Niet-niet mijn vriendje

Hier kun je al je One Shots kwijt die in het genre Romantiek horen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.
Plaats reactie
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaja, geloof het of niet, ik ben nog steeds bezig met buiten mijn gewoonlijke genre treden! :-D

Ditmaal kan ik u verbazen met een zeer simpel, bijna basaal verhaal: Een enkele dialoog. Niets meer, niets minder.

==================
- Niet-niet mijn vriendje -
“Wat?” Haar stem klonk eerder vragend dan geïrriteerd.
“Ik zat gewoon naar je te kijken.” Mijn ogen gleden over de vormen van haar lichaam, terwijl ze probeerde iets op haar mobiel te doen.
“Je leidt me af,” verzuchtte ze.
Ik glimlachte en streek met mijn hand door haar haren. “Zo erg vind je dat niet.”
Ze sloot haar ogen en gooide haar mobiel op haar bed. “Je kan best vervelend zijn, wist je dat?”
Ik knikte vrolijk. “Bennik goe in!”
“Praat normaal Nederlands, je bent geen boer.”
“Ik heb anders wel een konijn,” grijnsde ik.
“Ja, en ik een kat,” antwoordde ze, “maar dat maakt me nog geen boer.”
“Je hebt een kat?”
Ze haalde haar schouders op. “Bij mijn ouders.”
“Moet ik maar eens langskomen,” grapte ik.
“Zal m’n moeder leuk vinden...”
“Ach joh,” antwoordde ik, “ik val meestal wel in de smaak bij ouders.”
Ze likte aan haar bovenlip. “Mjah, dat geloof ik wel.”
“Maar wat zou je dan tegen je moeder zeggen? Je kan haar moeilijk zeggen dat ik je vriend ben...”
Ze schudde haar hoofd, waardoor een lok van haren haar in haar ogen viel. “Nope.”
“Maar aan de andere kant,” vervolgde ik, “kun je haar ook niet zeggen dat ik níet je vriend ben...”
Ze maakte een geërgerd geluid en keek van me weg.
“Toch?” drong ik bij haar aan.
Ze reageerde echter niet, en even was het stil.
“Maar wat zijn we dan wel?” doorbrak ik de stilte.
Ze zuchtte en keek me met vermoeide ogen aan. “Waarom moet je altijd overal een label op plakken?”
Ik grijnsde breed. “Je kent me toch. Ik houd ervan geordend te zijn, alles netjes en ordelijk, overzichtelijk en begrijpbaar.”
“Niet alles is kwantificeerbaar. Menselijke relaties laten zich niet vastleggen, niet in hokjes stoppen.”
“Maar we zijn goede vrienden,” ging ik tegen haar in. “Dat is dan toch een label?”
Ze keek me aan met een droge blik. “Goede vrienden hebben geen seks...”
“Nou dan!” riep ik uit. “Dan zijn we dus wel iets!”
Ze kreunde terwijl ze haar ogen naar het plafond richtte. “Dat heb ik nooit ontkend. Ik wil er gewoon niet over nadenken.”
Ik keek haar met een teleurgestelde blik aan. “Ik wel...”
Ze kneep haar ogen tot spleetjes. “Jij wel, ja...” Even dacht ik dat ze boos was, maar toen verscheen er een kleine glimlach op haar gelaat.
“Wat ben je toch een doos,” zei ze zonder me aan te kijken.
“Moet jij nodig zeggen,” antwoordde ik haar met rollende ogen.
“Vooruit dan maar.” Ze pakte mijn hand vast en gaf me een kus. “Als jij zo’n behoefte hebt aan een label, dan krijg je er een.”
Ze zweeg even terwijl ze nadacht.
“Niet-niet mijn vriendje,” zei ze met een ondeugende blik. “En daar zul je het mee moeten doen!”
Even was ik stil. Toen grijnsde ik mijn tanden bloot, en ik boog mij naar voren en kuste haar zachte lippen.
“Doos,” zei ik gniffelend.
“Sukkel,” zei ze blozend terug.
♥ The End ♥
Laatst gewijzigd door Christian Damen op 18 feb 2013 23:06, 3 keer totaal gewijzigd.
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
arendaaa
Typmachine
Typmachine

“Zo erg vindt je dat niet.”
Zo erg vind...

Oké, ik vind dit echt heel grappig. Vraag me niet waarom, maar ik zit hier echt hardop te lachen. ^^
Goed geschreven! (:
♥ The End ♥
Lalalalaaaaaa. :P
iloveyou' 25.08.2012
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hmmmmmm, weet je zeker 'vind'?
Ik dacht eerst ohja, gebiedende wijs, maar is het niet gewoon o.t.t. ? Dan is het wel Jij vindt namelijk :P

Dankjewel! Ik vond het zelf ook best grappig :D
Classy Cat
Typmachine
Typmachine

Je moet er eigenlijk gewoon 'loop' of 'loopt' van maken als je het niet zeker weet. That's what I do. ^^
En in dit geval is het dus wel 'vind' met één 'd'! :p

Ik vind je verhaal leuk!
Mijn OV+ doet het niet. Anders had ik je een waarderinkje gegeven.
Ik heb er verder namelijk niet zo veel over te zeggen.
Gewoon leuk! :)
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Haha, okay, okay.

