De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
nurias
Vulpen
Vulpen

Spannend JodieJJ en inderdaad, nog wat aan de haak geslagen
nurias
Vulpen
Vulpen

Zit nu op de mobile versie, maar kan niet zo veel. Wel jammer, want nu kan ik niet mijn verhalen bewerken. De desktop versie wild niet laden bij mij.

We zitten aan de koffie met gebak, een lekkere kersenvlaai. Straks de woonkamer versieren want onze oudste dochter wordt 9 jaar.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Nou der zaten nog best leuke jongens tussen, had ik niet verwacht xD. Maar was vooral heel grappig ^^

En nee, was niet echt daar om serieus een jongen te ontmoeten xD
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
nurias
Vulpen
Vulpen

Veel geluk JodieJJ en op elk potje past een deksel.
nurias
Vulpen
Vulpen

Als het serieus was natuurlijk.

Ik heb mijn man ontmoet via een speeddate.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ooh wat grappig :P

En nee was niet serieus, we hadden het aan een vriendin gegeven als verjaardagscadeau maar ze durfde niet alleen dus zin wij meegegaan
nurias
Vulpen
Vulpen

Leuk cadeau hahaha. Bij mij was het gelijk liefde op het eerste gezicht toen ik mijn mannetje zag. Ik was ook er naar toe gegaan zonder een serieuze bedoeling maar het liep anders af. Nu zijn we gelukkig getrouwd en hebben we lieve kinderen (als ze slapen)
artikel
Computer
Computer

Jodie, jou kennende was het toch ook wel iets voor jezelf hoor :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Weet iemand op OV hoe je met behulp van photoshop of een ander programma een kaart van een stad/dorp maakt? Ik heb namelijk net mij landkaart af en zou deze willen uitbreiden met kaarten van bepaalde steden. Dus als iemand suggesties heeft!

Oh en ik zoek iemand om mijn landkaart te beoordelen haha hij is te groot om hier op de site te zetten en iedere resize site die ik vind doet er uren over om hem te laden XD
Je kan altijd een PB sturen!
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
nurias
Vulpen
Vulpen

Je bedoeld van een vanuit een spel. Je kan met de standaard printscreen een snapshot maken van je beeldscherm. Daarna deze plakken in windows paint. In paint kan je het gedeelte wat je wilt laten zien eruit knippen, plakken op een nieuwe afbeelding en dan opslaan als jpg
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Nee maken vanuit niets voor een verhaal wat ik aan het schrijven ben :)
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Poeff uit bed komen wordt steeds zwaarder xp
Saskjezwaard
Computer
Computer

Je wordt oud :O daar is de gevreesde aftakeling die na je 21ste optreedt T_T
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

daarom word ik nooit 22!
ROMEH
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team

Serieus, ik haat Game Of Thrones. De schrijver is echt enorm cru tegenover z'n personages. :c
“When you play the game of thrones, you win or you die.”
nurias
Vulpen
Vulpen

Met een kop koffie en zittend aan de eettafel aan mijn verhalen werken en lezen op het forum aan andere verhalen. Onze kinderen zien lief wat voor hun zelf aan het doen. Als is mama pesten soms wel een pleziertje voor ze.
artikel
Computer
Computer

@Romeh, Haha, dat is toch juist grappig :$

@Jodie, Wij trekken je wel door je leven heen :P En als het nodig is ook uit bed XD
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Dan mah je norgen heeeel hard je best doeb
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Pff, OV laadt eindelijk weer naar behoren haha. Ben blij dat hij weer een beetje normaal werkt nu! ;o
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
Blieje
Typmachine
Typmachine

Zometeen werken, lekker vroeg opgestaan om eerst mijn eigen dingen te kunnen doen! :D
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
nurias
Vulpen
Vulpen

Hier laat OV ook weer gelukkig snel en goed.

@Blieje werkse voor vandaag.

Ga zelf zo met ons kinderen en een buurvouw en haar kinderen zwemmen. Maar eerst even een bak koffie en op OV zitten.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Dank je wel, Nuria!

En gezellig, lekker met je kinderen zwemmen... veel plezier vandaag! :D
nurias
Vulpen
Vulpen

Ja dat zal wel lukken Blieje vandaag.

Ben nu eerst even mijn verhalen aan het bijwerken :D Als thans een poging want onze jongste zit bij op schoot en die zit niet stil. Heerlijk zo'n frummel.
artikel
Computer
Computer

@Jodie, is het vanochtend gelukt :D?

Ik ben zelf best wel kapot... Bah
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

@Artikel hoe is nu met je.

