De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

I know, maar toen ik de eerste keer Effie zag joh! Schrok me dood. en het capitool was te weinig kleur volgens mij. En de hoorn des overvloeds, had jij je die zo voorgesteld? Ik helemaal niet. En Katniss had te weinig/kort haar. In het boek had ze het toch tot haar kont/zij?
Ik vond het ook te paniekerig gefilmd. op sommige stukken kon het wel maar soms ook weer niet.

Oja, ik zag het net. Aile? Nieuwe ava? Of haal ik twee mensen door de war?
Shit happens, just flush it and move on!
wey
Balpen
Balpen

Leest stiekem mee.

Ik vond de film niet echt heel slecht, of zo.
Het blijft een spannend verhaal natuurlijk.
Ik vond het wel jammer dat sommige details zijn weggelaten, maar het is natuurlijk erg lastig om van een verhaal als deze een realistisch filmscript te maken.
Het had op zich wel beter gekund, maar ik had het eerlijk gezegd erger verwacht.
Zeg wat je denkt, denk wat je zeg. Zeg wat je wilt, wil wat je zegt...
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ach het was een goede film als je het gewoon los van de boeken kijkt, je moet bij zoiets niet vergelijken. Dan is iedere film slecht ofzo (':
En Jen was de perfecte Katniss, punt uit.
When the power of love overcomes the love of power.
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Oke oke oke, als je het zo bekijkt wel wey. Ik had ook erger verwacht.
Ejell!!!! Daar verschillen de meningen over. Ik vind haar half. Mijn kritiek:
- Té kort haar
- Té open in haar gezicht (in het boek ik ze veel geslotener)
- Té ...
meer weet ik niet.

Ik ben het nu vooral helemaal eens met mijn onderdinges dinges. O ja, onderschrift. Op dit moment, ben ik het er 100 % mee eens...
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat is allemaal uiterlijk. Wie had jij willen zien als Katniss dan? Jen heeft het hartstikke goed gedaan en ze kan moeilijk ineens superlang haar maken. Ze had het al geverfd voor de film, dus... Films vallen altijd tegen na boeken hoor. Dat is echt niet Jens schuld.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

En ik ben weer terug!
De tijd ging echt veeeeeeeel te snel en ik wil direct weer een enkeltje terug :(
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ejell, i know, k weet niet wie ik in haar plaats had willen zien en dat met het haar. I KNOW IT! Ik zei het toch (op school niet hier....)

xILY, fijn dat het leuk was :), weer wennen hier zeker?
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Welkom terug! (:
Vertellen, nu! :P
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Dank jullie wel! :D
Heb alleen de afgelopen nachten bijna niet geslapen en vannacht in het vliegtuig ook maar 3 uurtjes en het programma van de afgelopen week was nogal vol, dus ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen :P
Ik ben komende week vrij, dus je ziet wel wat verschijnen (:
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Welkom terug! :D

Wil me toch even mengen in de discussie rond de hongerspelen ^^
Ik heb noch de film gezien, noch het boek gelezen, dus zeggen welke beter is, kan ik niet. Maar zoals jullie al aangeven zijn verfilmingen meestal minder.
De grootste reden hiervan is, dat in een boek veel meer overgelaten wordt aan de verbeelding. Je vormt zelf een beeld in gedachte van hoe alles eruit ziet aan de hand van beschrijving. Veel dingen zal je verbeelding zelf invullen. Dat kan in een film niet. Alles moet aangekleed worden. De verfilming is dan ook meestal de interpretatie van de scenarist/regisseur en die interpretatie komt natuurlijk niet altijd overeen met die van ander lezers.
Why are you so frightened? Have you no faith?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Het nadeel van een film vind ik persoonlijk ook de personages. Soms is het moeilijk om mee te leven waarom iemand iets doet, omdat je zijn/haar gedachten niet kan lezen, wat je wel in boeken kan zetten. Hoewel films soms beter zijn voor een karakter, omdat je hem/haar dan voor je ziet. Maar over het algemeen niet. Dat vind ik vooral jammer, dat je minder mee kunt leven. Ik kan mijn ogen uit mijn kop janken als mijn favo personage doodgaat in een boek, maar in een film... ligt eraan hoe de scene is opgebouwd^^

