The Walking Dead. // a Daryl Dixon love story.

Mysterieuze voetstappen, bloedstollende achtervolgingen of CSI politielintjes. Hier kun je al je fan ficties kwijt die spannend en mysterieus zijn.
Plaats reactie
CherokeeRose
Puntenslijper
Puntenslijper

The Walking Dead.
a Daryl Dixon love story.

Volg de drie vrienden Alexandra, Jade en Jeramiah en hun
twee reisgenoten Hyatt en Ajay op hun weg naar de veiligheid.

Twee dagen. Twee dagen had het geduurd om weer wat eten te vinden, en dan hadden we het over bonen die over de datum waren, maar zelfs dat ontving je met open armen na twee dagen op enkele druppels water en zuurstof te hebben geleefd.
Voor deze hele toestand was alles zoveel beter, en dan pas kom je erachter hoeveel je eigenlijk wel niet had. Had, ja. We zouden het nooit meer terugkrijgen. Ik zag geen oplossing voor dit lastige parket waarin alles veranderd is.
Ik kroop nog wat dichter tegen Jade aan, haar lange bruine haren vielen net over mijn voorhoofd. We staarden beide afwezig naar het vuur voor ons, waarschijnlijk dacht zij ook na over ons leven voor de uitbraak.
Het was zo’n drie dagen geleden dat we onze laatste ‘feeder’ gezien hadden, maar iets zei me dat het stilte voor de storm was. Toch probeerde ik even te genieten van de sereniteit om ons heen. Onze welverdiende pauze.
‘Ik zal de eerste wacht wel houden,’ Ajay liet zijn ogen langs iedereen af glijden.
Ik knikte. ‘Ik ben nog niet moe, ik doe met je mee.’
‘Maak mij maar wakker als jullie er genoeg van hebben. We weten allemaal hoe Jade reageert als je haar wakker maakt na te weinig slaap,’ Hyatt probeerde overduidelijk de sfeer wat te verbeteren.
Mijn beste vriendin begon te lachen, en het klonk hemels in mijn oren. Dit hadden we nodig na de laatste gespannen weken. De afgelopen weken was iedereen zo prikkelbaar geworden en alles ging zoveel stroever – niet dat het al makkelijk ging in dit groepje. De sfeer was nog erger dan de hele situatie met de zombies.
‘Komt goed,’ ik glimlachte naar Hyatt, die mijn glimlach vervolgens beantwoordde met een van zijn eigen scheve glimlachen.
Uit het niets hoorde ik ineens gesnurk, dus ik keek naar mijn schoot en trof daar een slapende Jeramiah aan. Hij was ondertussen dus gewoon in slaap gevallen. Niet dat me dat opviel want hij was nooit bepaald spraakzaam. Hij had het ook wel verdiend.
Langzaam liet ik mijn nagels door zijn dikke bos haar glijden. Hij had weer een knipbeurt nodig, dat was overduidelijk. Zijn haren groeiden veel te snel.
‘Alex,’ hoorde ik Jade in mijn oor sissen.
Verbaasd keek ik op. ‘Ja?’
Ze grinnikte. ‘Zie ik hier wat opbloeien?’
Jade probeerde me altijd aan Jeramiah te koppelen, maar ze had niet door dat wij gewoon gemaakt waren om beste vrienden te zijn. Ja, jongens en meisjes konden vrienden zijn. Ja, ze konden close zijn. Nee, ze hoefden niet verliefd te worden. Wij waren echt een broer en zus, hoe cliché het ook klonk.
‘Jer is lief en zo, maar nee, sorry,’ ik glimlachte naar haar.
Hyatt hield zijn blik met bonen naar me uit en ik pakte het aan. Ik wist dat hij het zou geven, dat deed hij met iedere maaltijd. Hij vond me te dun dus deed hij alsof hij geen honger had. Het was een schat. Hij had een beetje de vaderrol overgenomen in de groep, en daar was ik hem dankbaar voor. Het was een geweldige man. Ik had het opgegeven nadat meneer zes maanden bij ons was en zes maanden tijdens elke maaltijd hetzelfde deed. Nu was hij al acht maanden bij Jade, Jeramiah, mij en Ajay. Ajay was er zelf nog maar zes.
‘Dankje,’ ik glimlachte naar Hyatt.
Hij glimlachte vriendelijk terug. ‘Ik ga mijn bidon vullen en een paar uur mijn ogen te sluiten.’
‘Verstandig,’ ik knikte begripvol.
Hij stond op en liep richting het riviertje, niet ver van ons vandaan.
Ondertussen viel ik het blik met bonen aan met mijn lepel. Twee dagen niet eten maakte zelfs van de netste meisjes een holbewoner zonder enige tafelmanieren. Ook al was het eten om te braken.
Jeramiah’s gesnurk werd spontaan harder en ik tikte hem zacht op zijn neus, dat bleek iedere keer te helpen.
Jade lachte even en ging vervolgens tegen de boom hangen. ‘Trusten, jongens.’
Laatst gewijzigd door CherokeeRose op 04 jun 2013 16:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Leuk, ben benieuwd naar het verhaal!

