De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Rubenorignal
Balpen
Balpen

@sebas haha lekker duidelijk! ik en mooonie hadden trouwens altijd het idee dat Xatham een meisje was maar aangezien jodie hij zei denk ik dat we fout zaten...

Engels is veel mooier I love engels hihi!
Nee ik haat de nederlandse taal echt, ben ook echt beter in engels. Mijn eindexamen vorig jaar was echt engels 8 nederlands 4.7 haha
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Zij was echt een Hij.. Dus hoop niet dat je verliefd geworden was :P
Rubenorignal
Balpen
Balpen

HAHAHAHAHAHAHAHA
als je verliefd zou worden op iemand van OV wordt dat een beetje akward want de persoon kan in het echt anders zijn uiterlijk weet je vaak niet enzo... maar even voor de duidelijkheid nee :p
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Je kunt best verliefd worden op iemand die je kent via internet hoor ;)
When the power of love overcomes the love of power.
Rubenorignal
Balpen
Balpen

ja, maar ben je dan echt verliefd? misschien zijn die mensen wel heel anders dan ze zich voorstellen of dat jij denkt.
Maar dan echt iemand die je niet ontmoet of al echt verliefd bent als je degene ziet.
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik had vroeger echt een crush op iemand die ik alleen via ICQ kende (Voorloper van MSN Messender). We schreven ook brieven naar elkaar en had het gevoel dat het ook wederzijds was. Helaas hebben we elkaar nooit ontmoet, maar het gaf mij altijd wel een fijn gevoel.

En ik heb mij in mijn studententijd wel eens voor gedaan op een chatbox als vrouw. Heb toen een tijdje een eigen privebox gehad en daar zat een man die echt helemaal gek op haar was. Dat ging echt behoorlijk ver. Dus zoals Ruben ook aangeeft, je hebt nooit zekerheid!
LittleLongboardGirl
Balpen
Balpen

Mm, je moet inderdaad wel opletten dat je nooit zekerheid hebt, maar iedereen is anders.

En he, Babette, je bent 'terug'! ^^
We could be a story in the morning but we'll be a legend tonight.
Demon
Typmachine
Typmachine

Nutella schreef:En Demon zijn onderschrift betekent: 'Alles begint en alles zal opnieuw beginnen.'
Nu lijk ik slim
Nee, hoor; je hebt de conjunctiefzin niet goed vertaald.
Inhoudelijk wel. :)

Engels klinkt gewoon veel mooier.
En wel altijd letterlijk vertalen, ejell, altijd. :) Da's leuk. En het klinkt stom, maar dat is juist het leuke. :D
Sebas schreef:En ik heb mij in mijn studententijd wel eens voor gedaan op een chatbox als vrouw. Heb toen een tijdje een eigen privebox gehad en daar zat een man die echt helemaal gek op haar was
... Moeten we nu ongerust worden?
LittleLongboardGirl
Balpen
Balpen

Vertaaaalen. Ik houd me nooit aan de 'goede' manier, met de accusativus, infinitivus etc. Ik weet niet eens of ik accusativus goed gespeld heb x3
Ik kan het nu in ieder geval nog doen zo, de zinnen zijn nog niet zo moeilijk.
We could be a story in the morning but we'll be a legend tonight.
Demon
Typmachine
Typmachine

Hm. xD Wij zeggen gewoon accusatief, nominatief, etc. xD Maar volgens mij is het juist gespeld.
Ik probeer er me zo goed mogelijk aan te houden, maar het blijkt altijd een extreem vrije vertaling te zijn. ;p
Vertalen waarvan trouwens. :$ Ik neem aan dat het Latijn is -wegens die termen. In dat geval is het hier ook nog niet zo moeilijk. xD Maar Grieks daarentegen. o: Daar kan ik echt niets van.
Rubenorignal
Balpen
Balpen

ik wou dat ik Grieks had of latijn maar ja deed havo geen vwo :(

@demon @sebas volgens mij wel :p
"Go hard or go home"

Rubenoriginal
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

@Rubenorignal @demon voor mij hoef je je geen zorgen te maken. Mijn studenten tijd is al lang voorbij!

Het was ooit eens een project, waarin wilde aankaarten hoever jongeren konden gaan. Alles wat die gast wist was ter plekke verzonnen. Ik creëerde een persoonlijkheid, vrijwel het zelfde wat schrijvers/jullie hier doen.

