Wauw-verhalen: stemronde 1

Wauw-verhalen zijn verhalen die door de leden van OV aangeprezen zijn als zeer goede verhalen. Bekijk de wauw-verhalen hier of breng je stem uit!
Gesloten

Welk verhaal wil jij uitroepen tot Wauw-verhaal?

Peiling eindigde op 11 aug 2011 21:47

Zilveren Nacht - Saskjezwaard
7
29%
Bloederige Tranen - Saskjezwaard
4
17%
Let's dance - Artemiss
4
17%
Langs de Melkweg - Carpe Diem
3
13%
Seks, drugs en een overdosis Drama - Jeetje
6
25%

Totaal aantal stemmen: 24
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Beste mensen

Inmiddels is het begrip Wauw-verhaal onder de meeste leden wel bekend: dit zijn verhalen die als zeer goed bestempeld worden en al door veel leden zijn geprezen! Weet je niet meer precies wat het inhoudt: op de website is er een hele pagina aan gewijd!

Inmiddels hebben we het systeem een beetje veranderd: eerst konden leden in een topic verhalen nomineren en bij drie nominaties werd het desbetreffende verhaal uitgeroepen tot wauw-verhalen.

Nu pakken we het iets anders aan! Nu kiezen wij vijf verhalen per kwartaal uit (dus vier maal per jaar) en laten jullie stemmen op jullie favoriete verhaal onder die vijf. De vijf verhalen zijn uitgekozen aan de hand van eerdere nominaties, maar ook aan de hand van de lijst "hoogst beoordeelde verhalen".

De verhalen zijn:
  • Zilveren Nacht - Saskjezwaard
  • bloederige tranen - Saskjezwaard
  • Let's dance - Artemiss
  • Langs de melkweg - Carpe Diem
  • Seks, drugs en een overdosis drama - Jeetje
Nominatie 1: Zilveren Nacht
Link naar het verhaal: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... f=7&t=5795
Sakjezwaard kennen we natuurlijk allemaal van het tipex-team! Maar schrijven kan ze ook, dat bewijst ze met Zilveren Nacht, een betoverend sprookje, waar de magie uit de zinnen springt. Volg Cyrille een elfenmeisje die als buitenstaander in haar eigen huis opgroeit. Onderdrukt door de kilte van haar familie zoekt ze een uitweg en droomt van een engel die haar zal meenemen. Op een nacht lijkt ze haar engel te vinden. Maar schrijn bedriegt en onbewust brengt ze een groter gevaar binnen dan ze ooit had kunnen voorzien...

Is dit jouw favoriete verhaal? Breng dan in de poll je stem uit!

Nominatie 2: Bloederige Tranen
Link naar het verhaal: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... f=7&t=5861
Saskjezwaard heeft zelfs een tweede verhaal in de nominaties zitten: Bloederige Tranen.
Rose ontmoet Jorge, een heel normaal uitziende jongen. Maar er blijkt meer achter hem te zitten als hij haar ontvoert naar zijn eigen wereld, waar magie een normaal begrip is. Mysteries vormen een wolk om hem heen en verhullen zijn ware bedoelingen. Waarom heeft hij haar ontvoerd en wie is de mysterieuze vrouw die hem in zijn dromen achtervolgt?

Nominatie 3: Let's Dance
Link naar het verhaal: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... f=2&t=6074
Ook Artemiss is lid van het Tipex-team en heeft met verhalen als Kiezen en Heartbeat inmiddels bewezen goed uit de voeten te kunnen in het romantische genre. Zo ook Let's Dance!
Mabel was ooit balletdanseres, maar kwam erachter dat dat niet was wat ze écht wilde doen. Ze neemt stijldanslessen, maar moet onverhoopt stoppen. Als ze in een dansclub de mooie, donkere, Mexicaanse Diego tegenkomt, wordt ze al snel verliefd op hem en er ontstaat een mooie romance. Echter zijn Mabels ouders (tot op dit moment in het verhaal) nergens van op de hoogte en zouden hun dochters relatie met een arme geïmmigreerde Mexicaan absoluut niet willen hebben. Ze proberen hun dochter tevergeefs te koppelen aan Philippe, een rijkeluiszoon. En dan komt de bewuste zaterdagnacht, waarop het misgaat en het geheim uitlekt.

Nominatie 4: Langs de Melkweg
Link naar het verhaal: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... f=2&t=6106
Carpe Diem is ook al enige tijd lid van ons forum, maar keerde na een tijdje van inactiviteit terug met het verhaal Langs de Melkweg.
Een verhaal vol humor met de meest vreemde, chaotische en creatieve woordspelingen. Volg Maryse ( ondertussen Alex ) in haar reis door Italie, waar ze met haar geniale ideeën de boel op stelten zet..

Nominatie 5: Seks, Drugs en een overdosis Drama
Link naar het verhaal: http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... f=3&t=6020
Ook Jeetje is geen onbekende voor ons. Al sinds de eerste maanden van dit forum is ze al lid! Ze is genomineerd voor het verhaal Seks, Drugs en een overdosis Drama, dat ze al een aantal keren herschreven en geperfectioneerd heeft.
Jeetje vertelt ons het verhaal van Starla, een tienermeisje: over de problemen met haar vriendje Bobby , over het gebruik van drugs, verkrachtingen en een overdosis van andere tienerproblemen.

De stembussen zijn ope, dus stem zeker op je favoriete verhaal! In dit topic mag je natuurlijk altijd je mening geven over de verhalen! Dat maakt het ook voor de schrijvers extra leuk!