Zo erg vind je dat niet ;-)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Ipv OV+ die het niet doet dan maar even een reactie.

*like*
When the power of love overcomes the love of power.
arendaaa
Typmachine
Typmachine

Hmmmmmm, weet je zeker 'vind'?
Heuuul zeker. (:
Als er 'je' achter de persoonsvorm staat, wordt de persoonsvorm hier zonder 't' geschreven. ;)
Vind je dat? --> 'je' kun je veranderen in 'jij', dus zonder 't'.
Vindt je vader dat? --> 'je' kun je niet veranderen in 'jij', dus met 't'.
iloveyou' 25.08.2012
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Klopt klopt, had hem al veranderd ;-)
P_Westdijk
Typmachine
Typmachine
Contacteer:

Verken alle genres maar en alle vormen waarin een verhaal geschreven kan worden. Je steekt er een heleboel van op.

Dit fragment gaat je in ieder geval soepel af. Een dialoog met een interessant onderwerp. Je hebt je vrijwel geheel op de karakters gericht, tenminste geen uitgebreidde beschrijving van de hoofdpersonen of locatie. Ik miste het eerlijk gezegd wel een beetje. Het is in mijn beleving te weinig om de rest aan de fantasie van de lezer over te laten. Toch met een glimlach gelezen.
Writing has laws of perspective,
of light and shade just as painting does, or music.
If you are born knowing them, fine.
If not, learn them.
Then rearrange the rules to suit yourself.
daantjeschrijft
Balpen
Balpen

Op een degelijke verhouding kan wel een label geplakt worden. 'Friends with benefits' ;)

Ik vindt het wel een leuk stuk. In plaats van de vrouw die zich bezig houdt met dergelijke zaken is het nu eens de man die zich afvraagt welke kant hun relatie opgaat.... Hihi :D
Even Miracles take A Little Time
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Ha, wat leuk dat er een oud verhaaltje van me omhoog geschopt wordt!

Ten eerste ben ik tegen die term omdat het gewoon onlogisch gejat is uit het engels xD Noem het dan 'vrienden met extra's' ;-)

Ten tweede is het punt hier dat ze stiekem wel wat meer zijn, want er zijn wel (onuitgesproken) romantische gevoelens die niet voorkomen bij vrienden met extra's. Maar het kan dat dat niet zo duidelijk uit het verhaal naar boven kwam.

En jaaaa, geloof het of niet, stiekem doen alle mannen dat de hele tijd hoor ;-)
daantjeschrijft
Balpen
Balpen

Na wat struinen kwam ik het verhaal tegen en sjah de titel trok me... :D

Nou ja, vrienden met wat extra, een beetje meer vriend/vriendin, noem het hoe je noemen wilt ;) en over woorden/termen jatten uit een andere taal heb ik me nog nooit zo druk gemaakt. Zoveel in onze taal is overgenomen uit een andere... Neem nu alleen al de woorden paraplu, toilet, trottoir en ga zo maar door... 8)

Maar als ik zo vrij mag zijn, tussen vrienden met dat extra kunnen wel degelijk romantische gevoelens ontstaan. En mits beiden niet bang zijn om de sprong in het diepe te wagen kan dit uitlopen op iets heel moois, of sjah het kan helemaal verkeerd aflopen :$

In iedergeval ben ik zeer blij dat er in iedergeval één man is die durft toe te geven dat ook mannen zich hiermee bezig houden, omdat de vrouw meestal wordt afgeschilderd als degene die zich continu met dit soort zaken bezig houdt.. Al geloof ik wel dat dit bij de meeste vrouwen met boel drama gepaard gaat en dat mannen dit niet zo openlijk laten blijken :o :D

Ik kreeg wel het idee dat zij in de fase 'vrienden met iets extra's' wilde blijven hangen en dat het in deze situatie de man was die iets meer wilde, maar dat kan dan verkeerd op mij zijn overgekomen.
Even Miracles take A Little Time
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Nee dat laatste klopt wel een beetje ;)
LaBelleVie
Puntenslijper
Puntenslijper

Vind het een leuke dialoog! Maakte me in ieder geval aan het glimlachen. :) Leuk dat het een keer uit het 'zicht' van de man geschreven is.
Verder vind ik het ook leuk dat je de man eens anders beschreven hebt dan normaal. Dus in plaats van dat de vrouw gevoelens krijgt, hier vooral de man. Juist dat je het woord friends with benefits niet hebt gebruikt maakt het origineel. Goed geschreven!
“I should be sleeping but you’re still on my mind and it’s keeping me awake.”

http://www.onlineverhalen.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=150327
Plaats reactie

Terug naar “Romantische One Shots”