The One Shot Club

The One Shot Club bestaat uit leden die elkaar opdrachten geven om een verhaal te schrijven. Zowel de aanvragen als de eindresultaten zijn hier te vinden!
Blieje
Typmachine
Typmachine

Okee, fantasy en ik.... :huh

Maar goed, je kunt bijvoorbeeld schrijven over een stad die al jaren leeg staat. Er komt dan een persoon in die de opdracht heeft om de stad weer welvarend te maken. :D (de persoon maakt niet uit, mag een gewone mens zijn of een wezen, maak er maar iets van! :D )

Is het wat?
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Saskjezwaard schreef:Waar hou je van?
Actie, thiller. In de huidige wereld zeg maar. Dat wil ik deze keer niet schrijven :P Dus Sci-Fi, fantasy ofzo? Geschiedenis mag ook
Blieje schreef:Kan het proberen, waar plaats ik de one-shot?
In het forum waar dit topic ook in staat, 'bij de rest' dus zeg maar :P
Laatst gewijzigd door masterbreel op 29 mei 2013 16:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Okee, bedankt voor jullie reacties, Roosje en Masterbreel! Ik ga eens iets bedenken :)
Saskjezwaard
Computer
Computer

Okeee, dat wordt leuk xD je hp is een prins die erachter komt dat zijn vader is gedood en hij kroonopvolger is geworden. Hij heeft daar totaal geen zin in en vlucht. Lukt dat hem? En is de wereld wel hetzelfde als de onze?

Is dat iets? :p
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
masterbreel
Vulpen
Vulpen

Ik kan het proberen:P maar de prins is dan dus al troonopvolger, hij wordt dus koning en daar heeft hij geen zin in?
Saskjezwaard
Computer
Computer

Jep! Leuk he :D ohh, ik ben zo goed in oneshots bedenken, ik moet er mijn baan van maken :')
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ow ja, mijn verhaal is klaar en staat inmiddels al bijna een dag op de site. Goedemorgen, Blieje! :lol:

Dit is de link:

http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopic.php?t=149528

Veel leesplezier!
Kira
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik wil ook wel een opdracht proberen. Er is niet echt een genre dat ik wel of juist niet wil, verzin maar iets leuks :P
Words find their way, from our fantasy through our past. But we have to write them at last. Only then can a story be.
The words are already in my head for ages. Still I am afraid to write them down, to release what's only mine.
It needs time.
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Ik heb besloten mijn opdracht niet meer te doen, dus je mag de mijne hebben.
masterbreel schreef:Jouw HP is ridder in de middeleeuwen. Hij zelfs de rechterhand van de lokale Heer. Echter, deze heer is gezien de omgeving niet meer dan middelmatig in troepen en land. Je HP kan bij een andere Heer in diensttreden. Blijft hij loyaal als rechterhand, of kiest hij voor een sterkere en beter landheer?
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
Kira
Puntenslijper
Puntenslijper

Oké, dankje. Ik ga er mee aan de slag.
Words find their way, from our fantasy through our past. But we have to write them at last. Only then can a story be.
The words are already in my head for ages. Still I am afraid to write them down, to release what's only mine.
It needs time.
Kira
Puntenslijper
Puntenslijper

It needs time.
artikel
Computer
Computer

Omdat ik de laatste tijd droog sta in het hebben van een inspiratiebron, heb ik hier maar weer eens gekeken en ga ik weer een verzoek doen :D

Ik heb geen lievelingsgenre, ik probeer zo divers te zijn als maar kan :) Het maakt mij dus niet uit wat voor genre het is!
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Omdat ik wil zien wat jij hier van zou maken:

Een verhaal over een tovenaar die alles kan toveren, maar die dit verborgen houdt en een centje probeert te verdienen door als goochelaar op te treden met trucjes. Wat doet hij wanneer zijn geliefde wordt ontvoerd?
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
artikel
Computer
Computer

@Christian, ik zal het proberen. Jij denkt meteen; goh, laat ik Jochem maar meteen weer zweten :o
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

