Let op: Dit zijn 2 jongens, omdat ik dit zelf wel is een keer wilde proberen in plaats van standaard jongen & meisje.
Dag 1A
"Kom op, Oliver! Je had toch zo'n grote mond" hoorde ik Chris zeggen.
Ik keek boos omhoog en schudde eigenwijs mijn hoofd. Wat dacht ik met mijn stomme kop wel niet? Kotsmisselijk probeerde ik het laatste beetje zout naar binnen te werken, maar het ging gewoon niet meer. Chris en ik hadden een weddenschap gemaakt of ik 10 volle happen zout kon doorslikken. Nog geen 10 minuten geleden dacht ik wel eventjes te gaan winnen, maar nu begin ik wel aan mezelf te twijfelen.. had ik deze weddenschap ooit wel moeten aangaan?
"Ik.. ga.. dit.. WINNEN!" schreeuwde ik keihard door de kamer heen, het galmde het hele huis door.
Chris begon zachtjes te grinniken en probeerde weg te kijken, maar ik had het allang al gezien. Vlug pakte ik de lepel weer vast, doopte hem in het bakje met zout en stak het vlug in mijn mond. Ik kon wel kotsen zo vies smaakte het, maar ik wilde niet dat Chris dit ging merken. Ik glimlachte liefjes naar hem terwijl ik stiekem dat bakje met zout in zijn mond wilde duwen zoals ik al eens eerder had gezien op de tv alleen dan met ijs.
Met mijn vingers begon ik te frunniken aan het bakje en dacht ik terug aan dat moment op de tv. Toen ik het hoofd van die man zag kon ik mezelf niet meer inhouden.. het was een fractie van een seconde toen ik het bakje vastpakte, opstond en het bakje in Chris zijn neus duwde.
Ik zag meteen dat Chris zijn gezicht wit vertrok, hij viel naar achter en schreeuwde "HE WAT DOE JE?! DOE NORMAAL".
Samen lagen we op de grond hij was helemaal wit ik grijnsde naar hem.
"Iew ik zie een lelijke spook voor me, je bent helemaal wit".
"Thank you, captain obvious" zei hij licht geïrriteerd.
Hij pakte het aanrecht vast, trok zichzelf omhoog en keek om zich heen. Hij zette de kraan aan, deed zijn kop eronder, schreeuwde het zachtjes uit en pakte een doek om zijn hoofd meer af te drogen. Eerst had ik niet door wat er gebeurde, maar toen merkte ik dat het hem zeer deed. Ik begon hem diep aan te kijken in zijn lichtbruine ogen, wat waren zijn ogen toch mooi.. voor een paar seconden was ik verzonken in diepe gedachten.
"Hé, slaapkop je ligt nog steeds op de grond, met zout op je hoofd" zei hij koeltjes.
Ik hoorde gekraak en werd wakkergeschud uit mijn gedachten, Chris ging voor me staan op zijn knieën en tilde me omhoog. Ik stond nu tegen over hem, hij was een halve kop groter dan mij en weer zag ik diezelfde mooie lichtbruine ogen, die nu nog meer glinsterde door het licht. Ik draaide mijn hoofd schuin en zei zachtjes "wow". Met een verbaast hoofd keek hij mij aan
"Wat is er?" vroeg hij mij met een mond vol tanden, omdat ik hem maar bleef aanstaren.
Het is minuten doodstil waarna Chris begint te lachen en mijn hand stevig beet pakte.
"Ik kan niet boos op jou blijven" fluisterde hij langzaam tegen mij.