus je moet je verhaal hieronder plaatsen als reactie?
I am the stories that I write, it is my soul and my destiny and whithout it I wouldn't know who I am.
Elfenring
Balpen
Balpen

Hier is het dan, ik ben er super trots op, het verhaal kwam opeens aanvliegen.

De zomerse liefde van Nachtogen

Ik liep door het woud over de ijskoude sneeuw die onder mijn poten knerpten. Ik voelde dat ik oud geworden was. Elk jaar ging ik terug naar de plek waar het gebeurd was. Waar alles gebeurd was!
Het was nu hartje winter en de zon begon reeds zwak de wereld met zijn stralen te strelen.
Ik volgde het pad dat ik zo goed kende en waar ik reeds een jaar niet meer gelopen had. In mijn vacht zaten vele witte plukken. Op de boomtakken lag sneeuw dat om de zoveel tijd in een stortvloed naar beneden kwam. Kriskras liep ik tussen de bomen en bosschages door.
De bomen tekende zich momenteel af als silhouetten tegen het vage ochtendlicht. Ik kwam eindelijk tussen de bomen vandaan en liep de tra op. Een klein meertje strekte zich uit. Het meertje werd gevoed door een waterval die hoog uit de bergen kwam. Alles was nu volledig bevroren. Het water op de rotsen was verstard in zijn beweging.
Hier was alles gebeurd! Hier vond ik mijn geluk en hier verloor ik mijn geluk. Elk jaar kwam ik terug naar deze plek. Waarom? Ik wist het niet, mijn poten voerde mij hier altijd heen. Altijd op dezelfde dag.
Op die steen aan de overkant had ze gelegen. Ik weet het nog als de dag van gister ook al was het enkele jaren geleden. De schoonste wolf die ik ooit gezien had.
Ik liep nu naar de steen waar zij gelegen had en ging op de ijskoude steen liggen.

Ik kwam tussen de weelderige bosschages vandaan in een gebied waar ik nog nooit gelopen had. Alles was groen en de geur van water, mos en natte aarde vulde mijn neus. Enkele uren geleden was er een zomers regenbuitje geweest.
Ik kwam op een tra en gaf mijn ogen rustig de kost. Ik zat nog half verscholen tussen twee rozenstruiken. Enkele plukjes van mijn zwarte vacht waren aan de doorns blijven hangen. Een meertje spreidde zich voor mij uit. Het glansde in het felle licht van de zon en weerkaatste de warme stralen. Het water viel kletterend van de rotsen, waar zich overal groen mos op gevestigd had. Vele varens stonden om het meertje heen en ook enkele rietstengels. Maar het schoonste van alles lag aan de overkant op een grijze steen. Een prachtige witte wolf. Aan de geur te ruiken was ze een teefje. Haar aanblik benam me de adem terwijl ik steeds dichter naar haar toe ging. Mijn poten lieten afdrukken achter in de drassige grond. Haar vacht was bij haar hoofd pluizig en wat langer. Haar oren hadden kleine pluimpjes en haar snoet was spits en wonderschoon. Haar staart zat onder de lange donsharen. Ze glom zo mooi in het licht van de zon als een godin voor mijn ogen. Even dacht ik zelfs dat dit alles een illusie was. Totdat ik voor haar stond.
Ik raakte bijna in extase van haar overweldigende zoete geur. Haar ogen gingen open en twee felblauwe ogen keken mij aan.
‘Hoe heet jij?’ zei ik haperend.
‘Ik heet Ochtenddauw en hoe heet jij?’ zei ze met een lieve heldere stem.
‘Ik ben nachtogen.’
Die middag was de beste die ik ooit meegemaakt had. Het warme zonlicht verwarmde ons gedurende onze paring en in de late avond verwarmde de steen onze lichamen.
Haar geur en de geur van de vele bloemen tussen het gras kan ik zelf nu nog ruiken. De geluiden van het water en de bijen die vrolijk heen en weer gingen, van bloem naar bloem.
Ik kan zelfs nog voelen hoe een vlinder op het topje van mijn snuit landde en daar bleef zitten.
Het licht dat mat tussen het bladerdek doorscheen op het pad waarop wij liepen. Die zomer was de mooiste van mijn leven samen met de herfst, maar de winter bracht de ellende en de dood.
Die winter gingen we naar het meertje, waar we over het ijs liepen. Dolgelukkig en glijdend over het ijs en toen gebeurde hét. Ochtenddauw zakte door het ijs en verdween onder water. Drie dagen heb ik gewacht tot ze boven zou komen, ook al wist ik dat het onmogelijk was. Daarna heb ik vier dagen onafgebroken gejankt. Mijn stem was uiteindelijk helemaal schoor en hees.
Elk jaar kom ik terug naar deze plek. Voor iets! Maar nog altijd weet ik niet wat het is.
Ik zou er alles voor over hebben gehad om die zomer voor eeuwig voort te laten duren met de kwetterende vogels, terwijl zij en ik door het bos rennen en ravotten. De geur van het bos in mijn neus en haar zoete overweldigende aanwezigheid naast mij.
Dit alles was acht jaar geleden gebeurd, ik was toen pas twee jaar oud. De herinnering was echter in al die jaren niet vervaagd en ik had nooit een ander vrouwtje gewild.
Opeens zag ik haar daar liep ze over de sneeuw, vreemd genoeg liet ze geen sporen achter. Haar schoonheid was nog net zo overweldigend als toen. Haar witte vacht leek deze keer werkelijk te stralen en haar ogen waren zo diepblauw als de lucht op een heldere dag. Ze kwam steeds dichterbij, voor een moment dacht ik dat mijn ogen mij bedrogen, maar toen begon ze te spreken.
‘Nachtogen, ik ben gekomen, het is tijd om te gaan,’ zei ze vriendelijk lachend.
Ik stond op en liep naar haar toe en samen verdwenen we in een zomerse zonnestraal die op dat moment door het wolkendak heen brak.
Niet veel later verdween de zonnestraal en was de tra weer in schemerlicht gehuld. Op de steen lag het kouder wordende lijk van Nachtogen, acht jaar lang had hij gewacht op dit moment zonder het zelf te weten. Na acht lange jaren zou zijn geliefde zomer voor eeuwig voortduren.
I am the stories that I write, it is my soul and my destiny and whithout it I wouldn't know who I am.
-Maaike-
Computer
Computer

