Verloren werkelijkheid - einde

Hier vind je alle voltooide romantische verhalen!
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo :sweet

Ik miste het schrijven en had toen ineens een heel plot in mijn hoofd dat ik ooit wel eens had verzonnen op de fiets naar school. En toen was ik begonnen met het schrijven er van. Ik kan vertellen dat het vooral over liefde gaat, maar ook over andere dingen als een psychische ziekte en ik probeer er drama in te brengen. Ik denk dat dat wel gaat lukken, maar ik kan niet in de toekomst kijken :angel In elk geval gaat het dus over de liefde tussen twee personen en blaa.
Hier is vast het begin, hope you'll like it!

PS: De titel kan nog veranderd worden.

Verloren werkelijkheid

Al in de buurt?

Ik klapte mijn telefoon dicht en trapte nog extra door, hopend dat ik het stoplicht net zou halen en - een auto toeterde toen ik net op tijd aan de overkant van de weg was. Vanaf hier kon ik de irritatie al van het gezicht van Isabel aflezen en ik fietste bijna mensen omver die me boos nariepen, omdat ik op de stoep fietste.
‘Ha! Daar ben ik!’ riep ik hijgend uit toen ik van mijn fiets afstapte. Isabel schrok van mijn reactie en keek me inderdaad geïrriteerd aan.
‘Dat je nog aangekomen bent, zeg, ik besloot tot half twee te wachten – heb jij een geluk dat het pas twee minuten voor half twee is.’
‘Oh, het spijt me echt,’ kreunde ik toen ik mijn fiets in een stalling zette en op slot deed. ‘Asjeblieft, heb je jouw negen euro weer terug, mijn allerlaatste geld. Laat die euro maar zitten, voor de rente. En als je niet boos op me blijft, ik heb namelijk iets geweldigs gedaan.’ Isabel keek me fronsend aan, terwijl ze het briefje van tien euro aanpakte, dat ze me al lang verschuldigd was.
‘Je buurjongen gif gevoerd?’ Ze keek zuur bij de gedachte aan mijn buurjongen, haar nieuwe ex-vriendje.
‘Nope, die heb ik niet meer gesproken sinds gisteren. Ik heb gewoon een baantje, ik hoef nooit meer geld te lenen en ik word zo rijk!’ Isabel keek me nog steeds ongeïnteresseerd aan.
‘Wat ga je doen? Ben je ingehuurd om Vincent te vermoorden?’ Ze sloeg haar donkerblonde krullen uit haar gezicht.
‘Het is duidelijk dat je nog niet over hem heen bent, Ies,’ lachte ik zacht. Ik had wel met haar te doen hoor, een relatie van bijna een jaar dat ineens uitging omdat hij iets met een ander bleek te hebben. Jammer, want ik kon het altijd goed met hem vinden maar nu mocht ik hem toch even niet meer. Zomaar mijn beste vriendin het hart breken, dat moest je toch niet doen. Niet dat ik niet verwachte dat het voor het einde van de week alweer goed was tussen ons en dat Isabel en Vincent ook weer normaal tegen elkaar konden praten. We sloegen links af, een kleiner straatje in zonder stoplichten. Ik vond het jammer dat ze niet naar mijn nieuwe baantje vroeg, ze had me nog wel aangemoedigd iets te gaan zoeken door mijn chronisch geldtekort, ook al kon ik me dat wel voorstellen als ik meer dan een half uur te laat was komen aanzetten bij iets wat ik weer heel graag wilde. Of nou ja, heel graag… Isabel maakte het er van dat ik het heel graag wilde.
‘Wat wil je hem geven?’ begon Isabel na een tijdje, toen we al een tijdje zwijgnaam naar nergens liepen. Ik haalde mijn schouders op.
‘Ik zou het niet weten. Niet iets wat hij wil hebben, zoals een CD of zo, maar ook niets lulligs zoals een sleutelhanger of een zak snoep. Ik dacht aan iets waar humor in zit, of in elk geval een soort van. Iets grappigs, iets… Alleins.’
‘Als je het op jouw manier wil doen, moet je gewoon niet komen opdagen,’ mopperde ze. Nu keek ik haar geïrriteerd aan.
‘Sorry! Wat wil je nu dat ik doe?’
‘Niets hoor.’ Ik besloot haar maar te negeren, waarschijnlijk was ze nog niet over Vincent heen. Of eigenlijk wist ik wel zeker dat ze dat niet was, maar goed. Ik had haar hulp gevraagd bij het zoeken van iets leuks voor Leon, een jongen die bijna achttien werd en voor wiens verjaardag we allebei waren uitgenodigd. Leon. Hij was een jongen die ik stiekem een klein beetje leuk vond. En een jongen die mij ook wel een beetje leuk scheen te vinden. Had ik gehoord dan. Isabel wist vast wel wat ik een jongen moest geven die je niet echt als een vriend zag, zoals ik Vincent altijd zag bijvoorbeeld, of je broer, maar ook weer niet alsof ik niets liever zou willen dan hem, want er zijn wel honderd dingen die ik liever heb dan hem.
In elk geval, zij heeft wat ervaring op dat gebied. Ik met mijn achttien jaar en een maand heb daarentegen alleen nog maar een zogenaamde relatie gehad van twee maanden en wat mensen voor een tijdje, omdat ik snel op mensen uit ben gekeken. ‘
Je hebt van die duo-boxers. Hij kan dat als iets grappigs opvatten, maar ook anders, alsof jij met hem in dat ding wilt… Je weet niet.’ Ze grijnsde en ik grijnsde schaapachtig terug.
‘Maar vertel, waar heb je gesolliciteerd?’ Ze keek me nu iets minder chagrijnig aan.
‘Nou, solliciteren zou ik het niet echt noemen, maar ik zag die advertentie hangen en toen ben ik naar binnen gelopen en ben ik aangenomen.’
‘Oké, dan is het vast iets erg intelligents,’ grijnsde ze.
‘Volgens mij zijn die mensen die daar komen wel slim ja,’ antwoordde ik daarop.
‘Nou, vertel, waar ga jij je geld verdienen?’
‘De bibliotheek?’ Ik keek haar aarzelend aan en ze reageerde precies zoals ik verwacht had.
‘De bieb. Als ik het niet dacht, je zoekt echt het simpelste wat je maar ziet hè.’
‘Nou, eigenlijk is dat het enige dat ik zag aan advertentie,’ gaf ik toe, maar Isabel lachte alleen maar haar aanstekelijke lach.
‘Kom! We gaan zo een milkshake drinken om het te vieren.’ Ze pakte me bij mijn arm en trok me een winkel in. ‘Maar eerst gaan we een boxer zoeken voor je ontmaagding.’ Oh, ik haatte het als ze dat woord gebruikte!
Laatst gewijzigd door Lisette op 22 okt 2010 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
A heart that hurts is a heart that works
Elice*
Balpen
Balpen

Hey! Jouw herken ik! :sweet

Jij wilt niet weten hoe enthiousiast ik ben met je grote comeback :p Ben erg blij dat je schrijven hebt gemist. Dit belooft vaak prachtige resultaten :angel

Was jij niet degene die ook dat succes verhaaln had geschreven? Ik ben vergeten de titel, maar iedereen vond het geweldig. En dat was geen overdrijven. Dus top dat je er weer bent! (joehoe!)

Over dit verhaal: Zeker verder gaan ermee. Zeker weten. Ik sta nu al te trappelen van opwinding.
het aller mooiste geschenkt,
Is het gebaar.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Lisette schreef:Isabel keek me fronsend aan, terwijl ze het briefje van tien euro aanpakte, dat ze me al lang verschuldigd was.
moet dit niet zijn: dat ik háar al lang verschuldigd was? XD
Lisette schreef:Niet dat ik niet verwachte dat het voor het einde van de week alweer goed was tussen ons en dat Isabel en Vincent ook weer normaal tegen elkaar konden praten.
ik verwachtte
Stam + t = verwachtte.

Ooh, leuk beginnetje! Lekkere schrijfstijl, niks op aan te merken. Ik ben heeel erg benieuwd omdat je in het begin minimale informatie geeft over dat je drama toe gaat voegen en psychische ziekte.
Intressant!
Zal het blijven volgen! :D
Destiny is build a bridge, to the one you love.
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Aaaah, reacties! :sweet Dankjulliewel :mrgreen:
Ik zal de fouten verbeteren, bedankt daarvoor. Wel te merken dat ik al een tijdje niet meer heb geschreven... Ik wilde ook nog even zeggen dat die ziekte/stoornis niet echt het onderwerp van het verhaal is, voor als mensen het lezen om die reden, maar meer iets wat er mee te maken heeft omdat anders dit verhaal er niet kwam te staan. Volgens mij ben ik niet duidelijk :') Sorry daarvoor. OH EN! Het begin is nogal saai en zo, maar ik wil er een beetje inkomen en niet gelijk patsboem het verhaal zegmaar. Als dit irriteert zou ik het graag willen weten :unsure

@Elice*: Ehm, ik zou het niet weten?^^" Ik heb wel een redelijk lang verhaal geschreven, Blikken Terug, maar die heb ik laten verwijderen om een paar redenen en die had wel een aantal blzs. ja. Iig vind ik het leuk dat je blij bent dat ik terug ben. Of zoiets xD;;;