Marit, leuk dat je er weer bent! Ik wil ook graag je verhalen horen, lijkt me echt leuk :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Patrick en Saskia: bedankt! Leuk om te horen (:
En ik ben komende week vrij, dus je zult vast wel wat van me horen! ;)
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Met een goede regie en acteerprestatie is het wel mogelijk om gedachtes te lezen. Je kunt ontzettend veel afleiden uit bijvoorbeeld ogen, maar ook de beelden die de regisseur laat zien in combinatie met de emotie die de acteur brengt. Een goede karakterintroductie is daarom belangrijk.
Een schoolvoorbeeld is de introductie van Jack Sparrow in the 1e pirates movie. Er wordt geen woord in gesproken, maar door de opeenvolging van shots weet je precies wie Jack Sparrow is!
Het doel van een acteur is sympathie op te wekken. Je zal merken in topfilms over criminelen dat je zelfs sympathie krijgt voor de slechterik. In minder goede films, krijg je geen sympathie en dus het effect dat jij zegt. Je zal niet janken als die sterft. Natuurlijk heeft film dan weer honderden trucjes in het goochelkoffer om toch wat traantjes tevoorschijn te toveren :p
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Dat ter zijden en even niet opletten dat ik dubbelpost :D...

Ik heb zojuist het interview met xILY online gezet over haar spotlight-verhaal La Luna de Plata. Dank aan Saskjezwaard om het interview af te nemen!
Als je het wilt lezen: http://onlineverhalen.nl/eregalerij/spo ... a-de-plata
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Dankjeweeeeel! :D
En ik zie helemaal geen dubbelpost :P
Tesserell
Vulpen
Vulpen

Bah, ik zit vast met Makiara. Iemand ideeën?
幻想是美麗的,現實是殘酷的。
Fantasie is mooi, de werkelijkheid is wreed.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Oké, even serieus. Ik vond de film hartstikke leuk en leuk en leuk, maar het boek is veel beter. Het enige wat me gewoon echt irriteerde was dat Peeta's been er niet af ging? Ik had zo graag willen zien hoe hij met 'n ijzeren been rond huppelde, haha.
Ik kom hier ook echt een gesprek binnenvallen zonder dat jullie precies weten wie ik ben. Ashamed.
Nou, ik ben dus Romy en ik probeer mijn draai hier op 't forum te vinden en actief te zijn. @.@
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Vanmiddag helaas ziek naar huis gegaan vanaf stage. Ik voelde me de hele ochtend goed en opeens, serieus het kwam echt uit het niets, nieste en hoestte ik de hele boel bij elkaar en was mijn stem weg? En ik had hoofdpijn. Morgen maar gewoon even thuis blijven.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Saskjezwaard
Computer
Computer

Oho, Patrick, dat mag niet! Je weet het, hè, dit is mijn gedeelte en als je nog één keer meer dubbelpost, dan krijg je een ban! :P Niet dat ik daar over ga, maar goed xD

Waar ik me vooral aan irriteerde aan de hongerspelen was dat het allemaal zo makkelijk ging. Zoals je al zei, Romy, dat zijn been er niet afging bijv. Niet dat ik wist dat dat zou moeten gebeuren :P Maar ik had het denk ik leuker en minder standaard gevonden als Katniss wat minder hoogstaand goed was. Dus natuurlijk wil ze de zwakkeren niet doden, natuurlijk doodt ze alleen maar als de situatie erom vraagt. Maar goed, het is ook een jeugdboek, dus dat zou er echt niet bij passen :P
Hoe gaat het trouwens nu, Romy? Weer beter?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Jeeej, nu weg om mensen van Schiphol op te halen. Wat bezielt me? ;O
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ugh, weer een zoektocht naar een nieuwe avatar --' en nu heb ik geen zin meer, dus het blijft deze totdat ik een mooiere heb gevonden :P
Zodadelijk mangosmoothie maken! Nog even yoghurt en kaneel kopen en dan kan ik beginnen^^ en daarna weer verder aan de leer --' maar nog maar 2 weken hard blokken en dan heb ik vakantie :D
mena1998
Typmachine
Typmachine

Ik moest echt drie keer kijken voordat ik doorhad dat ji het was Saskia! Wel leuk, ik ben nou ook bezig voor een andere...

Tekenen.... Je krijgt er nooit genoeg van (net zoals leren, lezen, bakken (oid) en vast nog wel wat.. :P).

EDIT: ik had niets beters te doen dus ik ook maar een nieuwe avatar... Ik val in herhaling................
Saskjezwaard
Computer
Computer

Nou, ik krijg om eerlijk te zijn wel genoeg van leren :P vooral als het om methodenleer gaat --'

En de mangosmoothie is lekker! Hoewel het meer luchtige mangodrapyoghurt is, maar goed haha xD en de keuken een rotzooi was, die mango was sappig. Lekker^^

Jouw nieuwe avatar is leuk! Staat mooi bij je grijze balkje^^ ik moet de hele tijd rekening houden met dat rood...
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Haha :p Saskia, heb je echt niks beters te doen dan avatars zoeken waar een beetje rood in zit? :p
mena1998
Typmachine
Typmachine

Hihi dankje, en dat rood is niet zo erg hoor. Denk ik dan.
De eerste keer dat ik "mangosmoothie" las dacht ik dat er mangasmoothie stond... Ik vond het al zo raar...

Patrick, dat heet bewerken, niet zo moeilijk al word het wel minder mooi,.,.,.,.,.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ja, eigenlijk wel, maar ik ben het aan het uitstellen :P maar, om in mijn defensie te spreken, deze had ik nog op de computer staan. Ik had wel een paar plaatjes gezocht, maar daarvan moest ik de afmetingen aanpassen en daar had ik geen zin in haha xD Oh, nu ik het daar toch over heb, ik doe dat met photobucket, maar is er een makkelijkere manier om te doen? Vast wel :P

Mangasmoothie is idd wel een beetje raar haha xD krijg nu een heel vreemd beeld in mijn hoofd :P

Oké, en nu ga ik weer proberen om iets van methodenleer te snappen --'
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Wauw Sask, echt leuke ava! Hou deze maar, die ziet er gezellig uit (:
Ik hou nooit rekening met de kleur van mijn grijze balkje, doe altijd gewoon een leuk plaatje... Van Pikachu. Tja pika pika is het motto heh :P

Mijn zusje en ik gaan vanaaf pannenkoeken bakken, yes! Met shoarmaaa :D echt lekker is dat :3
Aile
Vulpen
Vulpen

Zit hier nu lekker met een stuk taart :3
Ik heb serieus een stuk of 10 avatars gevonden van Kingdom Hearts (dit is er één van) en ik weet niet welke ik ga gebruiken, omdat ik deze misschien ga vervangen :P
"There are many worlds, but they share the same sky —
one sky, one destiny."
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hatelijk als je het beste kunt schrijven op school en de drang hebt OM te schrijven en dan drie dagen niet naar school KAN omdat je 2 dagen stage hebt en 1 dag ziek op bed ligt met migraine. HATELIJK. Hatelijk. ;c
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Aile; één stuk taart maar?
Ik was vanmorgen op een verjaardag bij een vriendin en heb er wel drie gehad :P
En wat was het heerlijk :D

Poeh, mn ogen vallen bijna dicht. Nog even douchen en dan lekker naar bed (:
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

little miss perfect, dat is nou echt kut, waarom kun je alleen schrijven op school?

Marit GEFELICITEERD :D hmmmm taaaart, ohg ik kan niet wachten tot ik die morgen in Nederland ga eten!

MOrgen ga ik weer de bushbush in! ( hope dat de organisatie een beetje goed verloopt haha xD ) het is een beetje last minute arrangement
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

@ Emilia:
Haha, dank je, idd gezelliger dan de vorige :P

En dat is het 'm juist! Jij hoeft geen rekening te houden, grijs past overal bij! Ik voel me gediscrimineerd :gr: gelukkig dat er genoeg mensen zijn die mooie plaatjes maken waar wel rood in zit, anders... *snik, snik*

Hoe was je shoarmapannenkoek trouwens? Weet je, die lijkt me niet echt lekker :P ik hou het maar op pannenkoeken met rozijnen, appel en veel poedersuiker^^

Wow! Werd net aangevallen door een spin :O zat echt naast of in mijn haar, ieeeuw! Gelukkig heb ik hele snelle reflexen haha xD

