Bloedmooi

The One Shot Club bestaat uit leden die elkaar opdrachten geven om een verhaal te schrijven. Zowel de aanvragen als de eindresultaten zijn hier te vinden!
Plaats reactie
Xatham
Banned
Banned

Naar opdracht van Jodiejj... Ik ben er persoonlijk erg tevreden over (maar het is aan Jodiejj om me te beoordelen)
Dit was zijn opdracht:
ik wil dat je een scene schrijft vanuit een seriemoordenaar die of zijn volgende moord beraamd of pleegd.
En dit is het verhaal...

Bloedmooi
Nadat hij haar ontmoet had, kon hij er gewoon niet meer om heen. Van een afstandje had hij haar geobserveerd, haar lange bruine krullen, haar helderblauwe ogen en haar lieve kleine wipneusje dat het schattig gezichtje compleet maakte. Al vanaf dat moment wist hij dat dit zijn nieuwe slachtoffer zou worden. Beelden waarbij het meisje was vastgebonden aan een hek en waarbij het bloed haar neusgaten uit liep, schoten al door zijn hoofd.
Niets te kennen gevend drong hij door de menigte op de dansvloer naar het meisje toe en uit het niets begon hij een babbeltje met haar, waarbij hij haar als een echte heer een drankje aanbood op zijn kosten. Het meisje had natuurlijk geen ‘nee’ gezegd en was verast over deze man met wie ze ook nog eens goed haar interesses kon delen.
Bij deze ontmoeting bleef het niet als het aan de man lag en op het moment dat de vrouw zei dat ze maar eens moest gaan, schraapte de man zijn keel. Een klein beetje schors maar toch vlot kwamen de woorden uit zijn keel.
“Zou je het leuk vinden om eens een keer iets af te spreken?” vroeg hij.
“Natuurlijk” zei de vrouw. “Zeg jij maar wanneer het jou goed uit komt.”
“Mij maakt het niet zo veel uit” had de man aarzelend gezegd. “Ik werk op mezelf dus ik kan eigenlijk altijd wel tijd voor je maken.”
“Weet je wat” zei de vrouw. “Ik zal je mijn nummer geven. Bel me maar een keertje, dan kunnen we altijd nog een afspraak maken.” De twee personen wisselde elkaars nummers uit en kort daarop verliet de vrouw het café.
De man keek de jonge vrouw na en bestudeerde de elegante manier waarop ze naar buiten liep. Weer flitsten de beelden door zijn hoofd. Beelden waarbij haar lichaam helemaal verminkt was door dolksteken en waarbij haar schattige gezichtje levenloos naar beneden gebogen was. Hij koesterde zijn gedachten met een lage fluisterende toon die verder niemand anders kon horen:
“Geduld, de eerste stenen liggen al op hun plaats. Nu is het alleen nog maar wachten op een geschikt moment om toe te slaan.”

Om acht uur precies stond de man in zijn zwarte sportwagen voor de deur van een appartementencomplex aan de dreef. Dit was het adres waar hij moest zijn, dit was het tijdstip wanneer hij er moest zijn. Lichtjes drukte hij zijn claxon in om aan te geven dat hij er was.
Vrij snel daarna kwam het bloedmooie meisje naar buiten, gekleed in een lange zwarte avondjurk. Ze was prachtig, beeldschoon. De man stapte uit, bewonderde en complimenteerde haar. Het meisje giechelde even en als een echte heer hield de man de deur voor haar open zodat ze makkelijk in kon stappen. De man nam zelf ook plaats, glimlachte naar haar en zij glimlachte terug.
“Zullen we dan maar?” vroeg hij. De jonge vrouw knikte.
“Waar gaan we eigenlijk naar toe?” vroeg ze even.
“Dat is nog een verassing” zei de man geheimzinnig. De man had voor haar de perfecte locatie uitgezocht. Het hek zoals hij het in zijn visioen had gezien was moeilijk te vinden maar hij had uiteindelijk een vergelijkbaar hek gevonden die als omheining diende van een kerkhof in een armer deel van de stad.
“En?” vroeg de vrouw toen de man de motor gestart had en met een behoorlijk tempo wegreed. “Wat voor een werk doe je eigenlijk?”
“Ik ben kunstenaar” mompelde de man zonder, zijn blik op de weg houdend.
“Zo, zo” zei de vrouw vol bewondering. Ze was wel gecharmeerd van een man met enig talent. “Als ik vragen mag, hoe verzin je een idee voor een nieuw kunstwerk? Als ik in musea dingen tegen kom, vraag ik me altijd af waar de kunstenaar aan dacht op het moment dat hij het kunstwerk maakte.”
“Ach” zei de man alsof het niets was. “Het is eigenlijk vrij simpel. Ik heb een bepaald beeld in mijn hoofd en dan probeer ik dat beeld na te maken.” Terwijl hij dat zei liet, sloeg hij linksaf en hij liet de auto langzaam uitrollen.
“Zijn we er al?” vroeg de vrouw verbaasd. De man knikte even. “Om de hoek is het.” De man stapte uit, liep om de auto heen naar de portier van de vrouw en opende hem, net zoals hij dat ook had gedaan toen de vrouw instapte. Het enige verschil was dat de man nu, voor hij de deur weer sloot, heel snel en onopvallend de dolk uit het dashboardkastje griste.
Hij verborg de dolk achter zijn rug en gebaarde met zijn andere hand dat de vrouw moest volgen. Zo liepen ze een stukje door de donkere stad, tot het tweetal bij het kerkhof aankwam, daar hield de man halt.
“Hier is het” zei hij. De vrouw keek om zich heen. Ze had een discotheek of nachtclub verwacht maar hier was alles verlaten. “Je bent niet mijn eerste” zei de man langzaam. “Maar wel mijn mooiste kunstwerk!” De vrouw schrok toen hij, terwijl hij dat zei, zijn dolk onthulde. Ze gilde de longen uit haar lijf maar het was al te laat. De man stak.
As the phoenix arises from his ashes...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Eindelijk de tijd om er even rustig voor te gaan zitten :)
Oh dit was ik ook nog vergeten erbij te zetten ( in mijn word document ) Je einde vond ik perfect getimed!
Van een afstandje had hij haar geobserveerd, haar lange bruine krullen, haar helderblauwe ogen en haar lieve kleine wipneusje dat het schattig gezichtje compleet maakte.