---

Mijn leven was eigenlijk heel standaard. Dat was iets wat ik me zovaak besefte, terwijl ik eigenlijk liever een leven had met meer sensatie, meer drama en meer leukere dingen dan gewoon die dagelijkse sleur. Natuurlijk zat ik er niet op te wachten dat ik een geliefde heb die verongelukt, als we het over de drama hebben, en over de sensatie gesproken; ik hoefde ook heus geen vuurwerkfabriek naast mijn huis die zou ontploffen. Of zoiets. Alleen af en toe had ik er wel genoeg van, had ik zin in avontuur en af en toe een probleempje.
Problemen had ik namelijk nooit. Op school ging alles pico bello met mijn VWO en niet lager dan achten, en thuis was alles prima. Ik kon het met meerdere mensen goed vinden en die ik als vrienden beschouwde, en er waren mensen die me geen barst konden schelen. Ze hoefden niet dood, maar tegen die mensen praatte ik gewoon liever niet. Ik had zelfs geen problemen met jongens, hoewel ik me af en toe best rot voelde als ik iemand leuk vond en hij mij duidelijk niet, of ik vond hem te knap en dacht dat zo’n persoon nooit op mij zou kunnen vallen. Het ergste vond ik nog wel het schuldgevoel dat ik meerdere keren heb gekregen, als ik iemand leuk vond en diegene mij dan ook. Voordat ik dat te weten kwam, had ik dat graag gewild, maar als we op het punt kwamen dat hij me duidelijk liet merken dat ‘ie me wel zag zitten, dan… tja. Laat ik het er op houden dat ik dat een enorme afknapper vond, en ik overdreef hier echt niet. Ze zeggen wel eens dat het verlangen naar iets of iemand eigenlijk veel leuker is, dan in het bezit zijn van dat iets of die iemand. Dat had ik eigenlijk het enige probleem in mijn leven kunnen noemen, maar zo problematisch vond ik het niet, eigenlijk.
Nu was er dan Leon, een jongen van Spaanse afkomst en ongelofelijk knap. Iets jonger dan mij, maar ach, en een jongen die ik wel zag zitten en hij mij. Het is dat ik dat niet van hemzelf heb gehoord, want ik zou bang zijn geweest dat ik hem dan ook niet meer hoefde. Ik had daarentegen wel ontzettend zin in zijn verjaardagsfeest, of hoe ik het ook moest noemen, en was blij dat er nog iets leuks te doen was, zo kort voor de examens. Dat was ook de reden dat hij het dan vierde, omdat de mensen in de examenweken niet meer uit zouden gaan en zou natuurlijk een ramp zijn. Mij kon het eigenlijk niet zo heel veel schelen; ik haalde het toch wel. Ik zou gaan werken in de bibliotheek waar ik net aangenomen was tussen de examens door, ik maakte me nooit zo veel druk.
Voor Leon zijn verjaardag hadden Isabel en ik een duoboxer gekocht, en een sixpack bier van zijn favoriete merk – dat laatste ook alleen maar omdat we er nog iets bij wilden doen.
Ik schrok op uit mijn gedachten toen ik een harde bonk op mijn slaapkamerraam hoorde en geschrokken keek ik dan ook wat er in godsnaam gaande was. Tot mijn verrassing – maar ook weer geen verrassing want ik had het verwacht een dezer dagen – zag ik het hoofd van mijn buurjongen, Vincent, voor mijn raam hangen. Ik liep verbaasd naar het raam en opende deze, stak mijn hoofd uit het raam en riep: ‘Wat moet jij nou weer hier?!’
Hij grijnsde. Vincent was een half jaartje ouder dan mij, en mijn buurjongen sinds zijn vierde, toen zijn ouders besloten te verhuizen naar het huis aan de rechterkant. Het leek alsof hij zijn blonde krullen een keer had geborsteld en het was duidelijk dat hij een nieuw shirt droeg.
‘Ik dacht, Allein! Die heb ik al lang niet meer gesproken – ’
‘Vanochtend nog,’ onderbrak ik hem.
‘Dat is zo niet het punt. Hoe is het met Isabel?’ Jup, ik wist dat hij hier over zou beginnen. Ik wist niet of ik me schuldig moest voelen omdat ik Vincent nog altijd aardig vond na die rotstreek van hem, of dat het gewoon zo hoorde.
‘Isabel die eh, nou ja, is niet de vrolijkheid zelve de laatste dagen,’ gaf ik toe, terwijl door mijn raam klom en vanaf de vensterbank op mijn bed sprong. Mijn bed zei krak. ‘Ik vind het ook een rotstreek hoor, serieus,’ mompelde ik toen ik mijn stoel naar hem draaide en tegenover hem ging zitten. ‘Hoerig, gewoon.’
Vincent keek bedenkelijk.
‘Waarom hebben jongens niet altijd genoeg aan één? Waarom moeten ze er altijd meerdere hebben en waarom kan het ze geen ruk schelen als ze iemands hart breken?’ Ik keek hem bijna geïrriteerd aan.
‘Eh, tja… Met Kristel is het nu ook uit. Ze hoorde het van iemand anders van Isabel en ze besloot maar het zelfde als Isabel te doen, mij de bons geven. Waar heb ik dat aan verdiend?’
‘Aan je gedrag, dat is overduidelijk.’
Vincent keek opnieuw bedenkelijk. ‘Ik zat te denken… zou ze me nog terug willen? Isabel bedoel ik.’ Ik hief één wenkbrauw op.
‘Dat vraag je mij?’
Toen hoorde ik een schreeuw van beneden komen, dat ik naar beneden moest komen omdat we gingen eten.
‘Hè, waarom eten jullie toch altijd op tijd, ik kan niet eens even komen chillen bij mijn liefste buurmeisje.’ Hij grijnsde weer.
‘Je enige buurmeisje, Vince,’ verbeterde ik hem. Vincent grijnsde opnieuw.
‘Ik spreek je nog wel.’ Hij klom uit het raam en stak zijn hoofd nog een keer om de hoek. ‘Ga dat even lospeuteren bij Ies, oké? Dankjewel!’ Triomfantelijk liep hij over het dak naar zijn eigen kamerraam, na kort gezwaaid te hebben.
‘Doe dat even zelf, wil je,’ riep ik hem na, wetend dat hij het niet meer hoorde. Niet dat ik het niet zou vragen, want dat zou ik wel, maar dan nog.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Lisette schreef:Iets jonger dan mij, maar ach, en een jongen die ik wel zag zitten en hij mij. Het is dat ik dat niet van hemzelf heb gehoord, want ik zou bang zijn geweest dat ik hem dan ook niet meer hoefde.
Iets jonger dan ik! ;)
Lisette schreef:Vincent was een half jaartje ouder dan mij, en mijn buurjongen sinds zijn vierde, toen zijn ouders besloten te verhuizen naar het huis aan de rechterkant.
En nog een keer, ouder dan ik! XD

Leuk leuk leuk, meer meer meer! :D
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Dankje :sweet Ik heb er echt slecht in, maar ik dacht dat ik het de laatste tijd wel onder de knie kreeg. Blijkbaar niet dus, maar ik zal het snel verbeteren!
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Hoi, nieuw stuk @.@
Is het trouwens irritant dat ik zulke lange stukken post? Want als je het liever kleiner hebt, moet je het zeggen hoor, dan post ik kleinere stukken^^
Eeeeeehm, ik wilde nog wat zeggen maar ik weet niet meer wat, buiten dat ik wrs heel onregelmatig ga posten omdat mijn laptop gehandicapt is ennnn ja, dat het begin nog altijd crap is maar dat wordt hopelijk snel beter :sweet

---

'Wanneer ga je beginnen bij de bibliotheek?' vroeg Isabel me één van onze laatste lessen Engels. Nog een paar dagen naar school en dan zouden we vakantie hebben, dan nog een paar weken les waar we niet aanwezig hoefden te zijn tenzij we iets wilden vragen en dan waren de examens alweer. 'Aankomende maandag.' Ging ik eindelijk met mijn droombaan beginnen. Nou ja, vroeger, toen ik vier was of zo, wilde ik altijd in de bibliotheek werken; nu echter leek het me al lang zo leuk niet meer, maar op dit moment moest ik alleen aan de gevolgen denken van werk.
'Isabel! Allein!' Ik schrok ervan, niet wetend of dat nu was om zijn plotselinge hoofd voor me, of gewoon om het feit dat hij het was.
'Ieh, Leon, doe even normaal oké?' Isabel trok haar schoolwerk onder zijn handen vandaan, waar Leon nu triomfantelijk met zijn vingers trommelde. Ik voelde me zo rood worden als een biet.
'Volgende week vrijdag hè,' begon hij en hij keek me even aan. Ik voelde me zojuist nog roder worden. 'Kunnen jullie ook wat spul meenemen, drank bedoel ik? Het hoeft niet veel te zijn, maar ik ben er gisteravond achter gekomen dat mijn ouders me minder financieel steunen dan ik dacht.' Er lag duidelijk ergernis in zijn stem. Leon keek me glimlachend en poeslief aan.
'Eh,' stamelde ik. 'Eh ja.'
Leon grijnsde. 'Wat drinken jullie? Mix of bier of wijn of wat?'
'Wijn, liever,' antwoordde Isabel zijn vraag en toen keek hij mij weer aan. 'Allein lust alles!' antwoordde Isabel voor me, waar ik haar niet zo dankbaar voor was. Leon grijnsde opnieuw. Oh God, hij moest niet denken dat ik een zuiplap was of zoiets, want dat was niet zo.
'Hm,' mompelde ik. 'Ik doe niet zo moeilijk.'
'Nou ja, het hoeft niet veel te zijn hoor, gewoon iets... kun je alleen maar meer drinken!' Hij knipoogde naar me en ik voelde mijn hart in mijn keel bonken.
'Leon en Allein! Denken jullie een acht te halen voor jullie examen?!' klonk ineens de woeste stem van de leraar. Leon draaide zich razendsnel om en schudde zijn hoofd. 'En jij Allein? Of ben je met een zesje tevreden?'
'Nee, meneer. Die acht gaat me wel lukken, zeker weten,' antwoordde ik met een neppe glimlach, en niet bepaald aardig bedoeld. Ik kon die man zo niet uitstaan. Ik hoorde Leon zacht lachen en hoopte heel erg dat dat om mij was, ook al had hij dan geen humor. Toen ik opzij naar Isabel keek, zag ik haar grijnzen en met haar wenkbrauwen wiebelen.
'Hij wil je.' Ik rolde met mijn ogen en keek gauw de andere kant op, hopend dat ze de grijns op mijn gezicht niet kon zien.

