Prince charming

Hier vind je alle voltooide romantische verhalen!
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Lovex schreef:‘Ik gaf hem een kusje op zijn neus.’
Moet dat tussen aanhalingstekens?
Lovex schreef:‘Hoe de cocktail gister?’
Dit leest niet fijn. Ik denk dat er: 'Hoe was de cocktail gister?' moet staan.
Lovex schreef:Ik stap te uit en zette mijn zonnebril op.
Stap en te mag hier gewoon aan elkaar, dat moet zelfs.
Lovex schreef:‘Nee, was we hulp nodig hebben dan roepen we je wel’ zei Mandy.
Achter wel, moet volgens mij een komma.
Lovex schreef:Van de schrik schreeuwde ik ‘tweehonderd euro!’
Of achter ik moet een punt of een dubbele punt. Ik heb even geen idee maar in ieder geval één van die twee.
Lovex schreef:Toen zei ik met een luide stem ‘ach ik had niet gedacht dat het zo goedkoop zou zijn.’ Ik liep naar Mandy toe.
Niets fout, maar WOW, echt hoor. Dat is niet goedkoop.
Lovex schreef:Ik fluisterde zachtjes in Mandy haar oor ‘zullen we gaan? Het is hier veel te duur.’
Komma of dubbele punt achter oor.
Lovex schreef:Gelukkig wou ze ook samen met me weg en liepen we de deur uit.
Wou kan je denk ik beter in wilde veranderen. Dat leest fijner. Maar het hoeft niet hoor.

En (dit is mij ook al vaak vertelt), elke keer als iemand wat zegt, moet dat op een nieuwe regel dus:
‘Vandaag is het jou dag prinsesje, we doen wat jij wilt.’ ‘Ohh, dat is echt heel lief van je’ en ik gaf haar een knuffel. We liepen langs een juwelier. ‘Zullen we hier na binnen gaan?’ zei ik met een lieve blik.
Niet maar:
'Vandaag is het jou dag prinsesje, we doen wat jij wilt.'
'Ohh, dat is echt heel lief van je.' En ik gaf haar een knuffel.
We liepen langs een juwelier.
'Zullen we hier na binnen gaan?' Zei ik met een lieve blik.

Nog wat foutjes: Na = naar
ohh = oh (denk ik)

Meer kon ik niet vinden. Ik weet ook niet of je dit wilde maar ik verveelde me :P
Shit happens, just flush it and move on!
Lovex
Balpen
Balpen

@mena1998 het is altijd wel fijn om even commentaar te krijgen wat niet goed is om me te verbeteren:$
Lovex
Balpen
Balpen

We hadden al besteld en gingen aan een tafel zitten. Ik had natuurlijk een mc chicken menu besteld. Mandy pakte haar big tasty en nam een hap ‘wat heb ik dit toch gemist.’
Ik pakte een servet en veegde de saus van mijn mond af.
‘Ik heb dit ook erg gemist. Zullen we naar het eten naar huis gaan?’
Ze keek me lachend aan en zei ‘mis je je prins nu al?’
‘Ja dat ook, maar ik heb ook nog pijn aan me voeten.’ Ik nam nog een grote slok van mijn cola. Ik zat echt vol, er kon niets meer bij.

Mandy had me thuis afgezet. Het was al donker geworden. Charles was niet thuis. Lisa zat in de woonkamer. Ik liep naar haar toe en ging naast haar zitten.
‘Hoe was je dag?’ vroeg ze.
‘Ja, het was echt leuk. Ik heb iets voor Charles gekocht, alleen ik weet niet of hij het mooi zal vinden.’ Ik pakte uit mijn tas het horloge die ik voor Charles had gekocht en liet het aan Lisa zien.
‘Het is echt prachtig. Charles zal het zeker weten fantastisch vinden.’
‘Gelukkig maar.’
Charles kwam binnen gelopen. Hij liep naar zijn moeder toe en kuste haar op de wang.
‘Moeder, ik neem haar mee. Wij gaan lekker slapen.’
Hij pakte mijn hand en we liepen naar boven.
‘Charles, ik heb een verrassing voor je. Ik hoop dat je het leuk vind.’
Ik pakte uit mijn tas een doosje, daar zat het horloge in. Hij keek heel verrast naar me.
Hij pakte het doosje en maakte het open.
‘Is echt voor mij?’
‘Ja, vind je het niet mooi?’
Hij keek me met schitterende ogen aan en zei ‘ben je gek? Ik vind het prachtig. Het is het mooiste horloge die ik ooit heb gehad.’
‘Ik ben blij dat je het mooi vindt.’
Hij kwam naar me toe en kuste me op mijn voorhoofd. ‘Dankjewel schat.’
Ik kreeg even kriebels in mijn buik.
‘Zullen we gaan slapen?’ zei ik.
‘Ja, is goed. Dan kan ik je warmte weer aanvoelen.’