The only good challenge, is a hard challenge ;-)
LunANDROID
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik zou graag weer eens inspiratie willen. Ik heb al een tijdje niet meer geschreven en zou graag iets willen doen met humor. Daar ben ik niet echt goed in en daar loop ik juist in vast met een verhaal, dus ik dacht ga het hier gewoon proberen :D
Blieje
Typmachine
Typmachine

@LunANDROID, als je nou eens schrijft over een vrouw die in al haar haast een lange rok heeft aangetrokken naar een uitstapje. Maar als ze bij haar vrienden is, krijgt ze te horen dat het uitstapje een wandeling door een natuurgebied is en natuurlijk is het drasserig omdat het net heeft geregend... dus wat gaat de vrouw dan doen of zeggen? Gaat ze het risico lopen dat haar rok vuil wordt of gaat ze om een broek vragen? Dat is aan jou, is het wat?
LunANDROID
Puntenslijper
Puntenslijper

Jup sounds good! Moet nu al lachen om het idee. Nu nog uitwerken :p
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik ben benieuwd!
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Ik zou graag een nieuwe opdracht willen. Elk genre mag, behalve humor en fan-fictie. De rest laat ik aan de opdrachtgever(s) over.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Blieje
Typmachine
Typmachine

Blieje wil er ook een!
CasBuijs
Balpen
Balpen

@Cubiculum Nephilia Wat dacht je van een kort verhaal over twee criminelen die achtervolgd worden net na hun misdaad, en hoe ze uit de problemen proberen te komen
En @Blieje Wat dacht je van een nerveuse jongen/meisje op haar rijles die moet leren over haar angst heen te komen, dus de instructeur besluit te helpen door hem/haar in het diepe te gooien en op een wilde rit te sturen

Laat maar horen wat jullie ervan vinden :P

O, en ik zou r ook wel eentje willen ^^
"In the face of disaster lies the opportunity for renewal."
Blieje
Typmachine
Typmachine

@CasBuijs, laat ik je eerlijk vertellen, met dit soort dingen heb ik nogal moeite, met dingen omschrijven, dat had ik bij de achtervolgingen ook al, dus dat gaat niks worden denk ik. Snap je wat ik bedoel?

Misschien kun jij iets schrijven over een meubelwinkel die een meubelstuk heeft geleverd aan een klant, maar dan staat de politie voor de deur met de mededeling dat deze winkel een gestolen kast van een illegale praktijk heeft gekocht en willen ze de winkel doorzoeken om de kast te vinden. Maar die staat al bij de klant en de winkeliers weten van niks...

Is dat iets?
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

@ Cas: Ik denk dat ik er wel wat mee kan. Ik neem de opdracht aan.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
CasBuijs
Balpen
Balpen

Okee :) Ik dacht dat het misschien niet specifiek genoeg was, dus als je naar iets specifiekers zoekt kan ik wel wat anders verzinnen :)
Blieje
Typmachine
Typmachine

@CasBuijs, wat vind je van de opdracht die je van mij hebt gekregen?

Ik hou meestal wel van grappige verhalen, liefdesverhalen en griezelverhalen. :app:
artikel
Computer
Computer

@Blieje ik heb misschien nog wel een leuk idee wat je mag uitwerken :P Het gaat over een jongen die erg onzeker over zichzelf is en het niet al te fijn vindt om naar school te gaan. Hij heeft echter één grappig talent, waarmee hij zijn plaatsje tussen de leerlingen probeert te krijgen. Echter blijkt er aan zijn "talent" een gevaarlijke kant te zitten, dit weet die jongen nog niet. Maar wat doet hij als hij erachter komt dat door hem een medescholier om het leven is gekomen?
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

@artikel, leuk, maar dit wordt een lastige!