De week ging snel voorbij en het was vakantie voor ik er erg in had. Eindelijk zou ik nooit meer les hebben op deze school. Om het te vieren zouden Vincent en ik een film gaan kijken die ik al zo lang wilde zien, maar waar ik nooit geld voor heb gehad. Hij had hem toevallig gekocht en was zo vriendelijk geweest mij uit te nodigen voor een avondje film. Ik had gelijk de engste horror mee willen nemen, maar bedacht me. Vincent dacht altijd dat ieder meisje hem leuk vond ,en dat vond ik overduidelijk niet, dus nam ik voor de sier nog maar een flauwe komedie mee. Achter Vincent aan liep ik de trap op naar de kamer, me altijd verbazend om het feit dat dit huis precies het tegenovergestelde was als het huis waar ik in woonde. Niet zo raar, maar toch was het ook wel weer raar. Vincent had dezelfde kamer als mij – vandaar ook dat we vaak zat naar elkaar toe liepen via het dak – en ik plofte op zijn bed neer terwijl hij me een zak chips toegooide en de dvd in de speler deed.
‘Laat het licht aan,’ eiste ik toen hij het licht uit wilde doen. Het was een tijdje stil, anders dan gewend, tijdens de voorstukjes en het begin van de film. Ik zat tegen de koude muur aan met mijn hand in de zak chips. Aan de andere kant van het bed zat hij, duidelijk niet oplettend waar de film over ging, of hoe het begin in elk geval was. Dit leidde me af. ‘Wat kijk je sip,’ zei ik en ik zag dat hij op keek.
‘Is dat zo?’ Ik knikte. Weer was het even stil. ‘Ik durf niet te vragen of je het Isabel nog hebt gevraagd, eigenlijk.’ Dat had ik, maar ik wilde wachten tot hij er naar vroeg. Hij keek me fronsend aan, zelfs een beetje ongemakkelijk.
‘Nu ik weet dat je het wil vragen, maar niet durft, kun je het net zo goed toch vragen…’ zei ik, nog een hand chips in mijn mond duwend. Hij lachte kort.
‘Heb je nog aan Isabel gevraagd of ze me terug wil?’ Ik knikte.
‘Ik denk dat je het zelf gewoon tegen haar moet zeggen hoor, dat het je spijt en alles, in plaats van dat ik als tussenpersoon speel en het contact tussen jullie houd.’
‘Ik heb haar geprobeerd te bellen, maar ze nam niet op.’
‘Hoe vaak?’
‘Ik denk nu ondertussen al tien keer.’
‘Tja, dan zou ik ook niet opnemen.’
Vincent zag er nog altijd een beetje sip uit, zo kende ik hem niet goed. ‘Maar..?’ begon hij weer aarzelend.
‘Eh, ik denk het niet eigenlijk.’
‘Oh.’
‘Ik weet eigenlijk zeker van niet.’ Ik zag zijn gezicht betrekken. ‘Heeft ze dat ook echt zo gezegd of maak jij dat er van?’
‘Waar zie je me nu weer voor aan, ik ga heus niet liegen hoor,’ zei ik, me aangevallen voelend. ‘Ik vroeg haar alleen of ze je misschien niet heel stiekem terug wilde nemen, en het enige wat ze zei was… dat nou ja, het kwam neer op dat het niet zo was.’ Ik wilde niet zeggen dat ze eigenlijk vroeg of ik hem nu nog niet van het dak had afgeduwd.
‘Oh.’
‘Hè, kom op!’ riep ik en ik gooide de zak chips naar hem toe. De helft viel eruit op zijn schoot. ‘Er zijn nog zat andere meisjes die het misschien wel pikken, en voor haar zijn er nog zat andere jongens die… ja, die haar beter behandelen, want het is je eigen schuld, geef toe.’
‘Ja, dat is nog het domme.’
‘En stomme. En zielige. En het erge. Het is ook raar dat jij mijn buurjongen bent en zij mijn vriendin en dat ik als postduif moet spelen.’ Ik begon me te ergeren en dat wilde ik niet, niet nu hij in zo’n bui zat.
‘Oké,’ zei hij, duidelijk een beetje geschrokken van mijn zogenaamde uitbarsting.
‘Je hebt gelijk. Er zijn zat andere meisjes… Stiekem weet ik wel dat je hartstikke verliefd op me bent, zullen we?’ Vincent likte aan zijn lippen en sloeg zijn dekbed open. Ik schudde ongelovig mijn hoofd.
‘Jij bent echt… oooh.’ Maar ik moest toch lachen.
‘Nou, kom op, of wil jij ook al voorspel van een halve dag lang?’ Soms kon hij zo doen alsof hij het echt meende. Gelukkig kende ik hem al veertien jaar en wist ik dat het met mij een ander geval was. Hij was als een broer voor me.
‘Vince, dat zou incest zijn, dat is vies!’ Ik beukte hem op zijn arm.
‘Auw! Wat nou, eens moet toch je eerste keer zijn!?’ Opnieuw schudde ik ongelovig mijn hoofd.
‘Ik wacht op de ware.’
‘Ben ik niet de ware?’ Hij pruilde. ‘
Oké, kappen nou, deze film wil ik al heel lang zien.’ Ik richtte mijn blik weer op de televisie, waar ze nu in een rechtszaal zaten om een reden die ik nu dus gemist had.
‘Oh, Leon dus!’ riep Vincent uit, grijnzend.
‘Hoe weet jij dat nou weer!?’ riep ik ook uit. Hij grijnsde alleen, en haalde zijn schouders op. Oké. Isabel had nu behoorlijk wat uit te leggen. ‘En Leon is niet mijn ware.’
Maartje
Vulpen
Vulpen

Nee, ik vind het wel chill dat je wat langere stukjes post.. :D Ik vind kleine posts juist irritant, en dit is gewoon de goede dossering! :super
Je maakt weer ergens een foutje, hij heeft dezelfde kamer als mij - moet zijn: hij heeft dezelfde kamer als ik.
Je moet er een werkwoord achter kunnen plaatsen: hij heeft dezelfde kamer als ik heb. Hij is groter dan ik ben. Hij rende verder dan ik rende. Ik ben mooier dan hij is.
Enzovoort. :D
Leuk stukje, goed de relatie dussen Vincent en Allein (gekke naam trouwens. XD) neergezet, rustig ben je aan het opbouwen en je maakt voor de rest weinig fouten qua schrijfstijl en nederlands enzo.
Ik ben benieuwd. :D
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Ai, toch weer wat fouten. Hopelijk nu iets minder :sweet Allein is trouwens volgens mij helemaal geen echte naam? Ik zat een nummer te luisteren dat zo heette ^^""
Tijdje geleden (voor mijn doen) dat ik heb gepost, maar heb niet zo veel tijd. Stressperiode ivm examens en solliciteren en nog veel meer. In elk geval hier weer een (nogal saai) stukje en bedankt voor de reactie! =D

---

Ik was blij dat mijn moeder me om half tien wakker kwam maken, want ik had nog een half uurtje om bij de bibliotheek aan te komen. Hoe kan ik ook zo stom zijn om mijn wekker niet te zetten na een vermoeiend weekend en terwijl het mijn eerste werkdag is. Haastig schoot ik in mijn kleren, deed mijn ochtendritueel en een kwartier later zat ik op de fiets naar de bibliotheek met twee boterhammen kaas in mijn handen, proberend die snel op te eten. Het waaide harder dan normaal, maar ik mocht van geluk spreken dat de bibliotheek op maandag pas om twaalf uur openging en dat ik altijd twee uur voor openingstijd aanwezig moest zijn. Het zelfde geldt was het om tien uur al open – net als de rest van de dagen – dan was ik mooi te laat en zat ik hoogstwaarschijnlijk weer zonder werk. Dat was eigenlijk het laatste wat ik wilde.
Ik had een redelijk vermoeiend weekend gehad. Vrijdagnacht ging ik laat bij Vincent vandaan (het scheelde dat zijn huis aan mijn huis geplakt zat) en ik had mijn moeder beloofd om zaterdagochtend te helpen met de auto wassen, omdat ze de rest van de dag weg moest in verband met haar werk. Daarna kon ik nooit meer slapen. De nacht die daarna volgde had ik ook niet geslapen, want Isabel en Manon sleepten me ineens mee naar een feestje die uiteindelijk erg gezellig was. Het gevolg was dat ik om half zeven ’s ochtends thuis was en ik zo verkleumd was dat ik niet in slaap kon komen. Gisteren was ik de hele dag lui en om het moment van slapen en wakker zijn, en dat was ook zeer vermoeiend. Nu ik er aan dacht was ik blij dat het maandag was.
Plots merkte ik dat ik al bij de brug was. Ik hoefde dan alleen nog maar rechts en links een zijstraatje in, een plein over te steken en dan was ik er. Een zenuwachtig gevoel besloop me. Ik hield niet zo van nieuwe dingen waar ik aan hoorde te wennen. Dit zou morgen vast minder eng zijn en over een week zou ik er wel aan gewend zijn, maar deze dag…
Ik besloot dat het best mee ging vallen en plantte mijn fiets neer bij de fietsenstalling, die aan de zijkant van het gebouw stond. Ik haalde even diep adem en liep toen naar binnen. Ik kwam in een grote hal met voor me een toonbank, daarnaast wat computers en verder overal kasten met boeken. Niet dat het nieuw voor me was, want ik kwam hier al mijn hele leven. Oké, de laatste tijd wat minder en de laatste keer was ook al bijna een jaar geleden, maar dat was bijzaak. Op het eerste gezicht zag ik niemand, buiten een jongen achter de toonbank die op een computer iets aan het doen was – daarom besloot ik daar maar naar toe te lopen.
‘Hallo…’ begon ik voorzichtig en hij draaide zich abrupt om.
‘Goedemorgen!’ hoorde ik ineens een vrouw naast me zeggen, met een hoge stem en ik zou er rillingen van kunnen krijgen als ik me er niet op voorbereid had. Ze maakte de jongen met wat bewegingen duidelijk dat hij weer aan het werk moest.
‘Eh. Goedemorgen. Ik ben – ’
‘Jij moet Allein zijn,’ zei ze, en ze gaf me een hand die ik maar uit beleefdheid aanpakte, en knikte daarbij. Ik was Allein ja. ‘Ik ben Carla.’ Oké.
‘Je jas kun je daar ophangen hoor, en je tas kun je gewoon daaronder zetten. Niemand die ziet dat het van een werknemer is, dus dat geeft helemaal niet!’ Ze sprak alsof ik een kind van vier met een beperking was. Zwijgend liep ik terug naar de ingang en gooide daar mijn tas neer, en hing mijn jas aan de staande kapstok. Ik hoopte zo erg dat ik het hier uit zou houden, de hele vakantie.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Lisette schreef:De nacht die daarna volgde had ik ook niet geslapen, want Isabel en Manon sleepten me ineens mee naar een feestje die uiteindelijk erg gezellig was.
Een feestje dat uiteindelijk erg gezellig was.

