De chatbox
-
- Puntenslijper
Romeh, om te schrijven vooral romantiek. Verder lees ik eigenlijk alle soorten boeken wel.
Wil graag ook een keer een fan fictie schrijven.

“I should be sleeping but you’re still on my mind and it’s keeping me awake.”
http://www.onlineverhalen.nl/forum/viewtopic.php?f=56&t=150327
- Saskjezwaard
- Computer
Okeeej, met mijn make-over herken ik mezelf niet eens meer xD ik vond het weer eens tijd worden voor een nieuwe avatar en onderschrift, maar dat blijft toch altijd even wennen
You guys, wat zijn jullie lief
*kijkt met glinsterende ogen om zich heen* Ik word gewaardeerd hier! Mijn leven heeft weer zin :'D
Ben je pas 13, Milou? Ik had je echt een stuk ouder ingeschat haha :p De meeste leden die zo intensief op commentaar ingaan zijn meestal wat aan de oudere kant, ik denk dat het daarom komt
You guys, wat zijn jullie lief

Ben je pas 13, Milou? Ik had je echt een stuk ouder ingeschat haha :p De meeste leden die zo intensief op commentaar ingaan zijn meestal wat aan de oudere kant, ik denk dat het daarom komt
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Milou het is inderdaad lekker simpel Jodie ^^ ik dacht, laat ik het mensen vooral niet gecompliceerd maken
.
Ben je nu trouwens met een verhaal bezig ?

Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
- Saskjezwaard
- Computer
Jij snapt ook niks van drama, he --' Romy snapt het tenminste wel! Goed zo Romy, koekje voor jou
maar geen taart, die is alleen van mij. Handig van broertjes die jarig zijn: er is taaaaart
een half stukje zelfgemaakte appeltaart en een half stukje zelfgemaakte aarbeientaart. Me = happy :3

And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
-
- Puntenslijper
Altijd even wennen he! Vind ik ook altijd.Saskjezwaard schreef:Okeeej, met mijn make-over herken ik mezelf niet eens meer xD ik vond het weer eens tijd worden voor een nieuwe avatar en onderschrift, maar dat blijft toch altijd even wennen
You guys, wat zijn jullie lief*kijkt met glinsterende ogen om zich heen* Ik word gewaardeerd hier! Mijn leven heeft weer zin :'D

En ja, ik ben echt pas 13. xD
Oeh, lekker makkelijk! Volgens mij ben ik de enige die een moeilijk(ere) naam heeft gekozen haha.Milou het is inderdaad lekker simpel Jodie ^^ ik dacht, laat ik het mensen vooral niet gecompliceerd maken.
Heb helaas nog geen tijd gehad voor mijn verhaal, ik heb namelijk nog wat andere dingen af te ronden, en ik kom net uit de proefwerkweek. Morgen hoop ik eraan te kunnen beginnen!
JAAAA! Serieus hahaha. Ik ben het gewend, wordt vaker ouder geschat.13?!?!?! NOOOO WAAAAY. Dat kan niet. Weet je zeker dat je stiekem niet ouder bent, Milou?! :p

Waarom zou ik liegen? Dat zou ik eerder voor een oudere leeftijd gaan haha, mensen nemen je vaak niet zo snel serieus als je je jonger bent. Helaas.
- Saskjezwaard
- Computer
Okeeej mensjes, ik heb jullie mening nodig
ik heb een ras - de nadura- en zit al een tijdje te klooien met de meervoud ervan. Wat vinden jullie het beste klinken/lezen?
Nadura - nadura (net zoals in het Engels sheep - sheep)
Nadura - nadura's
Nadura - naduranen
Naduriaan - nadurianen

Nadura - nadura (net zoals in het Engels sheep - sheep)
Nadura - nadura's
Nadura - naduranen
Naduriaan - nadurianen
-
- Toetsenbord
Saskia, ik heb een vergelijkbaar iets met Katari. Daar doe ik Katari - Katarii, volgens latijnse regels.
Dus ik suggereer Nadura - Nadura
óf
Nadura - Nadurae (zoals het volgens de latijnse regels zou gaan :P)
Dus ik suggereer Nadura - Nadura
óf
Nadura - Nadurae (zoals het volgens de latijnse regels zou gaan :P)
Suppose you toss a coin enough times
Suppose one day, it lands on its edge
- Saskjezwaard
- Computer
Bedankt voor jullie mening
en natuurlijk de optie die je geeft, Chris, ik denk dat ik daar voor kies. Klinkt goed, maar het is nog wel onwennig. Ik ga eens kijken of het goed valt en anders denk ik dat ik voor nadura - nadura kies. Daar ging in eerste instantie mijn voorkeur na uit, maar ik ben bang dat het verwarrend kan zijn voor lezers.
Hoe zit het eigenlijk met die Latijnse regels voor meervoud? Katari - Katarii klinkt erg goed, moet ik zeggen :p

