De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
nurias
Vulpen
Vulpen

Nee geen feestje, zo maar. Vanmiddag in de stad kwam ik langs de vlaaiboer en dacht, doe eens gek en koop een vlaai. Een halve maar ;) Wel moeilijk hoor uitkiezen, ik zal zo van elk een stuk meenemen.

De vlaai was lekker, morgen nog een stuk en die is ie op :(
artikel
Computer
Computer

Ik kan ook nooit kiezen. Ik sta dan zo gezellig in de AH (in midden en noord NL hebben ze niet de goeie limburgse bakkers :( ), maar de keuze die je daar dan hebt. Ik kan nooit echt kiezen welke ik nou moet meenemen. Heb wel eens aan een wildvreemde gevraagd welke ik nou zou moeten nemen :P
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik hou het meest van de standaard ruitjesvlaai! (alleen pruimenvlaai niet, bah bah :D )
Het laatste contact is altijd het zwaarste.
artikel
Computer
Computer

Ik hou zelf veel van rijstevlaai. Maar ben ook dol op alle "ruitjesvlaai". Of met pudding ^^ MMMHHH!!!
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Rijstenvlaai vind ik nou echt niks...

Botervlaai wel :D En die vruchtenvlaai met die pudding als bodem zeg maar. En vooral die kersenvlaai met dat opgeklopte eiwit er bovenop, heerlijk! Alleen soms zit er een pit in een kers en dan gaat me de zin vaak al over, haha! :lol:
artikel
Computer
Computer

Bij mij blijft de zin voor een vlaai of taart er altijd als ik er 1 zie :P We hadden laatst met mij verjaardag behoorlijk was vlaaien en taarten. Maar dat krijg je met een Limburgse familie :D Maar er was ook een taart met drank, echt lekker. Maar je mocht niet te veel, haha.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

Wij nemen altijd een rijsten of kersenvlaai.

Nee, we hebben hier in het midden geen echte Limburgse bakker. Haal onze vlaaien bij onze eigen gewone bakker, die dan ook weer andere lekker dingen heeft naast brood.

Wij zitten nu aan de Cashewnoten gebrand gezouten met een rood wijntje.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Nou zeg, @nurias, zalig! Trouwens, weet niet of het waar is, maar als jullie de open haard aan hebben, is het dan niet mogelijk om de verwarming aan te doen omdat die dan niet aanslaat?

Ik zei tegen iemand op Skype dat ik aan een verhaal bezig was en die vroeg van: "Kun je geen boek uitgeven?"
Ik zei: "Dat gaat niet zomaar, het moet eerst een goed verhaal zijn."
Zegt die: "Laat mij het dan eens lezen!"

Maar die man heeft helemaal NIKS met schrijven.... totaal onervaren... hij dacht dus even van oh als ik jouw verhaal goed vind wordt het een boek. Leuk geprobeerd, trap ik niet in. :lol: :lol: :lol:
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ik weet eigenlijk niet wie je eerder zou kunnen bekoren? Iemand die helemaal niets heeft met schrijven en daardoor waarschijnlijk een veel neutraler blik heeft op je verhaal of collega schrijvers?
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
nurias
Vulpen
Vulpen

@Blieje Dat klopt, als we de openhaard aanstaat slaat de kachel niet aan. Behalve als je hem op zijn maximaal zet en dat is 140 graden ! Ja echt, even geprobeerd. Het is een digitale, vreemd eigenlijk. Wie wil nu een temperatuur hebben van 140 graden, pffff je voelt dan je als een kip in de oven.

