De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Glenovic... daar zat ik nog tegen Saskia over te klagen vandaag xD hahaha
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

voor welk huis ben je? toch geen joffrey aanhanger he? of een bolton haha
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

echt niet xD

Ik ben voor drakenmeisje xD te moeilijke naam om te schrijven xD en anders starks
Saskjezwaard
Computer
Computer

de good guys :O wat saai!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

deanerys? haha ja de starks zijn mijn favoriet als het om een bepaald huis gaat maar vind Jon en ygritte toch het leukst om over te lezen ook al ziet het er niet goed uit -.-

aangezien ik vaak hoor over Saskia's kwade kant neem ik aan dat jij een hele grote supporter bent van joffrey, ramsey bolton of misschien wel gregor clegane haha
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Nee ik hou niet van gestoorde types xD is alleen euk om over te schrijven.. ik zou dan meer zijn voor ht hoofd van de lannistars, hoe heet die kerel ook alweer? of Jamie... En de dwerg is cool ^^

Bolton is me tot deze aflevering eigenlijk nog nooit opgevallen
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

ook niet na wat hij met theon heeft gedaan haha? je bedoelt Tywin Lannister en ja Tyrion (de imp) is het favoriete karakter van martin denk niet dat hij snel sterft
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Over 'n half uur alweer naar school. Tien uur moet ik er zijn en ik ben kwart over twaalf alweer onderweg naar huis. Kan niet beter. <3
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Theon was toch die jongen die met Robert was opgegroeid?

Hmm ik vond die stukjes niet echt boeiend.. ik heb ze overgeslagen xD Voornamelijk omdat ik Theon niks aan vind
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

hij is bij eddard stark opgegroeid
vond hem ook nie echt boeiend vond het alleen smerig wat ze met z'n vingers deden
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Klopt, ben ik het helemaal mee eens

Uhgg... vergeten hoe histogrammen met excel en SPSS werden gemaakt -,- handig
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

select data -> insert -> histogram? :P
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

haha.. zo ver kwam ik ook nog xD
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik heb net gewoon anderhalf uur geslapen omdat ik zo kapot moe ben en het heeft geen ene niks geholpen. ><
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik had een punt in plaats van een komma gebruikt -,-.... ja dan krijg je dus geen histogram -,-
Saskjezwaard
Computer
Computer

Hahahaha xD ooo, ik ben blij dat dit soort dingen eens bij jou gebeuren in plaats van mij :') medeleven? Nooit van gehoord :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Voor CKV hebben we een praktische opdracht, de verwerking van het mythologische verhaal van Orpheus en Eurydice. Er bestaat ook een mogelijkheid om een verhaal te schrijven en je eigen draai aan de basis te geven. Vanzelfsprekend dat ik dat ga doen.
En nu komt het. Mijn klasgenoten kotsen min of meer over het feit dat ik veel schrijf (zoals ze kotsen over wel meer dingen die ik doe) en nu heb ik zin om ze allemaal volledig weg te blazen met een fantastisch en bovendien origineel verhaal. Liefhebbers om me te helpen? :3
Puzzled
Puntenslijper
Puntenslijper

@Little_Miss_Perfect
Cool! Dat ken ik, ja. De meeste weten het ook niet van mij :') Misschien kun je er een moderne versie van maken? Dat is altijd leuk, maar niet zo heel origineel. Of je maakt er een sprookjesversie van? Misschien kun je die mythe kort samenvatten? Dan kunnen anderen je beter helpen.

------------

Ik heb ook even wat hulp nodig, want ik twijfel heel erg of ik mijn verhaal in het engels of in het nederlands zal schrijven. Als ik engels schrijf heb ik meer inspiratie en kan ik er bovendien heel veel van leren, maar dan ben ik wel beperkt in het schrijven van mooie en bijzondere zinnen. In het nederlands gaat dat wel beter, en kan ik makkelijker feedback krijgen, maar heb ik veel minder inspiratie. What should I do?
“Why, sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast.”
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Bij mij vinden ze het wel leuk, geloof ik. Ik heb het er niet zo vaak over... Nou schrijf ik ook niet zoveel meer de laatste tijd. Zit een beetje te wachten op inspiratie :D

