Leuk, weer twee reacties!! en met dat horloge was je me net voor
heb weer een klein stukje, hopelijk vlug meer..
Ik schoof een stuk opzij en duwde een gordijntje opzij. Ochtend al, waarschijnlijk, want het leek nu minder donker dan toen ik op bed was gaan liggen voor ik in slaap viel. Ik moest echt wat gaan eten: vroeger thuis, als mam en Ted ‘s avonds niet thuis waren en ik alleen met Blake was, at ik ook wel eens niet omdat ik wist dat Blake beneden was en ik hem niet op ideeën wilde brengen. Dat waren avonden, die hield ik nog vol, maar ik leefde nu al bijna twee dagen op een dieet van tweehonderd calorieën. Nu ik een slaapplek had gevonden, hoefde ik me daar in ieder geval geen zorgen meer over te maken. Voorlopig had ik alle tijd om me druk te maken over eten vinden. En ook over mijn geld, wat uitgegeven werd maar niet aangevuld.
Ik besloot iets van winkels of een supermarkt te gaan zoeken, maar ik ging de andere kant op dan waar ik vandaan was gekomen. Ik wist dat het een heel stuk terug was voordat ik winkels zou vinden als ik rechts ging, dus kroop ik onder het hek door de autosloperij uit en sloeg linksaf. Het was al redelijk licht, de straatlantaarns waren uit en ik hoopte dat er al winkels open zouden zijn. Het stomste wat ik gedaan had was niet voor een horloge zorgen toen ik weg ging, maar ik had er maar één en die was van Blake geweest. Als er iets was waar ik geen zin in had was iedere keer aan hem herinnerd te worden als ik wilde kijken hoe laat het is.
Ik hing mijn tas goed om mijn schouder en zette de pas erin. Even aarzelde ik bijna, toen ik wegliep van de autosloperij; wat als iemand in de camper zou klimmen en mijn spullen mee zou nemen? Ik had alleen mijn tas met mijn portemonnee en mijn gitaar bij me. Zou ik teruggaan om papa’s giraffe op te halen?
Geërgerd schudde ik mijn hoofd. Wat stelde ik me aan, die stomme giraffe. Alsof iemand die zou stelen en al zouden ze dat wel doen, wat maakte mij dat uit? Ik had pap tot al jaren niet gezien, waarschijnlijk wist hij niet eens meer hoe ik eruit zag. Misschien kon ik die giraffe beter weg doen, waarschijnlijk zag ik papa toch nooit meer. En mam, zou ik die nog zien? Ik slikte. Ik wist niet of ik dat wel wilde. Het leek me heerlijk met haar samen te zijn, met haar te praten, zonder Ted of andere mensen in de buurt. En dan niet voor een keer, maar gewoon voor altijd. Weten dat er iemand is bij wie je altijd terecht kunt. Dat miste ik nu, en eigenlijk miste ik het al jaren. Alleen met Darren had ik wel alles kunnen delen, maar meestal deed ik het niet omdat ik wist dat hij het toch niet begreep. Niet dat hij dom is, maar ik had nooit het idee dat hij iets van vrouwen snapte, hoe hij ook zijn best deed. Vroeger was ik als de dood geweest voor dat gevoel, dat gevoel dat je nergens heen kunt. Nu niet meer. Of in ieder geval, dat hield ik mezelf voor.
Ik werd uit mijn gedachten opgeschrikt toen ik een rilling over mijn ruggengraat voelde lopen. Het kostte me moeite al mijn warrige gedachten abrupt af te kappen. Ik knipperde met mijn ogen, had het gevoel dat iemand een koud goedje in mijn nek had gegooid. Toen ik om me heen keek zag ik dat het kwam door een groepje jongens aan de andere kant van de straat. Het waren er drie, er zaten er twee op een bankje en eentje stond ernaast. Ze zagen er slecht uit, met grote ogen die diep in hun kassen lagen en grauwe, magere gezichten. Hun kleding zag eruit of ze al jaren niets anders aangehad hadden en ze keken me allemaal aan zonder te knipperen. Junks, dacht ik gelijk. Ik dacht het niet alleen, ik wist het. Vlug wendde ik mijn blik af en liep verder. Ik wist niet waarom ik bang voor ze was, maar toen ik meters verder nog steeds drie blikken in mijn rug voelde prikken, stonden de haartjes op mijn onderarmen recht overeind tegen mijn mouwen gedrukt.