Groetjes Blieje :D
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
CherokeeRose
Puntenslijper
Puntenslijper

Omdat ik me verveel, hihi. (: Maar leuk dat je reageert, bedankt!
‘Hyatt,’ ik hing boven zijn gezicht. We waren al een paar minuten bezig de man wakker te maken, maar het werkte niet. Dit was vreemd want normaal werd hij letterlijk wakker door elk geluid in een kilometer omtrek. Ik denk dat we allemaal wel wat goede slaap verdienden inmiddels.
Bijtend op mijn lip keerde ik me tot Ajay. ‘Ik doe zijn ronde wel, hij heeft zijn slaap ook hard nodig.’
‘Jij bent niet meer alert, ik wil niet dat jij mijn dood gaat worden omdat je niet genoeg slaap hebt gehad. Jij gaat slapen,’ hij klonk ongelofelijk bot. Ik begreep hem wel, maar hij had het ook anders kunnen zeggen, en niet op zo’n enorm dwingende en onvriendelijke manier.
Zuchtend pakte ik Hyatt’s bidon en liet ik een paar druppels water op zijn keel vallen. Zijn ogen schoten open en hij keek me slaperig aan. ‘Sorry.’
‘Geen probleem,’ glimlachend kroop ik overeind, ‘het spijt mij.’
‘Doe niet zo gek,’hij keek me hoofdschuddend aan, ‘het hoort erbij hoor. Ik begrijp het volkomen.’
Ik haalde mijn schouders op en gaf hem zijn bidon terug. Vervolgens vond ik mijn plekje tussen Jade en Jeramiah zoals ik iedere dag deed. ‘Succes Hyatt.’
Jeramiah bewoog al gelijk door zijn arm om me heen te leggen.
‘Trusten Ajay,’ niet dat ik antwoord terug verwachtte, en zoals ik voorspelde bleef het stil vanaf zijn kant.
‘Welterusten Alexandra,’ was het laatste dat ik Hyatt nog hoorde zeggen voor ik in een diepe slaap terecht kwam. Ook ik had het hard nodig.