@ Puzzled. Hoezo heb je minder inspiratie als je NL schrijft? Je schrijft toch hetzelfde verhaal? :P Maar je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt - er zijn ook genoeg mensen hier die goed Engels kunnen dus in theorie moet je het gewoon kunnen posten en dan kunnen mensen hier het ook lezen :)

Over Engels/NL gesproken, ik heb laatst een scene in het NL eruit geperst (ook voor CKV) en dat ging echt bagger. Ik had de hele tijd Engelse uitdrukking enzo in mijn hoofd. Doe ik dus ook niet weer :')
When the power of love overcomes the love of power.
Blieje
Typmachine
Typmachine

@ejell, ik schrijf de laatste dagen zo weinig dat ik bijna niet meer weet wat schrijven is. :lol:

Hoofd vol denk ik... :|
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@Puzzle en anderen, dit is de samenvatting min of meer van het verhaal van Orpheus en Eurydice. (: Ik weet nog niet precies hoe ik het ga doen, maar ik ga het dus herschrijven. Het moet ongeveer twee à drie kantjes lang worden, maar ik ben niet zo goed in korte verhalen... xd

Door het hele land werd de fantastische zanger Orpheus geprezen. Hij was de zoon van de koning van Thracië en had van zijn moeder Calliope de gave van de zang geërfd, waarmee hij alle mensen in vervoering bracht. Apollo schonk hem een lier en wanneer Orpheus zijn gezang liet horen, kon niemand de goddelijke macht ervan weerstaan. Alle dieren in de natuur, de vogels, de vissen, maar ook de bomen en zelfs de stenen bracht de zanger in beweging. Hij kon zijn geluk niet op toen hij de nimf Eurydice trouwde.
Het geluk was van korte duur. Toen de nimf achternagezeten werd door Aristaeus, die haar wilde aanranden, werd zij door een adder gebeten. Het was een kleine wond, maar uiteindelijk stierf ze eraan. Orpheus kon zich echter geen leven zonder Eurydice voorstellen. Hij zong een klaaglied en tam omringden de wilde dieren hem en de bomen hielden hun ruisen in.
Orpheus bedacht een ongekend plan. Hij zou in de onderwereld neerdalen en de heerser over de schimmen smeken zijn echtgenote aan hem terug te geven. Bij de poort die naar de onderwereld leidde, daalde hij af. Eens bij de troon, waarop Hades met zijn vrouw Persephone als heerser over de doden zetelde, nam hij zijn lier en begon te zingen.
Toen gebeurde er in de onderwereld iets unieks. De schimmen luisterden naar de liefelijke klanken en weenden. Tantalus vergat zich, zoals hij wel gewoon was, te buigen naar het steeds terugwijkend water. De Danaïden dachten er niet meer aan de zeef te proberen te vullen. Sisyphus zat op de steen die hij telkens tegen een berg moest optorsen. Ook het koningspaar was diep ontroerd en besloot Eurydice weer met hem te verenigen, op één voorwaarde: Orpheus mocht niet naar zijn geliefde omkijken, voor ze het zonlicht hadden bereikt.
Zo liepen ze naar boven, Eurydice achter Orpheus, maar tegen het einde van de reis, kon Orpheus de verleiding niet weerstaan. Hij keerde zich om en zag hoe zijn geliefde naar beneden werd getrokken om diep onder de grond als schim te verblijven, maar nu voor eeuwig.
Intens verdrietig keerde Orpheus terug naar zijn vaderland. Drie jaren verstreken en Orpheus zonderde zich steeds meer af. Niemand werd zozeer door de nimfen gehaat als hij, omdat hij van geen liefde voor vrouwen meer wilde weten (volgens Ovidius' Metamorfosen wijdde Orpheus zich exclusief aan de jongensliefde). Op een fatale dag kwam zelfs een groep Maenaden op Orpheus af, al roepend: "Daar is hij, de vrouwenhater, die niets meer van ons wil weten" en blind van haat scheurden zij Orpheus levend in stukken.
Orpheus' ziel zweefde omlaag naar het schimmenrijk, waar hij Eurydice omhelsde en sindsdien samen gelukkig lopen over de Elysische velden. En telkens als hij eens vooruitliep, mocht hij ongestraft naar zijn geliefde omzien.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Man trouwt met vrouw, vrouw gaat dood, man haalt vrouw op uit de onderwereld, man maakt fout, vrouw valt terug in onderwereld. Man gaat dood, happy ending.