Maar goed, wat ik eigenlijk wilde zeggen voordat ik zo bruut onderbroken werd, heeft iemand True Life op MTV toevallig gezien? Ging over een homoseksuele man en vrouw die eerst in de gay scene zaten en daar zijn uitgestapt onder druk van hun familie. Daar kan ik zó niet tegen! Egoïstische ouders, die hun ideaalbeeld van een zoon of dochter niet willen aanpassen. Die man had gewoon geen contact meer met zijn ouders toen hij nog homo 'was'. Echt achterlijk. Ik heb niks tegen religie, maar wel tegen de idioten die God voor hun karretje proberen te spannen. Je mag van mij best die ideeën hebben, maar gebruik die dan niet om anderen te belemmeren! Zeker niet je geliefden. Stelletje idioten. En die man ging zelfs naar een therapeut om hem van zijn homogevoelens af te 'helpen'. Dat zit gewoon in je, dat krijg je er niet uit. Alleen door te hersenspoelen, maar dat lijkt me ook niet wenselijk.
Urgh, even frustratie eruit :P ik kan écht niet tegen zulke mensen.

En nu afwachten of die spin nog een keer een kamikaze-aanval durft te doen haha xD zal ik wel durven slapen? :P
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

@Jodie, dankjewel!
Huh, morgen taart in Nederland? En morgen de bushbush in? Hoezo kan jij jezelf in tweeën splitsen? :P

En @Saskia, hahahaaa. Ik denk dat het een spin was vanuit Uganda die Jodie via telepathie naar je heeft opgestuurd. Speciaal cadeautje xD
Leef je nog? En als je niet durft te slapen kom ik je wel redden haha :D Ik was in Ethiopië ook overal de held als ik de anderen tegen insecten beschermde xD Ik moest die beestjes altijd 'onschadelijk' (lees: dood) maken :P
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jodie is ook al helderziend, dan kan zich in tweeën splitsen daar ook wel bij :P

Nouhouw, dat is niet lief van Jodie! Nu zit ik bij elke kriebel te flippen dat die spin weer terug is xD hoewel het waarschijnlijk is dat ie met een hersenschudding (die hebben volgens mij niet eens hersens xD) in een hoekje is gekropen :P en bedankt voor je aanbod, maar ik heb mijn kat! Zelda to the rescue! Die eet spinnen, muizen en ander ongedierte :P hoewel ze nu redelijk dood op mijn bed ligt haha xD

Waren er trouwens veel insecten? En zaten er ook rare en grote bij? Ik kom wel eens van die plaatjes tegen van die enorme spinnen of kakkerlakken, gadver! Dan ben ik blij met mijn hooiwagen-spin :P
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Hahahahaa all credits to the cat! :P
Misschien was al dat ongedierte wel vergiftigd en ligt ze nu ziek te wezen op je bed, ghehe xD
Nou, wij zaten voornamelijk in hotels, dus het hele grote ongedierte viel wel mee. Af en toe wel een grote spin, maar vooral heel veel vliegen. Helemaal de laatste paar dagen - toen waren we namelijk meer in het zuiden, waar het ook vruchtbaarder en groener is - hadden we ontzettend veel vliegen. En wat zijn ze irritant! Ze zitten steeds bij je ogen en je moet constant bewegen wil je ze van je af hebben.
Wat ben ik blij dat we in Nederland niet van die doortastende vliegen hebben, zeg! :D

Maar waarschijnlijk heb je wel eens van die plaatjes gezien dat kleine donkere kindjes allemaal vliegen op hun gezicht en vooral bij hun neus, ogen en mond hadden? Dat was dus echt zo. En de meeste van die kindjes waren het al zo 'gewend' dat ze de vliegen niet eens meer weg haalden ofzo. De leraren moesten af en toe gewoon zeggen dat ze de vliegen moesten wegjagen van hun gezicht, echt heel bizar Ö
Als je trouwens meer wilt weten, wil ik je verwijzen naar mn 'blog' :P
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hm, de spin is toch enger dan verwacht! Zelda wil nu héél erg graag naar buiten toe haha xD oh-o, volgens mij zit ik met een gangsterspin opgescheept :O als ik morgen nergens meer op antwoord, dan weet je dat hij en zijn familie wraak hebben genomen. Hopen dat ik de nacht overleef...

