Ik ben al een tijdje aan het schrijven geweest en ik vind het tijd om eens wat te laten zien. Daarom ben ik ook opzoek gegaan naar een nieuw forum, zoals jullie in mijn voorstelberichtje hebben kunnen lezen

Ik weet niet of het echt een 16+ verhaal is, maar voor de zekerheid klik ik het maar aan.
Edit: Het verhaal is herschreven!!!!
----------------------------------
Proloog
10 mei 2011
Bah wat haat ik dit! Mijn pumps lopen langzaam vol met water en hangt mijn haar in slierten langs mijn gezicht. Waarom woon ik nou in zo’n koud land? Op het nieuws vanmorgen werd er gezegd dat het mooi weer zou zijn, maar hier loop ik in de regen. Vanmiddag had ik mijn strapless rode jurk en mijn witte pumps uit de kast getrokken. Zo snel als mijn hoge hakken mij toelaten, loop ik naar het busstation. Nog vijf minuten en dan komt mijn bus. Tenminste, dan moet de bus komen. Waarom kon mijn vader mij nou niet naar het feest brengen? Ik doe mijn jas was verder dicht. Er staat een koude wind die mijn haar steeds opnieuw in mijn gezicht blaast.
Ik druk de bel in. Heel kort, want anders gaat dat liedje twee keer spelen. In het glas van de deur zie ik mijn, doorweekte gezicht. Het ziet er echt niet uit! De deur gaat open.
“Heey Lynn!” zegt Femke, mijn beste vriendin, met een grote glimlach op haar gezicht. Laat me Femke even beschrijven. Ze is lang, slank, blond, echt een pracht van een meid. Naast haar ben ik een zoutzak zonder glans in mijn rossige haar.
“Heey Fem! Dat is lang geleden!” zeg ik zo vrolijk mogelijk. Het slechte weer heeft zeker geen goede invloed op mijn humeur. Ik stap binnen, en doe meteen mijn natte jas uit en hang het over de zwartgeverfde verwarming.
“Ja, vertel mij wat! Hoe was het op Kos? Je bent niet eens bruin geworden!” zegt Femke hyper. Het is duidelijk dat ze zin heeft in het feestje.
“Het was heerlijk en nee hèhè ik heb rood haar weet je nog? Ik word niet zo makkelijk bruin!” zeg ik en ik wijs naar mijn haar. Niet dat het nu nog de rossige kleur heeft, omdat het nat is. We schieten beiden in de lach.
“Kan ik mij even opfrissen??”vraag ik en ik loop, zonder antwoord af te wachten naar boven. Ik kom hier zo vaak dat het net is alsof ik thuis ben. Ik loop naar de badkamer, was mijn gezicht en fatsoeneer mijn haar. Femke komt binnengelopen met een tasje in haar hand.
“Hier, gebruik mijn make-up maar.”lacht ze en ze gebaart naar haar ogen. Ik kijk in de spiegel en zie, in plaats van mijn eigen gezicht, twee paar ogen van een wasbeer. Ik was de uitgelopen mascara van mijn gezicht en doe nieuwe make-up op.
Ik loop weer, heel voorzichtig om de trap niet te beschadigen met mijn naaldhakken, naar beneden. Femke is achttien geworden en dat moet gevierd worden. Twan, haar vriendje is er ook al. Verder is het nog helemaal leeg. Ik ben eerder gekomen om Femke en Twan te helpen met de voorbereidingen. Gelukkig weet ik alles al te vinden hier in huis. Ik steek m’n hand op om Twan te begroeten en loop door naar de keuken, waar ik schaaltjes en glazen pak voor op de bar. Temninste dat is wat het moet voorstellen. Femke en Twan hebben het dressoir naar voren geschoven zodat de dj en een vriend van Twan die voor barman zal spelen er achter kunnen staan.
‘I gotta hurry hurry hurry, Now quick quick quick, Just step on the gas cause I don’t wanna miss this, See what your bringin me boy is priceless, I gotta be out of my mind not to try this’
De muziek dendert door de boxen. Het hele huis in inmiddels vol. Iedereen ziet er prachtig uit! Helemaal opgedoft voor het feest. Naast hen lijkt het alsof ik mijn dagelijkse kleding aan heb. De meeste mensen ken ik niet. Femke en ik gaan niet naar de zelfde school. Ik doe Havo en Femke Mavo. Helaas is er geen Mavo klas op mijn school en geen Havo klas op de school van Femke. Wij kennen elkaar al vanaf de basisschool en zijn al jaren beste vriendinnen.
