Fading away

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Goed. Een nieuw verhaal van mij en wederom een Simple Plan fanfiction. Ik wéét het, ik schrijf teveel over deze band, maar dat vind ik gewoon het allerleukste om te doen en daarmee lukt het meestal ook goed met schrijven.
Het kan zijn dat jullie deze band helemaal niks vinden en dat snap ik best, maar ik wil wel zeggen dat je deze band niet geweldig hoeft te vinden om dit verhaal te lezen ^^.
Dit verhaal zal niet erg lang worden, een paar kantjes, maar ik weet het verder nog niet precies :P. Reacties/tips/kritiek zijn van harte welkom!

-

‘Take my háááánd tonight, let’s not think about tomorrow!’
Hard gitaarspel galmde door de kamer heen en vier meisjes leken zich totaal in de muziek te verliezen.
‘Take my háááánd tonight, we can find some place to go!’
Louïse en Julie leefden zich volledig uit op hun gitaren en speelden het liedje precies zoals het in het origineel ook ging, terwijl Sharon hard op het drumstel ramde. Serena had ook een gitaar omhangen, maar hield op het moment alleen de microfoon met beide handen vast.
‘One last tiiiiiime!’ Na een laatste, indrukwekkende uithaal, slaakte Serena een diepe zucht en viel er even een stilte in de kamer. Die stilte was echter van korte duur, aangezien de meiden elkaar toen gillend om de hals vlogen.
‘Hij lukte eindelijk!’ riep Julie opgewonden uit. Ze zette haar gitaar voorzichtig tegen haar versterker aan en keek de andere meiden toen stralend aan.
‘Ja!’ knikte Louïse bevestigend. ‘Laten we bidden dat hij morgen bij de auditie ook zo goed gaat.’
Louïse, Julie, Sharon en Serena waren vier meiden die allemaal aan dezelfde school studeerden: de rockacademie in New York. Ze waren daar vier jaar geleden allemaal aan hun eerste jaar begonnen en raakten al vlug met elkaar aan de praat toen ze via via hadden gehoord dat ze alle vier gek waren van de band Simple Plan. Al na hun eerste week waren de vier meiden dan ook onafscheidelijk geweest. Het hele jaar waren ze met elkaar opgetrokken en groeiden ze uit tot elkaars beste vriendinnen.
In het tweede jaar mochten ze zelf de kamerindeling op de campus kiezen en het was binnen anderhalve minuut al duidelijk geworden dat ze in tweetallen kamers naast elkaar pakten: Louïse en Serena op kamer zeventien en Julie en Sharon op kamer achttien.
Door de opleiding die ze deden, was je verplicht om een instrument te kunnen spelen, maar dat was bij de meiden geen probleem geweest. Sharon drumde bijna nog eerder dan dat ze kon praten en je zou aan Serena’s buren kunnen vragen hoe lang zij al zong. Louïse en Julie waren allebei rond hun dertiende begonnen met gitaar te spelen en sindsdien waren ze er totaal verslaafd aan. Gelukkig vonden de mensen op de campus het niet irritant dat ze zo vaak muziek maakten, omdat iedereen op deze opleiding van muziek hield. Dat scheelde enorm, aangezien de vriendinnen zelf een bandje hadden opgericht en daarbij voornamelijk nummers van Simple Plan speelden. Bijna ieder nummer konden ze spelen en dat was hun leraar, mevrouw Smith, ook opgevallen. Twee weken geleden was ze naar hen toegekomen met groot nieuws.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Leuk beginnetje Imke! :D Leuke verhaallijn lijkt me, ik ben beniewud naar meer!
The quiet scares me cause it screams the truth
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Thank you, Sanne!

-

‘Sharon, Julie, Serena en Louïse, willen jullie even blijven?’ De schelle stem van mevrouw Smith klonk door de enorme zaal heen, die inmiddels leegstroomde met leerlingen. Ze hadden zojuist een les gehad in het herkennen van verschillende soorten muziek en bij die les zaten ze met een enorm grote groep mensen, waarvan enkelen nu omkeken bij het horen van mevrouw Smith. Het was een interessante les geweest, waardoor sommige leerlingen nu nog bezig waren hun tassen in te pakken.
Louïse, Serena, Julie en Sharon waren al bijna bij de deur, terwijl ze met elkaar in gesprek waren over de lesstof, maar bleven nu verbaasd stilstaan, terwijl ze elkaar met opgetrokken wenkbrauwen aankeken. Leerlingen dromden zich langs hen heen, waardoor Sharon bijna haar boeken uit haar handen liet vallen, maar uiteindelijk slaagden ze erin om zich langs de menigte heen te wurmen en naar beneden te lopen. Een aantal leerlingen bleef nog even staan om te zien of ze soms afgekafferd zouden worden en dat was iets waar Louïse ook bang voor was; het was algemeen bekend dat wanneer mevrouw Smith je bij zich riep, je in de problemen zat. Met een bonkend hart volgde ze dan ook haar vriendinnen naar beneden langs de lange rijen met tafels en stoelen op, terwijl ze haar boeken nog in haar handen had en de tassen van hen pas half over hun schouders hingen.
‘Ik wil even met jullie praten,’ verkondigde mevrouw Smith toen ze eindelijk beneden waren. ‘Ga zitten.’ Ze gebaarde naar de voorste bank en ging zelf achter haar bureau zitten, terwijl ze haar handen in elkaar vouwde en hen glimlachend aankeek. ‘Ik denk dat ik erg leuk nieuws voor jullie heb.’
‘Wat dan?’ vroeg Julie meteen, die nooit goed tegen verrassingen kon. De meiden waren op de banken gaan zitten en legden hun spullen op de tafel, terwijl ze hun docente nieuwsgierig aankeken.
‘Het is niemand ontgaan dat jullie fan zijn van de band Simple Plan,’ begon mevrouw Smith, waardoor Louïse lichte blosjes op haar wangen voelde. Het was waar wat ze zei, de meiden waren enorme fan van die band, maar soms was het wel een beetje generend als ze weer eens over Simple Plan bezig waren. Zijzelf vonden het niet erg, maar mensen in hun omgeving lieten meestal merken als ze te ver gingen.
‘Nu is het zo dat Simple Plan binnenkort een ontzettend groot concert gaat geven in het Hard Rock Café hier in New York,’ vervolgde mevrouw Smith haar verhaal.
De meiden knikten direct enthousiast; uiteraard wisten ze dat nieuws al vanaf de eerste minuut en hadden ze zo snel mogelijk kaartjes gehaald. Ze verheugden zich er al weken op, ook al duurde het nog vier weken voordat het eindelijk zo ver zou zijn. Alle vier hadden ze Simple Plan wel eens live zien spelen. Julie had daarmee het record gebroken, zij had de band al zes keer zien optreden. Helaas hadden ze alle vier nooit de kans gehad om hen te ontmoeten, maar ooit moest die kans er komen, vonden ze.
‘Er worden audities gehouden voor een voorprogramma,’ maakte mevrouw Smith haar zin af en er viel een stilte. Louïse liet de informatie even op zich inwerken en sperde toen haar ogen wijd open.
‘U bedoelt…’ begon Serena uiteindelijk aarzelend, alsof ze haar gedachten niet hardop uit durfde te spreken.
‘Wilt u nu zeggen dat…’ Sharon gaapte mevrouw Smith met open mond aan.
‘Ik heb jullie ingeschreven voor de auditie.’ Afwachtend keek ze hen aan.
Laatst gewijzigd door Imke op 26 sep 2008 12:20, 1 keer totaal gewijzigd.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Leeuk! Ik blijf zeker lezen als je meer post! :)
1 dingetje.
Imke schreef:Louïse en Julie waren allebei rond hun dertiende begonnen met gitaar te spelen en sindsdien waren ze er totaal verslaafd aan.
met gitaar te spelen = ik zou ervan maken "met gitaar spelen", dat klinkt mooier en leest lekkerder.
Imke schreef:Leerlingen dromden zich langs hen heen,
zich zou ik weglaten
Imke schreef:Ze verheugden zich er al weken op, ook al duurde het nog vier weken voordat het eindelijk zo ver zou zijn.
2x weken in die zin klinkt niet erg mooi, ik zou doen: ze verheugden zich er al heel erg lang op (=voorbeeld.)