Ben bezig met eten koken en ondertussen op het wereld wijde web snuffelen, tja een beetje multitasken.
Wij gaan Snijbonenstamppot met spiegelei en gehaktballen eten. Tja eens wat anders.

Oja, ook nog mijn verhalen verder afmaken en nieuwe verhalen bedenken met inspiratie bron onze kinderen.

:huh
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik wil eigenlijk verder schrijven aan ASR, maar daar moet ik nog dingen voor uitzoeken. Dan zou ik kunnen schrijven aan Inktzwart Licht, maar ik heb juist een veel te schattig liedje opstaan en zo, en ik heb geen zin om Remember Me van Ivan Torrent op te zetten omdat die veel te depressief is en ik schrijf Inktzwart Licht alleen op Remember Me.
Dan zou ik nog kunnen werken aan BoC, maar daar heb ik geen inspiratie voor op het moment. Ik zou natuurlijk ook W&V verder uit kunnen gaan werken, maar ook daar heb ik geen zin in.
BEGRIJPEN JULLIE WEL WAT VOOR DILEMMA DIT IS, WANT IK WIL HEEL GRAAG SCHRIJVEN.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Pfff, gisteren ook weer wat meegemaakt. Heb ik met mijn vriend boodschappen gedaan en we gingen aan een kassa staan. Maar dat meisje had ons subtiel weggejaagd door te zeggen dat de kassa ging sluiten en had toen pas dat bordje op de lopende band gezet. Wij naar de kassa ernaast en daar alles op de lopende band gelegd, kwamen er opeens 2 senioren naar die gesloten kassa toe en gingen daar staan. Ze mompelden wat tegen elkaar terwijl ze rondkeken voor een andere kassa. Zei dat meisje achter die kassa opeens doodleuk tegen die senioren: "Komt anders maar even, hoor!"

Wij stonden toen echt stomverbaasd toe te kijken, waar wij net werden weggejaagd werden die oude mensen gewoon geholpen! Het moet toch niet gekker worden... :o :shock:
artikel
Computer
Computer

@Little_Miss_Perfect , ik ken dat dilemma. Zit er nu zelf ook in. Of ik schrijf verder aan Plan B, maar daar moet ik nog paar dingen denken voordat ik weer verder ga, anders moet ik halverwege het verhaal alles omgooien. Of ik schrijf de 6 one-shots die al een tijdje in mijn hoofd zwerven. Maar die kwamen in mij op op het moment dat ik bepaalde nummers luisterde, maar ik heb nu geen zin in die nummers. Dus toen dacht ik, weet je wat: ik ga paar gedichten schrijven. En die komen bij mij zomaar naar boven en kan ik niet forceren. Dus ik zit nu ook vast. Dilemma!

@Blieje, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik begrijp ook waarom dat meisje de senioren wel helpt.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

@Blieje, dat heb ik ook wel eens meegemaakt in de winkel. En dan ook nog ene kind bij je dat maar niet kan wachten en stilstaan. Dat ze eerst de oudere mensen helpt kan wel begrijpen van haar.

Net boodschappen gedaan, niet meegemaakt wat Blieje meemaakte. Nu aan een kop koffie en op OV.
artikel
Computer
Computer

Alleen ik krijg het weer voor elkaar om te gaan grasmaaien als het regent :$
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

:( Minder Artikel. Voor jezelf en het gras.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ben ik de enige die Anna Popplewell vindt lijken op Belle van Beauty and the Beast?
nurias
Vulpen
Vulpen

Er zijn wel overeenkomsten met elkaar aan uiterlijk Little_Miss_Perfect en je bent niet de enige.

Hebben wij weer, geen internet op de vaste lijn. De zoveelste keer deze week! Hopelijk hoeven we KPN weer niet te bellen voor een nieuwe router. Geloof dat we er al zoveel hebben versleten dat we een klein kinderzwembadje kunnen vullen. Gebeld, tja morgen kunnen ze pas ons verder helpen. De buren balen ook als een stekker, ze zaten net met familie te chatten in het buitenland.

Zit nu te internetten op mijn inter abonnement van mijn tablet. Lekker langzaam!
artikel
Computer
Computer

Nurias, wij hebben dat probleem ook best vaak met KPN. Op mijn laptop en de tablet doet het internet het dan wel, maar op de vaste pc vliegt hij er ook heel vaak uit.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

@nurias, @artikel, Waarom kunnen jullie begrijpen dat ze die senioren wel helpt?
artikel
Computer
Computer

Het is ook een soort van beleefdheid die je toch hebt naar de oudere toe. Net zo dat je opstaat in de bus op het moment als er een oudere de bus in stapt en er is geen plaats meer.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Bovendien is het voor veel senioren bijvoorbeeld ook al lastig om langere tijd te lopen/staan dus dan is het wel zo beleefd om ze voor te laten. Maar ik snap je ergernis hoor, Blieje.