@ Glenovic heeft wel een punt naar mijn mening.
Blieje
Typmachine
Typmachine

@glenovic, okee, daar zit wat in, maar wat nou als het een man is die al 4 jaar aan het vechten is om mij te krijgen terwijl die weet dat het geen zin heeft? ;) Dan is het niet echt om het verhaal, maar om mij. :lol:
Maar verder wat je zegt, ik kan het anderen wel eens laten lezen, kijken wat die ervan vinden! :D

@nurias Nou, dan had mam dus toch gelijk om vroeger de verwarming in huis niet aan te doen als de open haard aan stond, hihi! Ik wist het namelijk niet zeker. Ze is nu verhuisd en die open haard in haar vorige huis is al zeker meer dan 10 jaar niet meer aan geweest. Dus die open haard met dat vuurtje erin is alleen nog maar een beeld. :cry:
nurias
Vulpen
Vulpen

Dat is jammer Blieje, vind een openhaard zo gezellig en knus. We hebben hem altijd aan ook tijdens de zomer met een blokje hout en de verwarming staat bij ons alleen aan tijdens de winteravond als we slapen.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik mis de open haard ook zo erg. Maar ja, het is begonnen toen we een computer kregen en die boven hadden staan. En de ex van mijn moeder kwam ook nog eens bij ons inwonen en die had van de zolder zijn werkplek gemaakt, die was freelancer, dus toen was er helemaal geen beginnen meer aan. Jee, wat zou ik nou toch graag weer een keer voor een ouderwetse open haard zitten...
nurias
Vulpen
Vulpen

Ja dat zal ik ook wel hebben al we geen openhaard meer zullen hebben :(

Hier onze openhaard, foto genomen tijdens kerst vorige jaar.

Afbeelding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Geweldig, ik ben echt jaloers aan het worden nu hier! :(

Wij hadden een open haard van stenen. Die was volgens mij van de stenen uit de muur gemaakt, heel mooi! Ik wil je wel een foto sturen per PB, maar ik ga nu het bed in, misschien dat je mij een herinneringsPB kunt sturen, mocht je de foto willen zien. :D

Groetjes Blieje :D
nurias
Vulpen
Vulpen

Ik ga ook mijn bed in Blieje, zal je morgen er aan herrineren :)

Aan alle, welterusten en veel schrijf en verhaal droomplezier. Of zoiets :P

Groetjes Nuria
artikel
Computer
Computer

Vroege bedgangers :P

@nurias, een mooie open haard, ben er ook lichtelijk jaloers op :o!

Eindelijk klaar met het voorbereiden voor mijn debat morgen, nu alles nog leren!! Whaaa
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

@artikel, hoe laat ga jij dan altijd slapen?
nurias
Vulpen
Vulpen

Ga elke avond vroeg naar bed want de volgende moeten ik weer vroeg op voor de kinderen. En mijn man slaapt ook altijd vroeg, begint elke ochtend met werken om 6 uur.

Onze openhaard is eigenlijk een beetje te groot in verhouding tot ons huis. Maar mijn mannetje heeft hem zelf gemaakt met mijn vader dus die grote valt weg in gevoelens waarde.

Nu net de oudste kinderen naar school gebracht, de jongste is druk bezig in de box. Zelf met een kop koffie op de bank gekropen en mijn laptop, even op ov. Straks hier opruimen, als ik niet blijf plakken :P
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik moet ook zometeen weer werken, van 12 tot 4, zonder pauze. Dus dan moet ik zorgen dat ik onbeten en geluncht heb voordat ik naar het werk toe ga. :D Vandaar het vroeg opstaan.
nurias
Vulpen
Vulpen

Lekkere tijden blieje :) Dat val best vol te houden van 12 tot 4 zonder pauze, hangt natuurlijk af wat voor een werk het is.

Ben zelf huismoeder. Een fulltime baan, onze jongste ligt nu al bij me in plaats van de box. Wou even aandacht :) Blijven plakken bedoel ik dat het zo weer twee uur is dan moet ik weer de kinderen ophalen. Ze hebben een continue rooster van 8:30 tot 14:00 vijf dagen in de week. 's middag komen ze niet meer thuis.

