In éen klap...

Tranentrekkers en ernstige verhalen. Lees en laat je meeslepen in de drama van anderen.
Plaats reactie
rhodetjuh
Puntenslijper
Puntenslijper

Naast me lopen Lil en Bo. Lil heet voluit Lillian, maar dat vind ze geen mooie naam, dus moeten we haar Lil noemen. Lil is een vrolijk meisje van 15 jaar, blonde krullen en blauwe ogen. Meestal heeft ze kleren met felle kleuren aan, dat past echt bij haar. Lil maakt overal wel een grap van, zelfs is het doodeng of mega erg. Ze heeft geen vriendje nodig, vriendinnen vindt ze belangrijker. Bo integendeel, ze kan iedereen krijgen met haar volle lippen, haar donkerbruine ogen en zelfde kleur stijle haar. Bo is knap, zelfverzekerd en flirterig. Nou, en dan ik... Zucht. Oké, hou je vast want hier komt een erg negatieve beschrijving. Ik ben lelijk, onzeker, de jongste van de drie en kan niemand krijgen. Oké dan, ik zal iets meer vertellen. Ik heet Belle, heb bruin golvend haar, blauwe ogen, en ik ben nogal verlegen. Oké, en ook nog best gevoelig. Dat is dan nog zacht uitgedrukt. Maar ja. We lopen dus met zijn drieën door de stad. Bo moest zo nodig winkelen. Terwijl ze vorige week nog nieuwe kleren heeft gekocht.
"Hé, Bo, is dat niet Nick, waar jij pas mee..." Begint Lil. Bo geeft Lillian een duw.
"Hou je mond alsjeblieft, ik wil geen Nick meer horen. Hij zoent afgrijselijk!" Ik kijk Bo verbaasd aan. Ze moet blij zijn dat ze iemand moet krijgen, en dan dumpt ze hem omdat hij niet goed zoent?
"Dan zoen je toch gewoon niet," mompel ik. Bo is even stil, kijkt me aan en begint dan hard te lachen.
"Niet zoenen? Een relatie zonder zoenen? Kom op Bel, dat is toch geen leven." Bo staat even stil bij een etalage, en loopt naar binnen. Lil blijft staan.
"Zullen we een ijsje gaan halen of zo, ik heb honger!" Ik kijk in mijn portemonnee, hopend op een twee euro muntstuk. Nee dus. Ik moet lachen om de kwijlende Lil, die aan mijn arm hangt boven mijn portemonnee om mee te gluren.
"Ach kom op, heb je ook niks in je zak? Nou, dan doen we het op de manier van Bo. Lief kijken en een jongen aanspreken."
Ik schiet in de lach. Ik zie ons al als twee lieve puppy`s voor een jongen staan en bedelen om een ijsje. Lil loopt al naar een jongen toe en trekt me mee. Help, haal me uit deze nachtmerrie. Ik schaam me naar. Lil trekt een enorm lief gezicht, ten minste, lief... Haar lippen lijken wel opgezwollen, haar ogen staan alsof ze een vogelspin in iemands nek ziet lopen en haar wangen zijn rood als aardbeien.
"Lil, niet doen," fluister ik, maar Lil begint al te praten.
"Hé, knapperd!" Zegt ze tegen de jongen. Oh Lil, wat ben je dom, die gozer heeft toch een vriendin naast zich! De jongen kijkt Lil arrogant aan.
"Wauw, kijk die spierbundel, zie je dat, Bel? Zeg, trakteer jij ons misschien op een ijsje? Wij zijn uitgehongerd. Enne... dan heb ik nog een leuke beloning!" Lil slaat haar arm om de jongen zijn nek heen.
Zo doet Bo het ook altijd. Maar als Lil het doet... Bah! Wie zit dan nog op die beloning te wachten?
"Ga ergens anders jammeren met je opgezwollen babyface, baby!" Zegt de jongen en zijn vriendin begint te lachen.
"Oh, Gerard, die vond ik goed!" Lil keek het meisje boos aan.
"Oh ja? Nou, ik weet nog wel een goeie mop. Ken je deze die is het vriendje van deze." En opeens haalt Lil uit met haar hand, en geeft het meisje een klap in haar gezicht. Ik wil door de grond zakken, NU! Ik grijp Lil`s hand en trek haar mee de winkel binnen, waar Bo in gegaan was.
"Lil, ben je gek geworden of zo? Nu heb je echt een probleem hoor!"
"Whaha, niks geen probleem. Ze komen echt niet achter ons a..." Opeens stopt Lil met praten en duikt ze onder een kleding rek. Ik kijk naar de deur, en daar stapt Gerard binnen. Ten minste, zo noemde het meisje hem net. Gerard kijkt boos om zich heen en wijst dan naar mij.
"Jij! Waar is die halve gare baby vriendin van je? Zeg op!" Ik begin te trillen. Ik kan er niet tegen als iemand boos tegen me doet.
"Ik... ik weet niet!" Zeg ik zacht. Gerard pakt me opeens bij mijn keel beet.
"Zeg het, ik vermoordt haar! Wie aan Nina komt, komt aan mij." Gerard zijn ogen kijken kwaad. Dan draaien ze zich om.
"Kom op, laten we een ijsje gaan eten. Ik trakteer." Nina geeft Gerard een arm en kijkt nog eens kwaad achterom. Dan komt Lil te voorschijn.
"Te gek, Bel! Achtervolging in een winkel!"
"Nou, geweldig. Ik was doodsbang voor die vent." Bevend ga ik op een stoel zitten...
Jaloezie is een ziekte, beterschap bitch.
Xatham
Banned
Banned

Hey Rhodetjuh!
Je hebt weer een nieuw verhaal geopend zie ik. Ik heb een paar kleine opmerkingen:
Bo moest zo nodig winkelen. Terwijl ze vorige week nog nieuwe kleren heeft gekocht.
Om meer nadruk te geven zou je die zinnen aan elkaar kunnen koppelen op de volgende manier:
'Bo moest zo nodig winkelen en dat terwijl ze vorige week nog nieuwe kleren had gekocht.'
ik vermoordt haar!
'vermoordt' is in dit geval zonder t.

Verder vond ik het een heel leuk stukje. Op de een of andere manier trekt dit verhaal me ook meer dan de vorige. Vooral het volgende stukje vond ik heel leuk:
alsof ze een vogelspin in iemands nek ziet lopen
Hoe dan ook blijf ik beide verhalen gewoon lezen! Schrijf snel verder! :D
As the phoenix arises from his ashes...
Plaats reactie

Terug naar “Het Dramatheater”