De laatste meters

Hier kun je naar hartelust je One Shots kwijt die in het genre Drama vallen. Maak een topic aan en zet ze er allemaal in.

Moderator: Patrick

Plaats reactie
Maartje
Vulpen
Vulpen

Ov’s Got Talent! 47. De laatste meters
Afbeelding
Dans met me, alsof het onze laatste dans is.
Houd me vast, alsof je me nooit weder zult zien.
Kus me, alsof het de laatste keer is.
Houd van me, alsof je daar nooit weer de kans voor zult krijgen.
En loop met me, alsof het onze laatste meters zijn.
Ik zou willen dat we langer de tijd hadden. Ik zou willen dat dit nooit overging, ook niet in de dood. Ik zou willen dat we het eeuwige leven bezaten en dat met elkaar konden delen. Ik zou nog zoveel met jou willen doen en meemaken, maar het is inmiddels te laat.
Als in een huis dat afbrandt. Wij zitten in de enige kamer die nog niet in lichterlaaie staat, maar zeer binnenkort zal ook die kamer het begeven. De vlammen zullen de overmacht nemen en ons leven beheersen.
Ik voel het warmer en warmer worden. Ik weet dat het niet lang meer zal duren. Ik weet dat het vuur de kamer in zijn macht zal nemen, inclusief ons. Ik vecht er wel tegen, maar dat haalt weinig uit. Zonder water kun je vuur niet bestrijden. En dat is hetgeen mist, water.
Doe het nou, want het duurt niet lang meer. Jij weet het niet, jij ziet het niet. Ik ben degene die het wél weet, en ik moet ons ervoor behoeden. Ik moet de strijd aangaan, om onze laatste tijd met elkaar door te brengen zoals we dat zouden moeten doen.
Je luistert niet.
Je ziet het huis niet. Het vuur niet.
Ik probeer je bewust te maken, maar je leeft in handelingen. Je leeft in logica. En daarom zie je het niet.
Ik leef in gevoel, intuïtie, dus luister nu naar me! Ik schreeuw, maar zelfs dat hoor je niet. Want ik schreeuw vanbinnen. Angstkreten, voor wat komen gaat. Voor het vuur.
Als je nou gewoon die dekmantel van je liet vallen, mij toeliet in jouw gedachten… Dan zou je me horen, dan zou je mijn pijnkreten horen.
Maar nooit zul jij dat doen. Jij zult altijd blijven leven in logica, zult nooit het vuur zien of de warmte ervan voelen. Kon ik het je maar vertellen. Kon je maar luisteren…
Destiny is build a bridge, to the one you love.
Rainbow

Moooi moooi mooi!! Zeker goed geschreven, goed béschreven ook. Ik begrijp wat je bedoeld met "je luistert niet. je ziet het vuur niet, het huis niet."
(Dat vond ik ook de mooiste zinnen)

Echt goed beschreven en helemaal mijn smaak :liefde
Maartje
Vulpen
Vulpen

Dank Dank.

:$
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Ik vind hem mooi geschreven. Zoals Maria ook al zei, er zitten mooie zinnetjes en vergelijkingen in :) Als ik eerlijk ben vind ik wel dat hij wat mist. Ik weet alleen niet precies wat. Ik denk dat ik het 'echte' erin mis. Ik bedoel dat ik niet weet wat de verhaallijn van de personages precies is.

Snap je? :angel
The quiet scares me cause it screams the truth
Maartje
Vulpen
Vulpen

Deze one-shot is gebaseerd op een verhaal van mij in Word, waar ik al een jaar aan aan het schrijven ben, en waar ik dus zegmaar helemaal 'in zit', ik vind het gewoon leuk om hier aan te schrijven maar zal er verder nooit iets mee doen... Het is nogal persoonlijk dus ik denk dat het niet snel aan iemand zal laten lezen.
Ik heb deze one-shot erbij geschreven, en dus is het hele verhaal nodig om de verhaallijn te begrijpen. Ik snap je, maar heb me gewoon helemaal in het verhaal ingeleefd en dit erbij geschreven, het hoort daarbij zegmaar.
Dus het kan goed kloppen dat er wat mist, ;D
Plaats reactie

Terug naar “Dramatische One Shots”