Zie maar of je er iets mee doet!
Hoop snel op meer! :liefde

Liefs, maartje
Destiny is build a bridge, to the one you love.
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Goh laat maar een bom vallen op de coverband lerares :P
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Afwachtend keek ze ons aan.
Ik dacht dat het verhaal vanuit de ogen van iemand anders was geschreven en niet vanuit deo ogen vanuit een van de meisjes. Of vergis ik me nu?

Je bent lekker bezig Imke! Super, ga zo door :D
Rainbow

Het is vet leuk om te lezen! Probeer je alleen niet te veel te laten meeslepen in je fantasietjes, ; ) Hou de realiteit nog wel een beetje in het verhaal, anders wordt het zo slap allemaal ^^

VEEEL succes en ik lees zeker verder!
Moos
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Maartje, erg bedankt! Vooral voor die spellingsfoutjes, daar had ik overheen gelezen ^^.
Mirry, omg XD.
Sanne, je hebt gelijk. Ik ben helemaal gewend om in de ik-persoon te schrijven door Jij en ik, vandaar :P. Het kan zijn dat ik dat foutje nog vaker ga maken, maar ik zal proberen om erop te letten :P.
Maria, maar een ander verhaal kan toch ook wel eens? In reallife kan dit verhaal ook gebeuren. Het is wat onwaarschijnlijk, maar er zijn altijd mensen die dit soort dingen overkomt. En verder kan ik er niet teveel over zeggen, want dan verraad ik teveel :P.

-

Louïse slaakte een gil en sprong op.
‘We gaan auditie doen voor het voorprogramma voor Simple Plan?!’ riep ze geschrokken uit en ze keek de anderen geschokt aan. Die keken even verbijsterd terug.
Mevrouw Smith knikte en keek glimlachend toe hoe de meiden begonnen te gillen en van de verbazing niet wisten wat ze moesten doen.
‘M-maar…’ stamelde Julie, die als enige was blijven zitten en spierwit was geworden. ‘Auditie?! Dat kunnen wij toch helemaal niet?’ Ze gaapte haar vriendinnen aan, in de hoop wat steun te krijgen, maar die hadden dat niet in de gaten omdat ze allemaal totaal in beslag werden genomen door hun eigen gedachten.
‘Dat meent u niet!’ Louïse ging weer op haar stoel zitten en voelde hoe haar handen trilden.
‘Ik meen het wel,’ antwoordde mevrouw Smith en ze gaf hen alle vier een formulier. ‘Ik heb alleen nog jullie handtekening nodig voor de bevestiging, dan is het zeker dat jullie meedoen met de auditie.’
Verbijsterd namen de meiden de formulieren aan en de pen die hun docente hen gaf.
‘Maar…’ begon Serena, die zaken meestal op de praktische manier bekeek, ‘wij spelen bijna alleen maar liedjes van Simple Plan.’
‘Daar heb ik het ook al over gehad met de organisatie en ze hebben even getwijfeld, maar uiteindelijk zeiden ze dat het geen probleem zou zijn, zolang jullie maar óók zelfgeschreven liedjes spelen. Ik heb gezegd dat jullie die hebben, ook al wist ik het niet zeker, maar dit was een unieke kans. Daarom heb ik er gebruik van gemaakt.’
Er viel een doodse stilte, waarin ze mevrouw Smith allemaal aanstaarden.
‘Nou,’ verbrak zij die stilte uiteindelijk, ‘hebben jullie zelfgeschreven liedjes of niet?’
‘Eh…’ begon Sharon, ‘nou… Die hébben we wel, ziet u, maar of ze nou echt goed zijn…’
‘Inderdaad,’ vulde Julie haar aan. ‘We spelen die liedjes ook bijna nooit, omdat we eigenlijk alleen maar liedjes van Simple Plan voor de lol spelen.’
Louïse voelde een knoop in haar maag. Het gelukkige gevoel dat ze zojuist had gehad, was al vlug weer weggeëbd. Dit ging nooit werken. De liedjes die ze hadden, konden er op zich nog wel mee door, maar ten eerste waren het er niet veel en ten tweede oefenden ze die bijna nooit.
‘Jullie hebben vast toch wel iets toonbaars?’ vroeg mevrouw Smith op een vriendelijke toon die Louïse nog nooit eerder had gehoord.
‘Eh…’ Hulpeloos keek Louïse haar vriendinnen aan. ‘Ik heb de afgelopen tijd nog wel een aantal liedjes geschreven, maar die zijn echt heel erg slecht en ik denk niet dat -’ Maar ze kon haar zin niet afmaken, aangezien Serena haar al in de rede viel. ‘Dan hebben we in ieder geval alvast iets. We moeten ergens beginnen, toch?’ Stralend keek zij hen aan. Serena was altijd degene die alles optimistisch bekeek en zich vol overgave op iets kon storten.
‘Eh…’ begon Louïse aarzelend, maar toen ze de hoopvolle blikken van haar vriendinnen zag, zuchtte ze. ‘Oké dan. Maar ik ben er echt nog niet tevreden over en we zullen nog hard moeten oefenen!’
Mevrouw Smith klapte enthousiast in haar handen. ‘Dat is geweldig! De audities zijn over drie weken en ik wil daarom dat jullie volgende week naar mijn kantoortje komen. Donderdagavond, om acht uur. Dan kunnen jullie laten horen hoe ver jullie al zijn en ga ik jullie helpen.’
Er viel een stilte tussen de meiden, waarna hun ogen begonnen te glanzen.
‘Dat is goed,’ zei Julie daarom maar. Mevrouw Smith stond op en de meiden volgden haar voorbeeld.
‘Dan zie ik jullie volgende week.’
De meiden knikten opgewonden en snelden zich de grote zaal uit. Toen ze op de gang waren, begonnen ze pas echt te gillen.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Leuk stukje! Volgens mij echt een droom die uitkomt! :sweet Echt grappig, dat zo'n lerares zegt: dan kunnen jullie laten horen hoe vet jullie al zijn, beetje onlogisch, maar wel grappig! Ik zie het bij mij op school al door een lerares gezegd worden (Not ;))
Imke schreef:De meiden knikten opgewonden en snelden zich de grote zaal uit.
De meiden knikten opgewonden en snelden de grote zaal uit. (A)

Snel verder!? :P
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Vet is ver denk ik, Maartje.
Maar…’ begon Serena, die zaken meestal op de praktische manier bekeek,
Serena was altijd degene die alles optimistisch bekeek en zich vol overgave op iets kon storten.
Ik weet het niet zeker, maar moet een van de twee niet Sharon zijn?

Echt Ontzettend leuk Imke! Ik word er zelf ook helemaal vrolijk van :D Ik ben echt benieuwd hoe het verder gaat!
Carientjuh
Puntenslijper
Puntenslijper

leuk :super , ga dit verhaal ook zeker blijven lezen/volgen. =P :D
Let it be.
Iris !
Puntenslijper
Puntenslijper

Leuk verhaal :D
Normaal gesproken lees ik alleen FF's van mijn eigen bands, maar ik vind deze echt waanzinnig goed geschreven! Ik blijf hem echt volgen, want ik houd zelf ook van FanFictions schrijven!
Iris is back! (tot mijn inspiratie weer op is xD)
Rainbow

Hoi imke!

Vet leuk om te lezen! Ben echt benieuwd naar meer : )

xMoos
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Maartje; het is idd een droom die uitkomt ^^. En héél erg onlogisch is het niet, aangezien ze wel op de rockacademie zitten :P. Dan draait het juist om dit soort dingen. Bedankt voor het opmerken voor dat foutje weer!
Sanne; je hebt gelijk, die laatste moest Sharon zijn ^^. Thanks!
Carientjuh; fijn dat je dit ook weer leest :).
Iris; tof dat je dit leest, terwijl je dat normaal niet doet :D. Bedankt!
Maria; jij natuurlijk ook weer bedankt voor het lezen, dat weet je :).