Neee, ik vind het minder worden. Sowieso, welk meisje van haar leeftijd heeft er nou behoefte om tussen de stof in een oude, duffe bibliotheek te werken? Dan ga je toch liever in de zomer bollenpellen of in een supermarkt werken?
Ik had moeite om mijn aandacht bij dit stuk te houden, ik vond het wat saai, het voegt niks toe... Nouja, ik hoop dat je herpakt en weer sterker gaat schrijven! :D
succes :super
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik zou maar wat graag in een bibliotheek werken eigk, maar hier gaat het ook niet om of het leuk is, maar om het principe, dat ze een baantje heeft, en dat ze geld kan verdienen. Momenteel ben ik ook overal achter werk aan het gaan, maar het valt niet mee. En ik had al gezegd dat het een saai stukje werd, dit stuk is ook nog niet echt spannend, maar ik hoop snel bij 'het plot' te komen. Enjoyyyy. :sweet

---

‘Benjamin mag het je verder uitleggen, begin maar bij de boeken sorteren, Ben.’ Ze wees naar de jongen die braaf opstond vanachter zijn computer.
Benjamin was een lange en slanke jongen, met donkerbruin haar dat naar zwart neigde. Ik dacht dat hij bijna twintig centimeter groter was dan mij, want ik moest in elk geval een stukje omhoog kijken en ook hij keek me aan alsof ik wel een schop onder mijn kont mocht krijgen. Ik gokte dat hij zo’n twintig jaar oud was, ik had geen idee waarom. Hij stak zijn hand naar me uit, die ik aannam. ‘Benjamin, jij bent Allein?’ Hij wachtte niet op antwoord en ging me voor verder de bibliotheek in. ‘Het is niet zo moeilijk, alle mensen moeten dat doen als ze hier het eerste jaar werken en je went er snel genoeg aan,’ zei hij terwijl hij een blik achterom wierp; ik volgde gedwee. Hij liep naar een hoek van de ruimte, die je bijna niet kon zien achter de kasten en sjouwde daar een kar vandaan die bij een groot gat uit de muur stond. ‘Hier zitten boeken in en die moet je gaan sorteren.’ Ik keek in de witte kar en zag dat er inderdaad boeken in lagen. ‘Daar bij de ingang zijn de kinderboeken en dat zijn deze boeken – gewoon op schrijver sorteren en boeken van dezelfde schrijver op titel. Dan heb je hier de jeugdboeken –’ Hij wees naar een andere kar ‘ – die staan daar achter –’
‘Ik weet wat de indeling is, ik kom hier vanaf dat ik tien maanden was,’ onderbrak ik hem, niet alleen om hem de moeite te besparen, maar ook omdat hij deed alsof ik dom was.
‘Oké, goed. Op genre en auteur en dan ook op titel. Dan zijn hier de literaire boeken en de zogenaamde “informatieve” boeken…’ Hij keek me aan of ik het volgde en ik keek naar de andere karren achter me.
‘Ik denk dat het me wel zal lukken,’ zei ik hem. Hij grijnsde zo kort dat ik me afvroeg of hij wel grijnsde.
‘Mocht je het toch niet weten, loop je maar naar me toe. Ik zit meestal gewoon daar. Om half elf mag je pauze houden denk ik… ik gok dat je ook wel weet waar dat is.’ Hij glimlachte kort naar me en liep toen weg.
‘Nou, nee,’ mompelde ik zonder dat hij het hoorde en ik draaide me om, om de kar met kinderboeken te pakken. Dit kon nog leuk worden.
Rond tien uur was ik nog altijd met de kinderboeken bezig en besloot ik een boek uit de literatuur kar te halen en te doen alsof hij in de verkeerde kar was beland, zodat ik een soort van rondje kon lopen om te kijken waar de kantine – of wat het dan ook was dat ik zocht – was, zodat ik in elk geval wist waar ik heen moest, als die Benjamin er dan toch van uit ging dat ik dat wist. Ik verdacht hem er van dat hij heus wel wist dat ik niet wist waar dat was, maar ik kon het heus wel zelf.
‘Wat denk jij dat je aan het doen bent?’ hoorde ik ineens een stem achter me, en daar zag ik de vrouw van het begin weer staan, die zei dat Benjamin me moest vertellen wat ik te doen ging hebben, en ik voelde mijn hele hoofd rood worden.
‘Eh,’ stamelde ik, ‘dit boek zat bij de kinderboeken en ik zocht de juiste plek voor het…’ Ze pakte het boek aan en bekeek het.
‘Hm, voor het eerst in die veertig jaar dat ik hier werk dat er een boek in de verkeerde kar zit…’ mompelde ze terwijl ze me aankeek over haar brilletje. Ik haalde mijn schouders op. ‘Goed,’ zei ze, ‘deze ruim ik wel op,’ zei ze, terwijl ik over haar schouder keek naar iemand die net een deur uitkwam. ‘Terug aan het werk, misschien kun je de jeugdboeken nog afwerken voordat het pauze is.’ Opnieuw voelde ik me rood worden. Had ik de jeugdboeken al af moeten hebben, of was het gewoon nog lang geen pauze? ‘Hup, hup, hup,’ zei ze haastig, toen ik even een paar tellen bleef staan. Haastig draaide ik me om en liep als een gek naar de kinderboeken. Ik negeerde een verbaasde Benjamin die me volgens mij ook nog uitlachte en ging met mijn rug naar hen toe zitten, terwijl ik snel verder ging met de kinderboeken. Ik was al bij de V, dus ik was wel bijna bij de jeugdboeken. Ik dacht zelfs de kantine te hebben gevonden.
Al snel werd ik aangetikt door een meisje van ongeveer mijn leeftijd, met bruin haar in een staart en een grote bril op. Of ik mee pauze ging houden. Ik knikte en stond op, pakte mijn tas bij de kapstok vandaan en liep achter haar aan. Het was inderdaad de deur waarvan ik dacht dat het de juiste was en daar was ik blij om, bleek ik toch nog iets goeds te hebben gehad vandaag. Wij waren verdubbelden de inhoud van de kantine. Ik volgde het meisje dat naast een vrouw van ergens in de vijftig ging zitten, en zag dat Benjamin ook in de kantine zat, in zijn eentje.
‘Vind je het was, hier werken?’ vroeg het meisje toen ik mijn geplette brood uit mijn tas haalde. Ik haalde mijn schouders op.
‘Het is… anders dan ik ooit heb gedaan, maar het zal wel wennen,’ antwoordde ik en ik plakte er nog een glimlach aan vast.
‘Oh, trouwens – ik ben Maaike.’ Ze gaf me een klamme hand en ik schudde die, zei tegelijk dat ik Allein heette.
‘Zal ik me ook maar eens voorstellen,’ zei de oudere vrouw. ‘Ria.’ Ik glimlachte alleen maar. Ik durfde natuurlijk niet te zeggen dat ik hier kwam voor het geld, in plaats van vrienden te maken.
‘Heb je Benjamin al gesproken?’ Maaike wees naar de jongen die mij vanochtend zogenaamd had geholpen en ik knikte. ‘Oh, mooi. Hij werkt hier al zo’n vier jaar en is nog maar negentien. Gaat niet naar school en zo… Beetje vreemde jongen, al denk ik wel dat hij aardig kan zijn…’ Ze keek bedenkelijk. Het was duidelijk dat hij hier dus niet veel vrienden had. Nu ik zo naar hem keek vond ik hem ook niet het type dat overal bij ging zitten en zich overal in mengde, in tegenstelling van Maaike, die me nu ging vertellen hoe lang zij hier al werkte en waarom. Ik luisterde alleen niet echt.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Ja, wel weer leuk, goed de gedachtengang beschreven. Ben steeds toch wel benieuwd waar dit verhaal naar lijdt, dus ik blijf trouw lezen! :D

