The One Shot Club

The One Shot Club bestaat uit leden die elkaar opdrachten geven om een verhaal te schrijven. Zowel de aanvragen als de eindresultaten zijn hier te vinden!
Silk
Balpen
Balpen

@dancing in the sun: Mijn inspiratie was volgende link: http://talking-tree.com/.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Haha, wat grappig om dat te zien xD Hij heeft al heel veel vrienden, zo te zien^^

Oh, en ik haal er gelijk inspiratie uit voor een andere idee, Mena, wat vind je ervan om een oneshot te maken vanuit de ogen van een dier? Niet helemaal fantasy, maar goed. Je kan er ook van maken dat het dier kan praten, dan is het wel weer fantasy :P
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Hmm-mmmm, daar weet ik wel wat op. Ga zo aan de slag, eerst moet ik verder mijn boekenkast opruimen......... Dankje! :)
Shit happens, just flush it and move on!
DancinLixi
Puntenslijper
Puntenslijper

xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

dancing in the sun schreef:@xILY beetje laat, maar toch: Net als de hp genoeg moed heeft verzamelt om zijn (of haar) gevoelens op te biechten aan goede vriend/potentiële partner, blijkt die heel anders te zijn dan hp dacht. Hoe anders mag je zelf weten. Vind je het wat?
Jaa, dankjewel! Ik ben er mee begonnen, als ik het afheb hoor je het wel! :D
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Okay probleem, ik heb een soort writer's block want er komt alleen nog maar onzin uit (':
Dus ik denk dat die twilight-opdracht hm niet gaat worden... :$ Dus heeft iemand misschien een andere opdracht? Genre romantiek of drama... :$
When the power of love overcomes the love of power.
Luxel
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik zou ook wel een opdracht willen:) Gewoon om even te kijken hoe ver ik om..
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Luxel wt voor genre wil je?
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik wil ook nog wel een opdracht ;d liefs drama, liefde, alleszins geen horror of fantasie xd
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

pfft, ik zou jullie allemaal graag willen helpen, maar zit zelf ook met nul inspiratie...

@ejell oh well, dan probeer ik 'm zelf nog een keer te schrijven :)
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

ejell schreef:Okay probleem, ik heb een soort writer's block want er komt alleen nog maar onzin uit (':
Dus ik denk dat die twilight-opdracht hm niet gaat worden... :$ Dus heeft iemand misschien een andere opdracht? Genre romantiek of drama... :$
Hmmm. Ik weet misschien wel iets, zie maar of je het wat vindt (:
Je hoofdpersoon wordt aanbeden door drommen mensen, en hij/zij doet heel erg arrogant en zelfverzekerd, maar is stiekem bang om gekwetst te worden en houdt iedereen van zich af. Dan komt er iemand die jouw hoofdpersoon niet zo geweldig en super vindt, maar je hoofdpersoon vindt hem/haar wel heel erg leuk. Wordt het wat? (:
Luxel
Puntenslijper
Puntenslijper

Euhm, ik vind Drama wel erg leuk, maar bij fantasy zit je ook goed;)
Het liefst geen romantiek of horror...
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

dancing in the sun schreef: @xILY beetje laat, maar toch: Net als de hp genoeg moed heeft verzamelt om zijn (of haar) gevoelens op te biechten aan goede vriend/potentiële partner, blijkt die heel anders te zijn dan hp dacht. Hoe anders mag je zelf weten. Vind je het wat?
Hij is af, ben benieuwd wat je ervan vindt! (:

http://www.onlineverhalen.nl/forum/view ... 76&t=14915
DesireeD
Potlood
Potlood

Geef mij maar een opdracht ben wel benieuwd of ik deze kan uitvoeren als het maar geen fan fictie is.

hoor het wel :P
Everything is the same except the time
Silk
Balpen
Balpen

DesireeD:
Je hoofdpersonage komt vast te zitten zonder GSM in de file 's avonds en is daardoor te laat.
DesireeD
Potlood
Potlood

oke heb denk ik wel een ideetje zal het even uitwerken :P
DesireeD
Potlood
Potlood

ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Oké, ik doe dit voor het eerst, dus ik hoop dat ik het goed doe, haha. Ik moet gewoon vragen om een opdracht, toch? Nou, dan vraag ik hierbij om een opdracht! :D
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Wat voor genres schrijf je graag?
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Hmm, fantasy en thriller.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Xatham
Banned
Banned

Ik zou ook graag een nieuwe opdracht willen. Het lukt me niet echt om iets voor mijn oude opdracht te bedenken. Liefst geen fan-fictie, drama of thriller/detective-achtigs.
As the phoenix arises from his ashes...
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Nou Xatham, ik heb zelf een opdracht van Saskjezwaard gekregen maar het duurt vast nog eeuwen om iets te bedenken, reden twee is omdat ik met andere verhalen bezig ben (en nou eindelijk eens af moet maken), dus zou je mijn opdracht willen?

