De Toekomst

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
dave2006
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Als er één ding is wat mensen constant bezig houd, dan is het wel de toekomst. Wat ga ik vanavond eten, wat ga ik morgen doen en waar zie ik mezelf over 10 jaar… Maar wat zou er gebeuren als je een paar honderd jaar in de toekomst zou kunnen kijken? Mijn mening is dat je alleen maar terug hoeft te kijken in de geschiedenis, om te weten wat er in de toekomst gebeurt. Dus hoe zie ik mensen over laten we zeggen…. 1000 jaar?

Ik zie een ras dat zich compleet verspreid heeft over ons zonnestelsel. Al we de huidige (helaas dramatisch langzame) voorruit voortzetten dan zijn we over 1000 jaar al wel aardig op weg. Hopelijk is er dan eindelijk een manier gevonden om de snelheid van het licht te behalen, en als het goed is zelfs sneller. Mensen zullen chips in hun brein hebben zodat de kinderen niet meer naar school hoeven, maar gewoon alle informatie downloaden bij geboorte en puur op voorruitgang gefixeerd zijn. Oorlog is voorbij want er is gratis Energy en ziekte bestaat niet door het genetisch manipuleren van het DNA van embryo’s.

Hopelijk is religie uitstervend aangezien we alle antwoorden hebben die nu nog op goden afgeschept moet worden. Maar wanneer je deze ontwikkeling helemaal uitdenkt zullen er toch nog een paar grotere evoluties moeten plaatsvinden. Dagelijkse bezigheden zoals eten, drinken, slapen en seks gaan er uiteindelijk volgens mij ook uit. Want als ik de evolutieleer goed begrijp, streven alle wezens naar een zo goed mogelijke vorm van overleven. En alleen al het feit dat mensen 1/3 van hun leven in hun bed liggen bij te komen van de ervaringen van de dag is eigenlijk al te belachelijk voor woorden. Ik hoop dat we daar over 1000 jaar op terugkijken en er om lachen net zoals we over 200 jaar over vlees-eten lachen.

Maar waar houd het op hoor ik mezelf denken. Evolueren we voor altijd door of houd het op een gegeven moment op. Ik zie dit voor me als een mens die puur uit energy bestaat, of niet nee eens 1 mens, maar een collectief. Dat reist met de snelheid van gedachte uit alles weet wat te weten valt. En dan implodeert het universum en kunnen we weer opnieuw beginnen haha.

Maar ja blijf fascinerend om hier over na te denken, vooral wanneer je terugdenkt aan de tijd toen we nog apen waren en we voor de 1e keer vuur zagen en dachten: ‘Hey, hier kunnen we wat mee’ . Laten we ter afsluiting eerst maar eens zorgen dat we verder komen dan het dramatische stadium van waar we nu zitten en hopen dat we uiteindelijk iets terug kunnen geven aan de wereld die ons dit allemaal geschonken heeft. Misschien van het dan toch nog een nuttige investering voor Mama Aarde.
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”