Hoe

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Hoe kun je zo vrolijk zijn,
terwijl het leven draait om pijn.
Hoe kun je je zo gelukkig voelen,
terwijl het enige wat ik voel bittere kou is.
Hoe kun je overleven,
in deze wereld vol met hardheid.
Hoe doe je dat?
Leer me jou geheim.
Leer me hoe je gelukkig kan zijn.
Laatst gewijzigd door Darkstar op 02 jul 2007 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
You're the one who cries, when you're alone..
Bloem
Balpen
Balpen

Ik vind het wel een aardig gedicht. Maar er staat wel een taalfout in.

Het is ENIGE en niet ENIGSTE.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Dat hebben héél veel mensen héél vaak fout, best irritant XD Maar mooi gedicht ^^
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Okee =P , ik heb het verbeterd..
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Mooi gedichtje
The quiet scares me cause it screams the truth
kelly-aislin-audrey
Balpen
Balpen

wow... Goehoed! :)
Voor was was was, was was is!
Valerie
Balpen
Balpen
Contacteer:

Mooi gedichtje, raakt me echt :)
Veni :)
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Dankje :)
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Ook weer heel expliciet taalgebruik. Ben ik persoonlijk geen fan van, maar dat is niet jouw fout. Wat me wel opvalt is dat de onderwerpen voor gedichten op deze site zo eender zijn. Alsof er veel getraumatiseerde pubers massaal zijn gaan dichten.
BEgrijp me niet verkeerd, dichten kan inderdaad therapeutisch werken, maar als gedicht zijn de meeste creaties niet erg geslaagd.
Roosj
Balpen
Balpen
Contacteer:

Houd alsjeblieft je afkrakende en demotiverende kritiek voor je of zeg er ook iets positiefs bij :? Hier wordt niemand beter van
The best way to make your dreams come true, is to wake up
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

S.A.M., als jij op een verhalenforum komt voor tieners dan moet je niet verwachten dat iedereen een mega goede dichter is. Misschien jij wel?
"It's the regular days, the ones that start out normal, those are the days, that end of being the biggest, and today, with you, it was beautiful." – Grey’s anatomy
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

@ S.A.M: Toevallig dicht ik wel voor mijn plezier en als mensen mijn gedichten goed vinden vind ik het fijn en als ze het niet vinden maakt het me ook niet uit, want ik doe het voor mezelf om het kwijt te raken. En als meer pubers met problemen het doen wat maakt dat uit. Dan zal het wss. wel goed werken hè om het zo kwijt te kunnen raken..
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Ik vroeg me eigenlijk dan inderdaad af of mensen met problemen de beste gedichten schreven? En zijn er dan mensen die echt geloven dat een gedicht maken een probleem kan oplossen?
Een gedicht is maar een tijdelijke oplossing, maar dan zul je gaan inzien dat als je iets echt wil oplossen, je zelf in actie moet komen. Bedenk wel dat gedichten niet altijd over iets tragisch hoeft te gaan.

Bijna alle gedichten die ik her lees gaan over onbeantwoorde liefde, verbroken liefde, dood en tragiek. Het zijn sterke thema's, maar het geeft mij zo het gevoel alsof jullie echt jongeren zijn met problemen die bijna te groot voor julie zijn. In dat geval lijkt het me beter om niet een gedicht te schrijven als oplossing, maar hulp te gaan zoeken.
Algeloof ik wel dat het omschrijven van je gevoel een eerste stap kan zijn om zelf in actie te komen en je problemen onder ogen te zien.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Sommige hier schrijven gedichten om het kwijt te kunnen, ik niet. Ik heb er maar één geschreven en die was niet echt goed of zo. Het is misschien geen oplossing maar sommige dingen zwerven zólang in je hoofd dat je het kwijt wil omdat je anders gewoon gek word van al die vragen in je hoofd.
Darkstar
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik weet echt wel dat het schrijven geen problemen op lost en dat je zelf in actie moet komen en hulp zoeken. Dat heb ik al gedaan, maar toch vind het nog steeds fijn om mijn gevoelens op papier te kunnen zetten. Ik schrijf nou eenmaal liever over droevige onderwerpen als over vrolijke en bij mij komen de gedichten in me op en dan schrijf ik het op papier dus eigenlijk bepaald mijn hoofd waar het over gaat al kan ik er zelf ook nog wel wat in sturen.
Laura
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

ik schrijf ook liever zielige gedichten ^^ En ken je mijn gedicht praten? Die schreef ik omdat we het hadden doven en blinden etc.
yael
Vulpen
Vulpen

S.A.M.
ik snap wat je bedoelt, dat de meeste gedichte alleen een ''negatieve'' kant hebben. maar weet je... ik vind die gedichte mooi. Vooral omdat er zo veel gevoel in zit. En inderdaad gedichten maken als je iets mee hebt gemaakt is een soort uitlatings klep. en als je problemen hebt, hoef je niet meteen hulp te gaan zoeken, eerst kijken wat je zelf kan doen. Ik vind het trouwens wel geod dat je ene eige mening hebt. maargoed.
dit was dus mijn mening:)!

xxx
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”