Aansteller of Groothouder?

Plaats hier je columns over de alledaagse gebeurtenissen.
Plaats reactie
Cherry
Balpen
Balpen

Tuurlijk, eerste twee uur gym op een dinsdag ochtend!
"Nou..." dacht ik voor het eerst optimistisch "Ik ga gewoon heel hard mijn best doen, dan wordt het vast leuk!". En het werd ook leuk, we speelden een spel met verschillende ballen. (basketbal,voetbal,hockey-puk etc.) Ik was nummer negen. '1, 3, 9!' roept iemand en ik ren als een gek naar de muur om die aan te tikken, daarna grijp ik een hockey-stick van de grond en begin als een dolle aan een potje hockey.
Na een paar keer basketbal, voetbal en hockey gespeeld te hebben, begin ik aan een potje voetbal. (Niet dat ik dat leuk vind, aangezien mijn pogingen tot het wegtrappen van de voetbal meer lijken op een spastisch ballet!) "populaire" jongens die van de zijkant roepen dat je het goed doet, of slecht (zolang ze maar winnen!) Dan opeens.. BAM! door m'n enkel. Nu ga ik wel eens vaker door mijn enkel, dus ik probeerde op te staan en verder te lopen.. Dat ging helaas niet zo best. Stilletjes hoopte ik dat een teamgenoot zou scoren, zodat ik aan de kant kon zitten. Dat gebeurde.. ik beet op mijn onderlip en strompelde naar de bank "Je bent toch geen mietje, kom op.. doorlopen" dacht ik. Een vriendin van mij kapte ook emt het spel.. ik vroeg of ze meeging naar de wc zodat ik koud water op mijn enkel kon doen. Halverwege begon ik te huilen, mijn god wat deed dit zeer. Toen ik in de kleedkamer zat, werd er al gauw een leraar bij gehaald. Ik deed mijn schoen uit en zag dat er een enorme bochel op de zijkant van mijn voet was ontstaan. Ik strompelde mee naar het kantoortje zodat ik mijn voet kon koelen, inmiddels al niet meer aan het huilen. Daarna moest er ijs op. kreeg ik ook nog krukken mee, mocht ik daar de rest van de dag meelopen. 'En o wee als je op je voet gaat staan!' zei een vriendin.

Aan het eind van de dag heb ik de krukken terug gebracht, ik kon niet overweg met die rot dingen. Ik hinkel op 1 been het binnenplein op, wordt er van 1 kant beweerd dat ik een aanstelster ben. "Leuk.. ik lijd pijn en jullie doen net alsof er niks gebeurd is?!!" denk ik kwaad. Komen er nog eens 2 macho's aan die het ook leuk vinden om mij aan te spreken met mijn nieuwe bijnaam 'Aansteller!'. *zucht* Nu zit ik thuis achter de pc, heb vndaag vrijgenomen van school omdat ik geen zin had om de hele school door te hinkelen. Mijn enkel is nu verkleurd naar paars en ik loop een beetje voorzichtig op mijn tenen in de hoop dat morgen mijn enkel over is... :(
"The enthusiasm of a woman's love is even beyond the biographer's."
- Jane Austen -
Gisela
Potlood
Potlood

als dat echt gebeurt zou ik maar maken dat je naar het ziekenhuis gaat! zoiets is ernstiger dan je denkt als je er niets tegen doet.
I like life. It's something to do - Ronnie Shakes
Cherry
Balpen
Balpen

Ik heb het wel eens vaker gehad..
Dus ik denk dat het wel goed komt.. het gaat immers al een stuk beter..
Maar als het echt slecht gaat dan zal ik zeker naar de dokter gaan.. :?
- Jane Austen -
Rainbow

Ik had zoiets ook, lang geleden op de basisschool. Toen schreeuwde iedereen dat ik een aansteller was, maar ik had hem volgens de eerste hulp wel bijna gebroken..
Je kan naar de eerste hulp gaan, of maak een afspraak met de huisarts. Sowiezo dat je enkel morgen niet over is, meid! Misschien heb je een klein botje gebroken, dat had een meisje uit mijn klas ook, omdat ze toevallig door haar enkel ging op school...
Ze heeft een lange tijd nog met gips rondgelopen :s
Ik zou toch maar even een dokter raadplegen hoor ^^
Gisela
Potlood
Potlood

wat is dat toch met iemand een aansteller vinden? ha, nee wacht ik denk dak het weet!
allez, voor mij toch. want ik zag het vroeger vaak. dan waren er mensen in mijn klas die kei veel ziek waren, maar dan wel duidelijk thuis bleven omdat ze eens koppijn hadden.
zo was er eens een meisje in mijn klas en die zei op een dag maar constant da ze ziek was alsof het een hele prestatie was om 'ziek' naar school te komen. als ge nog rechtop kunt lopen en naar school kunt gaan...dan zijde ni ziek hoor! alleen als ik duizelig werd bij het rechtstaan, als ik echt ni op mijn benen kon blijven staan, dan ging ik ni naar school. zolang ik nog op mijn benen kon staan dan ging ik naar school hoor. anders moet je toch alles inhalen, is ook niet leuk. en meestal was het gewoon even slecht voelen voor een uurtje en dan was het over.
en dan waren er natuurlijk ook van die idioten die 'oei oei' een pijntje hadden in hun been en ni konden meedoen met L.O.
een vriendin van mij deed dat ook altijd. als ze geen goesting had om te lopen dan deed ze alsof ze pijn had in haar voet of been en dan ging ze aan de kant zitten.

