Hirador schreef:Toemaar romy word onze tweede wereldoorlog expert. Als je van de eerste maar afblijft, die is van mij.
Lekker lang weer in de rij staan voor het huis. Had trouwens gemixte reacties gehoord over dat toneelstuk. Zijn trouwens maar weinig vrouwen denk ik zo die de 2de wereldoorlog interessant vinden. Zodra ik thuis dat opzet is het direct is er niet wat leuks op tv?
Oh, de Eerste Wereldoorlog vind ik ook interessant hoor, maar ik vind de Tweede Wereldoorlog interessanter, omdat het hierbij echt om een ras ging wat uitgeroeid moest worden. En het behouden van het Arische ras enzo. Super tegenstrijdig trouwens aangezien Hitler zelf bruin haar en bruine ogen had, maar goed... haha.
Maar idd, in de Volkskrant stond een vet negatief bericht over het toneelstuk, maar ik vind niet dat ze dat verdiend hebben. Het decor was pràchtig... Het achterhuis was PRECIES nagemaakt. Goede acteurs/actrices. Het verhaal was goed te begrijpen. Mooi dat ze ook échte geschreven teksten gebruikten uit Annes dagboek en die ook lieten zien, door middel van dia's. Ik snap de negatieve comments echt niet. Het is sowieso een aanrader, net als Soldaat van Oranje ofc.
En ik heb een replica gekocht van het dagboek van Anne Frank, blanco bladzijdes en daarin ga ik m'n reis naar Berlijn en Polen beschrijven.