Dankjulliewel voor de reacties en de like! Motiveert me echt om verder te schrijven, dus ik heb de afgelopen week toen ik op vakantie was eindelijk weer wat geschreven

Leuk dat je weer bijgelezen bent, daantjeschrijft! Désiree komt zeker wel voor, nog maar eens goed lezen (:
Enjoy!
Ze hadden hetzelfde plekje bij het raam te pakken als de vorige keer. Door het warme weer zaten veel mensen die avond op een terrasje, dus het was niet druk. Arne bestelde en voegde zich daarna bij hen.
‘Zo,’ zei hij.
Leonore knikte wijs. ‘Wauw, wat een mooie openingszin.’
De jongens schoten in de lach.
‘Daarmee haal je vast veel meisjes binnen,’ spotte ze. ‘Oh,’ ging ze verder, wijzend naar Arne,’ dat wilde ik je nog vragen.’
‘Wat?’ grijnsde hij.
‘Waarom je zoveel losse relaties en contacten hebt.’
De grijns verdween langzaam van zijn gezicht. ‘Hoezo?’
‘Nou, gewoon, ik weet niet. Heb je niet de behoefte aan een serieuze en lange relatie? Dat je naar iemand kijkt en denkt: wauw, met haar wil ik trouwen en ik wil mijn hele leven met haar delen.’
Lorenzo luisterde naar het gesprek, maar bemoeide zich er niet mee.
‘Soms wel,’ biechtte Arne op. Hij zweeg toen de ober de drankjes kwam brengen en bedankte hem. Daarna staarde hij even naar buiten en zocht naar woorden.
‘Weet je, Leonore,’ begon hij, haar aankijkend, ‘soms is het makkelijker om alles simpel te houden en geen verplichtingen en verantwoordelijkheden te hebben. Ik weet wat ik kan verwachten en wat ik eraan heb, en dat is genoeg.
En natuurlijk weet ik dat ik wat mis,’ vulde hij aan toen hij haar gezicht zag. ‘En de laatste tijd ben ik niet meer zoals vroeger.’
Leonore was nog niet helemaal overtuigd, maar knikte. Het was vast moeilijk om erover te praten. Zelf praatte ze liever ook niet over haar relaties – met wie dan ook.
Gelukkig was Lorenzo zo slim om op een ander onderwerp over te gaan.
‘Ik heb een aantal keer met Leo overlegd,’ begon hij, ‘en een animatieteam met jullie ziet hij op zich wel zitten. Ik zeg “op zich”, omdat er nog niets vast staat en heel veel nog geregeld moet worden. Als hij daar het geld, de tijd en de mensen voor heeft, zou hij volgend jaar een jaar willen proefdraaien.’
Leonore had een enorme lach op haar gezicht. ‘Super gaaf!’
Lorenzo lachte ook. ‘Leo heeft over twee weken een afspraak met een bedrijf, en daarna zullen we er meer van horen.’
‘En je hebt hem ook verteld dat wij wel willen helpen en zo?’
Lorenzo knikte. ‘Ja, en Daphne heeft er ook wel voor gezorgd dat hij dat te horen krijgt…’
Ze glimlachte. ‘Daar twijfel ik niet aan.’ Op Arne’s vragende blik vervolgde ze: ‘Daphne weet nogal goed wat ze wil en ze zet graag haar vader in om dat te bereiken.’
Hij glimlachte. ‘Pittig typje dus.’
‘Best wel,’ grinnikte zijn vriend.
‘Ze is wel heel lief,’ verdedigde Leonore haar vriendin.
‘Je wilde d’r anders niet meenemen,’ plaagde Lorenzo.
Arne schoot in de lach. ‘Je wilde serieus alleen met ons tweeën uit? Ik bedoel, het mag. Leuk zelfs, maar het is nou niet echt dat wij goede partij vormen. We zijn wel allebei single, maar…’
Arne ratelde maar door, terwijl Lorenzo en Leonore een blik wisselden.
‘Misschien valt ze wel niet op oude mannen zoals wij,’ zei Lorenzo toen zijn vriend eindelijk uitgepraat was.
Hij was even beduusd, waarop een vragende blik volgde. Het duurde even tot het doordrong dat het een ‘subtiele’ hint was geweest en hij richtte zich op Leonore.
‘Vertel, wie is het slachtoffer?’
Ze ging met haar hand door haar blonde lokken en trok een quasi gekwetst gezicht. ‘Slachtoffer? Au!’ Haar gedachten gingen razendsnel. Wat kreeg Lorenzo allemaal mee, zonder dat ze iets vertelde? En wat zou hij tegen Arne zeggen?
‘Sorry schat,’ grijnsde deze laatste.
‘Ja, nee, dat klink erg gemeend.’ Ze speelde het spelletje mee, maar was doodsbang dat de jongens iets aan haar zouden merken of dat ze iets zou verklappen.
‘Dan niet.’ Hij haalde zijn schouders op. ‘Maar ik wil het toch weten.’
‘Pech.’ Leonore haalde ook haar schouders op. ‘Moet je maar niet zo lullig doen.’ Ze was sowieso niet van plan iets te vertellen, maar nu had ze een mooi excuus.
‘Aaah, alsjeblieeeft?’ Het klonk bijna schattig als hij zo smeekte, maar ze was onverbiddelijk.
Lorenzo bestelde nog wat bij de bar, waardoor het onderwerp vergeten werd. Leonore was blij dat haar beste vriend erover opgehouden was, anders had Arne zich er niet zo snel bij neergelegd.
De rest van de avond vloog voorbij en voor ze er erg in hadden, zaten ze alweer in de auto terug naar de camping.
‘Jullie mogen wel teruggaan, hoor,’ glimlachte Leonore toen ze op de camping waren.
‘Nee joh,’ wuifde Arne haar voorstel weg. ‘Ik ga lekker slapen zo.’ Hij gaapte. ‘Ik ben moe.’
‘Sorry, ik ben erg vermoeiend,’ plaagde ze.
Hij knikte, een schittering in zijn blauwe ogen. ‘Je bent ontzettend vermoeiend, vind je niet, Rens?’
‘Ik slaap al,’ mompelde Lorenzo.
Leonore glimlachte. Ook zij was moe. ‘Ga maar lekker slapen dan.’
‘Ja, komt goed. Kom, we brengen je nog even terug. Of ga je al, Arne?’
‘Ik moet nog naar huis fietsen, dus ik ga. Ik kom volgende week wel langs als ik niet hoef te werken, goed?’
Lorenzo knikte. ‘Prima, man. Rustig aan!’
Arne gaf Leonore een kus op haar wang en tikte op haar neus met zijn vinger. ‘Ik hoop dat je genoten hebt. Ik zeker wel.’
Ze knikte. ‘Ik ook. Als je voor volgende week zaterdag komt, weet ik in elk geval zeker dat ik er nog ben.’
‘Oh ja, je gaat al bijna weer, hè?’ Zijn gezicht betrok. ‘Ik kom volgende week langs om doei te zeggen, oké?’
De blondine knikte. ‘Tot volgende week, dan.’
‘Jo, doei!’
‘Doe voorzichtig.’
Arne bromde nog wat en liep naar de andere kant van de parkeerplaats, waar de fietsen stonden. Ze zwaaiden hem na toen hij het terrein af reed en liepen daarna naar nummer veertien.
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.