De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

@Jochem; aah, dankjewel! (: Alleen nadenken over studeren enzo is niet echt mijn favoriete bezigheid. Ik zie vooral uit naar de huge lange vakantie na mn examens :P
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

When the power of love overcomes the love of power.
Anneke
Balpen
Balpen

Oeeepss, hier ben ik echt lang niet geweest :O

Hoe ist allemaal?;p Geen zin om alles terug te gaan lezen, 5 bladzijdes gemist ofzo xd
Lezen is denken met het hoofd van een ander, in plaats van dat van jezelf - Arthur Schopenhauer
artikel
Computer
Computer

Met mij gaat alles goed :D

Marit, ik ben nu ook al met mijn ouders bezig welke studie ik wil en alles, het is namelijk wel een behoorlijk grote keuze, en als je die fout doet is het niet meteen dat je een andere studie 1,2,3 hebt. Weet je al welke richting/studie je wilt gaan doen?
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Zoo eerste tentamen! xD weeeeehh,, maar was iets te fanatiek --... twaalf uur in de bieb, pas om zes uur is het tentamen -- uhhgg.. nou ja gaat weer nerd spelen
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Saskjezwaard
Computer
Computer

Whuuuttt? Ja Jodie, dat is wel een beetje fanatiek :P en, wat denk je, ken je het? Hebben jullie trouwens ook oefententamens op internet staan?

Alvast heel veel succes, ik hoor vast over een paar uur dat het heel erg meegevallen was :P

Nou, het is te aantrekkelijk nu alle fruit en groente bij de AH zo goedkoop is --' heb nu 3 bananen, 4 peren, 1 granaatappel en nog een stuk of 8 mandarijnen die ik vorige week had gekocht... Ik ga een fruitdag starten denk ik hahaha xD jammer dat alleen de mandarijnen rijp zijn, ik had wel zin in een banaan of peer :(
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

hahaha handig saskia xD moet je dan niet einde van de week alles weggooien? xD

Gheheh en ik hooop dat ik alles ken xD, heb geen zin meer.... wil nu gewoon die toets erop hebben zitten en wegwezen --

Ooh we hadden twee oefententamens, een had ik drie fout.. de andere 18 :S wtf xD beetje groot verschil wahahha xD... maar die tweede had iedereen slecht gemaakt.. dus ja :p xD

Er is hier ook niemand om me gezelschap te houden :( xD neee! xD
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ha, hebben jullie ook wel eens dat je denkt van 'waarom de fuck heb ik ooit deze gebruikersnaam genomen'? (':
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ja Emilia, ja, dat heb ik ook wel eens. Eigenlijk elke keer als ik hem zie xD

En Jodieeee! Hoe was het gegaan? :D

Ik zit nu lekker aan broccoli, aardapelpuree en kip :3 jammie! Alleen iets te laat begonnen met koken ghehehe xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Lekkaaa en op zich wel goed denk ik xp durf niks te zeggnn

Ooh weet iemand een leuke afbeelding om te tekebeb !
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Oké, ik lees nu Extase - één van de vervolgen op Fallen en ik wist gewoon van te voren wat er ging gebeuren, maar daar ben ik eigenlijk best teleurgesteld om, want ik had verwacht dat Lauren Kate iets creatievers kon bedenken.. :$
Maar goed... vanavond 't boek maar uit lezen, misschien dat het nog meevalt, hahaha. Wel di-hard fan.
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik vind Fallen zo erg heh (': die schrijfstijl is echt vreselijk. (aa)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik vind haar schrijfstijl juist geweldig :$
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Nu ben ik nieuwsgierig xp
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Nee, super geforceerd en alles, heel irritant.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Staat er niet stukje op interbet?
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Kijk op bol.com onder 'Fallen' en dan kijk je bij inkijkexemplaar.
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

grr, mijn ***broertje houdt nu al bijna de hele dag de computer waar mijn verhaal op staat bezet waardoor ik niet kan schrijven, en alleen omdat dat luie ding te beroerd is om 8 meter te lopen :gr: :gr: :gr:
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Oeps, dat is wel balen inderdaad! Blij dat ik 'n eigen pc heb(:

Ik sta voor een dilemma. Bij ons in vwo-6 krijg je, zoals in veel examenklassen, één herkansing per toetsweek.
Ik heb voor Nederlands een 2.6 gehaald en voor geschiedenis een 4. Bij geschiedenis moesten we er een opdracht bij inleveren, dus daar kan maximaal 2pt bij.
Nu is het zo, dat ik voor Nederlands mijn cijfer gemakkelijk kan ophalen, door andere overhoringen, een betoog en een dictee. Denk niet dat ik slecht ben in Nederlands; dit tentamen was literatuurgeschiedenis en daar heb ik gewoon een hekel aan. Het 'echte' Nederlands is wel mijn ding.
Voor geschiedenis hebben we dit jaar maar drie toetsmomenten, die dus allemaal megazwaar meetellen. Ik stond al een 5.9, dus niet erg sterk. Het is dus heel belangrijk dat ik álle drie de tentamen goed maak. Nu is dit eerste tentamen al niet zo goed gemaakt, dus is het helemaal zaak dat ik die andere twee heel goed maak.
Nu weet ik dus niet wat ik moet herkansen. Want voor geschiedenis is niet zeker of ik hoger haal, maar dat moet eigenlijk wel, wil ik de rest van het jaar zeker staan. Voor Nederlands haal ik gegarandeerd hoger, maar die 2.6 is aan de andere kant ook weer beter op te halen, door meer toetsmomenten.
WAT MOET IK DOEN.
iloveyou' 25.08.2012
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Door je uitleg neig ik ernaar om geschiedenis te zeggen... Maar ik raad je aan om bij beide vakken te bedenken wat (realistisch) de laagste cijfers zijn die je (voor de overige punten dit jaar) zult halen, je rekenmachine tevoorschijn toveren en je uiteindelijke minimale gemiddelde uitrekenen als je beide vakken niet zou herkansen. Die met de laagste uitkomst herkans je. Zo doe ik het vaak. Ik hoop dat de uitleg een beetje duidelijk is. ;p

En als je geschiedenis kiest dan moet je wel echt diehard gaan studeren studeren studeren voor je herkansing, anders heb je er natuurlijk nog niets aan...
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Ja en daarom denk ik zelf dat ik beter Nederlands kan herkansen. Maar aan de andere kant... Als ik een volgend tentamen geschiedenis verknal, is het gebeurd.
iloveyou' 25.08.2012
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Tbh, nederlands herkansen lijkt me niet echt nodig. Ik kan het fout hebben hoor. Het lijkt mij dat je goed bent in nederlands, op literatuurgeschiedenis na. Als je voor de rest bij nl wel goede cijfers haalt, dan lijkt me geschiedenis herkansen nuttiger.
Maar je zal ook in beschouwing moeten nemen hoe goed je de eerste keer had geleerd... had je al heel goed geleerd voor geschiedenis, of kan het nog wel wat beter? In het laatste geval raad ik aan om geschiedenis te kiezen.

'K heb zelf overigens een 4,6 voor geschiedenis pw gekregen vandaag. Dus nu sta ik vier onvoldoendes op mijn rapport... :'(
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Beetje teleurgesteld in het einde van Fallen, mja. Misschien ook omdat de wereld waarin ik me de afgelopen tijd in heb verdiept voorbij is... en er geen enkele letter nog wordt vuil gemaakt aan mijn lievelings karakter. Haha. Op naar de films. Die mogen wat mij betreft snel uitkomen.
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Goed. Ik wil een nieuw, fris verhaal gaan schrijven, maar ik heb de inspiratie niet. Ik haat 'n writersblock. Al m'n inspiratie lijkt ineens verdwenen te zijn. :s
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik heb nog een stapel heb ik geen tijd voor verhaleb om te scgrijven xp wil je wel helpeb :)
Arin
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Kan iemand mij opvrolijken? Ik kom terug van sport (waar ik direct na school heen moet, anders ben ik te laat) wil verder schrijven aan NaNo en mijn verhaal op een usb-stickje zetten, na gisteren een goede les geleerd. Dus ik: "Waar is de laptop?", mijn broer: "Op de bank", ik dus kijken, "Nee, de andere, waar mijn NaNo op staat", mijn broer: "NaNo?", ik: "Mijn verhaal, naja, de andere laptop dus", mijn broer: "Oh, die heeft mam mee, hoezo?", :gr: :gr: :gr: :gr: :gr: :gr: :gr: :gr: :gr: :gr: (waarom kan ik niet meer dan 10 smileys in een bericht?)
Nu dus echt pissed, don't get in my way...
I'm so sneaky, I sometimes can't even trust myself.
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