Niet zo'n heel groot stuk, maar hopelijk toch de moeite waard ^^.

-

En nu stonden ze hier. Met zijn vieren waren ze bij elkaar gekomen om nog een laatste keer te oefenen voor de auditie, die morgen al was. Om half elf ’s ochtends werden ze in het Hard Rock Café verwacht, dus moesten ze sowieso ruim van te voren gaan. Mevrouw Smith zou met hen meegaan, aangezien zij hen van begin af aan had geholpen. Ze had Serena bijvoorbeeld geholpen met de songteksten, die nu erg geslaagd waren en de anderen had ze geholpen met de rest van het optreden. Daardoor wisten ze nu bijvoorbeeld hoe ze een goed optreden neer moesten zetten, het publiek konden bespelen en toch te blijven concentreren.
Samen hadden ze afgesproken dat ze zouden beginnen met ‘I’d do anything’ en ‘Perfect’ van Simple Plan zelf. Daarna zouden ze twee liedjes van zichzelf spelen; ‘Wish you were here’ en ‘Meet me at the corner’.
‘Ik ben volgens mij nog nooit zo zenuwachtig voor iets geweest,’ zei Sharon zachtjes, waardoor haar vriendinnen een beetje vreemd opkeken.
‘Jij en ergens zenuwachtig voor zijn?’ vroeg Julie daarom ook met opgetrokken wenkbrauwen.
Sharon knikte. Ze zag inderdaad wat wit in haar gezicht, waardoor Louïse ook weer een hol gevoel in haar maag kreeg.
‘Je bent niet de enige,’ fluisterde ze. Ze zakte neer op een van de stoelen in de kamer van Julie en Sharon. ‘Het lijkt me zó eng. We hebben nog nooit voor professionele mensen gespeeld.’
‘Ik vind het allemaal goed, als Simple Plan zelf maar niet komt kijken. Ik denk niet dat ik dan nog een fatsoenlijk geluid uit mijn gitaar kan krijgen,’ zei Julie met een scheve grijns. Die uitspraak zorgde er echter voor dat Louïse en Sharon nog witter wegtrokken, dus zei Serena vlug: ‘We weten niet eens of dat wel zo is en laten we daar nou maar niet vanuit gaan, anders worden we alleen maar teleurgesteld. En zeg nou zelf, die jongens hebben wel wat beters te doen dan een beetje te komen kijken naar een paar meiden die toevallig in hun voorprogramma willen spelen.’
Er viel even een stilte, waarin Sharon opstond en naar het kleine koelkastje slofte. Ze haalde er een fles cola uit en schonk voor iedereen een glas in, dat ze zwijgend opdronken.
‘Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat we ons laten ontmoedigen!’ riep Serena opeens en de anderen schrokken op toen ze haar glas met een klap op de tafel zette. Een laagje schuim vloog over de rand heen, maar dat merkte niemand. ‘We gaan er toch zeker wel voor?’
Opnieuw viel er even een stilte, maar toen knikte Julie.
‘Ja. Kom op meiden, we doen dit wel voor Simple Plan!’ Met glimmende ogen keek ze ons aan. ‘Als we winnen, en dat is waar we voor gaan, ontmoeten we ze. Althans, daar ga ik wel vanuit, omdat we dan continue backstage zijn en zij ook! Desnoods moeten we het hele gebouw door om ze te zoeken, we hebben dan die mogelijkheid en dat willen jullie toch ook?’
Louïse en Sharon staarden even allebei naar het tafelblad, totdat Sharon opeens opsprong.
‘Waar zijn we mee bezig?!’ riep ze ietwat paniekerig, terwijl ze haar elektrische gitaar van de grond oppakte en omhing. ‘We moeten oefenen!’
Even keken de anderen haar verbaasd aan, maar toen sprongen ze juichend op.
‘We gaan morgen winnen! We kunnen het!’
Maartje
Vulpen
Vulpen

:sweet

Heerlijk stukje weer! (:
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Super Imke! Echt heerlijk om te lezen dit :D Je hebt een fijne schrijfstijl. Ik hoop dat ze winnen!
Met glimmende ogen keek ze ons aan.
ons = haar vriendinnen oid :)
Rainbow

Imke, Imke, Imke toch. Wat ben je er goed in om boeiende stukjes te posten! Als ik niet zou weten dat je niet meer had om te posten, zou ik nú naar de andere kant van Nederland rennen om een schop onder die schrijverskont van je te geven en te roepen "MEER!"
Want het is heus erg verslavend!

Succes!
Moos
Carientjuh
Puntenslijper
Puntenslijper

zeer verslavend... :sweet :D ;)
Let it be.
DramaQueen
Potlood
Potlood

haha, ben benieuwd
-= Vergeef me voor mijn spelling! Ben dyslecties!! =-
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Maartje; merci.
Sanne; oeps [a] Die blijf ik fout doen :P.
Maria; don't touch my ass! :O
Carientjuh; dankje ^^
DramaQueen; jij ook bedankt ^^
Ik wil nog even zeggen dat ik in het eerste stuk vertelde wie welk instrument bespeelde, maar daar ben ik de basgitaar totaal vergeten. Dus het is zo:
Drum - Sharon
Gitaar - Louïse
Basgitaar - Julie
Zang en gitaar - Serena