En zoals ejell aan geeft, kun je heel ver gaan tot het inbeelden van zo'n karakter. Ook als lezer zijnde..
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Je kunt mensen heel goed leren kennen via internet hoor! Echt, sommige vrienden ken ik via internet en die ken ik na een week al beter dan mensen uit mijn klas lol
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Het grootste verschil tussen verliefdheid internet-personen en echt-ontmoet personen, is denk ik dat je in het echt verliefd wordt op de persoon die je (denkt) voor je te zien staan, en op het internet wordt je sneller verliefd op het idee van wat een persoon is. Omdat een geschreven tekst maar zoveel kan overbrengen vult je geest de rest zelf in. Zo kun je de persoon met wie je spreekt 'voltooien' naar jouw ideaalbeeld, en dat is uiteraard heel aantrekkelijk.

En als je dan nog steeds verliefd bent nadat je die persoon hebt ontmoet, dan klopt jouw invulling van die persoon waarschijnlijk heel goed met wie die persoon echt is.

Note; Jaja, ik ben hier nog steeds :p sterker nog, ik lees echt elke dag (een deel van) de nieuwe posts, maar ik heb het echt heel erg druk met werk dus ik houd het op de OV-plus gebruiken. {Wat overigens ineens weer niet werkt merkte ik?}
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Wat ook wel kan helpen is dat je die mensen meestal leert kennen via een bepaald iets, zoals dit forum. Dan heb je meestal al dezelfde interesses zo ongeveer. Heel handig :p
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hoor ik hier een stiekeme liefde opbloeien? Nu ben ik schieuwnierig!
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik vind het soms zelfs leuker om iemand eerst te leren kennen via internet, bijvoorbeeld op een forum. Je gaat dan niet meteen af op zijn uiterlijk, maar je leert zijn persoonlijkheid eerst kennen. Meestal stel ik iedereen wel mega-knap voor, maar oké xd

Ik vind het ook gewoon leuk om vrienden te hebben op internet, omdat zij mij soms beter begrijpen dan andere mensen. Zij kennen niet de mensen die ik ken, zodat het niet uitmaakt of ik hen iets vertel over mezelf of niet. Ze kunnen het toch aan niemand doorvertellen en zo kan ik altijd mijn hart bij iemand luchten, zelfs met de stomste of belachelijkste dingen.

Ik heb trouwens een best goede vriendin leren kennen via internet, een keer hadden we bijna afgesproken, maar het is er toch niet van gekomen. Maar we zijn zeker nog wel van plan om af te spreken. Het enige probleem is onze ouders, maar ach, we verzinnen wel iets :D
Life is a book and those who do not travel only read one page.
Demon
Typmachine
Typmachine

Nja, het is gemakkelijk, maar of het beter is betwijfel ik. Voor hetzelfde geld heb je een compleet verkeerd beeld van die persoon en als je dan eens echt afspreekt en hij/zij/het is niet zoals je verwacht had, kan dat natuurlijk voor vreemde situaties zorgen. :/
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Zoals bij de OV meeting, toen bleek dat jodie eigenlijk geen meisje is maar een hele dikke kerel met een paardenstaart, een baard en een ringetje door zijn oor.

Dat was wel even schrikken...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ja, en chris een wijffie met dikke boobies die haar mond niet kon houden :O I was shocked!
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Them love meh boobies :)
Demon
Typmachine
Typmachine

-points his huge middle finger at them-
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Demon schreef:Nja, het is gemakkelijk, maar of het beter is betwijfel ik. Voor hetzelfde geld heb je een compleet verkeerd beeld van die persoon en als je dan eens echt afspreekt en hij/zij/het is niet zoals je verwacht had, kan dat natuurlijk voor vreemde situaties zorgen. :/
Dat is waar, maar ik spreek ook niet zomaar met iemand af. Ik ken haar trouwens al twee jaar, ik heb haar op facebook, ik heb al met haar geskypet enzo. Ik weet dat ze ook echt is zoals ze zich voordoet.