Groetjes!
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Dankjewel :sweet Nieuw stukje, lig nu wel een beetje voor met schrijven. Als het irritant is met deze 'lay-out' (sms'jes en zo) graag even melden^^

---

De rest van de dag ging redelijk snel, behalve het laatste uur. Om vier uur mocht ik dan toch eindelijk naar huis en daar was ik blij om. Het regende toen ik naar buiten stapte en ik mopperde geluidloos toen er een straal in mijn nek goot. Ik gooide mijn tas over mijn rug en stapte op mijn fiets, waarna ik naar huis fietste, hopend dat ik niet al te nat zou worden.
Doorweekt kwam ik thuis – mijn moeder vroeg hoe het ging en ik antwoordde dat het best ging en verdween gelijk naar boven. Altijd als ik weg was geweest had ik behoefte aan een moment van rust om de dag even door te nemen en niet gelijk allerlei vragen naar mijn hoofd geslingerd te krijgen. Net toen ik op mijn bed neerplofte, voelde ik mijn telefoon in mijn broek trillen. “Hee! Hoe was je eerste werkdag in de bieb? Nog vijf nachtjes slapen en dan is je liefste jarig! Wenkbrauwwiebels, Ies” Ik zuchtte, waarom nam iedereen het toch zo serieus van Leon, het was gewoon een jongen die ik leuk vond… Oké, ik vond hem heel leuk. Toen ik me bedacht dat het inderdaad nog vijf – nee, het waren er vier – nachtjes waren sierde een grijns mijn lippen. “Werken viel me alles mee, wel rare mensen die er werken maar daar kom ik wel overheen. Het is trouwens nog maar vier nachtjes slapen tot vrijdag^^!
Ik legde mijn mobiel op het nachtkastje naast mijn bed neer en trok mijn schoenen uit. In plaats van mijn spijkerbroek trok ik een joggingbroek aan die wat losser om mijn benen zat. Opnieuw ging mijn mobiel af. “Heey, hoe is het? Ik hoorde van Isabel dat je vandaag je eerste werkdag had, hoe ging dat je af ;) xx” Leon, oh mijn God. En – waarom doet iedereen er godsnaam zo moeilijk over, alsof ik intelligent hoorde te zijn. Het duurde me tien minuten om te bedenken wat ik terug zou sturen. “Hey met mij gaat het best, met jou ook? Het is niet zo moeilijk hoor, waarom denkt iedereen dat dit zo’n grote stap voor me is. Maar lief dat je er naar vroeg (: xx” Gelijk toen ik weer op verzenden drukte, had ik al spijt. Ik dacht niet dat ik het zo had moeten doen. Na twee seconden kreeg ik alweer iets terug. “Nou, misschien omdat iemand nog nooit het verband heeft gezien tussen Allein en werken ;):P heb je nog een beetje zin in vrijdag? xxx” Aah, waarom deed hij die “xxx” nou. Ik voelde een buikpijn opkomen. “Nou ja zeg, ik ben ook maar een scholier dat geld nodig heeft hoor! Maar ik heb er wel zin in hoor, je maakt er hopelijk toch wel iets van? xxx” Ik verwachtte eerlijk gezegd gelijk een sms’je terug en die kreeg ik nog ook. “Ik doe mijn best ;) xxx
Ik besloot niets daar op terug te sturen en liet me vallen op mijn bed. Ik stond pas op toen ik werd geroepen voor het eten.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Leuk leuk leuk, al iets meer actie in de tent. Voor de overzichtelijkheid zou ik de smsjes op een nieuwe regel zetten in plaats van alles achter elkaar aan :)
Voor de rest ben ik benieuwd naar vrijdag ^^".
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Dankjewel!

Ik kan niet snel een nieuw stukje beloven omdat ik het een beetje druk heb^^' maar ik heb nog wel een heeeeeeeel klein stukje liggen in elk geval.

---

Hoe vaker ik er werkte, hoe vaker ik verlangde naar thuis, naar vrienden, naar vakantie, naar ergens anders zijn en zelfs naar mijn examens en het leren daarvan, ook al had ik dat helemaal niet nodig. Op zich werd het wel steeds gezelliger. Met Maaike kon ik aardig praten en Ria natuurlijk ook – heel blij mens, maar iets te oud om… nou ja, op vriendschappelijk mee om te gaan. Dan was er nog Carla die ik niet erg mocht ook al kon ze volgens mij best aardig zijn, en Benjamin, een stille jongen die ook niet onaardig was. Ik werkte meestal acht uurtjes per dag. Op maandag twee uurtjes minder, en op vrijdag twee uurtjes meer. Op zaterdag, wat ik nog niet had meegemaakt echter, zou ik alleen in de ochtend werken, maar dat wist ik niet eens zeker. Op zondag was het ook open, maar ik had gezegd dat ik dan niet kon, hoewel ik niet kon verzinnen waarom dan niet, maar dat was bijzaak.
‘Bijna weekend, ga je nog wat doen?’ Verbaasd keek ik op terwijl ik het laatste boek in het rek zette. Benjamin keek me fronsend aan.
‘Vanavond ga ik naar een verjaardag, en ik ben bang dat ik hier morgenochtend weer ben.’ Ik keek er nu al tegen op, vooral als ik vannacht pas naar bed zou gaan. Hij knikte. Het viel me op dat hij altijd nette kleren droeg. Niet zozeer een driedelig krijtpak – gelukkig maar, want dan zou hij eng zijn – maar altijd fatsoenlijke kleding. Geen afgetrapte All Stars zoals die van mij, maar gewoon nog in een fatsoenlijke staat, in de kleur grijs. Een normale broek die, als je het mij vroeg, nogal afzakte bij zijn slanke postuur en een lichtblauw shirt waar niets geen rare afbeeldingen op stonden. Nu ik er over nadacht was zijn gezicht ook niet eens zo verkeerd.
‘Jij nog iets interessants te doen van het weekend?’ Hij haalde zijn schouders op.
‘Ik ga mijn tante helpen met het verven van de badkamer, die is daar wel aan toe… verder niet zoveel bijster interessants, behalve natuurlijk morgen aanwezig zijn hier.’ Ik vroeg me af of hij wel eens uitging, want ik had hem heus wel een paar keer in deze bibliotheek gezien, ook voordat ik hier werkte, maar in dit kleine stadje had ik hem nooit buiten gezien. Ik durfde het echter niet te vragen.
‘Vind je het wat, hier werken?’ vroeg hij ineens.
‘Ehm,’ aarzelde ik. ‘Hoe eerlijk wil je dat ik ben?’ Hij lachte.
‘Op je aller-eerlijkst.’
‘Ik vind het drie keer niets.’ Hij lachte opnieuw.
‘Waarom ben je hier dan nog?’
‘Op mijn aller-eerlijkst… ik heb geld nodig en dit is het enige wat ik kon vinden aan werk.’
‘Oh, dus je vind het niet zo vreselijk dat het geld je niet meer kan schelen als je hier maar weg bent… want je bent er nog steeds, voor het geld.’ Ik mompelde kort iets.
‘Daar komt het op neer, ja. Dit ga je niet aan Carla vertellen, of aan iemand anders!’ waarschuwde ik hem, toen ik me bedacht dat ik hier misschien niet eens goed van af zou komen. Ik had dit zo erg nodig..
‘Waar zie je me voor aan?’ Nog altijd lachend liep hij weg.