Goed ik doe ook even een gokje :) Waar stressen voor school al niet toe kan leiden..
Voor de verandering een in drama-achtige sfeer :)
Aantal woorden: 940

Het noodlot

Het is een warme zomerdag. De laatste van een geweldige vakantie, die ik nooit zal vergeten. Het is niet alleen geweldig tijd met mijn beste vrienden van de Spaanse stranden, een aantal oude verloren vrienden kwamen ook de hoek om zetten. En terwijl ik dacht dat alles niet beter kon, brachten juist zij het meest schokkende nieuws ooit met zich mee.

Jacobs is een stille zwijgzame man in de begin twintig met het uiterlijk waar iedere vrouw een moord voor zou begaan. Iedere singel en weduwe, zelfs als er een gezin is en de leeftijd je het verbied. Mijn moeder daarentegen speelt al jaren tegen de regels van de natuur in. Wat maakt het haar uit, dat de kleding in de boetiekjes voor tieners zijn en niet voor vijftig plussers. Zolang zij zich goed voelt met de aandacht van alle jonge honden zit het volgens haar wel goed. Met het schaamrood op mijn kaken loop ik met haar door de stad tijdens haar shoptochten. Hoe vaak vertel ik haar niet dat ze het noodlot op zich af roept.

Maar dat was toen. Toen ze niet wilde luisteren naar haar jongste dochter die nog niets van de wereld weet. Die niet weet hoe een gebroken hart voelt. Als het kon, zou ze nu anders praten. Zou ze willen vertellen dat het haar spijt van haar nachtelijke avontuurtje met de goddelijke engel die naar aarde is gestuurd. Maar haar tong zal de woorden spijt nooit over haar lippen krijgen. Nooit!
Ik luister naar haar stille ademhaling in de hotelkamer. Morgen gaan we terug naar huis, naar het koude grillige Nederland. In plaats van gezellig strandfoto’s van de vakantie bekijken, zal het herfstnoodweer wat altijd na die heerlijke zomer komt niet alleen buiten toeslaan. Nee, zodra het nieuws wat mijn moeder met zich meesleept zich onder het welkoms comité verspreidt, zal er een orkaan losbarsten. Zelfs ik zal de gevolgen moeten dragen van haar daad en hopen dat niemand naar me zal wijzen en fluisteren: ‘zo moeder zo dochter, je zult het altijd zien.’