-

‘Waar zijn de toiletten? Ik geloof dat ik over moet geven,’ fluisterde Louïse. De vier meiden en mevrouw Smith stonden bij de garderobe van het Hard Rock Café, waar ze net aan waren gekomen.
‘Dan doe ik met je mee.’ Serena ademde diep in en sloot haar ogen, maar werd toen weer meegetrokken door Julie.
‘Goedendag,’ zei mevrouw Smith beleefd, die naar de man achter de garderobe was gelopen en nu met hem in gesprek raakte over waar ze moesten zijn.
Met een zucht zette Louïse haar gitaarkoffer op de grond en keek trillend om zich heen. Ze kon door de klapdeuren kijken en zag daardoor de gigantische zaal, met het grote podium waar zij zo meteen zouden staan. De zaal was nu volledig leeg, op een lange tafel in het midden na, waar vier stoelen achter stonden. Waarschijnlijk zouden daar de mensen komen te zitten waarvoor ze moesten spelen. Louïse wilde er niet aan denken.
‘Kom maar mee, meiden,’ zei mevrouw Smith, waardoor ze geschrokken opkeek. Er stond nog een mevrouw naast hen, die naar hen glimlachte. ‘Ik mag helaas niet mee, begeleiders zijn niet toegestaan backstage. Het is nu allemaal aan jullie. Kom op meiden, jullie kunnen het. Denk aan alle dingen die ik jullie gezegd heb en dan komt het vast wel goed. Heel veel succes!’ Ze gaf de meiden allemaal een schouderklopje.
‘Jullie mogen mij volgen,’ zei de mevrouw toen. ‘Ik zal jullie naar een kamer achter het podium brengen, waar ook de rest van de bandjes zijn. Jullie zullen één voor één geroepen worden om jullie act voor de jury te spelen en naderhand de uitslag krijgen. Er zijn nu pas drie bands, jullie zijn lekker op tijd. Daar kun je misschien voordeel van hebben, heb je namelijk nog even tijd om te oefenen.’ Ze glimlachte nog een keer en ging hen toen voor na een deur achter de garderobe. De meiden pakten hun gitaarkoffers weer op en volgden haar met knikkende knieën naar een lange gang, met hier en daar een aantal deuren.
‘Hier zijn de kleedkamers van de artiesten,’ gebaarde de mevrouw, maar de meiden luisterden eigenlijk niet. Ze zagen alle vier lijkbleek. Sharon tikte nerveus met haar drumstokken tegen de muur. ‘En hier is de ruimte waar jullie mogen wachten.’
De mevrouw opende een witte deur en zo werd er een grote ruimte zichtbaar, die niet erg bijzonder was. Er stonden langs de muren rijen met stoelen en in het midden een grote tafel met wat eten en drinken. Er zaten echter wel al wat mensen.
Helemaal achterin de hoek zaten drie jongens en een meisje, die vragend op hadden gekeken en hen nu met keurend bekeken. De jongens waren helemaal in het zwart en één van hen had een petje op, terwijl het meisje er juist erg kleurrijk uitzag; zij had een knalroze panty aan met gele beenwarmers en een zwart rokje. Verder had ze een felblauw topje aan en een roze mutsje op. Al met al zag ze er best leuk uit, ware het niet dat Louïse bijna pijn in haar ogen kreeg van alle kleuren.
Tegenover hen zaten vijf jongens, die er nogal… nerderig uitzagen. Ze zagen er in ieder geval niet uit alsof ze in een bandje speelden, eerder alsof ze op weg waren naar een scheikundeproefwerk. Zij keken helemaal niet op en negeerden de rest, terwijl ze gebogen over een paar blaadjes zaten.
Als laatste zaten er nog twee meisjes en een jongen, die alle drie beleefd naar hen glimlachten. Ze zagen er nog vrij jong uit en waren zo te zien net zo zenuwachtig als Louïse, Serena, Sharon en Julie. De jongen stak zijn hand nerveus op als begroeting.
‘Zo, hier mogen jullie wachten.’ De mevrouw glimlachte een laatste keer, voordat ze weer wegliep. ‘Er wordt straks omgeroepen wie er aan de beurt is, dat krijgen jullie dus vanzelf te horen. Veel succes!’ Ze vertrok en sloot de deur achter zich.
‘Laten we maar gaan zitten,’ mompelde Serena, nadat ze ongemakkelijk bleven staan en de twee bands hen aangaapten. Ze schuifelden nerveus naar de stoelen die vlakbij de band met de twee meisjes en de jongen stonden en gingen daar zitten.
‘Wat, eh… Wat gaan jullie spelen?’ vroeg een van de meisjes aarzelend, die bij het andere meisje en de jongen hoorde. Ze keek hen aarzelend aan.
Julie en Serena keken elkaar even aan, terwijl Sharon antwoordde: ‘Twee liedjes van Simple Plan zelf en twee die we zelf geschreven hebben.’
‘Gaaf,’ antwoordde het meisje en ze schuifelde wat met haar voeten over de grond. Ze begon te vertellen over hun eigen liedje en hoe ze bij deze auditie waren gekomen, maar Louïse lette als enige niet op. Haar handen waren tot vuisten geknepen, terwijl ze wezenloos naar de houten tafel staarde. De nerds waren fluisterend in gesprek met elkaar en de ‘jongensband’ keek wantrouwig naar het gesprek tussen de twee bands.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Goed stuk Imke! Je schrijft heel levendig. Ik kan me goed inleven :) De omschrijving van de andere bandjes is echt leuk om te lezen :D Vooral die over die nerds die eruit zagen of ze aan een scheikundeproefwerk gingen beginnen, haha! Ik ben benieuwd hoe het verder gaat.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Erg bedankt, Sanne!
Oké, ik ben me ervan bewust dat dit verhaal tot nu toe bagger is geschreven. Ik baal er zelf ook wel van, maar dat komt omdat ik naar de verhaallijn toe moet werken en dat lukt nog niet helemaal. Als de auditie voorbij is, hoop ik dat het wat beter gaat...

___

‘Zullen we nog maar even een beetje oefenen?’ vroeg Sharon zachtjes. Ze zag lijkbleek en trommelde nerveus met haar drumstokken op de stoelleuning. Louïse schudde haar hoofd.
‘Kan ik niet,’ fluisterde ze en Julie viel haar bij.
‘Ik ook niet,’ mompelde zij. ‘Ik ben te zenuwachtig.’
Sharon haalde haar schouders op. Iedereen in de kamer keek op toen de deur openging en er een nieuwe band binnenkwam. Het waren drie meiden en drie jongens, die allemaal erg zelfverzekerd keken, waardoor ze nogal arrogant overkwamen. Ze moesten ongeveer even oud als Louïse, Julie, Serena en Sharon zijn.
‘Moeten we hier wachten?’ vroeg één van de meisjes schamper. Ze zette haar gitaarkoffer op de grond neer, terwijl een van de jongens zijn arm om haar heen sloeg.
‘Ben je een beetje zenuwachtig?’ vroeg hij plagerig.
‘Blijf van me af,’ antwoordde het meisje kribbig. De hele band negeerde iedereen in de kamer en gingen ergens in het midden zitten, terwijl ze luid begonnen te praten over hun muziek en over hoe geweldig ze wel niet waren. Het zou volgens hen belachelijk zijn als ze niet gekozen werden, maar een van de jongens overtuigde hen ervan dat zijn vader het wel zou regelen als ze niet gekozen werden.
Louïse, Julie, Serena en Sharon wisselden duistere blikken uit, maar gingen er verder niet op in.
‘Wat zie jij eruit,’ zei een van de meisjes van de nieuwe band plotseling. Iedereen keek verbaasd op om te zien tegen wie ze het had en besefte dat ze het tegen het meisje met de gele beenwarmers had.
‘Oh ja? Alsof jij moeders mooiste bent,’ schoot dat meisje direct in de verdediging. Kwaad keek ze hen aan.
Het derde meisje van de laatst binnengekomen band klakte met haar tong. ‘Je hoeft niet zo’n toon aan te slaan, hoor.’
Louïse ergerde zich nu al dood aan de nieuwe band. Ze wilde dat zij weggebleven waren, wat een vreselijke mensen!
Het meisje met de gele beenwarmers deed haar mond open om een antwoord terug te kaatsen, maar op dat moment werd de deur van de kamer opengedaan en stapte de mevrouw van daarstraks weer naar binnen.
‘Hallo allemaal,’ glimlachte ze, ‘we zijn zo te zien allemaal compleet. Fijn dat jullie op tijd zijn gekomen.’ Ze sloot de deur achter zich, terwijl iedereen in de kamer haar ademloos aanstaarde, behalve de drie meisjes, die ongeïnteresseerd hun kauwgom kauwden.
‘Ik zal me eerst even voorstellen,’ ging de mevrouw verder. ‘Jullie mogen mij Laura noemen. Ik begeleid bands in het Hard Rock Café, dus vandaag jullie. Dadelijk gaan jullie omstebeurt het podium op, terwijl er in de zaal een jury zit. Jullie treden op en als iedereen geweest is, mogen jullie hier nog even wachten en komt de uitslag.’ Ze keek hen even afwachtend aan. ‘Heeft iemand daar nog vragen over?’
Het bleef stil in de kamer, zodat Laura weer doorging. ‘We beginnen nu met de band the Crazy Cows.’ Vragend keek ze rond, terwijl de twee meisjes en de jongen geschrokken opsprongen.
‘The Crazy Cows!’ Een van de irritante meisjes gierde het uit. ‘Kom op zeg! Bedenk alsjeblieft een minder kinderachtige naam!’
‘En anders houd jij gewoon je mond even,’ snauwde Sharon geïrriteerd. Het meisje keek haar aan alsof er preistengels uit haar oren groeiden, maar dat negeerde Sharon. Met over elkaar geslagen armen keek ze hardnekkig de andere kant uit.
‘Veel succes,’ mompelde Louïse, Julie en Serena tegen de meisjes en de jongen, die naar hen glimlachten en toen Laura naar buiten volgden.
Het bleef lang stil in de kamer. De vreselijk irritante meisjes hielden zich stil, zodat iedereen vage geluiden van het optreden kon horen. Je kon echter niet zeggen of het hen goed of slecht afging, daarvoor waren de muren te dik.
Louïse’s handen waren inmiddels helemaal klam geworden. Om iets te doen te hebben, maakte ze haar gitaarkoffer maar open en haalde ze haar dierbare gitaar eruit. Voorzichtig poetste ze die nog wat op met haar mouw, maar ze was er met haar gedachten totaal niet bij. Als ze het dadelijk zouden verknallen, kon ze het wel opgeven. Ze hield al jaren van Simple Plan. In het begin dacht iedereen in haar omgeving dat het maar een bevlieging zou zijn, zoals ze wel met meer bandjes had. Helaas voor hen was dat niet het geval geweest, ze was van Simple Plan blijven houden. Ook al kende ze de bandleden niet persoonlijk, dat gevoel had ze soms wel doordat zij zo persoonlijk omgingen met fans. Omdat ze niet veel verborgen hielden, wist Louïse daarom ook vrij veel van hen en voor haar vriendinnen gold hetzelfde. Iedereen had eigenlijk wel een favoriet. Louïse was helemaal gek van David, omdat hij altijd zo grappig was en overal grapjes om maakte en iedereen voor de gek hield. Zelf was ze zo niet, maar ze vond het wel enorm lachwekkend als hij weer eens een grap uithaalde.
Serena was totaal weg van Pierre. Ze keek enorm op tegen de zanger, voor wie ze ontzettend veel ontzag had. Iedereen wist dat ze hem vreselijk knap vond, maar Serena had ook veel respect voor zijn talent om liedjes te schrijven en te zingen.
Sharon daarentegen vond Sebastien en Chuck erg leuk. Ze kon niet echt kiezen, maar hield zich ook niet echt bezig met de personen individueel. Ze luisterde naar de muziek en was daar helemaal gek van, maar ze was gewoon niet de persoon om zich in de mensen achter de muziek te verdiepen bij bands waar ze van hield. Ze wist wel wie wie was van Simple Plan en daarom verkoos ze Sebastien en Chuck als favoriet, omdat ze Chuck een geweldige drummer vond en Sebastien gewoon een geweldige gitarist. Heel simpel dus.
Julie, als laatste, vond Jeff de leukste van de band. Ze vond dat hij altijd zo aardig overkwam en dat zorgde ervoor dat ze niet uitgepraat raakte over de kale man. Pierre vond ze ook wel leuk, maar uiteindelijk ging haar voorkeur toch uit naar Jeff, haar grote held.
Rainbow

