Inspiratie- Topic!

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
ejell
Toetsenbord
Toetsenbord

@ lmk Voor het naar een gebeurtenis toeschrijven zou ik eerst een tipje van de sluier oplichten om de lezer nieuwsgierig te maken. Daarna doe je het einde van een vorige gebeurtenis en ga je verder op de nieuwe gebeurtenis. Tenminste, iets in die zin. (: Maar het hoeft natuurlijk niet op die manier xD
When the power of love overcomes the love of power.
Saskjezwaard
Computer
Computer

Brainstormmachine meldt zich :angel als je gerichte hulp wilt, kan je altijd een pbtje sturen met het plot dat je tot nu toe hebt, ik vind het leuk om aan plotten te sleutelen^^ anders vrees ik dat ik net zo vaag moet zijn als Emilia :P

Oh, nu ik hier toch een berichtje plaats, ik heb ook een probleem met inspiratie, maar dan niet voor een verhaal maar voor een naam. Een achternaam om precies te zijn. Want ik heb het in mijn stomme hoofd gehaald om bij mijn fantasyverhaal achternamen (eigenlijk familienamen) te nemen, wat ik dus nooit meer doe. Maar nu moet ik toch wel van mezelf doorzetten, maar ik ben zooo slecht in dit soort namen. Dus ik hoop maar dat er hier iemand is die er een ster in is :P
ik heb er al drie en ze moeten ongeveer in dezelfde trend liggen:
Nachtdauw
Storm
Morgenlicht

en om het nog moeilijker te maken, het moet niet al te klef zijn, want het is een man :P hij heet Yallin, om precies te zijn. Ik heb nu even snel om hem toch iets te geven Yallin Winterrijp laten heten, maar tis niet helemaal wat ik bedoel. Is er een genie in de zaal? :sweet
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Mm, ik heb zeg maar ook hulp nodig. xd Ik schrijf een verhaal over een fantasiewereld en het plot zit helemaal goed in elkaar enzo, na ongeveer een half jaar. Maar in de wereld waar het zich afspeelt, krijgt iedere tiener die volwassen wordt (17 jaar, wat vroeger dan bij ons xd) een bepaalde levensmissie. Soms vragen die opgaven enorme verantwoordelijkheid of zijn ze zelfs gevaarlijk, maar vaak zijn het ook vrij simpele dingen zoals met wie je moet trouwen of iets in die richting. Maar nu zit ik ermee hoe je dat het beste kunt formuleren in het verhaal...
It's so hard to forget someone who gave you so much to remember. <3
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Je wilt er een naam voor?
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ja, dat zou het handigst zijn. xd
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

uhm dan eerst een paar andere vragen...

Moet de naam van een bepaalde taal afkomen?
Kan de naam zijn afgeleidt van de eerste die dit systeem invoerden?
Waarom is het systeem ingevoerd?
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het is niet echt een systeem, zegmaar. Het is gewoon een bepaalde feeling. :3 Een soort aanwijzing om je in de goede richting te duwen.
En ik zou niet zo snel weten van welke taal. De districten hebben wel de namen van de elementen en dan in het latijn, dus dat zou eventueel kunnen...
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

ooh die levenmissie wordt niet door iemand anders opgelegd?

Ik zou dan het latijns nemen: Bijv. Fata, of iets dat daar van afstamt
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Soms door een persoon, soms door de wind, soms door een bepaalde gebeurtenis. (: Ligt eraan. xd

Fata klinkt inderdaad wel gaaf. (: Ik ga eens zitten puzzelen, iig bedankt. ;p
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

SPOILER ALERT COMING HOME (voor mijn lezers xd)

Ik heb even nog een kwestie (sorry voor de dubbelpost). Ik schrijf dus een verhaal over een worldfamous popster die bijna vier jaar nadat hij doorbreekt weer terugkeert naar het stadje waar hij vroeger woonde. Daar ondervindt hij dat zijn beste vriendin niets meer met hem te maken heeft, maar hij valt wel als een blok voor haar.
Nu heeft hij 2 jaar nadat hij verhuisde naar L.A. iets gedaan dat breed in de pers werd uitgemeten. Ninah, zijn beste vriendin die nog steeds in het stadje woont, heeft daar onwijs veel last van gehad. Het heeft haar reputatie daar behoorlijk besmeurd omdat iedereen daar dacht dat ze nog vrienden waren. Ook willen zijn ouders door die daad niets meer met hem te maken hebben. Ik wil iets combineren met een drugsverslaving, maar ik weet niet precies wat nu echt zó erg kan zijn dat ...
Iemand een idee?
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

crystal meth wordt in Amerika veel gebruikt echt een drug die je lichaam sloopt waar je bij staat. google het maar
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Mm, ja, dat zou wel kunnen, maar ik dacht meer aan um, een soort daad die kwam door het vele drugsgebruik. Hij is namelijk weer clean als hij in het stadje terugkomt en Ninah weer bezoekt, dus het moet niet te heftig zijn. Ik dacht meer aan iets in de richting van een grote diefstal, oplichting, misschien zelfs mishandeling...
Sebas
Erelid
Erelid
Contacteer:

Ik kan me voorstellen dat een popster aan de drugs en drank is, waardoor hij een meisje verkracht heeft zonder het zelf door te hebben en omdat ze niet meewerkte dat hij de rook nog in elkaar geslagen heeft.
Dan wil je toch als oude vriendin daar helemaal nooit meer iets mee te maken hebben.