Ik voelde ineens een druk op mijn buik en schrok me wezenloos. Geschrokken en een tikkeltje in paniek opende ik mijn ogen om Jeramiah te vinden die mijn buik als kussen gebruikte en een arm om mijn heupen heen had gelegd.
Met een opgeluchte zucht legde ik mijn hoofd weer op een van mijn vesten wat ik als kussen gebruikte.
‘Goedemorgen schone slaapster,’ ik zag Jade achter me samen met Ajay de auto alvast inladen. Ajay zag er weer eens verre van vriendelijk uit. Nog geen enkele verandering ondergaan inmiddels.
Met een klein knikje en een glimlach liet ik mijn blik van hen naar de lucht glijden. Hij was helderblauw. Er leek even niets aan de hand te zijn, geen ‘feeders’, geen rovers, geen kannibalisme, niets vreemds, gewoon wat relaxen met vrienden in een park. Alleen rust. Welverdiende rust.
En alsof het zo getimed was kwam er gekreun uit het bos, wat betekende dat onze rust verstoord was en de eerste ‘feeder’ sinds drie dagen weer gespot was. En ook dat het weer tijd was om te vertrekken, vroeger dan verwacht.
Een schot vanuit het geweer van Ajay ontwaakte Jeramiah uit zijn diepe slaap en in een ruk zat hij overeind, waarna ik hem volgde en ook opsprong.
Gehaast pakte ik mijn tas in, gooide ik hem in de kofferbak bij de rest van de tassen en begon ik het vuur te doven door er zand overheen te gooien en met mijn laarzen zoveel mogelijk takjes weg te trappen. Die moesten we van Ajay doven voor het geval de rovers ons op het spoor waren. De laatste keer hadden we al ‘geluk’ gehad.
‘In de auto, nu, Hyatt rijdt,’ hoorde ik Ajay brullen.
Ajay en ik rende zelf naar zijn motor terwijl ik mijn pistool trok en een van de ‘feeders’ neerschoot die op Jade af strompelde. Ze knikte dankbaar en sprong snel in de auto, en terwijl ze de deur open deed sloeg ze hardhandig met de deur tegen een ‘feeder’ zodat hij op de grond belandde.
Ikzelf sprong gehaast bij Ajay achterop en legde mijn armen om zijn gespierde lichaam heen. Zelfs door zijn leren jack was het te voelen. Opnieuw voelde ik me hoe ik me enkele momenten geleden voelde. Zorgeloos.

