Blieje schreef:Helaas is het wel zo dat als je bv een inbreker slaat, dat jij dan de schuldige bent omdat je de persoon mishandeld hebt. Dus in feite moet je maar gewoon je spullen laten stelen, want die inbreker wacht echt niet totdat jij de politie hebt gebeld.
Het gaat ook echt nergens meer over...
Dat hebben ze tijdje geleden geloof ik wel enigszins aangepast, zodat enige mate van geweld wordt kwijtgescholden, zolang je maar niet zinloos gaat lopen trappen op iemand die al neer is bv
Je mag altijd reageren met wat ze noemen 'gepast geweld'. Dit om jezelf of andere te beschermen. Een inbreker met niet meer dan een haarspeldje mag je bijvoorbeeld niet door zn hoofdschieten met je hobbywapen.
Wat niet mag, is eigen rechter spelen. Iemand die al uit je huis is met jouw spullen is geen gevaar meer voor jouw of je geliefden en je mag zodoende er niet achter aan om de desbetreffende persoon een knal voor zn kop te geven.
Blieje schreef:Helaas is het wel zo dat als je bv een inbreker slaat, dat jij dan de schuldige bent omdat je de persoon mishandeld hebt. Dus in feite moet je maar gewoon je spullen laten stelen, want die inbreker wacht echt niet totdat jij de politie hebt gebeld. :lol:
Het gaat ook echt nergens meer over...
Dat hebben ze tijdje geleden geloof ik wel enigszins aangepast, zodat enige mate van geweld wordt kwijtgescholden, zolang je maar niet zinloos gaat lopen trappen op iemand die al neer is bv :P
Je mag altijd reageren met wat ze noemen 'gepast geweld'. Dit om jezelf of andere te beschermen. Een inbreker met niet meer dan een haarspeldje mag je bijvoorbeeld niet door zn hoofdschieten met je hobbywapen.
Wat niet mag, is eigen rechter spelen. Iemand die al uit je huis is met jouw spullen is geen gevaar meer voor jouw of je geliefden en je mag zodoende er niet achter aan om de desbetreffende persoon een knal voor zn kop te geven.
Ahja dat klopt, dat was ook het punt toen met die twee AH medewerkers die achter een overvaller aan waren gegaan en hem hadden neergewerkt. Moest prins Bernhard nog aan te pas komen om dat vuurtje te doven :P
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
Inderdaad, de betreffende crimineel was geen bedreiging meer en dan moet je de politie bellen. Proberen staande te houden mag dan weer wel (in de categorie: 'he jij daar, wil je er geen tasje bij' en dan zo lang mogelijk aan de praat houden tot de politie komt:P
Tegen de wil vasthouden en hierbij ook nog geweld gebruiken, nope dat mag niet.
Lastig he, NL wetten Wees er toch maar stiekem gelukkig mee, anders had het het wilde westen geworden. Iedereen die achter de verdachten (!!) aan gaan zitten.
Vind deze wet veel te soepel dat inbrekers gewoon hun gang mogen gaan. En je kunt ze echt niet staande houden totdat de politie komt want die zijn dan al weggeglipt voordat je er erg in hebt. En wie betaalt dan je gestolen spullen? De verzekering ja, maar die betaalt maar een bepaald bedrag uit, de rest zou je zelf weer bij moeten sparen...
Wat een vakantie. Sims 2 is gecrasht (10.000 downloads is denk ik toch iets teveel hoewel hij het gewoon klakkeloos deed), mijn filmavondje met drie vrienden gaat niet door, meet up met Florianne liep in de soep, fuck yeah wat een vakantie.
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Aaaaaah, Rosan, balen zeg! Ik kan op het moment helemaal met je meevoelen, mijn vakantie met vrienden is één groot gezeur en ik heb niet eens meer zin om weg te gaan als het zo moet. De jongen met wie ik normaal gesproken dagelijks whatsapp zit zonder internet en mn hele beltegoed gaat eraan (xD), ohja, mn geld is op én maandag beginnen de examens.
'Fuck yeah, wat een vakantie.'
- Little_Miss_Perfect
Ghehe, wat een geniale quote zo ;p
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Haha, bedaaankt. xd Naja, uiteindelijk ga ik volgende week wel naar Parijs. :3 Dat herinnert me eraan dat ik nog steeds mijn interviewvragen moet maken. ><
Haai Nutella. :3 Wauw ik ben hier echt altijd. xd De tabs die altijd open staan bij mij zijn Online Verhalen, Punkypet, Youtube en soms reddit of HugeLol. xd
Online Verhalen staat bij mij ook altijd open, maar ik had gewoon al even niets meer geplaatst. Ook omdat ik twee drukke weken achter de rug heb. Best raar om dit weekend niks te doen te hebben (klopt deze zin?).
De tabs die bij mij altijd open staan zijn: Facebook, Tumblr, Twitter, Youtube & Online Verhalen
Life is a book and those who do not travel only read one page.
Ik heb geen Facebook en Twitter en Tumblr, ik kan dat op de een of andere manier gewoon niet bijhouden haha. xd Ik ben nu ook niet zo heel actief, maar ik ben bezig met het uitwerken van een ander verhaal van mij. Dus ik ben wat schrijven betreft niet heel veel bezig. xd
Trouwens, speel jij punkypet? Awesome! Ik speelde dat vroeger, ik was altijd super actief op dat forum
Ik heb al lang niks meer aan mijn verhalen geschreven, maar ik heb nu niet veel tijd omdat ik grote taken te doen heb voor school enzo.
Life is a book and those who do not travel only read one page.
Ik speel Punkypet, maar ik zit er voornamelijk voor de rollenspellen. :3 Voor de rest vinden jongere irritante spelers het leuk om ruzie met mij te zoeken want ik ben daar nogal direct. xd
Ik ga dood als ik niet kan schrijven. ;c Echt waar. Ik zou niet weten wat ik zonder mijn uitlaatklep zou moeten. En ik zou ook niet zonder het gebekvecht van Flynn en Nina kunnen haha. xd
Over Nina gesproken. ;c Ian Somerhalder en Nina Dobrev zouden uit elkaar zijn. ;c
Inderdaad, dat zag ik ook al. Kunnen ze daar geen regel van maken dat een nieuwkomer niet zomaar een avatar mag hebben dat hetzelfde is als een lid dat al langer actief is? Dat die nieuwere dan genoodzaakt is om een nieuwe avatar te kiezen?
En je avatar is ook wel erg bijzonder, kan me goed indenken dat die ander die ook gekozen heeft. Maar desalniettemin blijft het natuurlijk verwarrend...
Ik vind het zelf eigenlijk best storend, ik herken de mensen op OV namelijk eerder aan hun avatar dan aan hun naam.
Ik sta niet voor niets bekend als Mr. Monkey :p
"Hey, viel me op dat je dezelfde avatar als ik had gekozen. Nu vinden sommige mensen dat een beetje verwarrend. Zou je misschien een andere avatar willen uitzoeken om verwarring te voorkomen? '
Of je vraagt een van de mods om het verder te regelen :p
Maar zelf weten wat je doet ;-) Het is jouw keuze. En jouw avatar ;-)
Ze vindt ons niet meer leuk zeg het maar gewoon , dan is de marteling voorbij :'(
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Dan ga ik me maar terugtrekken op mijn kamer met mijn disney-muziek en mijn mooie nagellak van de etos die ik eindelijk op kan doen omdat ik niet meer hoef te werken deze week
*vindt zichzelf heel zielig*
Wow, het is al half 7 waar blijft het eten! Toch maar even kijken xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath