Ik ga volgende keer als ik een groot verhaal wil schrijven denk ik ook anders schrijven, die sneeuwvlok methode van het forum ga ik uitproberen.
Ik vind dat altijd een heel leuke discussie. Zoiets gebeurt mij dus nooit, omdat ik plan, ík ben degene die het verhaal schrijft, ik bedenk wat mijn personages doen. Hoewel ze in zekere zin 'levend' zijn in mijn hoofd, vlieg ik dus niet ergens uit de bocht.Christian Damen schreef:Personages die dingen doen die je niet had geplanned kan nogal verassend lopen -.-
Zoals twee personages van mij die ineens aan het einde van een hoofdstuk besloten hun kleren uit te doen en... naja, bleek dus dat ze dat al heel lang doen stiekemkwam ik ook toen pas achter, verklaarde wel een hele hoop van de manier hoe ze met elkaar omgingen (en hoe een aantal andere personages met hun omgingen)
Ik heb alles heel strak uitgeplot (schijn ik goed in te zijn, mag saskia en jodie ook altijd mee helpen :P ), maar dat voorkomt niet dat karakters tóch nog dingen doen die uiteindelijk leuker blijken te zijn dan wat er oorspronkelijk in mn hoofd zat. Situatie die ik boven beschreef was dan ook een ontzettend mooie aanvulling op de wáárom bepaalde verhoudingen tussen personages waren zoals ze waren. Of eigenlijk een versterking van de reden.Shanna schreef:Ik vind dat altijd een heel leuke discussie. Zoiets gebeurt mij dus nooit, omdat ik plan, ík ben degene die het verhaal schrijft, ik bedenk wat mijn personages doen. Hoewel ze in zekere zin 'levend' zijn in mijn hoofd, vlieg ik dus niet ergens uit de bocht.Christian Damen schreef:Personages die dingen doen die je niet had geplanned kan nogal verassend lopen -.-
Zoals twee personages van mij die ineens aan het einde van een hoofdstuk besloten hun kleren uit te doen en... naja, bleek dus dat ze dat al heel lang doen stiekem :O kwam ik ook toen pas achter, verklaarde wel een hele hoop van de manier hoe ze met elkaar omgingen (en hoe een aantal andere personages met hun omgingen)
Ondanks alle fantasie die ik heb vind ik het altijd heel moeilijk om me voor te stellen dat personages zelf dus maar wat beslissen? :P Schrijven jullie met of zonder storyboard?