leuk leuk leuk!

Ik heb eigenlijk niet veel meer te zeggen dan dat, vandaar dat ik de vorige keer ook niets postte, maar leuk leuk leuk! Ben erg nieuwsgierig naar de optredens en ik hoop ten zeerste dat ze gaan winnen!

ps: je schrijft helemaal niet bagger :o ik lees toch nog steeds?
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Deze reactie ken je al van mij, maar ik ga hem toch even maken... :$ Waarom post je het als je het zelf bagger vind? Dan weet je van jezelf dat je beter kunt namelijk, anders zou je het om te beginnen al niet zeggen?
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind het helemaal niet bagger hoor, integendeel :)

Als ik jou was, zou ik de overige bandjes iets minder extreem hebben gedaan. Ik krijg nu een beetje het de-aardige-sullen-en-de-arrogante-trutten beeld. Beetje richting cliché dus. Maar goed, dat is persoonlijk natuurlijk :) De gevoelens omschrijf je er goed vind ik en ik ben benieuwd of ze het gaan halen!
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Oh god, ik leef helemaal mee met die meiden :shock: Ik ben net als hen doodzenuwachtig op hoe het tijdens de auditie gaat en of ze worden aangenomen om in het voorprogramma van Simple Plan te mogen spelen! :O
Schrijf snel verder, ik wil méér! :super
Sometimes is there a day to forgiveness... Sometimes is that day to revenge.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Maria; mwhihi, thanks!
Mirry; daar hebben we het over gehad ^^.
Sanne; ja, daar heb je gelijk in. Het is alleen zo dat deze personen na de auditie niet meer terug zullen komen in het verhaal en daardoor heb ik ze iets extremer neergezet, zodat ze er toch nog een beetje 'tussenuit zouden springen' (om het zo maar even te zeggen). Bedankt!
Agnes; hihihi, super bedankt weer!

_____

‘Louïse?’ Julie stootte haar aan. ‘Luister je wel?’
Verward keek Louïse op en zag dat de meiden haar vragend aankeken.
‘Sorry, wat zeiden jullie?’
‘Of het misschien niet slim zou zijn om met onze eigen liedjes te beginnen,’ antwoordde Sharon.
Louïse dacht even na. ‘Mij maakt het niet zoveel uit,’ antwoordde ze en ze werd weer bleek. ‘Ik vind het allemaal goed.’
‘Dan beginnen we met Wish you were here,’ zei Serena.
Het viel opnieuw stil in de wachtkamer. De nerds zaten nog steeds over hun blaadjes gebogen en praatten op gedempte toon tegen elkaar, terwijl de band van het kleurrijke meisje net zo nerveus voor zich uitstaarden als de anderen. Het duurde uiteindelijk ongeveer een kwartier voordat de eerste band weer terugkwam naar de wachtkamer, gevolgd door Laura. De band zelf leek niet echt enthousiast, maar Laura glimlachte vriendelijk.
‘Dan is nu de beurt aan Perfect Kids,’ zei ze en de zes arrogante jongens en meisjes sprongen op.
Sharon proestte het uit, wat haar een hoop dodelijke blikken opleverde.
‘En dan wat zeggen over hun naam,’ mompelde ze net hard genoeg zodat iedereen het kon horen. Louïse grijnsde en wachtte totdat de band eindelijk weg was.
‘Hoe ging het?’ vroeg ze zodra de deur weer dicht was.
‘Het was nogal eng,’ antwoordde de jongen, die bleek in zijn gezicht zag.
‘Ja,’ viel een van de meisjes hem bij, ‘de jury doet wel aardig, maar ze kwamen streng over.’
Dat werkte niet bepaald bevorderlijk op Louïse’s zenuwen. Ze klemde haar handen om haar gitaar heen en probeerde haar zenuwen onder controle te krijgen. Simple Plan. Ze deed dit voor Simple Plan. Na zo’n twintig minuten kwam de band weer terug en ze hadden nog nooit zo triomfantelijk gekeken. De meiden sloegen hun handen tegen elkaar en grijnsden gemeen naar de anderen in de kamer.
‘Paradise On Earth, willen jullie meekomen?’ vroeg Laura, die een blik op haar blaadje had geworpen.
Louïse dacht dat ze flauw ging vallen. Nu was de beurt aan hen om zich te bewijzen. Sharon, Serena en Julie sprongen op en pakten hun gitaren en drumstokken. Louïse stond ook op, met het gevoel alsof haar benen van kauwgom waren. Ze moest het goed doen. Het moest.
‘Het podium is hiernaast,’ zei Laura toen ze door de lange gang liepen. Ze ging plotseling naar rechts en toen de meiden haar volgden, zagen ze hoe een groot, zwart gordijn aan de muur hing, waar Laura stil bleef staan. Louïse kon door een minikiertje de reflectie van het drumstel zien, maar voor de rest was er niets te zien.
‘Nou, de jury zit al klaar,’ zei Laura, die haar hoofd om het gordijn had gestoken om de zaal in te kunnen kijken. ‘Dan kunnen jullie dus beginnen. Veel succes!’
Louïse slikte. Haar handen zweetten terwijl ze haar gitaar om haar nek hing.
‘Oké,’ fluisterde Serena, die net als de anderen lijkbleek zag. ‘We doen dit voor Simple Plan. We moeten ze ontmoeten. We doen dit voor hen!’
Sharon en Julie knikten en liepen als eerste het podium op. Serena volgde, terwijl Louïse diep adem haalde om haar zenuwen onder controle te krijgen en als laatste het podium opliep.
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Spannend spannend spannend! Ik ben alweer net zo zenuwachtig als Louïse! Je schrijft alweer fantastisch, alles omschrijf je. Knap! :super
Snel het volgende stukje! Ik wil weten hoe het bij de meiden gaat :O
Rainbow

spannend hoor!

