Sterre: hihi, Holding On maakt álles beter! Fijn dat je het weer leuk vond.
Nynke: sorry

. Ik zat geloof ik op school toen ik dat stuk postte, dus kon ik het nog niet zeggen. Lol, thanks

.
Marjo (stropdasz, whatever xD): jij bent lieeef, thanks!
Sanne: dat kan inderdaad, maar het kan ook anders lopen. Hij wist echt niet wat hij moest doen

. Dank je wel!
Agnes: vet lief dat je al mijn SPfanfics leest, dus ook nu weer bedankt voor je reactie =).
Melian: waaaah, héél gaaf dat je alles hebt gelezen! Super tof, waah

. Ik hoop dat je het blijft volgen, super bedankt dat je het allemaal leest

.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 70.
I just wanna jump
Don't wanna think about my sorrow
Let's go, whoa
Forget your problems, I just wanna jump
Jump - Simple Plan
Het vuur in haar ogen doofde langzaam.
‘Verrader,’ fluisterde ze.
‘Ik ben geen verrader, Alexandra,’ zei ik op krachtige toon. Ze lag nog altijd op de grond en wilde nu opstaan. Ze keek woedend. Langzaam zette ik een paar stappen achteruit, zodat ik naast Sam kwam te staan. Die greep zonder me aan te kijken mijn hand vast en kneep er zachtjes in.
‘Je blijft van hem weg.’ Pierre stapte nu naar voren en keek Alexandra woedend aan. ‘Je hebt alles verknald voor David en ook voor de band. Je had weg moeten blijven! Weet je wat je allemaal veroorzaakt hebt?!’
Er viel een doodse stilte in de gang, waarin Alexandra hem woest aanstaarde.
‘Nee,’ zei ze toen hard. ‘Dat weet ik niet en het interesseert me niet.’
Pierre werd razend, zag ik meteen. Hij stapte naar haar toe, greep haar bij haar arm en sleurde haar omhoog. Jeff deed een stap naar voren om in te grijpen als dat nodig was.
‘Jij hebt alles verknald!’ brulde Pierre. ‘Jij hebt voor onrust in de bladen gezorgd! Voor problemen tussen David en Sam! Voor problemen onderling in de band! Er is zoveel gebeurd sinds jij ineens Davids leven binnenstapte!’ Hij rammelde haar door elkaar. ‘Was weggebleven! Simple Plan was juist altijd een band waarin het allemaal goed ging, totdat jij kwam!’
‘Pierre…’ begon Jeff waarschuwend, maar Pierre hoorde hem niet.
‘Waarom?!’ schreeuwde hij.
Sam keek mij bezorgd aan en ook ik keek wanhopig. Pierre ging helemaal door het lint, omdat ze alles had veroorzaakt wat hij juist probeerde te voorkomen. Seb en Chuck keken elkaar ook geschrokken aan.
‘Wat, waarom?’ vroeg Alexandra op ijzige toon.
‘Waarom heb je dit allemaal gedaan?!’ riep Pierre wanhopig uit en hij liet haar los. ‘Wat wil je van David?’
Alexandra antwoordde niet op die vraag, maar ik wist het antwoord natuurlijk wel door Roxanne. Dat ging ik nu echter niet hardop zeggen, als ik wilde dat Alexandra haar nog heel zou laten.
‘Alexandra.’ Ik liet Sams hand los, terwijl ik naar haar toeliep. Ik kon Chuck achter me horen mompelen dat ik moest blijven staan, maar dat negeerde ik. ‘Als jij mij met rust laat, laat ik jou met rust. Dan laat ik alles achter me en zoek jij nooit meer contact met me. Verdwijn uit mijn leven, dan is het opgelost.’
Het klonk ontzettend simpel om te zeggen, maar daar kwam het uiteindelijk wel op neer. Als zij gewoon op zou rotten…
‘En wat nou als ik dat niet wil?’ Woedend keek Alexandra me aan.
‘Waarom zou je dat niet willen?’ vroeg ik. Ik trok een wenkbrauw op. ‘Zo bijzonder ben ik echt niet, hoor.’
Alexandra sloeg haar ogen niet neer en zei: ‘Wat was je van plan om te gaan doen dan?’
‘Je psychiater bellen,’ antwoordde ik direct. Ik wist meteen dat ik een gevoelige snaar geraakt had, aangezien ze opnieuw lijkbleek wegtrok.
‘Nee…’ fluisterde ze. ‘Dat doe je niet.’
Ik knikte onverbiddelijk. ‘Jawel. Als jij mij, Sam of de band niet met rust laat, bel ik die man op.’
Alexandra krabbelde nu overeind, maar zei niets. Zwaar ademend stond ze voor me.
‘De keus is dus aan jou,’ vervolgde ik. ‘Verdwijn je?’