Kom Lynn! We gaan dansen!”roept Femke en ze trekt mij aan mijn arm mee naar het laatste vrije stukje van de kamer en begint uitbundig te dansen. Ze heeft een beetje te veel gedronken. Alleen al tijdens de rest van dit liedje moet ik haar al vier keer opvangen omdat ze niet stevig op haar naald hakken staat. Na drie liedjes komt Twan mij gelukkig verlossen. Hij tilt haar op, zet haar op de bank en trekt haar hakken uit. Het maakt Femke niets uit, ze gaat gewoon verder dansen op blote voeten en trekt Twan mee. Samen staan ze uitbundig te dansen.
Met veel moeite weet ik bij de bar te komen. Buiten Twan en zijn vriend, Jayden, durf ik met niemand te praten.
“Hey Lynn, hoe ist het?”vraagt Jayden zonder mij aan te kijken. Hij heeft het veel te druk om alle drankjes aan te vullen.
“Goed hoor, met jou?” zeg ik en ik ga op een van de krukken zitten. Het lukt nog maar net om netjes op de kruk te gaan zitten met mijn jurk.
“Jah ook wel goed.. beetje druk alleen… Wil je mij helpen?” vraagt hij en hij kijkt mij voor het eerst vanavond aan. Ik knik en spring weer van de kruk. Dat zit toch niet lekker met hoge hakken.
Drankjes zijn niet aan te slepen! Er zijn echt heel veel mensen en ze houden maar niet op met drinken. Het maakt mij eigenlijk niet zo veel uit. Ik kan zo in ieder geval een beetje bezig zijn en ondertussen met Jayden samen te werken. Ik ben al verlieft op hem sinds de basisschool, maar ik ben te verlegen. Zelfs Femke weet het niet.
“Met Lynn!”zeg ik zo vrolijk mogelijk. Ik ben net thuis van het werk, waar ik ruim een uur moest overwerken omdat het werk niet af is. Ik werk bij een callcenter, maar er was nog zo veel papierwerk dat ik niet op tijd weg kon.
“Heey Lynn met Fem! Heb je zin om straks mee te gaan naar Steps?” Hoor ik Femke vrolijk zeggen.
“Hoe laat?”vraag ik. Ik weet dat ik bij Femke geen nee kan zeggen, want dan komt ze me alsnog halen.
“Uurtje of elf?”vraagt ze opgewonden.
“Prima, ik sta klaar.” Zeg ik en ik kijk op de klok. Half tien, dat moet lukken.
“Is goed, ik ben al wat eerder bij Twan, dus wij halen jou wel op. Tot vanavond.” Zegt ze snel en hangt weer op. Ze moet waarschijnlijk nog meer mensen bellen. Daar ging mijn avondje tv kijken. Maar toch is het wel fijn. Ik ben al de hele week alleen thuis omdat pa aan het werk is.
Ik klik op het webcam icoontje.
“Hey Lynn!” zegt Laura, een penvriendin uit België.
“Hey Lau! Ik heb je hulp nodig!” zeg ik wanhopig. Ik kijk haar smekend aan, wetende dat ze mij altijd zal helpen.
“Ohjee, ga je weer naar Steps?” Laura lacht en kijkt mij beschuldigend aan. Ze weet dat ik altijd zenuwachtig word als ik naar Steps ga. Jayden komt ook en ik wil er natuurlijk op m’n best uit zien. Laura helpt mij altijd met mijn kleding. Zij is er beter in dan ik.
“Jup” zeg ik blozend en betrap mijzelf op een klein lachje.
“Oké, nou laat zien dan!”
Ik trek een paar topjes uit mijn kast en Laura knikt dan ja of nee. Zo gaat het altijd.
De meeste topjes komen niet door de keuring.
Dan trek ik mijn nieuwste aanwinst uit m’n kast. Een blauw topje dat twee lagen heeft. De eerste is gewoon strak als een hemdtruitje en de tweede laat valt er los om heen als een doek.
“Ja! Dat wordt het!”roept ze door de microfoon. Mijn boxen kraken een beetje. Ik houd het truitje voor.
“Denk je? Kan blauw wel met m’n rode haar?”vraag ik haar. Ik weet nooit wat wel en niet kan met mijn haarkleur.
“Jawel dit zal je prachtig staan! Trek aan! Trek aan!” Laura wordt helemaal hyper en zit te stuiteren op haar stoel. Snel trek ik het aan en kijk in het schermpje van mijn eigen webcam.
“Ja, dat topje met je skinny jeans en je zwarte hakken.” Zegt ze alsof ze iemand een opdracht geeft. Laura kent ondertussen de meeste kledingstukken uit mijn kast wel, dus een broek en schoenen hoeft ze niet meer te zien om ze uit te kiezen.