De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
artikel
Computer
Computer

@Little_Miss_Perfect, ik weet waar je het over hebt. Bepaalde dingen weet ik ook niet uit ervaring. Maar ik ken behoorlijk wat mensen om mij heen. En deze zijn soms zo vrij om hun ervaringen over de dingen die ik niet kan of wil ervaren met mij te delen. Ik weet bijv. ook niet hoe het is om verslaafd te zijn aan drugs en drank, maar ik ken het uit de verhalen van anderen. Ik probeer zelf wel zoveel mogelijk dingen te ervaren, maar bepaalde dingen wil je niet ervaren. Ik ben nu zelf ook bezig met een verhaal waar ik zelf niet al te veel over weet. Maar een kennis van mij is aan de ziekte overleden, maar daarvoor heeft ze wel vertelt hoe het allemaal was om zo te leven. Ook familieleden laten soms wat los over moeilijke tijden die ik helemaal niet wil meemaken. Ik snap dus zeker wat jij bedoelt met dat je niet alles kunt schrijven uit een eigen ervaring, dat heeft denk ik iedereen wel. Bepaalde situaties maken andere mee en daar doe je dan onderzoek naar, zoals jij zelf ook al zei.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

Okay, dit moet ik toch wel even mede delen xD

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Love the London Underground :-D
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hahahaah echt geweldig!! xD Love it to
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

HAHAHA och wat zijn Engelsen toch leuk. <333

En vandaag was mijn eerste schooldag. Omdat er afgelopen jaar zo veel leerlingen zijn blijven zitten (mede vanwege de dood van één van de leerlingen vroeg in 't jaar) hebben we dit jaar gewoon veel en veel te veel leerlingen op onze school. We verhuizen over een halfjaar naar een nieuw gebouw, maar tot die tijd zitten we met een overschot aan tieners. Het is dit jaar echt om van te janken.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
nurias
Vulpen
Vulpen

Hahaha die is goed, bedankt voor het delen Christian Damen

Dat is zekers om te janken dancing in the sun, maar je hebt te minste een mooi toekomst blik met een nieuw gebouw. Tja, kan je alleen sterkte wensen.
Laatst gewijzigd door nurias op 22 aug 2013 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Haha, dat is dan wel weer waar! Dankjewel. :)

Oh, en heeft iemand nog tips wat betreft het schrijven van een historische roman of ander soort roman waar veel research in gaat zitten? Thx.
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Veeel research doen xp
Blieje
Typmachine
Typmachine

Gisteren bij de tandarts geweest, mond schoongemaakt, voel nu nog steeds de irritatie tussen mijn tanden, brrr!
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
nurias
Vulpen
Vulpen

Dat is minder leuk Blieje, maar denk maar zo. Dat je geweest bent en dus de komende (half) jaar niet meer hoeft.

Zelf nu op de bank gezakt met een kop koffie en bezig mijn verhalen bij te werken. Ondertussen doen onze kinderen er van alles aan om een grote puinhoop van de woonkamer te maken. Zucht, als het maar weer opruimen.
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Thanks, Jodie, daar heb ik echt veel an. xD
artikel
Computer
Computer

Heb even buiten gezeten, voel me nu echt beroerd...
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

En vandaag maakte ik dit:

Verkleinde Afbeelding

Lekkeerrrrrrr!
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Hij was lekkerrrr :p en de sushi smaakte ook goed hoor ;) xD hahaha

Verkleinde Afbeelding
nurias
Vulpen
Vulpen

Zie er goed en lekker uit :D Ik vind Sushi ook zo lekker, mmmm

Jammer dat mijn mannetje en onze kinderen het niet lekker vinden, maar koop het altijd wel voor mezelf. Dan heb ik gewoon even een geniet momentje om bij weg te dromen.
Blieje
Typmachine
Typmachine

@nurias, nou de tandarts heeft duidelijk geld tekort, ze willen me nu opeens weer om het half jaar terug zien en ik heb een paar jaar geleden kronen laten zetten omdat ik hard gevallen ben met ijzel, op mijn voortanden, die zijn nu dus morsdood. En nu willen ze nieuwe kronen gaan zetten omdat die kleur van mijn kronen te donker zou zijn! Ze zijn toch echt niet goed bij hun hoofd... :o

@artikel, wat is er aan het handje dan?
nurias
Vulpen
Vulpen

@Blieje duidelijk geld te kort die tandarts en hij is zekers niet goed bij zijn hoofd :huh

Onze tandarts zit een gebouw waar ook andere tandartsen zitten. Een van die tandartsen heeft onlangs bekend dat hij patiënten liet terugkomen voor onnodige gebit werkzaamheden. Dus een gaatje repareren terwijl er geen gaatje is :huh Dit omdat hij geld nodig had voor privé zaken. :O
Laatst gewijzigd door nurias op 25 aug 2013 10:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Blieje
Typmachine
Typmachine

@nurias, nou, die sporen dus duidelijk niet.