Zo had je het ook samen kunnen vatten. :)

Ik kende het verhaal trouwens al, haha. Griekse mythologie >
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik was lui. >3 Anyways, ik vraag me af hoe the heck ik dit moet gaan doen. xd
Saskjezwaard
Computer
Computer

Wat je kan doen is de thema uit het verhaal vissen en daar dan je eigen versie op baseren. Zodat het wel herkenbaar als de mythe is, maar dat je er toch een eigen draai aan geeft. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, he :p maar had je al gedacht aan een genre waarin je het wil gooien?

Minilaptoppen zijn trouwens irritant om op te typen --' eigenlijk zijn alle laptoppen waar ik niet aan gewend ben xD
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Hey! Niet mijn netbook beledigen saskia!!!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Inderdaad!!!
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@Saskia, dat zou ik wel kunnen doen eigenlijk, maar dan ga je al snel de kant op van de criminele onderwereld - heb er al over nagedacht - maar dat doen al drie groepen in mijn klas, dus daarom dacht ik eraan om juist de mythe zelf te herschrijven. (:
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Of je draait de sekse van alle karakters om en schrijft het opnieuw. Of nog sterker; je maakt er een homo/lesbisch stel van. Bijvoorbeeld
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

HAHA. Ik denk dat mijn leraar het of heel grappig vindt of juist helemáál niet grappig als ik dat doe. lol. Ik kan me zijn reactie nu al voorstellen.

Maar dat van de sekse van alle personages omdraaien is misschien wel een gaaf idee. ;o
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

De kleinste veranderingen zijn vaak de leukste bij dit soort dingen ;-)
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Jaa, maak er een lesbisch stel van.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Nee, ik ga de sekse van elk personage omdraaien. :3 Doe ik er dan goed aan om ook de namen te veranderen...?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Orphea en Euridicles zou dat dan volgens Griekse vervoeging moeten zijn (meen ik me te herinneren, Grieks is tien jaar geleden voor me xD)
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ohja. Maar dan doe ik alleen hen twee. Of moet ik iedereen doen? Hades en Persephone, Charon, al die andere personages?

En daarbij, Euridicles zou dan een mannelijke nimf zijn, maar die bestaan niet. xd
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Zie je, daarom kun je het beter een lesbisch stel maken. ^^
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@Emilia, nee dank je. (:
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Maar maar maar... genderswap is zo saai :')
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dat kan. Maar ik ga er geen homoseksueel stel van maken, sorry. Het is niet zo dat ik homofoob ben ofzo, voor het geval je dat gaat denken, maar ik zit op een christelijke school en ik vind het gewoon niet passend om daarover te schrijven.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Oke, dat is wel een goede reden :)
Ik kende iemand die Charon heette, en dat was een meisje, dus in theorie moet het kunnen. :D En van Persephone kun je Percy maken (ja van Percy Jackson), ofzo. Als je iedereen doet. Dat is wel leuker dan alleen die twee poppies.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik denk eigenlijk dat ik het alleen bij Orpheus en Eurydice houd. Anders wordt het allemaal zo ingewikkeld en uiteindelijk is het maar een verhaal voor CKV haha. (:
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Das waar :)

Ik heb een soort van super vaag idee voor een super vaag plot lol. Weet alleen niet of 't ook goed is. Want meestal zijn mijn dingen cliché of bestaan ze al. ^^
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Volgens mij kun je met alles wat er in de wereld al gemaakt is nooit echt volledig origineel meer zijn. (':
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat is waar ^^
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik wil bijvoorbeeld Serafine Delores, de mysterieuze soort van hoofdpersonage in mijn in de maak fantasy, een getalenteerde boogschutter laten zijn. Ook cliché, veelgebruikt. Robin Hood, Katniss Everdeen, Hawkeye, noem er nog maar een paar op. Maar ik ga het toch doen. (:
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

Katnisssss <3
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”