Ik ben het alleen wel een klein beetje met Sanne's laastste reactie eens, maar daar hoef je niet persé iets aan te veranderen: het leest nog steeds vlot en leuk :)
xRenildee
Puntenslijper
Puntenslijper

@NIEUWE LEZER!!

aah shit man! Ik haat cliffhangers!! :D
Weetje, Ik herken mezelf hier in terug..
Echt ik heb het 1 keer uitgelezen! En je hebt echt talent :D

Doe maar snel ver Imke!

,Renilde.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Niet stoppen nu :shock: Goed geëindigd, als lezer wil je graag verder lezen en weten hoe het afloopt! Je omschrijft Louises gevoelens heel duidelijk en herkenbaar. Ga alsjeblieft verder :angel
Liz
Balpen
Balpen

ga door!!! :o

Echt heel leuk geschreven weer, ik vind het echt leuk hoe je simple plan in al je verhalen op een verschillende manier verwerkt :super
You know you love me...
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Agnes, thanks! Maria, jij natuurlijk ook weer bedankt ^^. Renilde, wiehie, leuk dat je dit ook leest :). Sanne, hihi, ik ben blij dat je altijd alles leest. Liz, waah, jij ook bedankt!
Niet zo'n groot stukje dit keer, maar ben aan een nieuw stuk aan het werken ;).

________

Het eerste dat haar opviel, was de tafel die ze daarstraks ook al in het midden van de zaal had zien staan. Nu zaten er echter vier mensen achter. Het waren drie mannen en een vrouw. De mannen waren druk in gesprek en noteerden driftig wat aantekeningen op de blaadjes die voor hen lagen, maar de vrouw stootte hen aan toen de meiden het podium op waren gelopen.
‘Paradise On Earth?’ vroeg ze luid. Haar stem galmde door de voor de rest lege zaal, terwijl de meiden aarzelend knikten. Serena was al naar de microfoon toegelopen en stelde die op goede hoogte in. Sharon had plaatsgenomen achter het drumstel en draaide zenuwachtig met haar drumstokken in de rondte. Louïse en Julie waren aan weerszijden van Serena gaan staan en lieten hun vingers trillend over de snaren gaan. Een man kwam van de zijkant aangelopen en sloot de gitaren op de versterkers aan.
‘Welkom,’ zei de man die in het midden van de tafel zat. Het was een grote, brede man met een klein brilletje op het puntje van zijn neus. Hij verlegde een paar papieren en keek hen toen over het randje van zijn bril aan. ‘We zijn zeer benieuwd naar jullie. Wat gaan jullie voor ons spelen?’
De vier juryleden keken hen allemaal geïnteresseerd aan, maar Louïse dacht dat ze flauw ging vallen. Ze had haar plectrum inmiddels in haar handen en probeerde te bedenken welke snaren ze in vredesnaam aan moest slaan voor het eerste lied.
Serena schraapte haar keel. ‘We beginnen met ons eigen liedje, Wish You Were Here,’ zei ze in de microfoon. ‘Daarna zullen we ons tweede liedje, Meet You At The Corner spelen. Als laatste zullen we dan nog twee liedjes van Simple Plan zelf spelen. Als het goed is, heeft mevrouw Smith dat met u overlegd.’ Haar stem trilde een beetje, hoewel ze hem dapper onder controle probeerde te houden.
De man knikte en vouwde zijn handen in elkaar. De vrouw veegde haar lange, zwarte haren uit haar gezicht en draaide wat aan haar ring, terwijl ze ook naar het podium keek. De andere twee mannen waren nog heel even in gesprek verwikkeld, maar keken al vlug toe hoe de meiden zich gereed maakten. Sharon tikte met haar drumstokken op elkaar om af te tellen. Op dat moment wist Louïse dat het alles of niets was. Nu moest ze niet meer diep nadenken, maar gewoon spelen. Spelen wat ze iedere dag had geoefend. Spelen waar ze al die tijd naar toe had geleefd. Er gewoon voor gaan.
Daarom hield ze haar ogen op de hals van haar gitaar gericht, terwijl ze de eerste snaren aansloeg. Het geluid van de drum, bas en haar eigen gitaar vulden meteen de hele ruimte en ze zag hoe de jury met een neutraal gezicht toe bleef kijken. Nadat ze het intro hadden gespeeld, boog Serena zich naar de microfoon toe en begon ze met gesloten ogen te zingen. Louïse probeerde zich zo min mogelijk op de zang en zoveel mogelijk op de gitaar te concentreren.
‘Sometimes I see you through that window
We used to sit there for hours
Talking about everything and nothing
About home, school and everything that was ours.’
Voor een seconde wierp Louïse een blik opzij. Ze zag dat Serena volledig in het zingen opging en dat ook Julie en Sharon in volle concentratie waren. Daarom richtte zij haar ogen ook vlug weer op haar gitaar, terwijl ze zich gereed maakte voor haar korte gitaarsolo die zo zou komen. Serena zong door en na een paar zinnen kwam Louïse’s solo. Ze haalde diep adem en deed een stapje naar voren, terwijl ze zich volledig uitleefde op haar gitaar. Ze speelde het op de gitaar, maar ook in haar hoofd. Het ging zoals het moest gaan. Zoals ze altijd had geoefend. Ze zag Julie dan ook een blije blik naar haar werpen toen ze weer een stap naar achteren deed en kon met een tevreden gevoel verdergaan met de rest van de liedjes.
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Wat super dat alles goed gaat tot nu toe! Hopelijk winnen zij van al die andere bandjes, dat verdienen ze!
Je schrijft weer super, Imke. Prachtig gedaan! :super
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Hihi, dank je wel, Agnes ^^.

‘Jullie mogen meekomen naar het podium.’
Laura was weer in de deuropening van de wachtkamer verschenen. Louïse, Julie, Sharon en Serena hadden hun optreden succesvol gebracht, vond Louïse. Alle zenuwen waren weggeweest na haar gitaarsolo, waardoor het meteen een stuk beter ging. De Simple Plan liedjes gingen ook goed en ook al liet de jury niets merken van hun mening, Louïse was allang blij wat ze tot nu toe hadden bereikt.
Na het optreden waren ze teruggegaan naar de wachtkamer, waar ze nog dik een uur hadden moeten wachten op de andere twee bands en daarna nog op het overleg van de jury. Nu was Laura er echter weer om hen te halen.
Nerveus sprong Julie op en ging met haar handen door haar haren, terwijl de rest van de mensen in de kamer ook gespannen opsprongen. Zelfs de arrogante band was stil toen de hele groep zwijgend richting het podium liep. De bands stapten één voor één het podium op en zagen dat de jury nog altijd achter de tafel zat. Laura bleef aan de zijkant van het podium staan.
‘Bedankt voor het wachten,’ zei de man in het midden. Hij leek een beetje de leider van de jury te zijn, bedacht Louïse zich.
De bands bleven gespannen op het podium staan en gaven geen kick.
De vrouw schraapte haar keel en zei: ‘Jullie waren allemaal erg goed. Natuurlijk hebben jullie auditie gedaan voor iets erg groots. Het optreden van Simple Plan is helemaal uitverkocht en er kunnen een paar duizend man in deze zaal. Hopelijk hebben jullie daar goed over nagedacht toen jullie besloten om hier auditie voor te doen.’
Slikkend keek Louïse haar vriendinnen aan. Natuurlijk hadden ze daar over nagedacht. Ze hadden er tot diep in de nacht over gepraat, ze konden er niet meer over ophouden. Ze hadden ermee ingestemd, omdat dit juist was wat ze wilden.
De vrouw vervolgde: ‘We hebben lang gediscussieerd over de uitslag, omdat er twee bands waren die naar ons idee in aanmerking kwamen voor het voorprogramma. Uiteindelijk moesten we wel een keuze maken.’ Ze keek naar haar collega’s en één van de mannen die nog niet aan het woord was geweest, richtte nu zijn hoofd op.
‘Ik wil ook iedereen bedanken voor jullie deelname. Jullie hebben goed jullie best gedaan en zijn allemaal talentvol. Helaas moeten er een aantal bands afvallen… Degene die echter wél het voorprogramma wordt voor Simple Plan…’
Er viel een doodse stilte. Louïse dacht dat ze gek werd. Dit was het moment. Het moment waar ze op had gewacht. Het moment van de waarheid. Waarom deed die kerel zijn mond nou niet open om de verlossende woorden uit te spreken?!
‘Gefeliciteerd…’
Nog even en Louïse zou het podium af springen om die man aan te vliegen!
‘… Paradise On Earth!’
Louïse had het gevoel alsof er een baksteen in haar maag plofte. Zei hij nou net…? Zei hij echt dat…? Maar tijd om erover na te denken, kreeg ze niet, aangezien Sharon haar gillend om de hals vloog. Julie en Serena omhelsden elkaar ook juichend, terwijl Louïse totaal overdonderd bleef staan. Ze kon de arrogante band woedend horen schreeuwen en merkte vaag hoe de andere bands hen ook, met enige tegenzin, feliciteerden.
‘We hebben gewonnen! We hebben gewonnen!’ Juichend sprong Julie om hen heen, terwijl Sharon en Serena ook op en neer stuiterden.
‘We hebben - Hebben we gewonnen?’ Met uitpuilende ogen keek Louïse haar vriendinnen aan, liet haar mond openvallen en slaakte toen ook een gil. ‘Oh mijn god! We hebben gewonnen! We hebben gewonnen!’
Laura lachte om haar late reactie en ook de jury glimlachte, terwijl zij achter de tafel vandaan kwamen en het podium opliepen om de band te feliciteren.
‘Ik ga Jeff in het echt zien!’ Julie stuiterde Louïse bijna om ver. ‘Ik ga Jeff zien!’
Het was één grote chaos. Louïse kon de irritante band horen schreeuwen dat ze het hier niet bij lieten zitten en dat ze hun vaders erbij zouden halen. De andere bandjes dropen ietwat teleurgesteld af, terwijl zijzelf hartstikke blij waren. Ze kon het niet geloven. Misschien gingen ze Simple Plan zelfs wel ontmoeten!
Nynke,
Balpen
Balpen