Is er iemand bekend met het tandarts-fenomeen: "Heb je een elektrische tandenborstel?"
nurias
Vulpen
Vulpen

Bedoel je dat de tandarts altijd zegt dat een elektrische tandenborstel beter is dan een gewone tandenborstel. Dat horen we elke keer als we geweest zijn. Nee hoor, voor ons niet. Wij gebruiken gewoon de ouderwetse handmatige tandenborstel. De kinderen vinden het ook leuker en fijne om met een gewone te poetsen.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ja, dat bedoel ik! :D

Ik zeg iedere keer dat het niet werkt, maar dan gaat die assistente me dat weer helemaal uitleggen... en het trucje "ja ik heb er een gekocht" werkt ook niet, want dan moet ik hem de volgende keer weer mee gaan nemen... pffff... :(
nurias
Vulpen
Vulpen

En onze tandarts en assistent probeert ons ook nog een tandpasta van een bepaalde merk te slijten. Irritant net als de reclame over op de tv. Dat is het niet door hebben na al die jaren dat hun niet gelukt is om ons die tandpasta te slijten :huh
Blieje
Typmachine
Typmachine

Volgens mij werken die coöperaties allemaal samen met tandartsen hoor...
nurias
Vulpen
Vulpen

Denk het ook.

Hier zijn alle gebitten weer gepoetst met zo'n lekkere ouderwetse tandenborstel. De oudste kinderen zijn in de tuin bezig, de jongste op haar speelkleed. Mannetje wast de auto en zelf in de serre met een kop koffie op ov, verhalen lezen en mijn verhalen bijwerken.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Stofzuigen en moppen... heb er zin in... :(

Maar goed, zometeen een muziekje op de achtergrond, dan gaat het allemaal wat sneller :D
nurias
Vulpen
Vulpen

@Blieje Met muziek gaat inderdaad ook alles veel sneller.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Zit me rot te lachen, kwam vanmiddag een ex van me tegen die in de relatie zeer weinig interesse in me had, had altijd "belangrijkere" dingen te doen. Is al 5 jaar uit of zo en heel af en toe zag ik hem nog wel eens, iedere keer moest hij dan weer zeggen: "Ik heb nog aan je gedacht." En vandaag zei hij dat dus ook weer. Hij wilde zelfs dit weekend met me afspreken, nou, afspreken en hij. Maar goed, daar heb ik dus geen zin meer in dus ik heb even heel subtiel gezegd: "Nou, in het weekend is mijn vriend bij me dus dan wordt het lastig." :app: :app: :app:

Ja, rare vent hoor, mijn ex, in de relatie was ik eigenlijk maar bijzaak en nu het uit is en hij al jaren een nieuwe heeft, kan hij toch, na 5 jaar, niet stoppen met aan me te denken... hij vertelde zelfs een paar jaar terug dat hij daardoor ruzie had met zijn nieuwe, omdat hij het steeds met haar over mij had. Al was ze het zat, toch zijn ze nog steeds samen, maar zit hij nog steeds met mij in zijn hoofd. :lol:

Ra ra... :lol: :lol: :lol:

Ow ja, nog wat leuks trouwens wat die een aantal jaren geleden tegen me zei. Hij zei toen dat hij me graag terug zou willen, toen vroeg ik voor de grap: "wat doe je dan met je vriendin?" Hij toen, heel direct: "Dan zou ik het meteen uitmaken met die heks!"

Ik kom echt niet meer bij nu! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
nurias
Vulpen
Vulpen

:lol: Blieje
nurias
Vulpen
Vulpen

Vandaag een grote .................... dag!

Heb mijn frustratie al in The Big Argh! Topic gezet.

Nu met een kop thee in een ontspannen houding op een stoel mijn verhalen bijwerken en verhalen lezen van andere.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Blergh, ik haat het dat ik nog steeds geen overkoepelende verhaallijn heb voor m'n Bloederige Tranen-reeks --' er komen af en toe van die heel leuke ideeën met nog leukere scenes in me naar boven, die ik misschien niet eens kan gebruiken. Verdorie. Het fijne is ook dat die scenes eigenlijk nergens duidelijk naartoe leiden, zodat ik niet eens weet hoe de verhaallijn dan verder gaat. Ik ga ze gewoon ergens neerzetten en hopen dat mijn improvisatieskills me ernaartoe leiden xD