‘Alexandra, gaat het,’ hoorde ik Ajay na een tijdje vragen.
Ik knikte, maar bedacht me dat hij me zo niet kon zien. ‘Ja, ik ben gewoon weer aan het nadenken.’
Hij knikte en ik voelde dat hij nog meer gas gaf, we namen namelijk ineens een spurt vooruit. We haalden de auto in en ik zag Jade zwaaien. Ik stak mijn tong uit naar haar, gewoon om de sfeer tussen ons niet te laten veranderen.
Jade vond Ajay enorm aantrekkelijk, en ik had het nog een leuk koppel gevonden als hij niet een eersteklas eikel was geweest.
Dat deed me denken aan een situatie zo’n twee jaar terug, voor deze hele toestand. Jade, Jeramiah en ik waren naar het strand gegaan in onze vakantie. Jade probeerde me daar alweer te koppelen aan Jeramiah. Ik had geen idee waarom ze er zo bezeten door was, maar later kwam ik er wel achter. Ik had een anker nodig, iemand die niet egoïstisch was, iemand die er voor me zou zijn en me met beide benen op de grond zou houden. Jammer genoeg was Jeramiah daar niet de geschikte persoon voor. Het was een schat, maar veel te rustig voor me. Ik kwam uit Londen, hij uit een klein stadje in Texas. Dat zou hem gewoon niet kunnen worden. In boeken wel, maar het echte leven was zo anders. Ik was extrovert, hij introvert.
Maar toen kwamen we ook zo’n type als Ajay tegen, hij was alleen een aantal jaren jonger, onze leeftijd zo ongeveer. Maar Jade flirtte dus met hem, en uiteindelijk brak hij haar hart. Dat gunde ik haar niet nog eens, en vooral niet in deze tijd waar elk beetje geluk zoveel goed kon maken, maar een klein beetje pijn je al kon breken.
‘Zie je dat,’ Ajay wees ergens heen tussen de bomen en verstoorde daarmee mijn gedachtegang.
Je kon slecht zien wat het was, maar het leek op een gebouw. Het was grijs en zag er oud uit. Ook was het nog een eind weg en leek het erop alsof we langs het hele bos moesten rijden om het te bereiken.
Ik knikte, me er opnieuw bewust van dat hij het niet kon zien. ‘Wat is dat?’
‘Geen idee,’ ondertussen seinde hij Hyatt dat we eropaf gingen.
Het enige dat ik hoopte op dat moment was dat het een gebouw was waar we konden verblijven. Al was het maar tijdelijk. Ik had er alles voor over om wat rust te hebben, al was het maar een paar dagen. Ik hoopte dat het ook de sfeer zou verbeteren.
Hoe dichter we richting het mysterieuze gebouw reden hoe meer ‘feeders’ er rondom verschenen. We reden toch te snel om gegrepen te worden, daar was ik dus totaal niet bang voor. Jade wel. Dat is dan ook de voornaamste reden dat zij niet bij Ajay achterop zat, maar ik. De tweede was omdat Jade nog slechter kon richting dan ik het kon. En mocht er wat gebeuren, dan was het fijn als degene achterop wist wat ze deed.
Na zo’n klein half uurtje reden we over een zandpad dat leidde tot een groot gebouw dat omringd was door kilometers aan hekwerk. Dit was overduidelijk een gevangenis voor de uitbraak.
‘Ajay, zie je de ‘feeders’? Ze zijn erop gefocust, er zijn waarschijnlijk al mensen,’ ik slikte. Gevangenen misschien? Het zou vol kunnen zitten met moordenaars en verkrachters. Geen vrolijke gedachten als je het mij zou vragen. Dit is een plek die ik het liefst zou ontwijken.
‘En toch gaan we kijken,’ hij klonk vastberaden, niet dat hij ooit anders klonk. Er was nooit echt een andere toon te vinden in zijn stem.
Ik slikte en had het gevoel alsof mijn hart uit mijn borstkas zou kloppen. Dit voelde niet goed. Ook al verlangde ik naar een gebouw, maar een gevangenis ontweek ik liever. Mensen braken altijd uit gevangenissen, waarom zouden we er in willen breken? Daar zat totaal geen logica in.
Ajay stapte van zijn motor af en begon met zijn boksbeugel de dichtstbijzijnde ‘feeders’ neer te halen, terwijl ik ook van de motor afsprong en met mijn Gendaito de ‘feeders’ begon te doden door middel van een steek in hun hoofd.
Ondertussen bleven Hyatt, Jeramiah en Jade veilig in de auto zitten.
Om ons vielen ‘feeders’ neer en op dat moment hoorde ik de schoten pas. Ik had geen idee waar ze vandaan kwamen maar ik waardeerde de hulp, dat tenminste als ze niet ook op ons gericht waren.
Het duurde niet lang voordat alle ‘feeders’ op de grond lagen en er geen in mijn directe zicht te vinden waren.
Op dat moment hoorde ik een andere motor aankomen. Mijn blik gleed er uiteraard gelijk heen. Er zat een man op een grotere motor dan die van Ajay – niet dat ik er verder verstand van had.
‘Wie zijn jullie,’ hij keek ons stuk voor stuk aan met een emotieloos gezicht.
Ik stapte naar voren voordat Ajay ons in groter gevaar zou brengen. ‘Ik ben Xandra. We zagen het gebouw, verblijf jij hier? Mijn vriend Jeramiah heeft zijn arm gebroken, we hebben hulp nodig.’
‘Misschien,’ was het enige dat hij antwoordde. Hij leek erover na te denken.
Mijn blik gleed naar Jeramiah. Hij glimlachte lichtjes.
‘Daryl,’ riep een tweede onbekende stem. Ik liet mijn blik erheen glijden en trof een man met een respectabel geweer aan achter het hek. De man op de motor, Daryl, reed rustig naar hem toe en ze begonnen zacht te praten.
Ondertussen hadden Hyatt, Jeramiah, Jade en zelfs Ajay zich bij mij gevoegd. Het leek een eeuwigheid te duren en ik voelde wat angst door mijn lijf gieren. Ze konden ons vermoorden. We wisten niet met hoeveel ze waren, en hoeveel er een wapen op ons gericht hadden op dit moment. Het was zo onzeker.
‘Wat moeten we doen,’ Jade klemde haar arm om de mijne heen.
Even zweeg ik om over een goed antwoord na te denken. Wat konden we doen? ‘Ik heb geen idee.’
Ik beet op mijn lip terwijl ik naar de uitwisseling van woorden naar de mannen keek.
‘Zijn jullie gebeten,’ de man vanachter het hek keek ons vragend aan. Hij straalde een bepaalde autoriteit uit, maar leek alles behalve kwaadaardig.
‘Nee,’ hoorde ik Ajay, die naast me stond, nors roepen.
Opnieuw beet ik op mijn lip. Hij kon gemakkelijk onze kans op wat rust verpesten door zijn eigenwijze gedrag. Ajay was er altijd zeker van dat je daarmee verder kwam.
Ik zag de mannen van hem naar mij kijken. Mijn blik moest smekend zijn geweest inmiddels. Ik wilde Jeramiah zonder pijn zien, en daar had ik zelfs het lef voor om in deze gevangenis te verblijven. ‘Nee, geen van allen. Alsjeblieft, we hebben alleen wat EHBO spullen nodig en dan zijn we weer weg. We zullen jullie verder niet in de weg lopen.’
Laatst gewijzigd door CherokeeRose op 05 jun 2013 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Puzzled
Puntenslijper
Puntenslijper