Maar ja, als een enkel helemaal dik en blauw begint te zien dan is het toch stom om dan nog te gaan zeggen: 'wat ben jij een aansteller zeg'

pffff waar gaat het heen met deze maatschappij he *is weer filosofisch bezig*
I like life. It's something to do - Ronnie Shakes
Rainbow

Gisela schreef:wat is dat toch met iemand een aansteller vinden? ha, nee wacht ik denk dak het weet!
allez, voor mij toch. want ik zag het vroeger vaak. dan waren er mensen in mijn klas die kei veel ziek waren, maar dan wel duidelijk thuis bleven omdat ze eens koppijn hadden.
zo was er eens een meisje in mijn klas en die zei op een dag maar constant da ze ziek was alsof het een hele prestatie was om 'ziek' naar school te komen. als ge nog rechtop kunt lopen en naar school kunt gaan...dan zijde ni ziek hoor! alleen als ik duizelig werd bij het rechtstaan, als ik echt ni op mijn benen kon blijven staan, dan ging ik ni naar school. zolang ik nog op mijn benen kon staan dan ging ik naar school hoor. anders moet je toch alles inhalen, is ook niet leuk. en meestal was het gewoon even slecht voelen voor een uurtje en dan was het over.
en dan waren er natuurlijk ook van die idioten die 'oei oei' een pijntje hadden in hun been en ni konden meedoen met L.O.
een vriendin van mij deed dat ook altijd. als ze geen goesting had om te lopen dan deed ze alsof ze pijn had in haar voet of been en dan ging ze aan de kant zitten.

Maar ja, als een enkel helemaal dik en blauw begint te zien dan is het toch stom om dan nog te gaan zeggen: 'wat ben jij een aansteller zeg'

pffff waar gaat het heen met deze maatschappij he *is weer filosofisch bezig*
Het is inderdaad vervelend als iemand zich onwijs zit aan te stellen, maar soms hebben ze gewoon écht pijn, zoals nu dus bijvoorbeeld :) Dan is het gewoon niet slim om jezelf een aansteller te vinden! En daar helpen die opmerkingen gewoon niet erg bij...
Cherry
Balpen
Balpen

hey hey..

haha, leuk die berichtjes,.. bedankt!
Ben vandaag weer naar school geweest.. het lopen gaat prima.. en ik kan de trap weer op en af.. Misschien was het dan toch niet zo erg.. k denk dat het gewoon wat blauwer is dan hoort te zijn *dat heb ik wel vaker.. krijg snel blauwe plekken*
Zwelling is ook bijna helemaal weg, doe nog wel voorzichtig aan..
=)
- Jane Austen -
Rainbow

Cherry schreef:hey hey..

haha, leuk die berichtjes,.. bedankt!
Ben vandaag weer naar school geweest.. het lopen gaat prima.. en ik kan de trap weer op en af.. Misschien was het dan toch niet zo erg.. k denk dat het gewoon wat blauwer is dan hoort te zijn *dat heb ik wel vaker.. krijg snel blauwe plekken*
Zwelling is ook bijna helemaal weg, doe nog wel voorzichtig aan..
=)
Aah, oke, dat is fijn! : ) Ik krijg bijna nooit blauwe plekken, of ik heb niet snel wat, dus als ik iets heb ga ik meestal naar de eerste hulp : D! Laatst had ik het topje van mijn vinger afgesneden met een Chinees hakmes ,daarvoor lag mijn halve wijsvinger's vel d'r vanaf omdat er kokend water op was gekomen, dan weer een verstuikte enkel... Achja : P
Mwhihi ^^
Cherry
Balpen
Balpen

Auw! klinkt pijnlijk Rainbow..
M'n enkel gaat nog steeds wel goed.. als je er op drukt doet t nog wel pijn..
Dus moet je er niet op drukken xD
nog een beetje blauw.. maar verder voelt t prima!
- Jane Austen -
Zefiros

Gisela schreef:dan waren er mensen in mijn klas die kei veel ziek waren, maar dan wel duidelijk thuis bleven omdat ze eens koppijn hadden.
Sommige dingen moet je hierbij niet vergeten. Ik snap wat je bedoeld, maar als iemand met hoofdpijn thuis blijft, hoeft het niet zomaar 'een hoofdpijntje' te zijn.
Dat verschilt overigens ook per school. Om mijn (nieuwe) school ligt het tempo zo gigantisch hoog, dat je hopeloos achter raakt als je een dag ziek bent. Niemand kiest er dan ook vrijwillig voor thuis te blijven, laat staan voor een 'hoofdpijntje'.
Je hebt trouwens ook zoiets als psychosomatische hoofdpijn, wat sommigen (waaronder ik) van school krijgen. Toen het op z'n ergst was, ging ik maar 3 of 4 dagen in de week naar school. Of ik het leuk vond? Nee, maar naar school gaan zou me geestelijk en lichamelijk kapot maken. 'Aansteller' en 'Schoolziek' vlogen me om de oren, maar het was in feite ook letterlijk schoolziek.
Cherry
Balpen
Balpen

dat is vervelend, vooral als je zelf weet dat het niet zo is, maar dat ze het niet kunnen begrijpen.
- Jane Austen -
Plaats reactie

Terug naar “Alledaags”