Ze zweeg nog steeds en wendde toen haar hoofd af. Met krachtige passen stapte ze naar Roxanne toe en ik wilde al naar voren springen om haar tegen te houden, maar het enige dat Alexandra deed, was Roxanne’s arm vastpakken. Die leek haar direct te begrijpen en samen liepen ze naar de lift toe. Voordat de deuren openschoven, draaide Alexandra zich nog een laatste keer om. Haar blik kruiste de mijne en ik zag dat ze wist dat ik het meende. Dat deed ik ook. Ik meende het.
Even deed ze haar mond open, maar bedacht zich toen. Na mij nog een laatste, pijnlijke blik toe te hebben geworpen, stapte ze met Roxanne de lift in. Toen de deuren dichtschoven, besefte ik dat dit hopelijk het laatste was dat ik ooit van haar zou zien.
‘David?’ Een zachte stem klonk naast me en toen ik mijn hoofd draaide, zag ik Sam naast me staan. Ze keek me smekend aan en ik zuchtte diep. Dit was het moment waarop ik haar alles zou moeten vertellen. Ze had nu teveel gehoord en ik moest haar toch een keer de waarheid opbiechten. Daarom keek ik de anderen aan, die de hint meteen begrepen.
‘Wij gaan even wat eten,’ verkondigde Seb, die me bemoedigend toeknikte. Hij sleepte Pierre mee, die nog altijd zwaar ademend in de gang stond. De band liep naar het trappenhuis toe en drongen allemaal om zo snel mogelijk door de deur te komen. Toen Chuck Pierre een harde por had gegeven en Jeff bijna op zijn plaat ging doordat hij over Sebs voet struikelde, bleven Sam en ik uiteindelijk alleen achter.
‘Zullen we even naar onze kamer gaan?’ vroeg ik zachtjes. ‘Of wil je hier blijven? Zeg het maar.’ Mijn hart ging als een gek tekeer, dit ging een vreselijk gesprek worden. Ik zou moeten opbiechten dat ik na een week al was vreemd gegaan en het al die tijd verborgen had gehouden voor haar. Ook al lag de schuld gedeeltelijk bij Alexandra, ik had het al die tijd verzwegen en ik wist dat Sam dat als vanzelfsprekend niet zou pikken.
‘Doe onze kamer maar,’ fluisterde Sam. Ze had mijn hand losgelaten en keek me niet aan. Zonder verder nog iets te zeggen, liep ze ook richting het trappenhuis en ik volgde haar vlug, met een zenuwachtig gevoel in mijn buik. Zwijgend kwamen we aan bij onze hotelkamer, die ik met het elektronische kaartje opende. Sam stapte langs mij op naar binnen en zakte meteen op bed neer. Ze schopte haar schoenen uit en trok haar benen hoog op, waar ze haar armen omheen sloeg.
‘Nou,’ begon ze, met haar gezicht naar haar voeten gericht, ‘vertel.’
Ik bleef voor haar ijsberen, kon niet meer stilstaan. Ik keek naar haar bruine haren en verdrietige ogen. Daardoor moest ik slikken en vroeg: ‘Wat wil je precies horen?’
‘Alles,’ antwoordde ze direct en dit keer keek ze me wel aan. ‘Vertel me alles, David. Ik dacht dat…’ Haar stem trilde en ze viel stil.
‘Wat dacht je?’ vroeg ik gespannen, terwijl ik mijn handen tot vuisten balde van frustratie. Ging ik nu het mooiste meisje in mijn leven kwijtraken?
‘Ik dacht dat er niets tussen ons was. Dat alles goed was…’ Er klonk wanhoop door haar stem, die ik probeerde te negeren. Ik moest mezelf nu vermannen.
‘Dat is het ook,’ antwoordde ik vlug, maar ik beet meteen op mijn lip. ‘Nee, wacht. Dat is het niet.’
Sam keek nu op en ik zag tranen in haar ogen glinsteren.
‘Vertel het dan,’ smeekte ze zachtjes. ‘Vertel alles wat er is gebeurd. Alsjeblieft.’
Ik keek haar een paar seconden aan en knikte, terwijl ik opnieuw slikte.
‘Ja,’ mompelde ik, ‘ja.’ Hoe moest ik in vredesnaam beginnen? Langzaam ging ik naast haar zitten, maar durfde mijn arm niet om haar heen te slaan. Het leek alsof er een onzichtbare barrière tussen ons was geplaatst, die we beiden niet konden doorbreken.
‘Oké.’ Ik haalde diep adem en wist dat het nu of nooit was. ‘Ik zal je alles vertellen. Geen leugens meer.’