Schattige gezichtje :)
Al vanaf dat moment wist hij dat dit zijn nieuwe slachtoffer zou worden. Beelden waarbij het meisje was vastgebonden aan een hek en waarbij het bloed haar neusgaten uit liep, schoten al door zijn hoofd.

Bij dit stukje zou je het misschien iets vager kunnen laten om de spanning op te bouwen, nu weet je direct wat de man wil, terwijl je bijv. door het vaag te late ook mensen kan laten denken dat hij met haar uit wil ofzo.
Niets te kennen gevend drong hij door de menigte op de dansvloer naar het meisje toe en uit het niets begon hij een babbeltje met haar, waarbij hij haar als een echte heer een drankje aanbood op zijn kosten.

Komma naar: Niets te kennen gevend, drong...

De man nam zelf ook plaats, glimlachte naar haar en zij glimlachte terug.

In plaats van de man zou ik hij type, om te voorkomen dat je te veel de man gaat gebruiken.
“Waar gaan we eigenlijk naar toe?” vroeg ze even.
Het woordje even heeft hier weinig tot geen inbreng, dus zou ik het weglaten.

“Dat is nog een verassing” zei de man geheimzinnig. De man had voor haar de perfecte locatie uitgezocht.

weer de man, naar hij veranderen.

“Ik ben kunstenaar” mompelde de man zonder, zijn blik op de weg houdend.

Dit vind ik heel interessant, ik koppel het gelijk aan zijn moorden, dathij het bijvoorbeeld als kunstwerken ziet, zelf zoiu ik daarom het meer gebruiken in je verhalen, dat hij over zijn machtige kunstwerken ofzo nadenkt.

“Hier is het” zei hij. De vrouw keek om zich heen.

Enter tussen deze twee zinnen.

Ik vind je verhaal goed bedacht, vooral dat van de kunstwerken sprak me dus sterk aan. Ik denk dat je het nog iets meer in detail kon uitwerken, de man en de vrouw bijv. wat karakter trekjes geven, dat maakt een verhaal vaak levendig. Ook zou ik dat van de kunstwerken al vanaf het begin laten doorkomen en misschien in plaats van al letterlijk het beeld van de moord beschrijven het meer als een kunstwerk zien. ( volg je me nog xD haha )

Voor de rest las het heerlijk door, en netjes vertaald, eigenlijk was dat mijn enige opmerking ervoor xD.
Je hebt je perfect aan de opdracht gehouden! ( ben jij in ieder geval beter in dan ik xD )

ik zal niets over het komma gebruik zeggen na een dialoog...--'
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

Dom, dom, dom, helemaal vergeten om te reageren :$ ach, ja, dan doe ik het nu^^
Ik kan je alvast zeggen dat jij een heel ander verhaal ervan hebt gemaakt dan ik ervan ga maken, alhoewel mijn slachtoffer ook een vrouw is. Hmmm, zijn mannen nou gewoon gekker of zijn vrouwen makkelijkere slachtoffers? Ik ga voor het eerste :P
Maar ik vind het heel leuk geschreven, en goed bedacht dat het een kunstwerk wordt. Het geeft het toch iets maniakaal geniaals vind ik, overal kunst in zien^^ en ook een mooi einde, zo poef, einde, maar toch dat je weet wat er gebeurt. Super :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Plaats reactie

Terug naar “The One Shot Club”