De poll eindigt op 11 Aug 2011 22:47
Why are you so frightened? Have you no faith?
Artemiss
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Laat ik dan maar het spits afbijten, aangezien nog niemand zijn mening heeft gegeven over een verhaal in dit topic.
Ik heb gestemd op Zilveren Nacht, omdat ik vind dat dat verhaal de beste verhaallijn heeft, ookal heb ik het nog niet helemaal gelezen. Ik ben absoluut benieuwd waar het heen gaat.
Laatst gewijzigd door Artemiss op 02 aug 2011 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles draait om jou en mij en wij, we draaien overal omheen...

-Herman van Veen
Xatham
Banned
Banned

Ik schaam me een beetje omdat ik maar 2 van de 5 verhalen gelezen heb/bijhoud en dus een beetje een subjectieve mening geef, maar ik heb uiteindelijk gestemd op Zilveren Nacht vanwege de prachtig omschreven details in het verhaal. Let's dance van Artemiss vind ik persoonlijk ook erg goed, die heeft een mooie pakkende verhaallijn en ook de andere drie verhalen zullen ongetwijfeld erg goed zijn, maar mijn stem gaat toch uit naar Zilveren Nacht.
Ik ben benieuwd naar de uitslag ;)
As the phoenix arises from his ashes...
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Ik heb van alle verhalen stukken gelezen, dus ik denk niet dat mijn mening erg zal afwijken als ik de verhalen helemaal gelezen had. Net als Xatham volg ik maar twee verhalen hiervan écht.

Ik heb op 'Seks, drugs en een dosis drama' gestemd.
Het onderwerp vind ik prachtig en aangrijpend. De gebeurtenissen zijn zó levendig omschreven, alsof het echt is en ik vind het een hele prestatie om zo'n heftig onderwerp overtuigend neer te kunnen schrijven. Het is zo'n verhaal waar ik helemaal in verstrengeld raak. En om dat bij zo'n ernstig concentratie-probleemgeval als ik voor mekaar te krijgen is héél wat!
Respect voor dit verhaal! :super
Laatst gewijzigd door Classy Cat op 26 jul 2011 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Dan zal ik ook even mijn mening geven^^

Let's Dance: Ik vind het een heel leuk verhaal, makkelijk om te volgen door de schrijfstijl die fijn wegleest en de liefde die erin voorkomt^^ Het enige wat ik nou ja, slecht is een heel groot woord, minder goed vindt aan het verhaal is dat het voorspelbaar is, maar ja, dat is meestal bij romantische verhalen. Wel vind ik de wending van dat Esma uiteindelijk jaloers blijkt te zijn heel goed bedacht! Eerst denk je namelijk als lezer van dat Diego een player is, wat hij uiteindelijk niet blijkt te zijn.

Langs de Melkweg; Dit is het verhaal dat mijn stem heeft gekregen, wat moeilijk kiezen was, maar uiteindelijk heeft het me toch overgehaald dat Rima's verhaal me echt hardop aan het lachen krijgt, wat moeilijk is bij een verhaal. Het komt ook niet geforceerd over, maar echt alsof Maryse/Alex zo is.

Seks, drugs en een overdosis Drama: geweldig verhaal waar de emoties van de hoofdpersoon echt heel duidelijk in terugkomen. Ook is het veranderen van Starla's karakter heel natuurlijk en logisch neergezet. En elke keer blijft het spannend wat er nu weer gaat gebeuren en of alles nog goed komt.

Het zijn alledrie echt hele leuke verhalen, kiezen was heel moeilijk^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Carpe Diem
Vulpen
Vulpen

:O
Ik ben even sprakeloos dat ik er überhaupt bij sta, vooral tussen zulke goede verhalen!

Maar goed, ik heb wel alle verhalen gelezen
*klopt zichzelf vol trots op de borst*
Haha, dus ik denk wel dat ik van alle verhalen een redelijk beeld heb. En daarom is het dus ook zo moeilijk, omdat ze alledrie super goed schrijven!
Argh!
Als het dus ging om 'beste verhaal' dan zou ik het écht niet weten, want qua schrijven zijn ze allemaal heel goed. Maar het verhaal dat ik áltijd heb gevolgd, zelfs als ik niet veel tijd had en echt niet lang op de computer mocht, is toch wel ‘zilveren nacht’
Volgens mij is dat ook het verhaal waardoor ik weer actief werd op OV. :angel
The Mad Hatter:
"Have I gone mad?"

Alice:
"I'm afraid so, you're entirely bonkers.
But I'll tell you a secret. All the best people are."
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

De stemming is inmiddels al bijna twee weken bezig. Al 19 mensen hebben hun stem uitgebracht en het is nog steeds spannend: het gaat zeer gelijk op.

PAS OP: de stemming sluit op donderdag 11 Aug 2011 22:47!
Kahla
Puntenslijper
Puntenslijper

Mijn manier van stemmen liep zo: Ik begon aan het verhalen en diegene die mijn aandacht snel verloren vielen al af. Die dat overbleven heb ik verder gelezen en dan heb ik gewoon gestemd op degene die me het meeste aansprak.

Dat verhaal is -Bloederige Tranen- geworden. Werkelijk prachtig geschreven en ook erg origineel. Tijdens het lezen was ik ontzettend jaloers dat ik niet met dat idee was afgekomen en zo kon schrijven. Daarom krijgt het zeker mijn stem en hoop ik dat het mag winnen. ^^ Natuurlijk zijn ze allemaal wel goed, dus iedereen is vind ik al deels winnaar omdat ze al genomineerd zijn. =)

Good luck ^^
~Confusion is always the most honest response~
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

ER IS NOG 1 DAG OVER OM TE STEMMEN!!!!
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

**** STEMMING GESLOTEN ****
Gesloten

Terug naar “WAUW-verhalen”