Maar als je blijf plakken dan is is zo twee uur :(
Blieje
Typmachine
Typmachine

Hihih, nou het werk dat ik doe is gewoon helemaal niks. De afdeling waar ik ben is ook niet gezellig of zo. Allemaal mensen die zichzelf nogal belangrijk vinden en zich veel met dingen van anderen bemoeien, dat als het niet is hoe zij het hebben, is het meteen raar, snap je? Vorige week had ik een lentejas aan en daar zit een bontje op de capuchon, dus 2 collega's dachten dat het een winterjas was. Ging een van die collega's ook nog voelen aan die jas: "Jeetje, wat is die dik! Dit is echt een winterjas! Waarom trek je die in hemelsnaam aan?" En dan mopperen dat ze zelf liever een topje spaghettibandjes droeg, maar dat het niet mocht ivm regels.
En die vrouw zat later zelf met iemand van haar thuis te bellen: "We kunnen vanavond boerenkool eten..."

Wie is hier nou raar? :lol: :lol: :lol:
nurias
Vulpen
Vulpen

Ja dat snap ik Blieje. :lol: :lol: :lol: juist wie doet er nu raar.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Dat kan ik dus echt niet uitstaan, mensen die zich echt met alles bemoeien. En daar zit je dan ook nog een aantal dagen in de week mee op kantoor. Nou, iedere minuut is te veel op die werkplek.
nurias
Vulpen
Vulpen

Dan is die vier uur wel erg lang ja zonder pauze.

Zal ik ook niet tegen kunnen. Werk als vrijwilliger op een speelgoed uitleen, een aantal dames hebben het ook altijd zo hoog in hun bol. Na twee uur werken ben ik blij als ik mijn oren rust kan geven van het gekwebbel van de dames. Gelukkig hebben we veel vrijwilligers dus draaien doe ik maar een keer in de maand met ze.
Laatst gewijzigd door nurias op 04 sep 2013 08:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Hihi, ik vind dat gekwebbel ook altijd vreselijk, vaak gaat het gewoon nergens over... :lol:
artikel
Computer
Computer

Ik slaap meestal rond een uur of 23:30 a 00:15... Maar dat komt nu ook omdat ik huiswerk uitstel tot het laatste moment XD En dan gaat de wekker al weer om 6:45. Is altijd na de vakantie wennen, maar ben er nu al weer aangewend :P

Nu net terug van school. Een lange dag gehad vandaag. En dan te bedenken dat ik dat 2x per week heb :o
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Haha, ik ben ook een uitsteller, maar huiswerk deed ik altijd als eerste, dan was ik er vanaf! :lol:
artikel
Computer
Computer

Ik wil altijd eerst de leuke dingen doen, dan eten en daarna pas beseffen dat ik behoorlijk wat huiswerk heb. Ik moet voor morgen nog 2 paragrafen Natuurkunde doen, 1 paragraaf scheikunde en dan nog zo'n 30 zinnen Duits leren...
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

Gelukkig hoef ik niet meer na te denken om huiswerk te doen :)

Nee ga gewoon lekker vroeg slapen en dan vroeg weer op, vanmorgen om 5 uur. Toen was de jongste wakker, kon niet meer slapen. Gelijk uit bed net als mama, ik kan niet blijven liggen of verder slapen.
artikel
Computer
Computer

Ik kan wel altijd blijven liggen, ook al ben ik al zo'n 1,5 uur wakker XD
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Hoeveel kinderen heb je eigenlijk, Nurias?
nurias
Vulpen
Vulpen

We hebben vier kinderen Blieje, allemaal meiden! :P

Daarom ook een nieuw verhaal over een tweeling ;)

De jongste is drie weken, dan een tweeling van 3,5 en een van 8 jaar.

Marjolijn, Elie, Elke en Amelle
artikel
Computer
Computer

Wat zielig voor je man. Helemaal geen jongetje in het huis :o Maar ach, meisjes zijn ook gezellig ^^
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

O die is het al helemaal gewend, zal straks alleen een domper worden voor hem als de meiden in puberteit komen. We hoopte op een jongen bij mij tweede zwangerschap, toen kwam de tweeling (ook onverwachts). En bij mijn vierde zwangerschap hoopte we ook op een jongen en toen werd het weer een meisje.