Iemand trouwens ideeën om een overkoepelende verhaallijn neer te zetten? Ik heb het mezelf ook weer moeilijk gemaakt dat ik niet kan denken in de strijd tussen goed en kwaad --' mijn personages en rassen zijn uiteindelijk zo grijs geworden en de verhaallijn is nog zo vaag dat ik nog niet weet welke teams nou precies tegen elkaar vechten. Verdorie :')
Ach, misschien moet ik hier maar eens verder aan gaan denken als ik de verhaallijn voor deel 2 schrijf... komt het hopelijk vanzelf xD
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Je zou kunnen proberen een climax te verzinnen dus nog geen einde dat heb ik ook voor mijn plot. dan zet je alles nog niet in steen en kun je nog veel veranderen na mate je verder vordert met je verhaal.
Als je de climax eenmaal hebt kun je bepalen hoe lang je wilt dat je reeks wordt een trilogie of langer? Stel het worden vier boeken/delen en je hebt volgens mij al deel 1 af. dan kun je bepalen waar je hoofdkarakters en misschien zelfs sub karakters staan na ieder deel. sub karakters kunnen bijvoorbeeld voorkomen in deel 1, verdwijnen in 2 en herleven in 3 of je moordt ze meteen uit hehe. bij je hoofdkarakters waarvan je de meeste denk ik laat leven of misschien ook niet... kun je bijvoorbeeld bepalen hoe zij er lichamelijk en geestelijk voorstaan na deel 1,2,3 en vier.
als je weet dat je hp na deel drie zwaar depri moet zijn met een gebroken lichaam en weinig menskes om hem of haar heen dan kun je makkelijker een pad vormen die daarna toe leid. ik vind het namelijk het moeilijkst om een pad te maken zonder dat ik weet waar het uiteindelijk naar toe leidt. dan krijg je volgens mij inderdaad een steeds vagere verhaallijn waar je zelf niet van weet wie nu wie is.

hopelijk heb je er wat aan!
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Eh... deel 1 al af... ik ben weer begonnen met herschrijven :'D ik blijf bezig. Damn. Maar een climax verzinnen klinkt eigenlijk best goed! Ik heb een hele tijd iets in mijn hoofd gehad, het weer verworpen, maar misschien moet ik het toch weer oppakken. En als ik het uiteindelijk toch niets vind, kan ik altijd herschrijven... ik blijf echt bezig :') Dank u! :D
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Blieje
Typmachine
Typmachine

Half uur geleden had ik nog maagpijn omdat ik vol zat van het eten, nu heb ik weer honger... :lol: :lol: :lol:
artikel
Computer
Computer

Dat heb ik ook zoooooooo vaak. Maar dat komt bij mij nog door de puberteit :D (Heerlijke periode in het leven -.-')
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

@artikel, haha, grappig is zoiets hè? :lol:
nurias
Vulpen
Vulpen

@ Leuk Artikel.

Ben nog met mijn man aan het uitbuiken met bankzaken doen voor de tv.

Maar de koffie staat aan en daarbij kersenvlaai, mmmmmm.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik heb het verkeerde kaftpapier gekocht. >< Ik schaam me dood.
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
artikel
Computer
Computer

@Blieje ik vind het maar een gedoe...

@Little_Miss_Perfect haha, wat voor kaftpapier heb je nu dan gekocht en welk wilde je eerst?

Ben nog steeds bezig met Maatschappijleer. Kost toch veel meer tijd dan dat ik eigenlijk had verwacht...
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik heb kaftpapier gekocht wat er op het eerste gezicht superleuk uit zag, maar nu zijn mijn boeken gekaft en nu blijkt het van alles met popmuziek te zijn en graffiti en er staat zelfs een keer 'swag' op en als er iets is waar ik een hekel aan heb is het dat allemaal wel, ik schaam me echt kapot als ik daarmee op school aankom. Probleem is dat ik nu nieuw kaftpapier moet kopen als ik het opnieuw wil kaften en daarbij kan ik niet kaften omdat mijn moeder altijd zo lief is om het voor me te doen... Ik voel me er echt rot om.
nurias
Vulpen
Vulpen

Dat is zekers :( Little_Miss_Perfect
Blieje
Typmachine
Typmachine

Misschien kun je het nieuwe kaftpapier eroverheen plakken?
artikel
Computer
Computer

Ik begrijp de stress. Heb ik ook eens gehad. Maar je kan altijd nog het kaftpapier eraf halen en zonder gaan... Of gewoon opnieuw kaften. Gewoon je moeder lief aankijken en het vragen ^^
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

We mogen dus niet zonder (wordt echt opgehamerd), maar ik ga wel gewoon nieuw halen en dan probeer ik zelf wel wat...
Blieje
Typmachine
Typmachine

nurias schreef:@ Leuk Artikel.

Ben nog met mijn man aan het uitbuiken met bankzaken doen voor de tv.

Maar de koffie staat aan en daarbij kersenvlaai, mmmmmm.
Kersenvlaai, jummie! Is er een feestje? :)
artikel
Computer
Computer

Als ik vlaai hoor, komt er meteen dat kleine limburgertje bij mij naar buiten en wilt ook altijd meteen vlaai en een groot stuk taart... Haha XD

@Little, Kaften is niet zo moeilijk. Laat het je ma één keer voordoen, en je doet het zo na :D
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Vlaai is ook heerlijk, waarom is dat altijd maar een paar dagen houdbaar? :cry: :)
artikel
Computer
Computer

Omdat iedereen het toch snel opeet :D Als het er eenmaal is, is het ook zo op, haha
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”