Even terug naar Jacobs, de mysterieuze jongeman waar de ogen spreken van duistere geheimen. De lichaamstaal doet je denken aan een wereldreiziger die overal is geweest. Maar zodra hij zijn mond opendoet vergeet je zijn hele uiterlijk, dan hang je aan zijn lippen. Wat voor gebazel hij ook uitstamelt, je moet blijven luisteren naar die betoverende stem. En hij verslond mijn moeder in die vieze stikkende bar waar geen normaal mens komt, behalve hij.

Mijn oude vrienden die na vele jaren eindelijk voorgoed uit mijn hart gestoten waren, heb ik binnen enkele seconden weer in mijn hart gesloten. Met hun grapjes en vrolijke gelach voelde ik me weer de brugklasser die de wereld wel aankon. De jonge tiener die iedereen het leven moeilijk maakte. Jacobs was een vriend van hen en met alle zwarte dagen die ik met ze had doorgemaakt, zonder het te weten, brachten ze een nieuwe zwarte bladzijde mee. Zonder het te weten, hadden we het maar geweten.

Met veel gelach en half dronken wist eigenlijk niemand meer wat er gebeurde. Mijn moeder en die goddelijke engel waren verdwenen. Niemand wilde ze zoeken, want iedereen wist wel wat die twee aan het doen waren. Nog nooit heb ik me zo ziek gevoelt voor een ander. Het idee, dat je moeder van vijftig een relatie aangaat met een jongen die nog geen drie jaar ouder is dan mijzelf, maakte me vreselijk ziek. Ik voelde me kotsmisselijk, mijn benen voelden als rubber en mijn ogen wilden zich niet meer scherp stellen.
Ik heb de hele Spaanse kust afgezocht naar een verliefd stel. In de drukte van de zaterdagavond is het haast onmogelijk om ze terug te vinden. En dat was het ook, pas in de ochtendgloren toen ik moedeloos op een stoep neerzakte, hoorde ik haar. Ik voelde haar armen die zich om mij heen sloegen. Haar hoofd zakte tegen me aan en ze snikte tegen mijn schouder. Haar woorden waren zacht en haar stem klonk ver weg.
‘Je had gelijk…’
Het was heel even of de nachtmerrie van de eens zo veranderde moeder was opgehouden. Was dit het teken dat ze zich naar haar leeftijd zou gaan gedragen? Die gedachte verdween net zo snel als die gekomen was. Wat was er die nacht gebeurt? Wat had de jonge god bij mijn moeder gedaan dat ze zo van streek was? Het was alsof mijn vader kwam vertellen dat hij haar niet meer moest. De ingestorte vrouw hing aan mijn schouder. Zwijgend keken we de opkomende zomerzon toe.
‘… het noodlot slaat toe, als je je verzet jezelf te zijn,’ fluisterde mijn moeder. ‘Beloof me altijd jezelf te zijn, wat er ook gebeurd.’
Ik zweeg. Er kwam geen antwoord in mij op, de vrouw die zich zo tegen zichzelf in gedroeg, vroeg mij mezelf te zijn?
‘Beloof het me!’ Haar stem begon sterker en zelfverzekerder te klinken. ‘Beloof het me!’
‘Ik beloof het,’ mompelde ik.
We hebben daar nog heel lang gezeten, in de warme Spaanse zon. Het noodlot had inderdaad toegeslagen. Waar mijn moeder me zo lang voor behoedt had, was haar overkomen.

Eén ding weet ik zeker, met mijn moeder zal ik nooit meer op vakantie gaan. Mocht het er ooit eens van komen, dan zoek ik het meest verlaten hol op, wat ik kan vinden. De meest afgrijselijkste hotelkamer met de minst interessantste uitgaansgelegenheden en met het treurigste zomerweer ooit.
Ik vond het altijd heerlijk om de jongste te zijn, een zusje zou ik nooit erg gevonden hebben, maar om in de zomer van mijn twintigste levensjaar er een te krijgen is onbeschrijfelijk…
- Never give up on anything, because miracles happen every day -

My head is a jungle...
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Bedankt voor jullie inzendingen!

De poll is geopend. Volgende week zondag wordt de winnaar bekend gemaakt!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Vergeet zeker niet te stemmen! Een berichtje achterlaten mag ook: dit is erg leuk voor de schrijvers!
Plaats reactie

Terug naar “Wedstrijden”