Oh leuk, meetings! Maar dat is waarschijnlijk in Nederland. En ik denk dat de meeste hier toch wel een stuk ouder dan mij zijn, haha :D
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Heeel mooi, maar volgende keer wat minder push-up hoor het was nogal afleidend :)
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Demon
Typmachine
Typmachine

Volgens mij moet "geskyped" met een "d", want de stam is "skype" dus eindigt die niet met een "p". :)
Nutella schreef:Ik weet dat ze ook echt is zoals ze zich voordoet.
Tenzij het een extreem pro-pedofiel is, die een kinderslaafje inzet om met je te chatten op skype.
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Demon schreef:Volgens mij moet "geskyped" met een "d", want de stam is "skype" dus eindigt die niet met een "p". :)
Tenzij het een extreem pro-pedofiel is, die een kinderslaafje inzet om met je te chatten op skype.
Ik heb geen idee hoe je geskyped moet schrijven, maar oké :D

Ik denk niet dat pedofielen zo slim zijn / zoveel moeite doen.
Demon
Typmachine
Typmachine

Nutella schreef:Ik denk niet dat pedofielen zo slim zijn / zoveel moeite doen.
Opnieuw:
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ok ja, je hebt gelijk. Het is waarschijnlijk wel een pro-pedo. Maar ik kan me wel verdedigen, met mijn ninja-moves.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ik heb een hele vriendengroep leren kennen via internet, en zij waren een tijdlang echt mijn beste vriendinnen. En ja, ik heb ze gemeet, en ja ze waren allemaal precies hetzelfde als online. Ook al zegt iedereen van wel, ik merk juist dat iedereen zich precies zo voordoet als ie in het echt ook is. Op het moment dat ze zichzelf zijn dan.

Ik weet niet hoe ik het moet uitlegggen, maar ik root voor internetvriendschappen. Lang leve de technologie!
Demon
Typmachine
Typmachine

Maar misschien heeft hij ook wel ninja-moves waarmee hij je zo volledig kan paralyzen(xD?) - in dat geval moet je zijn mannelijkheid attacken(weeral "xD?"). :angel
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik ben het eens met ejell! Ik ken trouwens ook een hele groep Nederlanders via Skype. Ze zijn echt hilarisch om mee te skypen! Ik heb er nooit mee afgesproken en ik ben het eigenlijk ook niet echt van plan, maar het is gewoon leuk om met ze te praten.

Zoals ze zeggen: 'het is een kleine wereld'
Ik heb ooit een meisje via internet leren kennen, bleek dat ze een week daarvoor voor me stond in de rij in Bobbejaanland. Ik had toen per ongeluk nyancat opgezet, en zij had het gehoord :D
Demon schreef:Maar misschien heeft hij ook wel ninja-moves waarmee hij je zo volledig kan paralyzen(xD?) - in dat geval moet je zijn mannelijkheid attacken(weeral "xD?"). :angel
Maar dan heb je mijn ninja-moves nog niet gezien hoor :D
Oh wacht, je kan ze niet zien, ik ben te snel.

Ik ben trouwens weer super gezond vandaag! Het enige wat ik vandaag heb gegeten is: Donuts, koeken, chips, soesjes. En drinken: Cola en water. Oeps..
Demon
Typmachine
Typmachine

Nutella schreef:Oh wacht, je kan ze niet zien, ik ben te snel.
En je bent compleet niet in mijn nabijheid, maar, tuurlijk, je bent te snel. ^^

Je gaat wel een beetje de ongezonde kant op, hé, met je water?
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Heb eindelijk mijn nieuwe kortfilm online gezet (premiere was in oktober). Het is dus losjes gebaseerd op een verhaal van Jodie (http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... =76&t=6808)

Link

Hoor graag jullie meningen en interpretaties :)
Why are you so frightened? Have you no faith?
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Demon schreef: En je bent compleet niet in mijn nabijheid, maar, tuurlijk, je bent te snel. ^^

Je gaat wel een beetje de ongezonde kant op, hé, met je water?
Wie zegt dat ik niet in jouw nabijheid ben ...

