Woede

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Allyn
Puntenslijper
Puntenslijper

ik was pasgeleden ontzettend boos op iemand en toen vloeide dit gedicht zo uit mijn vingers..
ik schreef het op dat moment vooral om me af te reageren en ik was niet echt van plan het te posten omdat het zo agressief is (wat ik overigens normaal niet ben, voordat iedereen hier verkeerde ideeën krijgt haha :P) maar wellicht herkent iemand zich hierin.
commentaar is ook altijd welkom!

---------------------------------------

Je haalt het bloed dat in mijn aders begint te koken onder mijn nagels vandaan.

I’m supposed to love you.

Ik voel me ontplofbaar door agressie die omhoog klimt, de lange nagels van zijn lelijke klauwen in mijn botten dringend, tot het mijn mond bereikt en zich uit in een dierlijk geschreeuw.

I’m supposed to feel affection.

De neiging om gemene woorden over mijn tot een smalle streep getrokken lippen naar buiten te laten donderen, om met mijn vlakke hand een bloedrode afdruk op de lichte huid van je wang te veroorzaken, dringt zich op aan mijn anders zo vrolijke persoonlijkheid.

I’m supposed to be happy.

Ergens zou die genegenheid moeten zitten die ik in het begin voor je voelde, maar hij lijkt nu onvindbaar, is misschien zelfs verdwenen en ik weet niet waar ik moet zoeken, omdat ik niet weet wat je met me doet, waar alle woede en frustratie vandaan komen die jij in me naar boven haalt en ik weet al helemaal niet hoe ik het tot stoppen moet brengen.

Maybe it has been enough.
you may say I'm a dreamer, but I'm not the only one (:
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”