Ach, is wel eens goed voor mij, ik ga het eens proberen!
CasBuijs
Balpen
Balpen

@Blieje Sorry, ik had je reactie niet gezien XD Maar ik vind et op zich wel een leuk idee, dan kan ik een beetje oefenen met het springen tussen verschillende verhaallijnen (de klant, winkelier en politie)
Blieje
Typmachine
Typmachine

@CasBuijs, mooi! Succes met schrijven!
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

Hey,

Ik zou ook graag eens een opdracht hebben voor een kortverhaal. Kwestie van eens te oefenen. Ik zou graag iets schrijven in het fantasygenre of een gewoon avonturenverhaal. Zolang het maar niet drama of romantiek is, is het goed.
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Om alvast te oefenen:

In een tijd waarin elektriciteit is vervangen door stoom (steampunk ;-) ), moet een boodschapper een pakketje met onbekende inhoud bezorgen aan de Burgemeester. De stad is echter opgedeeld in meerdere lagen, en de Burgemeester is niet de enige die interesse heeft in het pakje: de boodschapper moet de achtervolgers zien af te schudden en het pakje veilig bezorgen.
Speciale eis aan dit kortverhaal; steampunk setting!
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ben je nou het idee dat je mij had gegeven voor een verhaal aant doorspwlen -,- xp

en mijn stad -,-
Laatst gewijzigd door JodieJJ op 02 okt 2013 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

Leuk!
Wel een vraagje. De stad die is opgedeeld in meerdere lagen, is dat op sociaal vlak of is het echt dat je een onderste vuile laag heb en een bovenste propere laag voor de aristocratie?
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Dat mag je helemaal zelf bepalen ;-) Al zou ik persoonlijk voor beide kiezen ^^
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Ik wil ook nog wel een opdracht. (: Genre maakt niet echt uit, maar liefst wel iets dat niet per sé in Nederland is. Ik wil het namelijk in het Engels gaan schrijven, dus dan kan ik er niet allemaal typisch Nederlandse termen en gebruiken in verwerken.
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

een wrong time, wrong place scenario. Een koppel komt in een situatie terecht waarbij een terreurbende slachtoffers zoekt om een terreurdaad te kunnen uitvoeren. Het koppel wordt gedwongen om mee te doen aan de terreurdaden of anders worden ze omgebracht.
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Heftig. Maar leuke opdracht. :) Ik ga mijn best doen, maar het zou eventueel even kunnen duren ivm school.
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

Even een klein vraagje. Moet je verhaal echt als een One-shot in dit forum geplaatst worden? Ik ben er al aan begonnen, maar ik ben zo benieuwd naar jullie eerste reacties dat ik toch al een stukje wil laten lezen.
xCarpeDiem
Puntenslijper
Puntenslijper

Omdat ik geen tijd heb om te werken aan mijn eigen verhaal, maar wel wil blijven schrijven wil ik wel graag een opdracht =). Het liefst iets van fantasy/drama/romantiek :P
Infinity
Nobody said it was easy.
They told me I couldn't, that is why I did.
The worst day of loving someone, is the day you lose them.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Okeeej, ik ga een poging doen om je van een idee te voorzien :p als je 't niets vindt moet je het gerust zeggen! Ik heb namelijk de neiging om dingen te bedenken die vaak niet in een kort verhaal passen. Zal vast ook de reden zijn waarom ik geen kortverhalen kan schrijven :')
Een jongen ontdekt dat hij verstaat wat dieren zeggen, maar tot zijn afschuw praten de dieren af en toe via zijn mond. Dat hij dat nog moet leren beheersen blijkt als hij een groepje tegenkomt die niet zijn beste vrienden zijn. Ze negeren hem, totdat hij de stem opvangt van een kat die verliefd is op een hond en die liefde ook verklaart. Wat gebeurt er dan? :p

Kan je d'r iets mee?
xCarpeDiem
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik denk niet dat het in een one-shot gaat lukken, maar ik zie het als een uitdaging dus ik ga het proberen :p.
Infinity
Nobody said it was easy.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Zie je, ik ben vervloekt T_T maar leuk dat je het wil proberen! Ik ben benieuwd :D
xCarpeDiem
Puntenslijper
Puntenslijper

Hoe kort is een one-shot eigenlijk ongeveer? :p
Ik vind het trouwens een leuke opdracht! Ben er mee bezig haha.
Infinity
Nobody said it was easy.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Geen regels ervoor, leuk he :'D zolang je maar geen hoofdstukken erin gaat proppen is het nog een oneshot :p anders is het een kortverhaal. Maar eh, ik denk dat na 2k aan woorden het meer richting kortverhaal begint te lopen. Iemand die die getallen beter in zn hoofd heeft?
Plaats reactie

Terug naar “The One Shot Club”