Zoooooooo is alweer tijdje geleden! ;3 maar ik had niet echt inspiratie, maar nu wel weer dus heb ik mijn best weer eens gedaan! have fun.
--
Maartje; bedankt voor 't verbeteren! (mag je nu wel wéér doen ;3)
Lessie; 't duurde even, ;'$ sorry!
Tsukiko; nouja, who knows?
Imke; Dankudanku :]
RedRose; hihi, thankyou!
Hoofdstuk 11
Oké nou, het zit dus zo. Steven en ik stonden op de Oldehove met Alida. Dus Alida deed die batterijen in de camera terwijl Steven zijn armen om mijn middel heen sloeg. (Alida stond gelukkig met haar rug naar ons toe.) Maar toen Steven en ik net met elkaar wouden zoenen zeg maar, draaide Alida zich vrolijk om met een camera die voor haar neus bungelde en de grootste smile op haar gezicht, met de woorden: ‘Kijk, hij doet het weer!’ Met een ruk liet ik Steven los, en gelukkig had Alida ook niks gezien. Zo hadden we dus foto’s gemaakt, en niet gezoend. Fijn, niet dus.
‘Ik heb honger…’ Peinzend keek ik Alida aan die haar fiets van het slot haalde.
‘Ja, ik ook wel.’ zei Steven. ‘Ik heb al sinds vanochtend in de trein niks gegeten. Alleen Stella haar chocolademelk opgedronken omdat ze er helemaal onder zat.’ Grijnzend keek Steven mij aan. Ik gaf hem een por in zijn zij en lachte beschamend. Alida begon ook wat te grinniken terwijl ze haar fiets uit het fietsenrek rukte.
‘Hebben jullie geld bij je? Dan eten we wat bij de McDonalds verderop!’ zei Alida. Steven haalde zijn schouders op en keek of ik knikte.
‘Ik heb geen geld meer…’ zei ik zuchtend.
‘Nou, dan eh…’ Bedenkelijk keek Alida de winkels rond. ‘Ja ik heb ook te weinig voor twee.’
‘Jullie mogen wel van mij iets hebben?’ begon Steven opgewekt. Alida en ik schudde hevig nee.
‘Ben je gek?’ begon ik. ‘De Mac is best duur, en je hoeft echt niet voor ons te betalen.’
‘We kunnen wel naar mijn huis! Mijn moeder is toch boodschappen doen.’ Alida keek op van haar mobiel waar ze de tijd op gecheckt had. Steven knikte instemmend mee.
‘Ik wil die huizen hier wel eens zien!’
‘Daar is toch niks bijzonders aan.’ zeiden Alida en ik. ‘En hoe wil je naar je huis toegaan? Lopend zeker.’ Alida haalde haar schouders op en knikte naar haar fiets.
‘We kunnen wel een manier bedenken om met z’n drieën op de fiets te stappen.’ Dit was weer typisch Alida. Altijd van die zogenaamde geniale ideeën. Je zou best voor gek staan als je met z’n drieën op een fiets gaat zitten. Niet dat het uitmaakt, maar toch.
‘Ja!’ Opgewekt sprong Steven op en neer. ‘Gewoon doen, we doen het voor het eten!’ Grijnzend keek hij mij aan. Ik haalde mijn schouders op, in de zin van; vooruit. Maar toen kwam Alida weer.
‘Stella jij moet fietsen.’ Shit. Dat had ik dus over het hoofd gezien, ik moet altijd fietsen.
‘Ja want ik ben niet zo sterk.’ Voegde Steven er ook nog aan toe. Ja, fijn. Zuchtend keek ik naar Alida.
‘En wat is jou excuus?’
‘Als Steven niet zo sterk is, en ik ook niet… Ben jij het wel!’ Alida zei altijd dat ik best sterk was voor een meisje, en dat zeiden mijn ouders ook. Nou ik hoefde dat allemaal niet perse te horen. Ik was geen bodybuilder of zo, en ook geen spierklomp. Maar weer even terug naar het fietsplan van Alida.