Eigenlijk was het op vrijdag ook ‘s avonds werken, maar ik had gezegd dat ik niet kon omdat ik naar een verjaardag moest die belangrijk was, en daarom lieten ze me gaan. Om zes uur liep ik de bibliotheek uit, nadat ik mijn uren had opgeschreven in de kantine. Alles bij elkaar had ik nu al zo’n 220 euro verdiend en ik was trots op mezelf. Ik had die verjaardag wel verdiend vandaag, was mijn mening. Onderweg naar huis kwam ik Jochem, mijn buurjongetje van twaalf en tevens het jongere broertje van Vincent tegen. Het enige wat ik zei was gedag en hij riep me na dat Vincent me moest hebben. Daar kon ik dus niet tegen: horen dat mensen iets van me wilden hebben, maar nog niet de kans hebben te weten wat. Daarom fietste ik ook wat sneller naar huis dan gewoonlijk. Ik was vijf minuten eerder thuis dan normaal en toen ik mijn fiets in de tuin parkeerde, schrok ik van een grote bonk op het raam. Geïrriteerd keek ik omhoog en zag Vincent uit zijn raam het dak opklimmen, naar mijn kant lopen en behendig via de schutting in de tuin springen. Ik zag mijn moeder afkeurend kijken.
‘Mijn moeder haat dat, dat weet je.’
‘Ik wist niet dat ze thuis was,’ wimpelde hij mijn commentaar af. Ik rolde met mijn ogen.
‘Ik kwam je broertje net tegen, die zei dat je me moest hebben,’ zei ik terwijl ik naar binnen liep, met Vincent achter me aan. ‘Hoi mam,’ beantwoordde ik de begroeting van mijn moeder, die in de keuken aan het koken was.
‘Hoi Chantal,’ groette ook Vincent haar.
‘Ik ben erg blij dat je nu eens door de deur naar binnen komt,’ glimlachte ze.
‘Een beetje afwisseling is ook wel eens fijn,’ was het enige wat Vincent daar op zei. Wat hij ook zei, mijn moeder bleef van hem houden. Als ik dat één keer zou doen, zou ik gelijk een maand huisarrest hebben. Ik deed de deur open en gebaarde dat hij naar boven moest gaan; dat deed hij en ik volgde hem.
‘Wat moet je van me?’ was het eerste wat ik zei toen hij op mijn bed ging zitten en ik deur achter me sloot.
‘Je zult het nooit geloven!’ riep hij opgewonden uit.
‘Wat niet?’
‘Echt niet!’
Ik keek hem aan alsof ik geen zin in grapjes had, wat ik ook duidelijk niet had. ‘Als je denkt dat ik ga raden, heb je pech.’
‘Oh. Nou ja, ik wou eigenlijk gewoon vragen of je morgen mee gaat zwemmen.’
‘Zwemmen?’ Ik voelde een lachbui opkomen. ‘Zwemmen met jou.’
‘Niet alleen met mij hoor, Patrick, Joost en Remco gaan ook mee.’ Vrienden van hem, die ik ook wel kende maar die ik niet als vrienden beschouwde. Ik hief mijn wenkbrauwen op.
‘Wat is de reden dat ik moet gaan zwemmen met vier jongens?’ Vincent hief zijn schouders op. ‘Nou, dat is gezellig. Niet dat wij gezellig zijn – eh, jawel, dat zijn we wel, en jij bent gezellig. Gewoon, gezellig? Ik bedoel, ik mag je toch wel uitnodigen?’
‘Ik moet morgen volgens mij werken.’
‘Ja, alleen ’s ochtends,’ grijnsde hij. Ik rolde met mijn ogen.
‘Zie nog wel, ik ga straks naar een verjaardag en dan ben ik morgen vast moe… wat doe je hier eigenlijk, ik moet me klaar maken en ik moet nog eten!’ riep ik ineens uit, toen ik me besefte dat Isabel hier met anderhalf uur zou zijn.
‘Nou, ik zie je morgen bij mij om een uur of twee!’
‘Viihiince! Ik heb niet eens geld!’
‘Entree, drie euro! Ik betaal het wel voor je.’ Hij opende mijn raam en stapte van mijn bed op de vensterbak en op het dak. Ik greep hem bij zijn voet, waardoor hij languit over het dak kwam te liggen.
‘Auw!’ riep hij uit en hij keek me bijna boos aan.
‘Ik weet het nog niet.’ Er kwam weer een grijns op zijn gezicht. ‘Weet je wat, ik haal je op bij je werk.’ Hij trok zijn voet los en ging overeind staan.
‘Als je denkt dat ik een bikini mee ga nemen daarheen, is dat jammer voor je,’ waarschuwde ik. Vincent deed alsof hij het niet hoorde.
‘Veel plezier vanavond met Leon en maak het niet te bont hè!’ Grijzend draaide hij zich om en ik kon een zachte kreet niet onderdrukken. Waarom waren sommige mensen zo onduidelijk en stom en irritant?!
Maartje
Vulpen
Vulpen

Lekker stukje weer, ik ben wel benieuwd waarom die Vincent zo graag wil dat ze mee gaat zwemmen :P en ik ben ook benieuwd naar wat er op de verjaardag zal gaan gebeuren. En volgens mij werken (mensen van haar leeftijd) (in een bibliotheek) écht geen acht en zeker geen tien uren :P haha, maarja, dat is detail.
Niet té lang wachten met posten he (A)
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik zou het niet weten hoe lang mensen daar werken en of ze er überhaupt wel voor betaalt krijgen eigenlijk. Maar bedankt voor je reactie, doet me telkens weer goed! ^^

---

Het deed me denken aan van die feestjes die ik altijd in Amerikaanse tienerfilms zag, zo zag het er uit. Binnen was het hartstikke warm en de voordeur stond dan ook wagenwijd open. Het waren één van de grotere huizen in dit kleine stadje, je kon duidelijk zien dat de ouders van Leon veel geld hadden. In het huis stonden overal mensen tegen de muur, in de kamer en op banken. Ik zag een stel naar boven lopen via de grote trap. Leon had zijn duoboxer en bier hartelijk ontvangen, maar ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik op het laatste moment nog wilde ruilen met Isabel; zij zou dan de boxer geven en ik het bier. Maar toen ze hem dat gaf keek hij alleen maar met lust in zijn ogen naar haar (waar ik hem natuurlijk geen ongelijk van kon geven – ik zou vast ook op haar vallen als ik een kerel was).
‘Nou, hier, drink wat. Je moet even wat losser komen hoor,’ grijnsde Isabel me toe terwijl ze een glas met een gele vloeistof voor me hield. Ik rook er aan en bedacht me dat het vast lekker was, omdat het zoet en fruitig was, en nam een paar slokken.
Ik betrapte mezelf er op dat ik alsmaar uitkeek naar Leon, waar hij was en wat hij aan het uitvreten was. Verder was het wel gezellig, maar niet bijzonder. Ik praatte maar wat met Isabel en Manon en Johanna, en af en toe liep er een kennis voorbij die dan ook gedag zei, maar verder was het alleen maar praten over niets, af en toe wat drinken (de rest meer dan ik) en af en toe stiekem naar Leon kijken of hem met mijn ogen zoeken als ik hem even niet zag, in de stille hoop dat hij nog een keertje naar mij, of ons, toe zou komen.

Ik liet bijna mijn glas vallen toen ik het zag, zo verbouwereerd was ik bij het zien van Leon en… een meisje. Niet dat ik het niet had aan zien komen of zoiets – oké, had ik ook niet – maar toch… hè?! Zie hielden elkaar hartstikke vast en hun monden zaten gewoon aan elkaar gezogen, leek het wel. Zou hij ooit wel loskomen uit de handen van dat wijf? Nee, dat was niet eerlijk. Ik kon mezelf even niet uitstaan toen ik besefte dat ik dat meisje de schuld gaf, terwijl Leon toch echt ook meedeed en ik waarschijnlijk hetzelfde zou doen als haar.
‘Wat kijk je gehypnoti – oh.’ Dat laatste riep Isabel verontwaardigt en een paar mensen keken even achterom om die reden. ‘Het is dat je naast me staat, maar anders zou ik zweren dat jullie eindelijk… nou ja, waarom doet hij dat?!’ Ze keek me vol afgrijzen aan en ik haalde fronsend mijn schouders op.
Nou… oké.
Ik stond een tijdje toe te kijken hoe ze bezig waren en hoe ze steeds meer in een hoekje gingen staan en kwam tot de ontdekking dat ik alleen maar naar ze kon kijken met grote ogen, vol verbazing en niet in staat te zijn iets te doen. Ik voelde mijn hart een beetje in mijn keel bonken toen ik besefte dat het die ene jongen was die ik leuk vond en waarvan werd gezegd dat hij mij ook wel zag staan, en nu ik hem met een ander zag… ik kon niet zeggen dat het mijn hart brak of dat ik ook maar tranen voelde of me beledigd. Of misschien voelde ik me stiekem wel een beetje beledigd, maar niet gekwetst. Ik vroeg me heel erg af ik raar was.
‘Bluueeeeh,’ stootte ik uiteindelijk uit, en ik schudde mijn hoofd terwijl ik me omdraaide.
‘Gaat het?’ Isabel keek me bezorgd aan, wat ik onnodig, maar toch ook ontzettend lief van haar vond.
‘Ja, prima,’ antwoordde ik naar waarheid. Nu was het Isabel haar beurt verbaasd te kijken.
‘Vind je het niet erg dat – ik bedoel, jullie zijn voor elkaar gemaakt!’
‘Nee, blijkbaar niet.’ Ik fronste nog steeds, tot ik begon te lachen. Isabel keek zojuist nog verbaasder dan ze al deed.
‘Ben… ben je niet boos of zo?’ Ik schudde lachend mijn hoofd.
‘Het rare is dat ik het gevoel heb dat ik dit hoopte, ook al heb ik er nooit aan gedacht.’Ik was zo raar op dit gebied. Eerst iemand leuk vinden en dan echt ineens me afvragen waarom, en het niet eens erg vinden als die jongen het dan met een ander naar zijn zin heeft. Isabel keek me ook aan alsof ik gek was. Ik lachte alweer en voelde me net Benjamin die me nog uit had staan lachen op mijn werk. En waarom dacht ik in Godsnaam aan hem op dit moment. ‘Haha, nou ja, goed,’ mompelde ik afwimpelend terwijl ik nog één blik over mijn schouder wierp om ze gade te slaan. ‘Laat het feestje nu echt beginnen?’ zei ik aarzelend en ik pakte nog een glas.