Het was eindelijk zo ver. De dag waar ik zo lang op had gewacht. Mijn verlovingsfeest.
Er waren mensen die mijn haren, make-up en manicure gingen doen. Ik had toch maar besloten om mijn haren half op te steken. Ze waren bezig om pijpen krullen te maken. Tegelijkertijd werd ook me make-up gedaan. Natuurlijk was ik niet van gedachte veranderd over mijn make-up. Mijn smokey eyes bleven hetzelfde, met donkere kleuren.
Gelukkig was Mandy zo lief om mijn jurk te brengen. Ze kwam naar me toe en keek me met schitterende ogen aan.
‘Wow, je ziet er fantastisch uit.’
‘Meen je dat?’ zei ik twijfelend.
‘Jaaaaa’ schreeuwde ze.
Mijn manicure was ook klaar. Ik had rode nagels.
‘Kan je me even helpen om mijn jurk aan te doen?’ vroeg ik aan Mandy.
‘Natuurlijk’ zei ze en stond gelijk op. Daar was mijn prachtige jurk.
Ze deed de rits van mijn jurk open. Ik stond met zenuwen te wachtten totdat ik mijn jurk aan kon doen. Ik deed mijn badjas uit en stak mijn armen omhoog. Mandy deed mijn jurk over mijn hoofd heen en de jurk gleed om laag. Ze trok de rits voorzichtig omhoog.
Ik keek haar aan en vroeg ‘hoe zie ik eruit?’
Op dat moment ging de deur open. Lisa kwam naar binnen en stond met haar mond open.
‘Schatje toch, je ziet er geweldig uit’ zei ze.
‘Zeker weten?’ vroeg ik een beetje verlegen.
‘Ik weet zeker dat Charles zijn ogen niet van je af kan houden. Zijn jullie klaar om te gaan?’

Ik begon kriebels in mijn buik te krijgen, want ik wist dat dit het moment was. Ik bekeek mezelf voor de laatste keer in de spiegel. Mijn haren die getoupeerd waren en half opgestoken, mijn pijpenkrullen. Ik zag er inderdaad prachtig uit, vooral mijn jurk zo opvallend rood. Ik haalde diep adem en ik was er klaar voor.
‘We kunnen gaan’ zei ik.
We liepen samen de kamer uit. Mijn hart begon te bonken. Ik liep langzaam de trap af.
Daar was mijn prins. Hij had toch aan wat ik wou. Een zwarte smoking, zwarte blouse, een dunne rode stropdas en mijn horloge.
Hij stond even stil en bewoog helemaal niet. Hij keek me alleen maar aan. Ik vroeg me af wat er nu door zijn hoofd heen zou gaan. Ik kwam steeds dichter bij hem in de buurt.
Toen ik eindelijk op de begane grond was, kwam hij naar me toe. Hij kuste me op mijn voorhoofd. Hij keek me diep in de ogen aan en zei: ‘wat ben ik blij dat jij mijn ware bent.’
Het leek wel of ik elk moment kon flauw vallen.
‘We moeten nu echt gaan, anders komen we te laat’ zei Lisa.
We stapten in de limousine. Ik vroeg me echt af hoe hij alles had geregeld. We reden een berg op.
‘Waar gaan we naar toe?’ vroeg ik.
‘Je zult het zo wel zien’ zei hij.
We kwamen er steeds dichterbij en ik zag het. Witte stoelen, witte tafels, rode loper en wit met rode rozen. Nu wist ik waarom hij deze locatie had gekozen. Het was een prachtig uitzicht over de zee. We stapten allemaal uit. Charles hield zijn arm zo, zodat ik mijn eigen arm door zijn arm kon doen.
Hij fluisterde ‘ben je zenuwachtig?’
‘Heel erg. Ik ben al blij dat ik nog niet flauw ben gevallen.’
En hij moest lachen. Wie liepen samen over de rode loper. Lisa en Mandy liepen achter ons.
Er werd heel hard geklapt. Ik voelde dat hij ook zenuwachtig was, want hij trilde een beetje.
We stonden onder een struik die van rode en witte rozen werd gemaakt. Hij ging voor me staan, pakte mijn twee handen vast en keek diep in mijn ogen.
Hij zei ‘ik geloofde nooit in liefde op het eerste gezicht totdat ik jou tegen kwam. Je was een schitterende ster in mijn hemel. Ik wil je voor al deze mensen vragen of jij je liefde met mij wilt delen en samen met mij gelukkig wilt worden?’
‘Toen ik jou voor het eerst zag, wist ik dat jij de ware voor mij zou zijn. Tot de dood ons scheid wil ik voor altijd bij jou blijven.’
Hij kwam naar me toe en kuste me op mijn mond. Er werd vuurwerk afgestoken en iedereen begon te klappen. Lisa kwam naar ons toe. Ze deed de verlovingsringen om onze vingers en knipte het rode lint door.
‘Je hebt me zo gelukkig gemaakt’ zei ik.
‘Zolang ik leef zal ik je altijd laten glimlachen.’

