Gezichtloos

Rijm of niet hier kun je al je gedichten, haiku's, diepzinnige poëzie en gedachtespinsels kwijt.
Plaats reactie
Tigerlily
Balpen
Balpen

Gezichtloos.
Starend in de leegte
Zonder ogen.
En als ze zou verdwijnen.
Was dat zo.
Niemand die haar ziet.

Gezichtloos.
Tastend in het duister.
In het licht.
Nooit zal ze alleen zijn.
En nooit samen.

Het niet bestaande meisje
Dat voor eeuwig zal bestaan

In dit gedicht.
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit een van je mindere gedichten vind :$ Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik heb het gevoel dat er iets mist. Vind het idee erachter wel erg mooi :) Sorry dat ik zo onduidelijk ben
The quiet scares me cause it screams the truth
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

De eeuwigheidswaarde van poëzie belichten vind ik één van mijn favoriete onderwerpen. Dus daarmee heb je al een streepje voor. Het meisje is verder alleen net iets te vaag. Waar staat zij voor?
Tigerlily
Balpen
Balpen

Het is natuurlijk helemaal naar jezelf hoe je dit gedicht interpreteert, waat ook mijn bedoeling was, vandar de vaagheid.
maar voor mij is het meisje een jongen. Ze zit in het verkeerde lichaam en weet dat het nooit zal veranderen. Ze 'leeft' alleen in dit gedicht.
En dat vind ik inderdaad ook een van de mooie dingen van schrijven, dingen voor eeuwig vast kunnen leggen.
bedankt voor de reacties!
Better to write for yourself and have no public, than write for the public and have no self
Plaats reactie

Terug naar “De Gedichtenbundel”