De rest van het feest was echt super, en hartstikke gezellig. Ik had niet gedacht dat ik nieuwe mensen zou leren kennen die ook nog eens op dezelfde school zaten, maar ik had het mis. Ik kwam er achter dat het meisje dat voor me zat bij geschiedenis Maren heette en eigenlijk nog best aardig was ook. Ik vergat Leon eigenlijk – oké, af en toe keek ik eens naar hem, tot ik hem niet meer zag – en genoot van de gezelligheid. Echter stopte ik al snel met drinken toen ik voelde dat het al aardig begon te werken, als ik aan morgenochtend dacht en ik in de bibliotheek zou gaan staan.
Het was leuk tot ik een arm om me heen voelde en ik, geschrokken door die plotselinge arm in mijn nek, opzij keek en Leon in zijn, stiekem toch wel ongelofelijk mooie, ogen keek. Hij moest nu niet te dichtbij komen, want ik wist niet of ik dan nog altijd bij mijn standpunt kon blijven, dat ik het niet erg vond van dat meisje, wie ze ook was. ‘Jou moest ik net hebben!’ riep hij uit en ik zag een paar mensen met wie ik eerst aan het praten was, weg lopen, alsof ze ons alleen wilden laten of zoiets.
‘Oh, is dat zo?’ vroeg ik hem. Leon knikte en gleed met zijn hand langs mijn zij, terwijl hij met zijn andere hand over mijn rug ging, zodat hij praktisch bijna tegen me aangedrukt stond.
‘Eh,’ mompelde ik. ‘Ik ga zo maar eens naar huis denk ik zo.’ Hij keek me verbaasd en sloom tegelijk aan. ‘Ik moet werken,’ verklaarde ik het.
‘Oooooh.’ Hij kwam steeds dichterbij en opeens begon het me te dagen wat hij van plan was. Ik had dit zo een afknapper gevonden, terwijl ik op het begin van het feest even niets anders had gewild dan hem tegen me aan hebben en dat hij me kuste… en waarom wilde ik dat nu niet meer. Ik reageerde snel genoeg toen hij zijn lippen op de mijne wilde drukken en draaide mijn hoofd weg.
‘Hé, maar je bent zo’n leuk meisje!’ zei hij tegen me. Ik voelde mijn hart in mijn keel bonken door die uitspraak. Waarom zei hij dat nou en waarom stond hij tegen me aan en waarom was hij zo ongelofelijk onuitstaanbaar aantrekkelijk en knap en had hij van die mooie ogen en van die mooie lippen die ik eerst zo graag had willen kussen maar waar nu vast nog restjes speeksel van die ander aan zouden zitten en –
‘Oh, nou ja,’ zei ik hem schouderophalend, hopend dat hij dit niet zou onthouden de volgende dag. Ik probeerde me los te maken uit zijn greep, maar hij bleef me vasthouden en probeerde me weer te kussen, terwijl ik mijn hoofd opnieuw wegdraaide en zijn lippen mijn wang voelden raken. Oh mijn God, ik moet echt weg hier.
‘Leon, ga even – wil je even eh, me loslaten?’ vroeg ik onhandig, terwijl ik zijn armen naar beneden duwde.
‘Maar onze sms’jes dan al die weken en je gestamel als ik tegen je praatte en –’ Oké, shit, dat gestamel was dus te opvallend geweest en dus beschamend.
‘En dat meisje dan van net? Ik ga naar huis want ik ben moe, fijne verjaardag nog,’ zei ik glimlachend, terwijl mijn humeur heel snel bergafwaarts ging.
‘Verjaardagskus? Welterustenkus?’ vroeg hij zielig, terwijl hij pruilde wat hem nog mooier maakte. Ik had gewild dat hij ongelofelijk lelijk was zodat ik alleen maar met mijn ogen hoefde te rollen, maar gaf hem een heel snel klein kusje op de wang, voordat ik me helemaal bevrijdde uit zijn armen en naar buiten liep. Isabel kwam achter me aan. Ze keek me met grote en verbaasde ogen aan. Ik snapte er niets van en ik wilde naar huis, in bed blijven liggen tot volgende week en vooral niet aan de laatste tien minuten van mijn leven denken.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Lisette schreef:terwijl Leon toch echt ook meedeed en ik waarschijnlijk hetzelfde zou doen als haar.
hetzelfde zou doen als zij :D
Lisette schreef:‘Wat kijk je gehypnoti – oh.’ Dat laatste riep Isabel verontwaardigt en een paar mensen keken even achterom om die reden.
na die oh. zou ik een ! doen, anders komt het er niet echt 'verontwaardigd' uit, maar meer van: oh. ja. dat is jammer :O
en verontwaardigt = verontwaardigd
Lisette schreef:voordat ik me helemaal bevrijdde uit zijn armen en naar buiten liep.
bevreidde.

Je hebt leuk geschreven, een beetje raar zoals het haar ineens niks kan schelen, want aan de ene kant snap ik wel dat ze niet vet verdrietig is, maar pissig kan ze toch wel zijn? chagrijnig? ik zou echt een pesthumeur krijgen van zoiets..
Haha, maarja, aan het einde merk je ook wel dat ze het niet echt héél erg leuk vond. maar volgens mij vindt ze hem alleen wel knap en is ze niet stapelverliefd ofzo.. ? :P
maarja, wat een vette creep zeg! eerst vet hard met een meisje staan interfacen, en dan de ander proberen :o, dat soort mensen mag ik niet. (*doet alsof ze geen ervaring heeft met dat soort mensjes*) oke, dit tekent me dan wel weer slecht af, niet geloven :super
oke het is laat dus ik ga ouwehoeren dus deze comment is aan zijn eind. (A) hahaa, kijk uit naar je volgende post! :D
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Allein lijkt op mij in dat opzicht. Ik denk ook altijd van 'nou ja, laat maar daaaag' als een jongen ineens raar doet en ik vind ze ook plots niet meer leuk. Ik vond eerst ook een jongen heel erg leuk omdat hij ongelofelijk knap is, beetje jammer dat het het broertje van mijn vriend is, maar ach :') (Toen had ik nog inets met zijn broer hoor^^') Het probleem van hele knappe jongens is denk ik dat je op ze valt omdat ze knap zijn, maar er dan zelf een hele persoonlijkheid bij verzint, die in de meeste gevallen heel erg tegenvalt.
Maar bedankt voor je reactie in elk geval, hier weer een stukje dat niet veel boeiends is of zo, maar dat eerste stuk moet er toch wel in om het verhaal op gang te laten komen, dat laatste stuk om... ja gewoon. :angel

---

Het liefst wilde ik me meteen tegen de kast aangooien en me oprollen, zodat ik kon gaan slapen. Maakte me niet uit dat ik door die kast waarschijnlijk nog een stijve nek zou krijgen ook. Het enige wat me tegenhield was dat ik bang was ontslagen te worden.
Ik stond op met het boek dat ik eerder had gevonden, maar dat helemaal niet van de bibliotheek leek te zijn. Nu ik klaar was met deze kar kon ik gelijk aan iemand vragen waar ik dit boek moest laten. Ik besefte dat Benjamin en ik weer de enige twee mensen waren in de bibliotheek – ik vroeg me af wat Maaike en Ria altijd aan het doen waren als ze hier aanwezig waren en wat Carla dan uitvoerde. Laatstgenoemde waarschijnlijk helemaal niets.
Eigenlijk had ik helemaal geen zin om met iemand te praten, ik kon dat boek ook gewoon ergens tussen proppen, maar dan was het vast weer mijn fout. Mijn humeur was er niet beter op geworden sinds vannacht. Bovendien heb ik amper geslapen. Om vier uur was ik thuis en om half zes viel ik in slaap, omdat ik alsmaar dacht aan de verjaardag van Leon. Knappe Leon. Ik vroeg me af waarom ik hem eigenlijk leuk had gevonden, en kwam tot de conclusie dat ik eigenlijk gewoon wanhopig was en op ieder persoon dat knap was kon vallen, en al helemaal als ze ook nog eens contact met me zochten. Ik had geweten dat hij iedereen kon krijgen en dat hij het er vast van zou nemen, en hoe meer ik er aan dacht hoe chagrijniger ik er van werd. Ik was niet boos, of ja, op mezelf omdat ik jongens niet goed in kon schatten. Was ik even blij dat ik nog niet deed alsof hij mijn hele leven was en dat ik niet zonder hem kon leven. En was ik even blij dat ik het gezien had, in plaats van dat hij later naar mij toe kwam en ik helemaal hoteldebotel was omdat ik vast en zeker niet mijn hoofd zou weg hebben getrokken als ik dacht dat hij me dan toch nog leuk vond, zoals meerdere mensen hadden gezegd. Ha, zaten die er even mooi naast. Sowieso kon ik er niet zo goed tegen dat bijvoorbeeld Isabel telkens deed alsof we voor elkaar bestemd waren, omdat ik het zelf niet zo zag. Ik zag hem enkel als een jongen die ik wel leuk vond, en die wel steeds leuker begon te vinden, maar verliefd kon ik het niet noemen. Was ik maar een keer verliefd, iedereen leek dat al geweest te zijn, of was het nu.
‘Wat zit je dwars?’
‘Hè?’ Verbaasd keek ik op en keek in de ogen van Benjamin, die me fronsend aankeek. Zijn ogen waren bruin, viel me op. Ik had niet eens doorgehad dat ik al bij de balie aangekomen was, waar Benjamin altijd zat te… computeren?
‘Niets,’ antwoordde ik nors.
‘Je dacht, ik kom eens gezellig naar Benjamin lopen en dan ga ik weer terug, of was je van plan hier te blijven staan, of wou je voorbij lopen of eens een praatje maken? Hoe was de verjaardag trouwens, dat was gisteren toch?’
‘Oh, ik bedoel – het zit me dwars dat ik niet weet waar ik dit boek moet laten,’ zei ik, en ik hield het boek omhoog. ‘Het lijkt niet erg eigendom te zijn van de bieb,’ mompelde ik, me schamend omdat ik hem verkeerd begrepen had. Waarom zou hij ook vragen waarom ik zo’n grafgezicht trok.
‘Oh, geef die dan maar aan mij, die wordt vast wel opgehaald, ooit.’ Ik gaf hem het boek. Ik wilde weglopen, maar toen zei hij weer iets. Ik draaide me om. ‘Hoe was die verjaardag nou?’
‘Ja… was wel grappig, op zich.’ Het was ook wel leuk, als het niet zo’n stomme afloop had gehad.
‘Je klinkt niet erg overtuigd.’
‘Oh, lang verhaal,’ zei ik. Ik haalde mijn schouders op en liep weg.