Haha :D - even serieus ik vind jou eigenlijk echt grappig -
En ja, water gaat er echt gewoon over. Ik moet meer frisdrank drinken, dat is tenminste gezond!!
MissRolex
Balpen
Balpen

Mijn ouders kopen bijna nooit frisdrank :( ik moet altijd water drinken, why?? Gelukkig heb ik 's middags in school mijn dagelijkse portie frisdrankgehalte :D En ik maak het thuis goed door lekker ongezond te eten -vooral chocolade ^^ - en het er dan weer af te lopen in atletiek, als ik tenminste elke week ga :$

En de examens zijn nu zo ongeveer 8u voorbij, yaaaay :d:
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
Demon
Typmachine
Typmachine

Patrick schreef:Hoor graag jullie meningen en interpretaties
Nu, ik ben kortfilms eigenlijk helemaal niet gewend, maar ik denk niet dat ze allemaal precies zo in elkaar zitten, toch? Nu, geen idee. Naar mijn mening duurt het op zich lang omdat de acties eigenlijk bijna constant hetzelfde zijn en er compleet geen interacties zijn.
Ik zeg niet dat het slecht is, hé, je moet niet denken dat ik je helemaal probeer af te kraken. o: Ik vind het op zich best mooi in elkaar gestoken, en de beelden zijn mooi verwerkt. Mnja, ik ben natuurlijk niet echt voor dit soort films. ;p

Interpretaties. Goh, daar vraag je me wat, normaal ben ik als de dood om dingen die in mijn hoofd omgaan ook echt te vertellen, maar goed, ik krijg het gevoel dat hij in zo 'n instelling-achtig ding terecht is gekomen, waar hij hoe dan ook lijdt of langzaamaan aan het sterven is, zoiets, maar daarnaast zit-ie ofwel in zijn eigen fantasie wereldje gevangen, of denkt hij aan vroeger, waardoor hij eigenlijk heimwee krijgt naar iets wat al dan niet ooit was. Probeert hij zelfmoord te plegen met de scherven van dat kader? Volgens mij sterft hij op het einde, maar nja. :)
Vittel. Oh, sluikreclame, of word je gesponsord? xD
Wat doe jij eigenlijk? Run je een bedrijfje? Of dirigeer je? Of film je? Of of of of of of . Ehm. Wat kan je nog doen? Verwerk je de beelden? o: o: Dat kan in de aftiteling op het einde staan, maar ik ben ervoor gestopt. Sorry. xD
Nutella schreef:even serieus ik vind jou eigenlijk echt grappig
Dan word ik gewoon stand up comedian en krijg ik exact één toeschouwer meer dan ik gedacht had. :D Dan blijft het wel maar één, maar nja. xD
MissRolex schreef:En de examens zijn nu zo ongeveer 8u voorbij, yaaaay
Voor mij zijn ze al tien uur voorbij. :D
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Demon schreef: Dan word ik gewoon stand up comedian en krijg ik exact één toeschouwer meer dan ik gedacht had. :D Dan blijft het wel maar één, maar nja. xD

Voor mij zijn ze al tien uur voorbij. :D
Ik ben wel een enthousiast publiek, hoor! :D

En bij mij ook FEESTJE !!!
Demon
Typmachine
Typmachine

Volgens mij is het toch belachelijk als je als enige in de zaal zit, naast misschien een reporter, omdat het toch wel nieuws is dat een stand-up comedy act maar één toeschouwer heeft, en dan zit je daar keihard te lachen, om iets wat zelfs een mislukte clown niet grappig zou vinden. Dan kent iedereen je waarschijnlijk wel, maar - wauw, wat een lange zin, zeg - volgens mij is dat niet positief. ;p
MissRolex
Balpen
Balpen

Demon schreef: Dan word ik gewoon stand up comedian en krijg ik exact één toeschouwer meer dan ik gedacht had. :D Dan blijft het wel maar één, maar nja. xD
Stand-upcomedian, doet me denken aan Alex Agnew, iemand fan? Ik wel in ieder geval :D We gingen met ons groepje naar zijn show gaan in november, maar toen was hij ziek :( . Het is nu verzet tot in maart.

Al 10 uur gedaan? Dan was ik bezig met Frans, aargh, economie + Frans, zo'n ramp studieavond gisteravond, was bijna heel aan het flippen omdat het veel te veel was. Maar het is voorbij! Nu wachten tot vrijdag en hopen dat het goed is.... En eerst nog een leuke kerstviering ervoor, ik ga in slaap vallen waarschijnlijk >.<
If you believe you can, and believe it strongly enough, you'll be amazed at what you can do.
Demon
Typmachine
Typmachine