In een 2e stuk kan je hem hiervoor in therapie laten gaan en dat hij en dat meisje alles hebben bijgelegd. Voor beide is alles goed gekomen en hij wil een nieuwe weg in gaan, maar thuis weten ze alleen dat ene voorval waarom iedereen hem verafschuwd. En alle vrienden en familie verantwoordelijk worden gehouden. Zelfs twee jaar nadien..

Wow wat een leuk verhaal :)
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Psychopathologie bij de ontwenning
Bij methamfetamine-verslaafden wordt bij de ontwenning anergie (afwezigheid van reactie) met dysforie en een stoornis aan mentale energie waargenomen. Deze symptomen zijn ernstiger dan bekend van cocaïne en kunnen maanden aanhouden. Ook is psychose vaak gezien en een hoge vatbaarheid voor paranoia die jaren kan duren. Dit hangt waarschijnlijk niet samen met de neurotoxiciteit omdat ontwenning ook bij cocaïne, een nauwelijks neurotoxische stof, wordt waargenomen

je kan dus zeggen dat door de drugs hij in een psychose terecht komt en paranoia wordt en gewelddadig heeft gehandeld jegens die vriendin of iemand anders
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
Little_Miss_Perfect
Fijnschrijver
Fijnschrijver

@ Glen, ik snap hoe je denkt met dat hele drugs gebeuren, maar ik wil dat meer zien als bijzaak, omdat ik het niet al té serieus wil maken, snap je. :3 Wat dat betreft vind ik inderdaad wat Sebas voorstelt wel een goed idee, want ik wil er niet al te diep in opgaan. Ben niet zo heel erg bekend met drugs namelijk. Wil ik ook maar even zo houden. xd Eigenlijk vind ik Sebas' idee het beste passen in de context van het verhaal. (:

Eigenlijk komt het precies perfect uit. Nadat hij in therapie is geweest, keert hij weer terug en bla bla bla? (: Awesome. ;D
dancing in the sun
Vulpen
Vulpen

Little Miss Perfect: ik vind het echt goed klinken, hoewel dit natuurlijk ook te danken is aan Sebas. Ben heel erg benieuwd naar wat je er van maakt. :)

Vanwege drama in real life kwam ik op het idee om iets te schrijven over twee vrienden die de laatste tijd meer gevoelens voor elkaar hebben gekregen en nu een soort van 'samen' zijn, maar als ze dan ergens wat gaan eten (ofzo) dan krijgt het meisje een epilepsieaanval. De jongen schrikt zich dood, zeker omdat hij niet wist dat zij aan epilepsie leed. En dan..... en dan? Ik probeer dit uit te werken tot een groter verhaal, maar ik weet niet echt iets.
Truth be told, I miss you.
And truth be told, I'm lying.
Zatrana
Puntenslijper
Puntenslijper

Gewoon even tussendoor :p
Ik zit met een coole titel in mijn hoofd, ik heb er alleen geen verhaal voor ;): De kunst van het vergeten.
Het zou bijvoorbeeld over een kunstenaar met Alzheimer kunnen gaan. Misschien wel om iemand zijn inspiratie aan te wakkeren. Graag gedaan ;)
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Een bv klassiek geschoolde schilder die door zijn alzheimer de basis principes vergeet van het schilderen. zijn schilderijen worden iedere keer zeer kritisch ontvangen en niemand wil ze kopen. Door zijn alzheimer vergeet hij iedere keer dat hij het schilderij geschilderd heeft en schildert hij iedere keer het schilder opnieuw maar net iets anders. nadat zijn hele reputatie is weggevaagd en hij financieel aan de grond is schildert hij weer het zelfde schilderij wat hij dit maal niet te koop aanbied. hij sterft eenzaam en arm niet veel later. als men zijn huis onderzoekt vind men het schilderij wat een meesterwerk blijkt te zijn en voor vele miljoenen wordt verkocht.

je kunt er ook aan toevoegen dat de schilder een grote schilder was en toen alzheimer kreeg dat maakt zijn val des te groter
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Help er zit een mini gat in mn verhaal xD dat heel snel moet worden opgelost voor Nanowrimo xD WAAAHH!!
Christian Damen
Toetsenbord
Toetsenbord

wat is het gat?
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ze zitten in een stad met allemaal verbannen mensen... Nu hebben mn HPs zich aangesloten bij een groep, maar er blijkt nog een andere groep te zijn ergens verstopt die hen aanvalt. Ik moet een nieuw nut hebben voor deze groep in het verhaal :/ want eerst zouden er door het verslaan van die groep een aantal moderne wapens gevonden worden maar dat klopt niet meer in de verhaallijn ( draken verhaaltje )
glenovic
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dus als ik het goed begrijp zoek je een reden zodat die tweede 'verborgen' groep in je verhaal kan blijven?
Aangezien het je HP's iets opleverde toen ze in aanraking kwamen met die groep neem ik aan dat het nog steeds zo moet zijn?

Waarom kloppen die moderne wapens niet meer? Is de tijd en/of plaats in je verhaal veranderd?
Hirador
Vulpen
Vulpen

Maak die groep een undercover groep van de gene die hun heeft verbannen
Boterbloempje
Nieuw
Nieuw

Hee hee,
Hebben jullie bepaalde blogs/sites van schrijvers die jullie volgen waar jullie inspiratie vandaag halen?
Let me know!
Liefs.
Laatst gewijzigd door Saskjezwaard op 24 jan 2014 20:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Link verwijderd
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”