Hoe zit het eigenlijk met die Latijnse regels voor meervoud? Katari - Katarii klinkt erg goed, moet ik zeggen :p
-
- Puntenslijper
Latijnse regels zijn heel simpel. In principe heb je natuurlijk het woord zoals het normaal is, maar ik denk dat er hier niet veel mensen zijn die latijn hebben en/of erop gaan letten.
Maar in principe zou je deze vormen kunnen nemen voor het meervoud (heb hier even het vrouwelijke geslacht, je kan natuurlijk ook onzijdig of mannelijk kiezen.)
-ae
-arom
-is
-as
-is
Dus moet je maar even kijken. Zelf vind ik 1 of 2 ook het beste klinken.

-ae
-arom
-is
-as
-is
Dus moet je maar even kijken. Zelf vind ik 1 of 2 ook het beste klinken.

-
- Toetsenbord
Ik gebruik voor Katari - Katarii niet correct de Latijnse regels voor meervoud, saskia :P Ik gebruik stiekem de genitivus vervoeging van wat onzijdige woorden die op -i eindigen (derde declinatie) en al uit gebruik was geraakt toen de taal daadwerkelijk nog werd gebruikt :P hoop geblabla van de middelbare school nog xD
Wat bellevie zegt klopt overigens, eindigend op -a is in het latijn eerste declinatie woorden, doorgaans vrouwelijk. Wat ze noemt zijn gangbare vervoegingen. Als je het echt perfect wilt doen moet je verschillende vervoegingen gebruiken afhankelijk van welke naamval je in zit (ja, het nederlands heeft stiekem nog steeds wat naamvallen :P al is het weggemoffeld), maar dan ben je eigenlijk gewoon latijn aan het gebruiken.
Ik zou zeggen pak wat van de suggesties, spreek ze een aantal keer uit voor de spiegel, en degene die het minst vreemd klinkt en waar je het minst rare gezicht bij trekt, die wordt het!
Wat bellevie zegt klopt overigens, eindigend op -a is in het latijn eerste declinatie woorden, doorgaans vrouwelijk. Wat ze noemt zijn gangbare vervoegingen. Als je het echt perfect wilt doen moet je verschillende vervoegingen gebruiken afhankelijk van welke naamval je in zit (ja, het nederlands heeft stiekem nog steeds wat naamvallen :P al is het weggemoffeld), maar dan ben je eigenlijk gewoon latijn aan het gebruiken.
Ik zou zeggen pak wat van de suggesties, spreek ze een aantal keer uit voor de spiegel, en degene die het minst vreemd klinkt en waar je het minst rare gezicht bij trekt, die wordt het!
Suppose you toss a coin enough times
- Saskjezwaard
- Computer
Bij je tweede zin ging mijn mind op blank en is daar nog niet helemaal uit, Chris xD maar ik zal wel tegen mezelf gaan bazelen, dan weet mn familie zeker dat ik gek geworden ben :p
En bedankt voor het rijmpje, Milou! Van die vervoegingen klinkt -ae het beste^^
En bedankt voor het rijmpje, Milou! Van die vervoegingen klinkt -ae het beste^^
-
- Puntenslijper
Als je het inderdaad volgens de latijnse regels wil doen dan.
Anders kan ik ook wel de andere vervoegingen opnoemen, maar dat is zo ongeveer hetzelfde haha. Alleen een letter veranderen. xD

“I should be sleeping but you’re still on my mind and it’s keeping me awake.”
-
- Typmachine
- Contacteer:
Ja, ik geloof niet dat zoiets onopgemerkt aan jou voorbij kan gaan.JodieJJ schreef: Ik heb leven op OV gezienaaaaah!!!!

Volgens mij bezorgde ik daar sommige mensen de rillingen mee.JodieJJ schreef: P_westdijkik vond je de laatste tijd wel beetje getemd met je marteltechnieken
( ik mis je goeie ouwe OV-leden uitmoord serie
)

Oh jongens, ik heb vanavond opvoering van toneel. Dit is serieus de eerste keer in m'n hele leven dat ik niet zenuwachtig ben, maar dat komt wss omdat ik het stuk ook niet heel leuk vind... 