The Walking Dead! Gaaf! Ik heb nog niet de tijd gehad om het te lezen, maar zodra ik dat wel heb ga ik het zeker doen (: Ziet er goed uit.
“Why, sometimes I've believed as many as six impossible things before breakfast.”
CherokeeRose
Puntenslijper
Puntenslijper

Awe, dankje! Ik ben benieuwd naar wat je ervan vindt. (:
Blieje
Typmachine
Typmachine

Leuk stukje! Maar niet helemaal foutloos, deze fouten heb ik eruit gehaald:

voelde onze oogleden zwaar worden = voelden
dat we allemaal wel wat goede slaap verdiende inmiddels. = verdienden
op sprong. = opsprong
door middel van er zand overheen = middel van kan weg
Ajay en ik rende zelf naar zijn motor = renden
‘Alexandra, gaat het,’ = vraagteken
dat omringt was = omringd
‘Wie zijn jullie,’ = vraagteken

Maar ga zo door, het is een leuk verhaal tot nu toe! :D

Groetjes Blieje :super
CherokeeRose
Puntenslijper
Puntenslijper

Thanks, ik zal het gelijk verbeteren!
En over die vraagtekens, dat is een beetje mijn ding. Anders vind ik het niet kloppen, want dan moet de zin erna met een hoofdletter, en ik vind dat niet mooi. Dat ga je nog vaak zien... Ik heb het echter in meerdere boeken gezien, dus ik weet dat het gewoon kan. (:

Het volgende stukje komt snel. (;
CherokeeRose
Puntenslijper
Puntenslijper

Iemand deed het hek open en Daryl reed als eerste naar binnen. Ik sprong snel bij Ajay achterop en wij volgden hem, met de auto achter op onze hielen.
Eenmaal achter de hekken zuchtte ik opgelucht. Echte rust. Veiligheid. Al was het maar één nacht. Even sloot ik mijn ogen om van dit moment te kunnen genieten. Er waren even geen zorgen. Ik hoefde niet te vrezen voor de levens van mijn vrienden.
‘Dus, Xandra,’ hoorde ik iemand zeggen.
Gelijk opende ik mijn ogen. De man van de motor keek naar me.
‘Wie had de gebroken arm,’ hij keek mijn gezelschap door en liet zijn oog vallen op Jeramiah die van een kapot t-shirt een mitella gemaakt had, ‘zijn er nog meer gewonden?’
Ik knikte, blozend. Ik begon me opeens heel schuldig te voelen. ‘Een paar dagen geleden zijn we aangevallen door rovers. Ik ben beschoten en Hyatt is in zijn rug geraakt met een zwaard.’
De andere man – die achter het hek stond – liep op ons af. ‘Ik ben Rick, dit is Daryl. Zoals ik al zei zijn jullie één nacht welkom.’
Ik knikte. ‘Bedankt Rick.’
‘Kunnen we geen deal maken,’ Ajay was het er natuurlijk weer eens niet mee eens.
Een diepe zucht verlaatte mijn lippen terwijl ik mijn blik richting Jade liet glijden. Bij haar vond ik onzekerheid in haar ogen, mijn ogen zouden hetzelfde uitgestraald moeten hebben. Ajay was niet vriendelijk tegen vreemde. Schrap dat, niet vriendelijk tegen niemand. Hij geloofde er heilig in dat zijn methodes werkte op mensen. En dit was de methode om zichzelf als de grootste eikel op te stellen en te laten zien wie de grootste had. Nou, overduidelijk was dat Ajay niet in dit geval.
Rick trok een wenkbrauw op. ‘We zijn al redelijk als je het mij vraagt.’
‘Klopt Rick, je hebt geen idee hoe dankbaar we je zijn,’ ik wierp Ajay een strenge blik toe in de hoop dat hij in zou zien dat het geen zin had.
In mijn ooghoek zag ik Rick knikken. ‘Volg me maar.’

Samen met mijn groep volgde we Rick en Daryl naar binnen. Het zag er sowieso al beter uit dan we sinds deze hele toestand gezien hadden. Niet dat dat moeilijk was, wij waren alleen maar huizen en gebouwen tegengekomen waar meer planten binnen groeiden dan dat je er echt kon schuilen. Als het regende moesten we sowieso altijd weer onze spullen inpakken.
Laatst zaten we in een oude fabriek, die was al gesloten voor de hele uitbraak. Er was niet veel, maar we hadden een dak boven ons hoofd. Toen kregen we voor de eerste keer te maken met de rovers. Deze mensen zijn we daarna nog zo’n drie keer tegengekomen. Het was alsof ze ons bleven achtervolgen.
Ze hadden al ons eten gestolen, en een paar wapens. Ook de verblijfplaats, die hadden ze zelfs opgeblazen. Geen idee hoe zij nog aan dynamiet – of iets degelijks – kwamen, en dat was ik ook niet van plan aan ze te gaan vragen, al bedacht ik me later dat zoiets wel enorm handig kon zijn.
Rick vroeg om al onze wapens en ik wierp Ajay een snelle blik in de hoop dat hij zou zwijgen. Ze beloofde dat we ze terug zouden krijgen maar dat het was om hun mensen veilig te houden. Ik begreep het heel goed.
Als leider van de groep moest je je gezelschap beschermen, en je kon niet een stel vreemden met wapens naar binnen laten wandelen. Dat had Ajay ook niet gewaardeerd. Zelfs ik had dat niet gedaan. Het was natuurlijk nog altijd onze keus of we het wel of niet wilde doen, het was niet dat hij het ons dwong. We konden gewoon omdraaien en dan was er niets aan de hand. We hadden dan alleen geen EHBO spullen of overnachtingsplek.
‘Moet het echt,’ ik keek vragend naar Rick. Ik voelde me niet veilig zonder, maar ik begreep het nog steeds wel. Maar ik kon het altijd proberen, toch?
Rick knikte. Hij leek het ook wel te begrijpen. ‘Sorry.’
Ik schudde mijn hoofd om hem te laten weten dat ik me erbij neerlegde en haalde de schede van mijn Gendaito uit mijn riem terwijl ik de boog van mijn rug haalden, gevolgd door de bijpassende pijlen in hun tas. Beide gaf ik aan Rick die verbaasd naar het zwaard keek, maar hij bleef echter stil. Vervolgens haalde ik twee kleine maar scherpe messen uit beide laarzen, gevolgd door werpmes die ik uit de zijkant van mijn bh viste. Ik had er expres een soort van vakje in genaaid.
In mijn ooghoek zag ik dat Daryl de andere van hun wapens ontdeed, en er was een staargevecht tussen hem en Ajay, waarbij Ajay zich overgaf en zijn arsenaal aan wapens inleverde.