xD Wij hebben ook nog een kerstviering. En ik had Duits, nu moesten we echt praktisch niets kennen; dus allemaal gemakkelijk voor mij. xD Wat een pech dat hij toen ziek was, eigenlijk. o: Net op de dag dat jullie wilden gaan.
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Demon schreef:Volgens mij is het toch belachelijk als je als enige in de zaal zit, naast misschien een reporter, omdat het toch wel nieuws is dat een stand-up comedy act maar één toeschouwer heeft, en dan zit je daar keihard te lachen, om iets wat zelfs een mislukte clown niet grappig zou vinden. Dan kent iedereen je waarschijnlijk wel, maar - wauw, wat een lange zin, zeg - volgens mij is dat niet positief. ;p
Beter één toeschouwer dan geen :D
MissRolex schreef: Stand-upcomedian, doet me denken aan Alex Agnew, iemand fan? Ik wel in ieder geval :D We gingen met ons groepje naar zijn show gaan in november, maar toen was hij ziek :( . Het is nu verzet tot in maart.

Al 10 uur gedaan? Dan was ik bezig met Frans, aargh, economie + Frans, zo'n ramp studieavond gisteravond, was bijna heel aan het flippen omdat het veel te veel was. Maar het is voorbij! Nu wachten tot vrijdag en hopen dat het goed is.... En eerst nog een leuke kerstviering ervoor, ik ga in slaap vallen waarschijnlijk >.<
*GIL* Alex Agnew is awesome! Ik ben echt fan :D Oh wacht, ik ga even een geweldig filmpje van hem zoeken, echt hilarisch.

Ik had ook Frans vandaag :D En ik heb donderdag ook kerstviering, saa-haaaai! Ik wil eigenlijk gewoon mijn rapport krijgen en dan weggaan. Ik ben bang dat ik een buis - onvoldoende - voor geschiedenis heb.
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Weet je wat eng is:
vandaag keek ik op een doos donuts in de winkel en ze vervielen op 21/12/12. Echt alle dozen!!!!!
Spannend.
Demon
Typmachine
Typmachine

Dus de voorspelling is eigenlijk dat dat de vervaldag is van je donuts? :?
MissRolex
Balpen
Balpen

Demon schreef:xD Wij hebben ook nog een kerstviering. En ik had Duits, nu moesten we echt praktisch niets kennen; dus allemaal gemakkelijk voor mij. xD Wat een pech dat hij toen ziek was, eigenlijk. o: Net op de dag dat jullie wilden gaan.
Ja, idd :s. We hadden de dag erna toets Latijn (het was een donderdag dat de show ging zijn) en ik in de studie zo snel mogelijk alles leren, leren, leren. Kom ik uit de studie, 6 nieuwe berichten ofzo, heel histerische mensen dat het niet doorgaat en dat hij ziek was enzo. Nu ja, dan heb ik toch nog wat meer kunnen leren aan Latijn :angel, maar het was wel spijtig, gelukkig dat we dan wel nog onze kaarten hebben voor in maart :D.
Nutella schreef: *GIL* Alex Agnew is awesome! Ik ben echt fan :D Oh wacht, ik ga even een geweldig filmpje van hem zoeken, echt hilarisch.

Ik had ook Frans vandaag :D En ik heb donderdag ook kerstviering, saa-haaaai! Ik wil eigenlijk gewoon mijn rapport krijgen en dan weggaan. Ik ben bang dat ik een buis - onvoldoende - voor geschiedenis heb.
Echt he, ik vind hem zoooo geweldig. Kijk al uit naar 7 maart :sweet

Idd, gewoon het rapport en daag, maar nee hoor, een kerstviering derboven op om ons te wijzen op het voorbije jaar en beetje te zeveren over 'vliegen' (het thema van onze school dit jaar --') en weet ik allemaal wat.
Een vriendin van mij doet klasfeestje de dag voor rapportuitreiking enzo. Ze zullen waarschijnlijk niets slapen en we moeten om 9u in school zijn :D. Ik wil het filmen :angel
Nutella schreef:Weet je wat eng is:
vandaag keek ik op een doos donuts in de winkel en ze vervielen op 21/12/12. Echt alle dozen!!!!!
Spannend.
Hmm. Doomsday :unsure
Nutella
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Demon schreef:Dus de voorspelling is eigenlijk dat dat de vervaldag is van je donuts? :?
Ik bedoel ermee, donuts liegen niet...

@MissRolex:
http://www.youtube.com/watch?v=Vt8gTCE2zcM
Dit is echt ge-wel-dig! :D

En ons jaarthema is "Wilskracht 10" xd
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”