“When you play the game of thrones, you win or you die.”
Das niet leuk... als je het niet leuk stuk vind xD waar gaat het dan over
Toneelspelen lijkt me wel super leuk verder ^^

Toneelspelen lijkt me wel super leuk verder ^^
Jaaaaa, toneel spelen is ook super leuk! Maar ik zal het hele verhaal even uitleggen, haha. Ik zat dus op een toneelgroep die opgedeeld is in 'de jeugd' en 'de volwassenen' en ik was vorig jaar 18 geworden, dus werd ik overgeplaatst naar 'de volwassenen'. Nu konden wij als jeugd niet meespelen in het nieuwe stuk van 'de volwassenen', omdat we anders de vrouw moesten spelen van mannen die like 55/60 zijn! En dat kan gewoon niet... dus ja... en we zouden dit seizoen 2 stukken opvoeren. Het grote stuk en een Eenakter voor het oude genootschap van ons dorp. --'
Toen hebben wij (de overgestapte jeugd) gezegd dat wij daar dan wel in wilde spelen, omdat voor de rest niemand in dat stuk mee wilde spelen?!?! En ja... het stuk duurt maar een halfuur... en niemand mag komen kijken, alleen mensen van dat genootschap. Dus daar baal ik een beetje van, maarja. Het wordt vast leuk vanavond hoor. :')
Toen hebben wij (de overgestapte jeugd) gezegd dat wij daar dan wel in wilde spelen, omdat voor de rest niemand in dat stuk mee wilde spelen?!?! En ja... het stuk duurt maar een halfuur... en niemand mag komen kijken, alleen mensen van dat genootschap. Dus daar baal ik een beetje van, maarja. Het wordt vast leuk vanavond hoor. :')
- Saskjezwaard
- Computer
En, hoe was het, Romy?
Gezellig, Nienke, dat je er ook bent^^ als ik snel langs jouw bericht scroll zie ik altijd jouw avatar aan voor een bontgekleurde kip
ik heb heel rare ideeën haha xD
Voor de mensen die altijd al hebben willen weten hoe goed hun schrijfkunsten nu eigenlijk zijn: de PHP schrijfwedstrijd komt er binnenkort weer aan! Vanuit OV willen we degene die meedoen helpen om een goed verhaal af te leveren. Ben je benieuwd hoe en wil je meedoen? Zie: http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... 1&t=150343
Gezellig, Nienke, dat je er ook bent^^ als ik snel langs jouw bericht scroll zie ik altijd jouw avatar aan voor een bontgekleurde kip

Voor de mensen die altijd al hebben willen weten hoe goed hun schrijfkunsten nu eigenlijk zijn: de PHP schrijfwedstrijd komt er binnenkort weer aan! Vanuit OV willen we degene die meedoen helpen om een goed verhaal af te leveren. Ben je benieuwd hoe en wil je meedoen? Zie: http://onlineverhalen.nl/forum/viewtopi ... 1&t=150343
- Saskjezwaard
- Computer
Voor PHP of gewoon op OV? :p
- Saskjezwaard
- Computer
Jep, 10.000 woorden over fantasy voor 1 juli :p entreegeld van wss 10 euro, maar je krijgt er juryrapporten over terug die je precies vertellen hoe het met je schrijven zit, veel beter dan hier op het forum gedaan kan worden. Dus als je dat wil weten is het een aanrader om mee te doen^^
- Saskjezwaard
- Computer
Met 100k redt je het nooit haha :p en je weet het niet totdat je het probeert, dat is het enge en ook het leuke van die wedstrijd.
En van mij mag je :p ik heb een paar keer meerdere verhalen tegelijkertijd hier open gehad en dat bleek toch moeilijk regelmatig bij te houden te zijn omdat je voor het ene verhaal net wat meer zin hebt dan in de ander. Maar miss werkt het bij jou anders. Waar gaat het eigenlijk over?
En van mij mag je :p ik heb een paar keer meerdere verhalen tegelijkertijd hier open gehad en dat bleek toch moeilijk regelmatig bij te houden te zijn omdat je voor het ene verhaal net wat meer zin hebt dan in de ander. Maar miss werkt het bij jou anders. Waar gaat het eigenlijk over?
hmm maar die druk, dan moet ik er ook thuis aan werken en niet alleen op het werk.
mijn hoofd zit eigenlijk vol met twee verhalen en zo kan er ik er mooi aan werken. Het verhaal gaat ehm ik moet natuurlijk niet teveel prijs geven. Er wordt een aanslag gepleegd in Brutonia door de hun rivaal Brundenwald. Met de huidige politieke situatie is er bijna niks meer nodig om beide landen in een alles vernietigende oorlog te dompelen. De wereld staat op de drempel van een nieuwt tijdperk maar is ze daar klaar voor, zit er meer achter dan op het oog leid. De jonge Professor Sean Cannery word ondanks de twijfels van de koning door de BGD (Brutoniaanse GeheimeDienst aangesteld als hoofd van het onderzoek. zal hij met zijn vrienden het mysterie ontrafelen en behoeden zo dat de wereld verzwolgen word door een alles vernietigde de oorlog, of zoals ze zouden zeggen The Great War
mijn hoofd zit eigenlijk vol met twee verhalen en zo kan er ik er mooi aan werken. Het verhaal gaat ehm ik moet natuurlijk niet teveel prijs geven. Er wordt een aanslag gepleegd in Brutonia door de hun rivaal Brundenwald. Met de huidige politieke situatie is er bijna niks meer nodig om beide landen in een alles vernietigende oorlog te dompelen. De wereld staat op de drempel van een nieuwt tijdperk maar is ze daar klaar voor, zit er meer achter dan op het oog leid. De jonge Professor Sean Cannery word ondanks de twijfels van de koning door de BGD (Brutoniaanse GeheimeDienst aangesteld als hoofd van het onderzoek. zal hij met zijn vrienden het mysterie ontrafelen en behoeden zo dat de wereld verzwolgen word door een alles vernietigde de oorlog, of zoals ze zouden zeggen The Great War
Hodor Hodor Hodor Hodor Hodor Hodor
- Saskjezwaard
- Computer
Ik wilde net vragen naar welke film je ging haha :p Waar gaat ie eigenlijk? Ik heb in de metro of spits er een recensie over gelezen, maar die zei alleen dat het veel op the Hunger Games lijkt. Is het eigenlijk ook gebaseerd op een boek?
@Saskia: Divergent lijkt totaaaaaal niet op The Hunger Games. Het gaat over een meisje Beatrice, dat in het toekomstig Chigago woont. Na een oorlog is Chigago in 5 verschillende facties verdeeld: Abnegation, Amity, Candor, Dauntless, Erudite en Intelligent. Beatrice woont met haar familie in 'Abnegation' maar nu ze 16 is moet ze zelf kiezen waar ze voor haar hele leven wil wonen. Hier aan voorafgaand moeten de 16-jarige een test afnemen, waar uitkomt waar ze thuishoren. Het probleem is echter dat er niets uit de test van Beatrice komt, wat haar Divergent (afwijkend) maakt. En volgens de wet zijn afwijkende mensen een gevaar... dus ze moet de testresultaten geheim houden! De rest ga ik niet vertellen.... :p
Maar het is echt een aanrader!
Maar het is echt een aanrader!

