Verandering

De titel zegt het al. One shots die nergens anders bij passen mogen in dit board geplaatst worden.
Plaats reactie
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

Oke, ik kon dus echt geen titel verzinnen. Dit kwam zo even in me op :D

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Met een glimlach in mijn binnenste kijk ik mijn wereld rond. Alles lijkt zo vredig, zo rustig. Maar daar zal snel verandering in komen. Dat weet ik zeker, geen ontkomen aan. Mijn blik valt op een vos.
Hij loert naar een konijn dat rustig aan wat gras knabbelt, geen idee van het gevaar dat hem beloert. Plotseling springt de vos op en sprint richting het konijn. Met pijn in mijn hart moet ik toekijken hoe het konijn verscheurd word.
Ik wend mijn blik snel af. Ik kijk verder. Het laatste licht van de dag verlicht de bomen. Ze steken torenhoog boven de rest op. Een eekhoorn springt van de ene boom naar de ander. Even verdwijnt hij, ik zie hem niet meer. Ik kijk rond, hopend hem weer te zien. Ik word beloond, niet lang daarna komt hij weer tevoorschijn met een nootje tussen zijn poten. Zijn ogen richten zich op mij. Ik gloei helemaal. Het water glanst, de vissen die er rondzwemmen doen dat ook met volle overgave. In mijn ooghoek zie ik een groep gazelles rondspringen. Ik voel me steeds blijer naarmate ik alles in me opneem.
Toch zegt iets in mijn binnenste dat ik dat niet moet zijn. Nog heel even en deze mooie plek is niet meer in mijn zicht. Dat zal ik het moeten doen met volgebouwde steden, huizen en auto’s. Ik huiver.
Mijn blik richt zich op de horizon.
Daar zie ik je al. Jij, degene die mijn plek af moet pakken. Zelfs al weet ik dat het maar voor één nacht is. Daarna zal ik hier weer zijn.
Langzaam moet ik toekijken hoe het duister de plek in zijn macht krijgt. Ik trek me terug, niet bang, maar uit gewoonte. Dit is één van de weinige plekken op aarde die niet vervuild is.
‘Hallo,’ zegt een stem in mijn hoofd.
Beleefd groet ik terug.
‘Sorry, maar dit moet nou eenmaal.’ Als antwoord trek ik me nog verder terug.
Nog eenmaal werp ik mijn blik over de plek. Het water glanst nog in het licht dat ik rondwerp.
Met pijn in mijn hart zie ik je opkomen, de maan. Maar ja, ik als de zon, heb niet alleen het recht om hier te zijn.
Dit is van iedereen.
Shit happens, just flush it and move on!
Xatham
Banned
Banned

Al vanaf het begin had ik het gevoel dat het om een bovenmenselijke hoofdpersoon ging. Zeker leuk verzonnen! :D
As the phoenix arises from his ashes...
artikel
Computer
Computer

Wat een leuk verhaal :D Echt mooi beschreven. Bij het begin van het stukje kwamen er wel wat vragen in mij op, maar die heb je aan het einde van het verhaal al weer beantwoord :P
Vooral de laatste zin vind ik mooi, en het past goed bij het verhaal. Mooi en leuk geschreven!
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

haha naar de eerste paar regels dacht ik dat het over de zon ging en op het einde tada :D haha, leuk gedaan.
Heel leuk geschreven en een zeer leuk perspectief genomen :).
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
mena1998
Typmachine
Typmachine
Locatie: Heelal, Melkweg, Aarde, Europa, Nederland, (Provincie) Groningen, Oude Pekela

@Xatham, dan heb ik het goed overgebracht :D
@Jochem, bij mij kwamen er ook vragen op toen ik het schreef. Ik heb mezelf ook verbaast :P
@Jodie, mmm jij had het iets te snel door ;)

Bedankt voor de reacties. Ik zou eigenlijk aan een schrijfwedstrijd meedoen (one-shot gedoetje), maar ik was hem vergeten in te leveren... Vond ik wel dom, maar ja :P
Shit happens, just flush it and move on!
Plaats reactie

Terug naar “Nergens Anders Passende One Shots”