Einde
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Lovex schreef:Mandy pakte haar big tasty en nam een hap ‘wat heb ik dit toch gemist.’
Tussen hap en wat moet een punt en wat moet met een hoofdletter.
Lovex schreef:‘Ja, is goed. Dan kan ik je warmte weer aanvoelen.’
Niets fout... maar gewoon een mooie zin die hij zegt.
Lovex schreef:Jaaaaa’ schreeuwde ze.
Achter Jaaaaa moet een komma.
Lovex schreef:‘We kunnen gaan’ zei ik.
Opnieuw, komma achter gaan.
Lovex schreef:Hij had toch aan wat ik wou.
Wou is spreektaal, ik zou er wilde van maken.
Lovex schreef:‘wat ben ik blij dat jij mijn ware bent.’
Volgens mij moet wat met een hoofdletter.
Lovex schreef:We moeten nu echt gaan, anders komen we te laat’ zei Lisa.
Achter laat een komma.

Lovex schreef:Einde

:( wat haat ik dit zinnetje! Zo erg! Kan je niet een vervolg maken? Maar in ieder geval.

Geweldig verhaal. Luchtig geschreven, je word lichtelijk meegesleept. Maar, toch geweldig.
Shit happens, just flush it and move on!
Lovex
Balpen
Balpen

Dankjewel xx

Op moment ben ik nog niet van plan om een vervolg te gaan schrijven, want ik wil een heel ander verhaal gaan schrijven.
Misschien dat ik later een vervolg ervan schrijf.:)
Lovex
Balpen
Balpen

Hoe kan ik mijn verhaal in de boekenplank zetten?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oh, wat stom --' ik had wel gelezen dat je klaar met je verhaal was, maar niet aan gedacht om er iets aan te doen. Want alleen een moderator kan een verhaal verplaatsen naar de boekenplank. Dan zal ik dat maar gelijk doen^^
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Lovex
Balpen
Balpen

oww ahaha geen probleem. dankjewel
An-Sofietje
Potlood
Potlood

Lovex schreef:Charles en Lara liepen samen naar boven. Charles liep zijn kamer in. Lara bleef voor de deur wachten. Hij zag dat Celine nog aan het slapen was. Hij liep naar het raam en deed de gordijnen open. Hij liep naar Celine, die op zijn bed lag. Hij kuste haar op haar voorhoofd.
Celine werd langzaam wakker.
‘Goedemorgen schoonheid’ zei hij.
‘Goedemorgen schat.’
‘Ik heb iets voor je.’ Hij gaf het boeket bloemen aan mij.
Eerst gebruik je Celine in haar, en daarna gebruik je het met mij... Het is moeilijk voor mij om dit uit te leggen, maar snap je het? Anders gaan lezers het soms niet begrijpen
Grtjs,
An-Sofie
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”