Gisteren met mijn dronken kop een heel plot bedacht voor het nieuwe verhaal waar ik mee bezig ben. Maar uiteraard weet ik het nu niet meer...
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
artikel
Computer
Computer

Dat is ook irritant :o

Ik heb nu weer een nieuw verhaal in mijn gedachten. Althans nieuw, ik heb hem wel al een tijdje in mijn gedachten. Maar vandaag weer in het echt even eraan gewerkt. Ik heb vandaag met bloten voeten buiten gelopen, over kiezels, stenen, gras, asfalt, alles... Puur om de ervaring op te doen. Ik vind namelijk als je ergens over schrijft, dat je ook moet weten hoe het voelt. En met drugs en roken is dat weer iets anders, daar doe ik dat dan weer niet... Maar ik heb ook nachten op de grond geslapen, en buiten. Of rechtop. Puur om de ervaring te krijgen van hoe het nou eigenlijk is.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Daar ben ik het volledig met je over eens, je kunt veel mooier schrijven over iets dat je weet en ervaren hebt
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ohh, dat is irritant, dat je weet dat je iets leuks had bedacht en dat je dan niet meer weet wát het precies was :') heb ik ook zo vaak, en dan ben ik nuchter, moet je nagaan :p ik probeer het wel op te schrijven, maar af en toe weet ik niet meer wat ik precies bedoelde als ik het teruglees. Ik heb ergens in een document een zin staan en elke keer als ik 'm tegenkom kan ik mezelf wel voor m'n kop slaan dat ik niet duidelijker ben geweest xD

Ervaring zorgt inderdaad voor de beste beschrijvingen ja, dan weet je tenminste waar je mee bezig bent in plaats van het te gokken :p al heb ik zelf dat de ervaring al snel begint te verbleken. Je hebt er trouwens veel voor over :O
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

IK WEET HET WEER!!! Ben trots op mijn geheugen. :D

En nurias; respect hoor, dat je er zo veel voor over hebt. Ben wel benieuwd wat dat voor verhaal gaat worden. Of staat het begin al online?
artikel
Computer
Computer

Ik wil eens een verhaal hebben die wel goed is. Die ook geloofwaardig is. En dat kan bij dat verhaal pas als ik zelf weet hoe de hoofdpersoon nou eigenlijk leeft. Ik heb er inderdaad veel voor over. Maar het vergt soms ook wat van mij, ben paar keer goed ziek geweest erdoor... :P Maar nog steeds doe ik met plezier het proberen te ontdekken hoe mijn hoofdpersoon zich voelt in bepaalde situaties.
Het verhaal staat nog niet online, ik wil eerst een goed begin hebben voordat ik erop verder ga. Ook moet ik wat pagina's hebben zodat ik sneller door schrijf :D

Heb vandaag ontdekt in welke klas ik zit. Ik ben zo blij ermee, alleen een goede vriendin zit waarschijnlijk in een andere klas :( Wordt moeilijk...
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

En Blieje heeft weer eens een writersblock...
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Iedereen schrijft over ervaringen op doen, maar ik probeer me altijd zo goed mogelijk in te leven, is dat slecht? I mean, ik weet niet hoe het is om verslaafd te zijn aan alcohol/drugs maar toch heb ik een character die eraan verslaafd is (geweest, eigenlijk nog steeds is), ik weet ook niet hoe het is om in de buitenlucht te slapen maar toch ga ik binnenkort aan een verhaal beginnen waar een groep characters gedwongen wordt om in de bossen te overnachten en ik weet ook niet hoe het is om zo rijk te zijn dat je alles al hebt, maar ik ben pasgeleden aan een verhaal begonnen waarin de hoofdpersoon dat wel weet. Maar ik kan me zulke dingen altijd heel goed voorstellen (behalve de drugs dan, daar doe ik research voor).
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Het verhaal over mensen die rijk zijn, bedoel je dan Box of Chocolates? Daar had ik toevallig nog wat kleine opmerkingen over, haha. Maar een goede review kost tijd en die tijd heb ik niet, maar je kan er deze week een verwachten. :) Dan weet je, bij dezen, in ieder geval dat ik mee lees!
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”