‘Jij kan lang nadenken?’ Steven zwaaide met zijn hand voor mij ogen.
‘Ja sorry!’ ik schrok weg uit mijn gedachten.
‘Kom op Stella, dat is vet grappig met z’n drieën!’ Alida kwam als met het fietsstuur bij mijn handen.
‘Oké oké. Maar we gaan wel nu want ik heb echt vreselijke honger.’ Lachend keek ik naar Alida en Steven die samen zaten te bedenken hoe we dit zouden doen.
Uiteindelijk zaten we dus heel raar, we fietsten langs De Harmonie. (Een theater in Leeuwarden waar altijd toneelstukken en optredens zijn van bekende artiesten.) Steven zat op het zadel en hield mij bij mijn heupen vast om evenwicht te bewaren. Alida zat op de bagagedrager zich wat af te zetten van de grond. En ik, ik zat natuurlijk te trappen en het stuur vast te houden zonder ergens op te zitten. Je kunt vaststellen dat ik het zwaar had dat kwartier.
Daarna kwamen we dus bij Alida haar huis aan. Steven sprong van de fiets af en gaf mij een schouder klopje omdat ik het zo vol kon houden. (Dat vond ik ook nog een wonder ja!) Alida nam de fiets van mij over en zette die in het fietsenhokje bij de voordeur van haar huis. Ik keek even naar Steven die de hele buurt wat rond keek.
‘Wat is het krapjes hier.’ zei hij uiteindelijk. Hij kwam naast mij staan en verwachtte een antwoord, ik knikte alleen maar. Hij begon een beetje te lachen.
‘Kom mensen, we gaan eten.’ Hongerig wenkte Alida ons naar de voordeur.
Terwijl Steven en ik hongerig op de bank onze boterham met worst aan het opeten waren had Alida de telvisie al op Spongebob gezet. Ik wist dat Steven Spongebob een heel vet programma vond, dus ik zat te kijken hoe groot zijn ogen werden als er weer een droge opmerking uit die irritante spons kwam. Het was heel grappig om te zien, echt heel grappig.
‘Willen jullie nog een boterham?’ riep Alida vanuit te keuken.
‘Nee dank je.’ zei Steven in Spongebob trans. Ik trok mijn wenkbrauw op en gebaarde naar Alida dat ik nog wel een boterham wou.
‘Met Chocoladepasta!’ voegde ik eraan toe. Alida knikte en richtte zich op de boterham.
‘Waar is het toilet?’ vroeg Steven na een tijdje.
‘Deze deur door naar de gang, en dan tegenover de trap. Je ziet het vanzelf.’ Ik zat wat met mijn vinger te wijzen en te draaien terwijl ik die uitleg gaf.
‘Ga je anders even mee?’ Steven kwam nu met z’n hoofd heel dichtbij. Voorzichtig trok ik mijn hoofd wat naar achter.
‘Ja ik kom zo…’ fluisterde ik. Steven stond op en liep naar de wc. Alida kwam de kamer binnen gelopen met de boterhammen. Ze legde ze op onze bordjes.
‘Waar is Steven?’
‘Wc.’
‘Ah oké. Zullen we zo meteen even naar boven?’
‘Is goed, we komen zo.’
‘Oeh!’ Alida wipte haar wenkbrauwen op en neer. ‘Ik zie jullie zo…’ zei ze met een zwoele stem. Ze grinnikte en liep de gang in, de trap op. Ik hoorde ondertussen het doorspoel geluid van de wc, dus ik liep de gang ook maar in en leunde tegen de trap leuning. Steven kwam de wc uit en begon wat geheimzinnig te lachen.
‘Is er iets?’ vroeg ik.
‘Nee, je staat daar zo lief…’ Ik begon wat te grinniken en ging dichtbij Steven staan.