schrijf op de ene verder en plaats hem op usb en zet het achteraf op je andere laptop en daarna het hele verhaal op je usb?
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik wil ook schrijven, en ik heb genoeg inspiratie, maar ik kom er gewoon niet uit. Super vaag. Hoe moet je super saaie scenes schrijven? xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Niet denken en schrijven en daarna een schrijfmaatje pesten om het leuker te maken xp
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Maar maar maar... Ik heb geen schrijfmaatje. :'(

Ik ben al door het saaie stuk heen, trouwens xD
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Schrijfmaatje zoeken :D
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaa, dat is een optie, hahah!

Ugh, gaat het schrijven natuurlijk net even lekker, moet ik van mezelf afsluiten. Anders ben ik morgen weer zo moe als vandaag... --'

Hopenlijk lukt het morgen ook weer zo goed als vandaag, haha!
artikel
Computer
Computer

en dan reageer ik ook nog eens eventjes :D Het is weekje geleden dat ik reageerde (volgens mij), maar dat heeft een reden. School, nano, maar het blijkt ook dat ik soort van depressief ben en dat lijdt tot verschillende moeilijkheden. Dus ik hoop dat ik er snel bovenop kom en weer gezellig hier kan wezen. Sorry voor het ongemak :$
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

IK WIL WEL JE SCHRIJFMAATJE ZIJN?! :D

Wow, voor het eerst sinds twee maanden weer verder gegaan aan m'n verhaal. Voelt echt fijn. Misschien moet ik maar gewoon hiermee verder gaan..
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Eerlijk gezegd heb ik geen idee wat een schrijfmaatje inhoudt... Maar dat geeft niet! :)

... Wat doen schrijfmaatjes?

Gewoon PM'en en praten over hun verhalen? Kom maar op dan, Romy!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

HAHA. Ja, gewoon elkaar op weg helpen in hun verhaal en typefouten eruit halen enzo. Meerdere ogen, halen er meerdere fouten uit. Je kan zo over een foutje heen lezen. DUS.. kom maar op, haha.
Tot nu toe heb ik niet echt wat, ben volop aan het schrijven aan een nieuw stukje. :p Lijkt me wel handig dat we elkaar verhaal helemaal lezen, voordat we elkaar kunnen helpen, want anders schiet 't ook niet op.
Hoe heet jouw verhaal? En als je ergens hulp mee nodig hebt, PM me maaaar! :D
Saskjezwaard
Computer
Computer

En het geeft je ook toestemming om je schrijfbuddy vol te stalken met vragen, stukjes die beoordeeld moeten worden en eeuwenlange monologen tegen jezelf te houden :D hoewel Jodie dat denk ik wat anders ziet, maar haar mening is hierin ondergeschikt :twisted:
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ik kan op de één of andere manier niet op de 'like' knop klikken, maar ik wilde jouw reactie liken, Saskia. Haha.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik zie hem wel, dank je^^ je moet gewoon de pagina refreshen en dan zie je dat ie erbij staat ;p
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

O, echt? Apart. :p
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Saskia als schrijfmaatje is niet het aller geweldigst --' maar he ik zal over mijn goede hart strijkeb en haar stukje maar eens gaan lezen xp
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Jullie zijn wel aardig voor elkaar hè. Hahaha
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Diepe liefde :)
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Ware liefde, tot in de kamers van jullie hart. En verder. :')
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Mennnn, weer heel erg last van m'n astma. Laat 't alsjeblieft bij deze benauwdheid blijven en laat 't niet tot astma-aanvallen komen. :c
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”