Opdracht: Schrijf een one-shot (duh) door de ogen van een dier. Dat dier is je HP. Het genre mag je zelf kiezen.

Ik ben benieuwd wat je er van maakt :P

Liefs Floor
Xatham
Banned
Banned

Oké, ik neem hem aan! :D Overigens, misschien is dat (bij gebrek aan inspiratie) ook een leuke opdracht voor Romy?
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ja, goed idee. Ben benieuwd wat je er van maakt Xatham (en misschien ook nog Romy).
Holipza
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb wel zin om nog eens een kleine one shot te schrijven :)
Genre is niet echt nodig, maar ik heb gemerkt dat ik het meest fantasy en sci-fi schrijf (terwijl ik beiden eigenlijk niet te graag lees, fantasy is op een paar uitzonderingen na bijna altijd hetzelfde en sci-fi heb ik nooit graag gelezen, het enige dat ik echt mooi vond is het boek "Collector" van Heitz) en het is al lang geleden sinds ik nog eens een fan-verhaal geschreven heb (heb wel ideen voor twilight verhaal, hongerspelen & al een lange tijd voor hp, maar heb meestel te weinig tijd om echt te schrijven) dus, geef me een algemeen genre, een verhaallijn, en ik start met schrijven!
mena1998
Typmachine
Typmachine

Holipza: Er is een actieve vulkaan die op uitbarsten staat. Op een eiland trauwens. Overleeft jij HP het of niet? En zijn er meer mensen bij? Dat mag je zelf verzinnen.
Het genre: Dramatisch, als dat niet wil fantasy.

Kan je hier wat mee?!
Holipza
Puntenslijper
Puntenslijper

Wat bedoel je precies met mijn hp? Met HP bedoelde ik Harry Potter, maar ik denk niet dat jij die bedoelt.
mena1998
Typmachine
Typmachine

Hoofdpersoon
Holipza
Puntenslijper
Puntenslijper

I'll try. Heb nu geen tijd, maar morgen ga ik proberen enkele stukken te schrijven.
Holipza
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb het uiteindelijk vandaag geschreven, en ben er best content mee (hoewel het wel korter is dan ik plande):
http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... 76&t=15051
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ik heb een idee in mijn hoofd maar ik kom er nu niet aan toe, misschien kan iemand anders het doen.

Je hp word wakker maar die weet niet waar en hoe die daar gekomen is. Hij gaat eens rond vragen. Wat blijkt: Hij is drie eeuwen verder. Hij heeft drie eeuwen liggen slapen. Hoe gaat je hp hiermee om?
Het hoeft trauwen niet drie eeuw te zijn het mag ook meer.
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Iemand een opdracht voor mij? Ik schrijf het liefst fantasy, met en vleugje romantiek. Maar iets heel anders is ook leuk :p
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
mena1998
Typmachine
Typmachine

Je hp word wakker op een plek die je hp niet kent. Hij spreekt een persoontje (ander geslacht is misschien wel handig om dat romantiek te krijgen:P). Het blijkt dat je hp vier eeuwen weg is geweest. Hoe en waarom mag je zelf verzinnen. Hoe gaat je hp hiermee om?
En is dat persoontje (zie anderhalf paar regels hierboven :)) ook nog belangrijk?

Twee post geleden heb ik ook zoiets neergezet, maar misschien kan je hier dat vleugje romantiek in kwijt... Als het niets is dan verzin ik nog wel wat anders hoor :)
hoksy12
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik wil wel een opdracht, maakt me niet uit wat voor genre, mijn eigen lievelingsgenres zijn thrillers en fantasy, maar ik wil alles wel proberen. Wees maar creatief! ;)
“Atheism turns out to be too simple. If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning...”
― C.S. Lewis
Xatham
Banned
Banned