OH MY GOD,
IK VIND HET ZO... KOEL <333

ik wil die mensen zijn man ^^
lalalaa. super geschreven weeeer!
en ik verwacht snel snel snel meer. :'D
hihih,
make me feel like i'm something special
Melian
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team
Contacteer:

WAAAAAAAAAAAAAHHHHHHHH!!!

Late reactie, Louïse! :lol:

Ik ben jaloers xD Al jouw FF's zijn zo cool :liefde Ik schrijf ook wel eens FF's, maar die slaan echt nergens op :P
Amij
Puntenslijper
Puntenslijper

Imke!:d

Alweer zo'n mooi verhaal! :super :super
Zit alweer te wachten op het volgende stukje..
Normaal gesproken leen ik altijd boeken
uit de mediatheek bij ons op school,
maar de laatste tijd lees ik alleen nog maar
joun FF en de andere verhalen op dit forum!
Echt veel talent hier :liefde
En daar ben jij er eentje van :angel
Hoop dat je snel weer post en
natuurlijk houd ik : Jij en ik en Forever and a day
ook in de gaten!
Dankjewel, vind het echt super leuk..
xx
Keep smiling!:D
And,
Say hello to the lights in your eyes!(L)
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Aaaaaaaah! Ze hebben gewonnen ze hebben gewonnen! Jaaaaa :D Had ik wel verwacht, maar oké :angel Super geschreven :super

(volgens mij ben ik vandaag echt hyper of zo xD)
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Nynke: nou, begin ook een bandje zou ik zeggen :P.
Melian: thanks! Echt lief, waah :D.
Amij: omg, wat een complimenten! Dank je, dank je, dank je!
Agnes: hahaha, lol :P.

______

Het was anderhalve week na de auditie. De meiden had in overleg met hun school voor een aantal dingen vrij gekregen, zodat ze zich vol konden concentreren op hun optreden dat de week daarna plaats zou vinden. Ieder vrij moment van de dag waren ze bij elkaar op de kamer om voor de zoveelste keer één van hun liedjes te spelen. Omdat ze hadden gewonnen, betekende dat natuurlijk dat ze niet alleen maar liedjes van Simple Plan zelf konden spelen. Helemaal geen zelfs. Ze moesten daarom zelf nog een aantal liedjes zien te regelen, wat voor de nodige paniek had gezorgd. Louïse had zich uiteindelijk schoorvoetend over laten halen om een aantal van haar zelfgeschreven liedjes te laten zien aan de anderen. Die waren er razend enthousiast over geweest en na er nog een beetje aan gesleuteld te hebben met behulp van mevrouw Smith, hadden ze uiteindelijk zeven liedjes weten te maken. Nu oefenden ze er dus iedere keer weer op, in de hoop dat er dan niets fout zou gaan bij het optreden.
‘Even wat drinken, hoor.’ Met een zucht zette Serena haar gitaar weg, terwijl ze naar het koelkastje liep en er een paar blikjes cola uithaalde. Ze gaf er drie aan haar vriendinnen en viel vervolgens op de bank neer. ‘Ik heb er zin in!’
De rest knikte instemmend.
‘Natuurlijk, nogal logisch. Ik kan het eigenlijk nog steeds niet geloven… Ik vind het zo eng, wat nou als we Jeff ontmoeten! Of Pierre!’ Dromerig plofte Julie naast Serena neer, terwijl Sharon zuchtte.
‘Is dat het enige waar jullie je druk om maken? Staan jullie er toevallig ook nog bij stil dat we zélf kans maken op een eventuele doorbraak of zo?’
‘Natuurlijk wel,’ antwoordde Serena, ‘maar dat wil niet zeggen dat we niet mogen dromen. Ik wil ze dolgraag ontmoeten!’
‘Ja, en met ons ook alle andere duizend fans bij het concert,’ kapte Sharon de discussie af. Ze zette haar colablikje neer en stond weer op om haar drumstokken te pakken. ‘Ga er nou alsjeblieft niet vanuit dat we ze gaan ontmoeten, want die kans is klein. We worden alleen maar teleurgesteld, daarom kunnen we ons beter op ons eigen optreden concentreren.’
De anderen gingen er zeer verstandig niet op in en pakten daarom maar zwijgend hun instrumenten. Na het tikkende aftellen van Sharons drumstokken stortten ze zichzelf weer volledig in het liedje, waardoor er niet meer over de bandleden gesproken werd.