Heb een leuk idee voor een (kort) verhaal maar ik heb daarvoor keuzes nodig. Denk hierbij aan dat je moet kiezen tussen je hond of kat, tussen je zus of broer, tussen je zoon of dochter, tussen je vader of moeder. De een leeft de ander niet. Probeer het zo te krijgen dat je met een makkelijke keuze begint maar dat die steeds moeilijker wordt alleen lukt het verzinnen behalve je 'standaard' keuzes niet echt. Iemand ideeën?
My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
ja dillema's
Ik wil zeg maar dat je makkelijk moet beginnen. Kies je voor leven of de dood? Hierna volgen dan vragen zoals kies je voor een kind of volwassen, kies je voor een vrouw of een man? De laatste fase is dan wie blijft er leven je vrouw of je kind, je vader of je moeder, je zus of je broer. Het moeten dillema's zijn waarmee de hp het langzaam heel erg lastig gaat krijgen. Het is allemaal nep, het is een simulatie al merkt de hp dat sommige dingen ook uit kunnen komen. Dus een dillema moet ook in de praktijk uitvoerbaar kunnen zijn. Je vrouw wordt bedreigt met een pistool terwijl je kind aan de brug bungelt ofzo iets.

My ego is to big for a conversation so thats the reason I write because writing is the best way to talk without being interrupted.
Thank God... HET IS VAKANTIE! Ik ben toch echt elke keer als een vakantie nadert er echt aan toe, pff. Stage put me uit. Maar in plaats van te relaxen ga ik morgen helpen met het organiseren van de kinderactiviteiten tijdens Koningsdag, vier ik zondag m'n verjaardag en ga ik 5 mei naar bevrijdingspop en help ik ook nog 'ns met een vossenjacht en vier ik 3 mei nog 'ns m'n verjaardag. Lol.
Gisteren met 'n vriendin naar Utrecht geweest om op de foto te gaan met de troon van Game Of Thrones en met wie hadden we daar afgesproken? Met Jodieeeeeeeee. Was echt super gezellig (ook al lag op de terugweg al het treinverkeer plat in Noord-Holland en hebben we 3 uur lang op onze trein moeten wachten)

Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Pieppiepiep site -,- hele reactie getypt.... Nope laten we hem vandaag eens gezellig niet gaan plaatsen -,-
- Saskjezwaard
- Computer