Dat is toch wel echt vreemd om te zien! Weer zo'n realitycheck, lijkt me dan. En ik lees je blog mee! Ik had alleen geen tijd om een reactie achter te laten, heb ik nu eigenlijk ook niet, ik type in gestolen tijd xD

Zo, naar bed toe, eens zien of ik morgen wakker word....
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Waarschijnlijk waakt Jodie wel over je met haar helderziende blik ^^
Ik geloof dat het goedkomt! :P
En anders heb je je laatste pb'tje iig aan mij verstuurd, das ook een erg positieve gedachte xD
En waarom steel jij tijd? Ö Dat mag echt niet! Behalve als het is om te reageren, dan mag het wel natuurlijk :P En ja, het is echt heel bizar om dingen die je van tv kent, echt te zien. Idd een realitycheck, vervelendste is misschien wel dat ik mezelf achteraf heel vaak afvraag of het echt gebeurd is, dat ik zelf mijn eigen foto's bijna niet kan geloven.
Het is wel echt een aanrader om, als je de kans hebt, een keer zo'n land te bezoeken hoor. Heel confronterend allemaal, maar ook ontzettend leerzaam. en als je met een leuke groep bent en de sfeer is goed, dan is het ook nog eens ontzettend gezellig (:

You will survive! :P
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Jullie hebben echt geen idee van hoe ver mijn macht rijkt! MWHAHAHAHAH

En ik over Saskia waken, wahahaha I Send the spider! ( Ze reageert niet snel genoeg op mn pb's grrrr ) haha
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Goeie Jodie! Die ga ik onthouden want ze reageert ook niet op de mijne xD
Ik ben vandaag echt lui geweest. Beetje huiswerk gemaakt (wat niet zo leuk was) en daarna heb ik flink wat geschreven en Victorious gekeken xD Oh ja en een leuke achtergrond zoeken van Kristen Stewart 8) Zij is echt awesome weet je :app:
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Kirsten Steward awesome? uhmmmm... ik zal mijn mening voor me houdenxD

Goed bezig EJel :D met welk verhaal ben je eigenlijk bezig? ( ik loop echt ontzettend achter wat OV betrefd )

En mijn hele plot isbijna af voor Zwarte schimmen :D jeeeeeeeeeeh :D. Nu nog lekkere duistere dingen er in gooien en lekker doorschrijven :D wat tot nu toe aardig lukt :)
Saskjezwaard
Computer
Computer

Nouhouw, das niet leuk :( probeer ik eens een keer een goede student te zijn, word ik aangevallen... Tsss :P

Eh, en Jodie, jij moet niet zeuren :P ik moet soms wel een week wachten op mn berichtje terug haha xD maar ik zal eens lief zijn en iets terugsturen, heb toch nog een half uurtje pauze^^
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik zit echt even in tien minuten de hele geschiedenis van de steden uit mijn verhaal Water&Vuur op te hoesten hier. xdd En ik dacht dat ik een schrijversdip had. x]
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Oh ja dat is niet op OV, aangezien het een fanfic is van One Direction en niet echt goed ofzo, gewoon voor de lol (: Trouwens, het werkt echt om Saskia te bedreigen met allerlei enge insecten, ik heb meteen een berichtje terug :P Dit moeten we onthouden xD

Ik ben net lekker uit eten geweest, yay :3 en morgen alweer, voor moederdag (': life's good
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

O, @ Jodie, sorry voor de late reactie, maar ik kan dus alleen schrijven op school omdat ik daar de meeste inspiratie hebt. En het kan, want er zijn veel schrijvers die een kantoor afhuren om daar te schrijven omdat ze er thuis niets uitkrijgen. Thuis is hun leefomgeving en een slechte schrijfomgeving, en dat heb ik dus ook. :3 Heel vervelend. Soms krijg ik er wel eens iets uit, maar dat is zelden. Ik ben dan ook bang voor de vakantie. Denk dat ik dan een bibliotheek op ga zoeken waar ze ook computers hebben ofzo. xdd
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hm, daar heb ik nog nooit over nagedacht. Ik kan thuis goed schrijven, dat vind ik juist het fijnste omdat ik dan zeker weet dat niemand meekijkt. Op school of zelfs in de trein word ik dan zo paranoïde dat ik denk dat iedereen heel graag mee wil lezen, dat het gewoon niet fijn schrijft. Ook al weet ik dat ze het gewoon niet interessant vinden :P

Weet iemand trouwens of dit een grammaticaal goede zinnen zijn?

Mijn ogen deden pijn van het turen door de aanwakkerende wind heen. De ziltheid van de zee werd sterker en vermengde zich met een andere geur die iets bedwelmends, bijna rottends had.

Ik heb het gevoel dat er iets niet klopt, maar ik weet niet wat --' blind voor je eigen spellingsfouten zijn is niet zo handig xD
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”