Het kan nog wel maar om nu nog een kleintje erbij te nemen, we denken niet. Ons huis is al te klein voor een gezin met vier kinderen. Dan zullen we echt moeten uitbouwen.

Maar het is wel heel gezellig vier meiden!
Roosje
Potlood
Potlood

Wow vier kinderen! Ineens snap ik waarom zoveel van je verhalen over kinderen gaan!
Er zijn maar twee dingen in het leven die je kunt bereiken met je ogen een beetje dicht. Liefde en vrede.
artikel
Computer
Computer

Het wordt idd nog wat als de 4 meiden de puberteit ingaan XD Maar jongens in de puberteit moet je ook opletten ^^
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
Blieje
Typmachine
Typmachine

Zo hey, drukke boel daar bij jullie! Wel leuk zeg! En nog jonge kinderen ook! En kan me voorstellen dat jullie het jammer vinden dat er geen jongetje bij is gekomen, maar als het met de meisjes gezellig is is het toch ook prima. :D

Vandaar dat je verhaaltjes ook over meiden gaan! :app:

Erg leuk, als ik die verhalen van jou lees en wat je allemaal vertelt over je kinderen en zo, moet ik denken aan de momenten waarop ik mijn moeder heb geholpen met haar werk (zij werkt op een basisschool), ik heb haar een keer geholpen met een vossenjacht en heb een keer meegelopen met de Sint Maarten optocht. Super leuk, echt weer ouderwets gezellig. :D
artikel
Computer
Computer

Toen ik kleiner was, zo'n 6 a 7 jaar, ging ik zelf naar een buitenschoolse opvang. Ik vind het helemaal niet erg omdat ik altijd de begeleiders ging helpen met de peuters. Naarmate ik ouder werd, vanaf mijn 9de ben ik wel ervan afgegaan hoor, maar ik hielp uiteindelijk ook de kleuters. Ik heb het ook altijd al leuk gevonden om met kinderen dingen te doen. Maar tegenwoordig neemt school veel tijd in beslag en heb ik niet echt meer tijd om bijv. vrijwillig daaraan mee te werken.
It's okey to be afraid!
Ellie Goulding
nurias
Vulpen
Vulpen

En over jongens (tjes) Blieje, en blijf het zegen dat kinderen goede inspiratie bronnen zijn om te schrijven.

Zelf ging vroeger ook altijd mijn moeder helpen op kinderopvang waar ze werkte. Elk vrij uurtje en na school, op de hogere school ging ik niet naar huis maar naar mijn moeder op samen met de kindjes een broodje te eten. Nu werk ik op een speelgoed uitleen wat heel leuk is.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Ik begrijp je helemaal, Nurias, maar ik bedoel, omdat je zelf dochters hebt, snap je beter wat die voelen en hoe die zich gedragen, omdat je die het vaakst bij je hebt, snap je wat ik daarmee bedoel? :D

Ik ben zo slecht in dingen verwoorden hoe ik ze precies bedoel...
nurias
Vulpen
Vulpen

Ja snap het nu Blieje.

Het is trouwens heerlijk weer bij ons. Zit in de tuin onder een parasol met de laptop, de jongste zit in haar box bij me. De tweeling zit op de opvang en de oudste op school. Even rust, al maakt hun zusje genoeg geluid voor alle vier inclusief haar eigen. Altijd een vrolijk kind en het zonnetje in huis, heerlijk gewoon.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Hihi leuk, heeft ze dat van jou? :D
nurias
Vulpen
Vulpen

Dat heeft ze mij ja, het luieren van haar vader. Als mijn man op de bank ligt ligt zij altijd op zijn buik. Even beide bankzaken doen.
Blieje
Typmachine
Typmachine

Hihi, schattig. :D
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”