Ja ik zie het, iedere keer al ik achteraf iets probeer te wijzigen in een post, haalt het forum al mijn enters en tabs ertussenuit :S heb dat al een hele tijd, daarom pas ik foutjes ook altijd alleen aan in mijn document en niet in mijn topic, omdat dan het hele topic hersteld moet worden omdat het anders onleesbaar is
Dank voor de likes verder, super leuk om allemaal vaste lezers te houden

langzaamaan verder richting de spanning & sensatie
Eenmaal bij mijn werk aangekomen was ik inmiddels aardig zenuwachtig, maar goddank wist het restaurant me te kalmeren zodra ik voet op het terrein zette. Toen ik mijn fiets had weggezet en naar de personeelsingang was gelopen, bleek dat ik me zorgen had gemaakt om niets. Al bij binnenkomst werden mijn zenuwen op één of andere magische manier half uitgevlakt. Gio en ik werden vandaag vergezeld door Nancy, Peter, een vage parttimer en wat mensen in de keuken. Het gebruikelijke groepje, dus. Het was gezellig binnen, het was druk en er hing een fijne, ontspannen sfeer. Die sfeer kalmeerde me, maakte dat ik me op mijn plek voelde en gerustgesteld werd. En zodra ik ook maar één woord met Gio had gewisseld, was alle spanning in mijn lichaam verdwenen. Hij zag er geweldig uit, met zijn zwarte bedrijfskleding en donkere haar en met zijn prachtige lichtgroene ogen die daar zo mooi tegen afstaken, en zijn kalme energie maakte zoals altijd die klik met de mijne en gelijk alles was weer goed. Op slag vergat ik waarom ik zo zenuwachtig was geweest om hem weer te zien. Het was als een kloppende vergelijking als onze persoonlijkheden bij elkaar kwamen, als de stukjes van een puzzel die in elkaar vielen en elkaar aanvulden. Hij kalmeerde me zonder daar bewust iets voor te hoeven doen. Ik ging aan het werk en we praatten af en toe even met elkaar, lachten, en al mijn twijfels en zenuwen verdwenen als sneeuw voor de zon. Hij praatte met me of ik zijn gelijke was, zoals altijd, niet of ik een onbeduidende tiener was die nergens iets vanaf wist, zoals mijn ouders en de rest van mijn familie of andere volwassenen. Ik zat met niemand geestelijk en lichamelijk zo op één lijn als met hem en dat gevoel van bevestiging deed me goed. Het was niet alleen seks, het kon niet alleen seks zijn tussen ons. Er was meer, veel meer dan alleen die lichamelijke aantrekkingskracht die ik altijd voelde in zijn aanwezigheid.
Ik had graag al aan het begin van de avond meer tijd met Gio doorgebracht, maar het grootste deel van de avond moesten we het doen met korte opmerkingen en praatjes tussen de werkzaamheden door. Het was flink druk in het restaurant en iedereen was overal en nergens om te bedienen en gerechten op te halen. Pas rond een uur of half zeven, toen ik in de kantine zat om te eten, hadden Gio en ik even tijd om in alle rust met elkaar te praten. Het was fijn om met hem te praten, het voelde goed en maakte me rustig. We kwamen via uitslapen op weekend, praatten over werken en kwamen zo uiteindelijk uit op school uit.
‘Wanneer moet je eigenlijk eindexamen doen dit jaar?’ vroeg Gio ergens halverwege mijn pauze toen ik aan tafel zat te eten. Hij stond een paar meter van me vandaan, bij de deur, en was bezig de uren op te nemen van de roosters in de kantine. Ik kauwde op een stukje van de aardappelschotel met gehakt en prei die Nando voor me gemaakt had en slikte een hap door.
‘In mei,’ zei ik terwijl ik op mijn bord wat aardappel, prei en gehakt bij elkaar schraapte. ‘Ik kijk er echt naar uit.’ Het klonk nogal sarcastisch en Gio lachte.
‘Kan ik me voorstellen,’ zei hij. ‘Sta je er goed voor, qua cijfers?’
Ik knikte. ‘Ja, redelijk. Voor sommige vakken beter dan voor andere. Ik kan een paar onvoldoendes halen, maar ik mag gemiddeld maar op één vijf en één vier uitkomen. Anders haal ik het niet.’
‘Kun je niet compenseren met andere cijfers?’
‘Nee, niet meer. Al haal ik overal een zes voor, als je verder maar niet meer dan twee onvoldoendes hebt.’
Gio knikte.
‘Dan hebben ze dat veranderd,’ zei hij terwijl hij door papieren bladerde. ‘Toen ik afstudeerde ging het om het algehele gemiddelde en kon je een vijf nog compenseren met een acht. Weet je al wat je erna gaat doen?’
Ik nam nog een hap van mijn ovenschotel en sneed een aardappelschijfje doormidden.
‘Nog niet precies,’ zei ik. ‘Er is wel veel, maar tegelijkertijd is het het allemaal net niet. Ik vind de horeca wel leuk, toerisme, met talen en zo, maar de leuke opleidingen daarin zijn meestal HBO’s. Dat vind mijn moeder zonde omdat ik gymnasium gedaan heb.’ Ik trok een gezicht. ‘Maar ik heb er ook geen zin in om de komende jaren als iets aan rechten of taalwetenschap vast te zitten, alleen omdat ik toevallig VWO gedaan heb.’
Gio krabbelde met een pen berekeningen op de roosters.
‘Ik denk ook niet dat je dat moet doen. Je moet het eerst al vier jaar studeren en dan zit je waarschijnlijk de rest van je leven in dat vakgebied. Als je het niet leuk vindt, is dat niet vol te houden. Je werkt veertig uur per week, dat is meer dan wat dan ook in je leven. Plezier daarin is belangrijker dan wat dan ook.’