@Hoksy12: Een beetje drama-achtig, hopelijk vind je het toch leuk. Het is een idee dat al een tijdje in mijn hoofd rondslingerd, ik ben benieuwd wat anderen ervan maken:
Je hoofdpersoon komt voor een belangrijke keuze te staan. Een keuze die zijn/haar leven drastisch kan beïnvloeden. De keuze is onomkeerbaar. Maar hoe meer de hoofdpersoon er over nadenkt hoe meer hij zich realiseert dat wat hij ook kiest de uitkomst in beide gevallen gelijk zal zijn en dat in beide gevallen de keuze leidt tot een enorm drama/negatief iets. Hoe gaat de hoofdpersoon hier mee om? Wat is de keuze? Wat zijn de mogelijkheden? Wat doet de hoofdpersoon? Een vrij vage opdracht, maar ik ben benieuwd ;)
hoksy12
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik ga de opdracht doen! Thanks!
Wordt wel een lastige, maar is ook wel weer een uitdaging, lekker 'out of the box'. :P
“Atheism turns out to be too simple. If the whole universe has no meaning, we should never have found out that it has no meaning...”
― C.S. Lewis
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

Ook al heb ik het ontzettend druk met het schrijven van een thesis, ik kan het niet laten om om de vijf minuten naar deze site te komen. Ik heb immers weer enorm veel zin om aan een verhaal te beginnen, maar door de drukte heb ik niet veel inspiratie voor een thema. Ik hoop dat jullie mij hier even kunnen helpen daarbij. Ik zou dus graag een opdracht krijgen. Liefst in het fantasy of thrillergenre. Het mag ook komedie zijn, dat wil ik wel eens proberen. In drama en romantiek ben ik niet zo goed vrees ik, maar ik kan het wel proberen natuurlijk.
Ik ben benieuwd wat er uit de bus gaat komen.

Groetjes,
Zatrana
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@ Zatrana: Je hoofdpersoon is aangemonsterd op een schip, maar zijn schip is gestrand op een eiland dat op geen enkele kaart staat en eigenlijk helemaal niet bestaat, hij/zij is er dus wel. Zijn/Haar schip is per ongeluk zonder hem/haar weggevaren, Wat doet hij/zij? Je kan er alles inproppen, van fantasywezens tot inheemse volkeren. whatever je maar bedenkt.
zeg het maar als t niet goed is...
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

@ Arin: Juih! Superleuk idee. Ik ga die hersencelletjes van mij de komende weken weer extra kunnen belasten. Het gaat leuk worden. Mercietjes!
Knijster
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik wil wat meer oefenen met korte verhalen, dus ik ben op zoek naar een opdracht. Heeft iemand er een voor me?
Liever geen fantasy of horror, voor de rest maakt het genre mij niet uit^^

Groetjes Knijster
Verbazing is de eerste stap naar Wijsheid
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik wil ook wel graag een One-Shot schrijven waar ik misschien op een later moment een verder verhaal omheen kan maken. (: Maakt niet uit waarover, alles is goed, zelfs horror. (:
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Xatham
Banned
Banned

@Knijster: Een wat dromerige jongen is helemaal tot over zijn oren op een zelfverzonnen meisje (of eventueel een dromerig meisje en een zelfverzonnen jongen dat doet er niet echt toe), dit loopt zo erg uit de hand dat hij/zij bijna niet meer bezig is met de echte wereld?

@Little_Miss_Perfect: Een idee dat ik al wat langer in mijn hoofd heb maar waar ik zelf nog niet de tijd en inspiratie voor heb gevonden om hem echt te gaan schrijven, misschien kun jij er iets leuks mee? Een groepje vluchtelingen heeft een kamp gebouwd diep verscholen in het bos (waarvoor ze gevlucht zijn mag je zelf verzinnen), het is een erg gehecht groepje. Een buitenstaander ontdekt het kamp (per toeval). Hoe gaan de vluchtelingen hiermee om en wat doet de buitenstaander?
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik ga het proberen! :3 Ik ga er wel even voor zitten en nu zit ik op school dus nu niet. xdd
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Xatham
Banned
Banned

Mijn opdracht van Mena waarbij ik een verhaal met een dier als hoofdpersoon moest schrijven is overigens ook af en hier te vinden: http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... 76&t=15089

En daarmee ben ik weer in voor een nieuwe opdracht. Het liefst fantasy, avontuur of een opdracht waarmee ik in ieder geval die richting op zou kunnen.
Knijster
Puntenslijper
Puntenslijper

Opdracht aangenomen, ga er vanavond meteen mee aan de slag, bedankt! ^^
Verbazing is de eerste stap naar Wijsheid
Plaats reactie

Terug naar “The One Shot Club”