We werden een ruimde in geleid met twee industriële picknicktafels en wat gesloten cellen. Ook een trap naar boven, daar leek een bewakershok te zitten.
Rick en Daryl liepen door en sloten een deur met spijlen voor onze neus.
In mijn ooghoek zag ik Ajay tekeergaan. Ook begon meneer te vloeken en begon er alles uit te gooien tegen de vriendelijke gastheren. Waarom kon hij deze goede daad niet waarderen? Hij wilde alleen zijn groep beschermen, dat was toch logisch?
‘Ajay, genoeg,’ ik probeerde in mijn eentje de bonk spier, die zo’n anderhalve kop groter dan mij was, weg te duwen maar kreeg het uiteraard niet voor elkaar, ‘doe eens rustig, Ajay!’
Hyatt begon me te helpen en ik merkte dat Ajay in begon te zien dat het niet werkte en hij begon langzaam te kalmeren. Ik zag de spieren in zijn nek langzaamaan verdwijnen. Dat was een tik van hem. Als hij echt woedend was begonnen die dingen op te spelen.
Ik probeerde hem zachtjes weg te trekken bij de deur maar kreeg ineens een harde klap tegen mijn wang en belandde niet bepaald zacht op de harde, koude betonnen vloer. Een ongewilde pijnkreet verliet mijn mond.
‘Alex,’ Jade hurkte gelijk bij me neer.
Jeramiah zag ik in mijn ooghoek op de ex-marinier afstormen en binnen no time had Ajay met met zijn hoofd tegen de spijlen gegooid en zijn gebroken arm veel te hard vast. Hij schreeuwde het uit.
Hyatt deed ook nog een poging om Ajay vast te grijpen, maar had ook geen kans tegen de man. De soldaat leek alleen maar kwader te worden en vervolgens knalde Hyatt hardhandig met zijn rug tegen de muur. Vervolgens gooide hij Jeramiah met zijn gezicht tegen dezelfde muur aan.
‘Genoeg Ajay,’ hoorde ik mezelf roepen, ‘je hebt je punt gemaakt!’
Ik liet me overeind helpen door Jade voordat ik mijn blik op de jongens richtte. Ze knikte beide en ik kon het niet laten om even opgelucht te glimlachen. Ook al zat Jeramiah’s gezicht onder het bloed, hij leek er zeker van te zijn dat er niet veel aan de hand was.
Ajay ging aan een van de picknicktafels zitten terwijl ik kalm naar de deur toe liep. Ik schaamde me diep voor zijn gedrag en wist dat ik me moest verontschuldigen. ‘Mijn excuses hiervoor.’
Rick knikte.
Ik keek de hele groep door. Het waren verschillende leeftijden, van kinderen tot een oudere man. ‘Ik ben Xandra, dit zijn Jade, Jeramiah, Hyatt en de grote man is Ajay.’
Ondertussen stelde iedereen zich voor aan de andere kant. Het zag eruit als een hechte groep van acht personen.
Ik glimlachte maar naar ze omdat ik niet precies wist wat ik moest zeggen.
Als een perfecte timing begon er een baby te huilen.
‘Een baby,’ geschrokken keek ik rond.
Een vrouw die zich net had voorgesteld als Carol keek me aan en knikte. ‘Judith.’
Even beet ik op mijn lip. Hoe had iemand in zijn gedachte kunnen krijgen in deze wereld kinderen te krijgen. Om hier een kind op te laten groeien? Hoeveel kansen zou ze hebben?
Beth kwam aangelopen met een baby in haar handen.
Ondanks de situatie moest ik toch glimlachen.
Ze bleef op een veilige afstand staan, wat ik wel kon begrijpen, maar het was een prachtig kind om te zien. Ik had al wat langer dan één jaar geen baby’s meer gezien, en dat terwijl ik er helemaal gek op was. Zelf wilde ik ook altijd heel graag moeder worden, maar ik zou het niet kunnen in deze wereld. ‘Wie zijn de ouders?’
Beth liet haar blik naar Rick glijden, die verslagen naar de grond keek. Zoiets had ik ook niet mogen vragen…