‘Wie heeft mijn zwarte spijkerbroek?!’ gilde Sharon. ‘Ik zweer je dat ik hem gisteravond had klaargelegd!’
In volle vaart kwam Louïse over de gang aangestormd en bleef hijgend in Sharons kamer stilstaan. Ze keek zoekend in het rond en viste hem uiteindelijk tussen een aantal kussens op de bank uit. ‘Hier, aantrekken! We moeten opschieten!’ Met een bonkend hart keek ze op haar horloge, terwijl ze haar mascara uit haar broekzak haalde.
‘Geen tijd voor!’ riep Sharon, die half in gevecht was met haar spijkerbroek. ‘We kunnen ons ook daar opmaken! Heb jij al je spullen?!’
‘We moeten gaan!’ Met indrukwekkend veel geluid voor zo’n klein meisje, kwam Julie de kamer ook binnen geracet. ‘Zijn jullie nog niet klaar? Schiet nou toch eens op!’
Serena kwam als enige vrij kalm de kamer binnengestapt. ‘Doe eens rustig. We hebben nog ruim genoeg tijd.’
Louïse propte nog wat laatste spullen in haar uitpuilende schoudertas en haalde nog een laatste keer haar hand door haar haren, terwijl ze diep ademhaalde. ‘Oké, ik ben klaar.’
Sharon worstelde met de veters van haar schoenen en propte die er uiteindelijk aan de zijkant van haar gympen erin. Haastig sprong ze op en stormde langs de anderen op de deur uit. ‘Kom nou, de taxi is er al!’
Louïse hoopte dat de rit naar het concertgebouw uren zou duren. Ze was zo zenuwachtig, dat ze zo’n vaag vermoeden had dat haar cornflakes van vanochtend binnen vijf minuten naar buiten zouden komen. Het was dat Serena haar had gedwongen om wat te eten, anders had ze nu met een lege maag in de taxi gezeten. Nu slikte ze alleen maar, terwijl ze oortjes van haar mp3 indeed en hard muziek aanzette om de zenuwen tegen proberen te gaan. Naar haar gevoel duurde de rit veel te kort, want een klein half uurtje later stonden ze voor het concertgebouw, maar het was verbazingwekkend hoe druk het er al was. Een enorme rij met fans stond al voor de deur van het gebouw en even was Louïse doodsbang dat ze daar dwars doorheen moesten. Gelukkig reed de chauffeur de hoek om en stopte voor de artiesteningang.
‘Succes met jullie optreden,’ grijnsde hij terwijl hij hen hielp om hun gitaarkoffers uit te laden. De meiden zeiden niets en glimlachten nog afwezig voordat ze het gebouw inliepen. Ze waren in een ander gedeelte van het gebouw dan de vorige keer, maar daar hadden ze eigenlijk niet echt aandacht voor.
‘Hoi meiden!’ Een vrouw kwam de hoek omgelopen en de meiden zagen dat het Laura was. Zwakjes begroetten ze haar, maar Laura glimlachte alleen maar terwijl ze haar arm om de lijkbleke Sharon heensloeg. ‘Niets om zenuwachtig voor te zijn, joh!’
Melian
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team
Contacteer:

Tjonge, 't was al weer een tijdje geleden dat je hier iets hebt gepost, maar ik zit er meteen weer in!!
Die uitbarsting van Sharon snapte ik even niet, maar ik kom net uit de regen dus dat heeft er waarschijnlijk wel iets mee te maken :P

Verder! :angel
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Spannend :shock: Je maakt het volgens mij met de stukjes spannender, heb ik het idee! Ik ben alweer super zenuwachtig, net zoals de meiden! Echt knap gedaan :super
Juulx1
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik heb net alles gelezen.
Im, echt heeeel leuk! Ik zat helemaal te flippen toen die man met de uitslag kwam, haha. En ik herken mezelf stiekem wel een beetje in Julie xD. Snel meeeeer alstublieft!
And you can't fight the moment of truth in your lies.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Melian: haha, thanks!
Agnes: jij ook merci!
Juul: ghehe, wat denk jij? Julie, herken je daar niks in van jou of zo? Leuke naam en Julie houdt ook héél toevallig van Jeff, hello! Wake up girl! XD.

_____

Stilte. Laura haalde haar schouders op en ging de meiden voor door de lange gang. ‘Jullie krijgen een eigen kleedkamer. Die is niet zo groot als die van Simple Plan,’ zei ze verontschuldigend, ‘maar waarschijnlijk wel groot genoeg.’
Dat was wel het laatste waar Louïse zich nu druk om kon maken. Alsof die paar vierkante meters wat uitmaakten als ze dadelijk voor duizenden mensen op moesten treden! Toch ging ze er niet tegenin en volgde ze de rest in stilte.
Er waren overal geluiden hoorbaar van metalen buizen en luide stemmen, waaruit ze opmaakte dat er mensen bezig waren om het podium op te bouwen. Stiekem vroeg ze zich af of Simple Plan er ook al was… Die gedachte hield ze me voor zich, omdat ze Sharon niet op haar dak wilde krijgen.
‘Hier is het.’ Laura opende een deur in een zijgang en ging de meiden voor naar binnen.
‘Niet zo groot?!’ riep Serena uit. ‘Wow!’ Daarmee sprak ze ook alle gedachten van de andere meiden uit. Louïse stond verbijsterd in de ruimte, maar toen ze hem beter bekeek, zag ze dat hij inderdaad niet zo heel groot was. Er stonden echter wel heel veel spullen, die erg handig waren. Een grote bank met kussens, een bijzettafeltje, een grote kaptafel met een enorme spiegel ervoor en een aantal schermen waarachter ze zich waarschijnlijk om konden kleden. Verder hingen er nog een aantal grote spiegels, stond er een tv en een cd-speler en stond er een hoop eten en drinken op tafel.
‘Hier komen we de tijd wel even door…’ zei Julie vol ontzag.
Laura grinnikte. ‘Ik ben blij dat jullie het leuk vinden. Ik moet even mededelen dat jullie nu nog niet op het podium mogen komen tot ik jullie roep voor de soundcheck. Ze zijn er nog aan het opbouwen en jullie mogen geen risico’s nemen om gewond te raken of iets dergelijks. Verder mogen jullie wel door het gebouw lopen, als jullie er maar voor zorgen dat jullie in het privégedeelte blijven. Overal staat aangegeven waar dat is. Dan laat ik jullie nu alleen en kom ik straks weer terug.’
De meiden knikten en terwijl Laura wegliep, zetten ze hun spullen op de grond en keken ze wat onwennig om zich heen. Het voelde net alsof ze net in een hotelkamer aankwamen waar ze nog even moesten wennen.
‘Hoe lang hebben we nog?’ vroeg Julie met trillende stem.
Serena wierp een blik op haar horloge. ‘Over een klein uurtje is de soundcheck. Meteen daarna komt de visagist en dan hebben we nog even om ons verder voor te bereiden. Tenminste, dat zei die vrouw aan de telefoon toen.’
‘Waar is de wc?’ mompelde Louïse. ‘Ik denk dat ik zo ga overgeven.’
‘Dan ga ik mee,’ zei Sharon direct. ‘Zullen we gaan zoeken?’
Het zou Louïse niets verbazen als Sharon inderdaad zo over zou gaan geven, aan haar spierwitte gezicht te zien. Daarom liepen de twee meisjes de kamer uit, terwijl ze zoekend om zich heen keken. Plotseling sloeg Sharon haar hand voor haar mond, terwijl ze een kokhalzend gebaar maakte.
‘Uh-oh,’ mompelde Louïse. Ze greep Sharons pols en sleurde haar mee naar een grotere, open ruimte waar een aantal mensen rondliepen. Daar zag ze al vlug een deur van de toiletten, dus duwde ze haar vriendin naar binnen. Die strompelde meteen één van de hokjes in en een paar tellen later klonk er een onsmakelijk geluid door de ruimte. Louïse trok een vies gezicht, maar maakte vast een papieren doekje nat voor dadelijk. Het duurde nog even, maar toen werd er doorgetrokken en kwam Sharon weer opgewekt naar buiten gelopen. ‘Hèhè, dat lucht op.’
Louïse staarde haar alleen maar aan terwijl ze haar het doekje aanreikte. Dankbaar nam Sharon het aan en spoelde ze even haar mond onder de kraan.
‘Zo, dat is beter,’ zei ze met een brede grijns, ‘moet jij ook nog?’
Louïse fluisterde bijna onhoorbaar ‘nee’, waardoor Sharon haar schouders ophaalde en enthousiast zei: ‘Nou kom, dan gaan we weer terug.’
Melian
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team
Contacteer:

Imke schreef:‘Zo, dat is beter,’ zei ze met een brede grijns, ‘moet jij ook nog?’
Louïse fluisterde bijna onhoorbaar ‘nee’, waardoor Sharon haar schouders ophaalde en enthousiast zei: ‘Nou kom, dan gaan we weer terug.’
Whahahaha ^^ "Moet jij ook nog" :lol:

Supergoed stukje weer :D
Dat Sharon ook echt over moest geven, ik schoot zó hard in de lach xD
:super

Uh, wat een inhoudelijke reactie eigenlijk. Ik wilde alleen maar zeggen: je schrijft super-geweldig-fantastisch en ik wil altijd meer :angel

:sweet
Gesloten

Terug naar “Onafgemaakte Fanfictie”