‘Ja, dat denk ik ook wel.’ Ik nam een slok van mijn vruchtensap en keek even naar hem, hoe daar zo stond met het klipbord op zijn arm, en hoe er een pluk haar op een ontzettend sexy, ultieme mannelijke manier voor zijn gezicht viel. Ik glimlachte even, zette mijn glas neer en richtte me weer op mijn bord.
‘Daarover gesproken, hoe ben jij hier eigenlijk verzeild geraakt?’ vroeg ik.
Gio wisselde wat losse a-4tjes op het klembord.
‘Via een hele lange, omslachtige weg,’ zei hij. ‘Ik heb atheneum gedaan op de middelbare school. Daarna wist ik niet zo goed wat ik wilde, net als jij eigenlijk. Ik vond muziek wel leuk, dus ik deed auditie voor het conservatorium, piano, en werd geaccepteerd. Dat heb ik een jaar volgehouden, maar ik had al gauw door dat dat toch niet was waar ik mee door wilde gaan. Toen ben ik een HBO toerisme en management gaan doen. Dat was leuk, maar tijdens mijn studie kreeg ik een bijbaantje in een restaurant. Dat vond ik eigenlijk nog leuker. Na mijn toeristische opleiding bood mijn toenmalige baas me een vaste baan en tevens een deeltijdopleiding leerwerken in de horeca aan. Die ben ik toen gaan volgen en klom op tot teamleider en bedrijfsleider en uiteindelijk filiaalleider. Dat laatste is nooit mijn ambitie geweest, dus toen mijn baas na een aantal jaren zijn zaak verkocht en ik via via hoorde dat Bas een bedrijfsleider zocht, ben ik hier terechtgekomen. Zodoende.’
‘En je vindt het nog steeds leuk?’
‘Ja. Iedere dag.’
Ik keek even half in gedachten verzonken voor me uit en liet mijn glas heen en weer rollen tussen mijn handpalmen.
‘Ik hoop dat ik dat ook kan zeggen,’ zei ik, en Gio keek mijn kant op. ‘Ooit. Dat ik iedere dag dat gevoel heb wat ik krijg als ik hier na een drukke dag wegga en we toch alles toch een goed einde hebben weten te brengen. Dat je al die mensen tevreden weg ziet gaan en het aan het einde van de avond alles schoon en netjes achterlaat voor de volgende dag. Dat gevoel, dat zou ik iedere dag wel willen hebben. Dat je voldoening uit je werk kan halen, op welke manier dan ook. Het lijkt me heerlijk als je dat iedere dag kan hebben. Snap je?’
Gio keek me aan. Aan de blik in zijn ogen zag ik dat hij begreep wat ik bedoelde, en dat hij het leuk vond dat dat ik het zo verwoordde omdat hij het hetzelfde voelde. Hij glimlachte.
‘Ja,’ zei hij. ‘Helemaal. Als je er zo over denkt, denk ik dat je al redelijk op de goede plek zit.’ Ik glimlachte ook. Ik schoof mijn spullen bij elkaar en kwam overeind.
‘Dat denk ik ook,’ zei ik. ‘Maar het restaurant en het werk zijn daar niet de enige redenen voor.’
Gio’s glimlach verbreedde wat, zonder minder zacht te worden. Ik pakte mijn bord, legde mijn bestek erop en liep langs hem heen naar de deur. In het voorbijgaan raakte ik zijn hand aan en pakte hem vast. Gio sloot hij zijn vingers om de mijne en kneep er zachtjes in. Ik bleef staan, deed mijn ogen dicht en leunde even tegen hem aan. Hij rook lekker, naar een luchtje van Gaultier dat hij wel vaker droeg, en het was of mijn energie even met die van hem versmolt. Het was fijn en ik vond het jammer dat we niet wat langer zo konden blijven staan. Ik was blij dat hij me dat gevoel gaf.
Het moment tussen Gio en mij in de kantine had mijn zenuwen voor mijn plan voor die avond totaal weggenomen. Mijn plan zelf was echter onveranderd gebleven. Al was van een plan misschien niet eens echt sprake. Ik had dingen lopen plannen voor niets, want zoals altijd ging het eigenlijk vanzelf tussen hem en mij. We trokken gewoon naar elkaar toe, als vanzelf, zonder er iets aan te hoeven doen. De aantrekkingskracht was onvoorkomelijk en zo groot dat hij niet te negeren viel.
Het begon toen ik op een gegeven moment in de keuken bij het aanrecht stond met nog tig andere stressende parttimers en Gio langs ons heen naar de deur moest. Toen hij achter me langs liep, raakte zijn lichaam heel even dat van mij. Ik keek naar hem om en hij keek me aan, en dat korte contact zette iets tussen ons in gang. Gio zei iets van ‘sorry’ omdat de rest erbij stond en we gingen verder waar we mee bezig waren geweest of er niets de hand was, maar naarmate de avond vorderde, werd de rustige connectie tussen ons een spanning die steeds seksueler en prikkelender werd. Die subtiele spanning bouwde steeds verder op, door oogcontact en bepaalde blikken, en toen Gio op een gegeven moment mijn arm aanraakte om me te kunnen passeren achter de bar, was het of mijn hele lijf begon te tintelen. Het warme gevoel in mijn buik wat dat veroorzaakte gaf me moed, zelfvertrouwen. Het maakte dat ik bij hem wilde zijn, hem vast wilde houden, hem wilde aanraken. Dat verlangen was het eerste oprechte gevoel dat ik in tijden had gehad.