Ik ben nieuw hier en ik wilde toch ook eens een verhaal van mezelf posten. Tips worden erg gewaardeerd! Dus als je ze hebt, zeker posten haha. De opdracht was een shortie bedenken bij deze foto; Klik
Het hoefde niet perse te horen bij de foto zelf, het kon ook het gevoel zijn dat de foto bij je oproept/riep.

--------------
Tranen om Nadine
Lusteloos zat ik op een bankje voor me uit te staren. Ik dacht nergens aan, ik zag niets écht. Het was gewoon helemaal leeg in mijn hoofd. Het was over; mijn beste vriendinnetje en tevens mijn vriendin was er niet meer. Het gemis bleef, mijn leven had geen betekenis meer. Langzaam stond ik op en begon te lopen, geen idee waar ik heen ging. Ik moest gewoon eventjes weg, van dat bankje met starende mensen. Iedereen vertelde me dat ik na zes maanden door moest gaan met mijn leven. Het enige wat ze niet begrepen was dat Nadine mijn leven was. Elke dag was ik bij haar te vinden, op school, thuis, op andere plekken. Het was ongelofelijk hoe vaak we bij elkaar waren, zonder dat we ons begonnen te irriteren aan elkaar. Nog steeds voelde ik haar zachte lippen op de mijne, haar zachte handen, haar haar dat altijd zo mooi glansde.
Zij die glansde.
Onbewust was ik naar de begraafplaats gelopen, tegenwoordig was ik hier vaak te vinden. Voor haar dood vermeed ik begraafplaatsen zo veel mogelijk, het bracht je altijd alleen maar verdriet. Nu kwam ik hier vaak, voor Nadine. Het was al laat in de avond en ik wist dat ze al bijna zouden gaan sluiten. Snel glipte ik de toegangspoort door en liep naar het graf toe op de automatische piloot, zonder de omgeving te zien. De eerste paar keren moest ik lang zoeken voordat ik het gevonden had, ondertussen niet meer.
Eenmaal bij haar graf zakte ik neer op mijn knieën. De zoute tranen rolde langzaam over mijn wang heen naar beneden terwijl ze sporen achterlieten op mijn wangen om daarna zielig in het gras uiteen te spatten. Mijn handen grepen het natte gras vast, tussen de dorren bladeren die zich hier op een hoopje verzameld hadden, terwijl mijn blik naar de grafsteen gleed. Het was geen verschrikkelijke nachtmerrie, waar ik stiekem nog steeds op hoopte, haar naam stond echt op de grafsteen. Ik staarde naar haar naam en terwijl de tranen over mijn wangen bleven stromen begon ook de hemel zijn druppels te laten vallen. Eerst zachtjes maar later steeds harder met grote, harde hagel erbij. Het deed ontzettend veel pijn, maar niet zoals het gemis van Nadine. Ik was haar kwijt, en ik zou haar niet meer terugkrijgen. Het gemis was groter dan de pijn van de hagel, dan de kou die tot in je botten doordrong. Er was niets dat de pijn minder kon maken, de pijn van het gemis en het verdriet om haar en alleen haar. Ik miste het om haar in mijn armen te hebben, om haar haar te strelen en ondertussen lieve woordjes te fluisteren. Te vertellen dat ik van haar hield en om te horen hoe ze me vertelde dat ze ook van mij hield. De belangrijkste woorden in je leven die zoveel betekende, zij die die woorden zo betekenisvol kon laten klinken.
Mijn blik gleed over de heldere hemel heen, er waren maar een paar sterren te zien. Het liet me beseffen dat er nog hoop was, hoop dat ik mezelf later bijeen kon rapen en haar kon laten zien dat ik net zo sterk was als dat zij was. Dat ik gelukkig zou worden, naast het gemis. Langzaam stond ik weer op en wierp nog een blik op het graf voordat ik me omdraaide en wegliep. Zelfs het weglopen deed ontzettend veel pijn; het voelde alsof ik haar in de steek liet. De begraafplaats liet ik achter me en liep over de weg heen naar huis toe, om daar weer een nacht vol pijn en verdriet door te brengen. Zou het ooit minder worden?