Het bleef stil tot de man met één been, Hershel, zich tot Rick keerde. ‘Doe de deur maar open, ik denk dat ze wel gekalmeerd zijn inmiddels. En ze hadden hulp nodig.’
Rick knikte naar zijn zoon, Carl, die vervolgens de deur opende voor Hershel om er doorheen te gaan. Daryl en zijn broer, Merle, kwamen ook aan onze zijde staan. Waarschijnlijk vertrouwde ze ons nog niet, en ik had er alle begrip voor sinds Ajay’s uitbarsting. Dat deed ik zelfs niet eens.
Jade en ik namen plaats aan de picknicktafel waar Hershel aan Jeramiah’s arm begon. Ajay zat verlaten aan de andere.
Ik had niet verwacht dat iemand ons zou gaan helpen, dus je kon wel begrijpen hoe dankbaar ik deze vreemden was. Dit is meer dan ik verwachtte, en na Ajay’s aanpak had ik helemaal verwacht dat ze ons gewoon weer buiten gegooid hadden. En ik had er om eerlijk te zijn ook alle begrip voor gehad. Ik had het waarschijnlijk wel gedaan, ook al gunde ik iedereen de hulp. Je eigen groep ging voor alles.
Hyatt nam plaats naast me en legde een hand op mijn knie. ‘Had jij nog wat eten in je tas? Ik krijg echt honger.’
Ik beet op mijn lip en dacht even na. ‘Ik geloof dat ik nog wel een blik worsten heb, maar ik weet niet of we weg mogen.’
Op het moment dat ik me richting Daryl omdraaide begon hij al te praten. ‘Ik loop wel mee.’
De man had een indrukwekkende kruisboog in zijn handen. Zo een zou enorm handig zijn. Misschien wist hij er nog een te vinden. Ergens. Of kon ik hem stelen zodra we vertrokken. Nee, zo was ik niet. Dat zou ik nooit kunnen doen. Maar ik wilde er wel meer van weten. Misschien dat er een kans bestond dat hij er een extra had, of iets dergelijks. Ik hoopte echt dat hij me ermee zou kunnen helpen.
Een kruisboog was zoveel fijner dan een simpele pijl en boog. Ook al kon ik daar goed mee schieten inmiddels, het was nooit mis om extra wapens te hebben. Of informatie over de andere wapens in dit geval. Ik barstte echt van de vragen, maar ik besefte me ook wel dat ik me moest gedragen en me niet overal in moest gaan gooien.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Leuk stukje! Een paar foutjes:

verlaatte = verliet
Ajay was niet vriendelijk tegen vreemde. = vreemden
Schrap dat, niet vriendelijk tegen niemand. = dat betekent dus dat hij tegen iedereen vriendelijk is?
terwijl ik de boog van mijn rug haalden = haalde
gevolgd door werpmes die ik = een werpmes dat ik
een ruimde = ruimte
had Ajay met met zijn = hem met

Spannend, in zo'n cel, zul je zien dat straks de politie komt. :lol:
Plaats reactie

Terug naar “Het Cullen' Steegje”