Om twaalf uur was ik klaar met werken, maar voor het eerst wenste ik dat het langer zou duren. Net toen ik mijn fiets wilde pakken, sprong Vincent van een muurtje af; ik had hem nog niet gezien. Ik rolde met mijn ogen. ‘Ohjee, je ziet er erg vermoeid uit Allein. Is het wat ik denk dat het is? Ontmaagd?’ Ik rolde nog erger met mijn ogen.
‘Donder op Vincent, en kap nou eens met dat ontmaagden. Dat jij nu iedere chick op je pad neemt.’
‘Slecht geslapen had ik niet mis, wat mankeert er?’
‘Dat jij hier staat, ik ga niet zwemmen.’
‘Ah, toe!’ smeekte hij me, terwijl hij ook zijn fiets pakte.
‘Nee, dat had ik toch gezegd.’
‘Hoe is het uitgepakt met Leon?’ vroeg hij toen.
‘Niet positief in elk geval. Hé, veel plezier met zwemmen hè!’ Ik wilde wegfietsen, maar Vincent kwam achter me aan.
‘Hoezo niet positief? Wat is er dan?’
‘Niets, hij is zo’n persoon dat zegmaar iedereen kan krijgen, goh, en neemt het daarvan. Oké, dat is best, maar dan probeert hij me ook nog te zoenen en vindt het raar als ik dat niet meer wil. En nu ben ik zo chagrijnig as hell en wil ik gewoon niets doen. En al helemaal niet zwemmen.’ Vincent keek me sip aan. Ondertussen waren we al weer bijna in onze straat aangekomen.
‘Leon moet je gewoon op zijn flikker geven, wanneer zie je hem weer?’
‘Met de examens pas, maar ik heb daar helemaal geen zin in hoor, ik vind het prima zo.’ Vincent keek me raar aan.
‘Ja, niets zeggen, ik weet dat ik raar ben. Isabel nog gesproken?’ Nu probeerde ik er om heen te draaien om het onderwerp niet op zwemmen te brengen, want ik wist wel dat hij Isabel niet had gesproken.
‘Nee,’ antwoordde hij dan ook. We fietsten achter elkaar de poort in, die naar de tuinen leidde. Ik voorop, want ik woonde een huis later.
‘Nou, ik ga maar… eten. Doei!’
‘Nee, wacht!’ riep Vincent. ‘Ga nu asjeblieft mee zwemmen! Ik wil niet alleen met die gasten…’
Ik keek hem ongeloofwaardig aan. Vincent lachte.
‘Nee, echt niet, ik wil gewoon dat je meegaat.’
‘Ooooh ben je doof of zo?! Of achterlijk? Ik houd niet van zwemmen en ik ben ook helemaal niet in de stemming om ook maar iets te doen. Ik heb ook geen zin om ook nog te gaan zwemmen met een grafkop. Een andere keer?’ Ik hoopte dat hij daar mee instemde, of eigenlijk gewoon zei dat dat niet hoefde, als ik het niet wilde.
‘Oké, ik heb het door denk ik, je wil niet zwemmen,’ mompelde hij toen, terwijl hij aan zijn stuur frummelde.
‘Ja, sorry dat ik niet echt vrolijk ben of zo, maar ik ben moe en baal en alles,’ verontschuldigde ik me, met excuses, dat wel.
‘Nee, het geeft niet,’ antwoordde hij met een schuine lach. Waarom werd hij nooit boos op me, in Godsnaam. Dat maakte weer dat ik me schuldig ging voelen en ik voelde me al niet zo prima.
‘Nou, een andere keer dan maar!’ riep hij uit, terwijl hij zijn fiets een beetje naar achteren reed zodat hij zijn eigen tuin nog in kon. ‘Ik spreek je vandaag nog, ik wip vanavond wel even langs of zo.’
‘Oké, veel plezier met zwemmen dan maar,’ zei ik, nog meer balend omdat hij blijkbaar nu verwachtte dat ik een andere keer mee ging zwemmen.

Edit: Als er wordt gereageerd op dit stukje, dan post ik heel waarschijnlijk morgen nog. Vrijdag ga ik weg, t/m maandagochtend/middag dus dan post ik niets, want ik ga een geweldig weekend beleven<333 Ik dacht, ik laat het even weten en zo ^^ Ik heb nog wel wat andere stukjes liggen voor het geval dat. Als ik terug kom, post ik weer een stuk!
Maartje
Vulpen
Vulpen

Waaaaarom wil die jongen zo graag dat ze gaat zwemmen :P

ALLEIN EN BENJAMIN (L)

ze krijgen wat ik voel hettt.

leeukleeuk.

wat ga je dit weekend doen, dat je niet kan posten? :D
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik ga naar een festival in Duitsland^^
Maaaaaaaaar bedankt voor je reactie! En woei, waarom denk je dat xD

---

Ik besloot die avond niet uit te gaan, ook al werd ik wel drie keer uitgenodigd, en vroeg te gaan slapen. Om half tien lag ik al in bed, maar helaas werd er om tien uur op mijn raam geklopt: Vincent deelde me even mee dat hij niet was vergeten dat ik nog een keer mee zou gaan en dat hij weer snel wegging omdat hij een biertje ging doen in de stamkroeg. Ik heb maar niet verteld dat Isabel daar ook te vinden zou vanavond, daar zou hij vanzelf wel achterkomen. Zondag sliep ik uit tot een uur of twaalf, maar verder was de dag bijzonder saai. Ik had wat ik moest leren voor de examens op een stapel gelegd, antwoordde op de vragen van mijn ouders over of de verjaardag leuk was geweest en waarom ik bijna niets zei (‘Nogal moe.’), omdat ik ze zaterdag bijna niet gezien had en eigenlijk alsmaar op mijn kamer rondhing en keek wat televisie.
Die maandag moest ik weer werken, net als de rest van de week en die week erna. Het werken was ik ondertussen wel gewend en ik was niet zo heel langzaam meer met sorteren van de boeken en ik heb zelfs al klanten mogen helpen, wat ik eerlijk gezegd een hele prestatie vond. In de pauze was het ook steeds vaker gezelliger dan eerst, en ook Maaike begon ik steeds aardiger te vinden. Benjamin praatte ik zo eens per dag mee, gewoon tussen het werken door – in de pauze echter nooit, want dan zat hij altijd alleen. Het viel me op dat ik de enige was met wie hij praatte. Ik wist niet wat ik van hem moest denken. De rest was makkelijk in te schatten en was wel aardig, of niet aardig, maar Benjamin… hij was wel aardig, maar ook vreemd, om één of andere reden. Hij was stil, maar zei zo af en toe ineens iets uit het niets. Niet verlegen, maar gewoon heel normaal. Daarom dacht ik dat hij gewoon niet van praten hield en daarom zijn mond gewoon dichthield. Ik had wel het idee dat ik hem het beste kende van al het personeel daar, ook al kende ik hem eigenlijk helemaal niet.
Toen begonnen de examens. Ik begon met Nederlands en Management en Organisatie, wat allebei prima te doen was, ook al liep ik met één vraag van het laatste examen vast. Na het examen kwam Leon naar me toe, zijn haar nog steeds even wild als voorheen en zijn ogen nog steeds even mooi. Ik had besloten dat ik wel over hem heen was, zover ik het zo kon noemen want er was immers helemaal niets geweest, maar voelde toch weer een optater aan mijn hart toen hij me aansprak. Vanaf zijn verjaardag had ik niets meer van hem gehoord. ‘Hoe ging het bij jou?’ vroeg hij, terwijl hij met me mee liep naar mijn kluis.
‘Ging wel oké, ik vond vraag vijftien, dacht ik, moeilijk. En bij jou?’ Hij haalde zijn schouders op.
‘Hij viel mee, want ik dacht dat hij moeilijker was, maar ik weet het niet…’ Het was even stil tussen ons en ik haalde alleen mijn tas uit mijn kluis, omdat die niet mee had gemogen, en keek op mijn telefoon of er nog iets te zien op was, wat ik altijd automatisch deed. Er was niets te zien echter. ‘Heb je je nog vermaakt met mijn verjaardag?’ vroeg hij ineens, net toen ik me afvroeg of hij nog van plan was wat te zeggen of anders weg te gaan.
‘Ja, was erg gezellig,’ glimlachte ik.
‘Oh oké, want… op het laatst deed je een beetje ongeïnteresseerd.’
‘Ik wilde net naar huis gaan toen.’
‘Dat zei je ja.’ Dat hij dat nog wist. Ik zei het echter niet, want ik wilde geen ruzie of discussie, en ook geen ongemakkelijk gesprek. Überhaupt wilde ik dit gesprek helemaal niet. Hij staarde me alleen maar aan en ik zou wensen dat hij dat niet deed.
‘Nou ja, ik was moe en wilde naar huis en eh – ik snapte eigenlijk niet zo goed wat je deed, of in elk geval niet waarom.’
‘Ik dacht eigenlijk met dat sms’en en zo, en dat... geflirt… dat het van beide kanten kwam,’ mompelde hij, bijna niet verstaanbaar.
‘Kwam het ook wel,’ mompelde ik.
‘Maar…?’ Hij keek me vragend aan, smachtend naar een antwoord leek het wel.
‘Ik houd er niet zo van als mensen zo aandringen, en dan mensen die ik met een meisje eh – ja – bezig zie, en dan iets proberen bij mij. En als ik dan zeg “nee” en het dan nog een keer proberen. En inderdaad wat je zei, dat geflirt en die sms’jes… en dan voor mijn neus met een ander meisje. Oké, dat is prima, maar ik kan er zo niet tegen als mensen dan ook nog eens denken dat ze iets bij mij moeten proberen.’
‘Ik wist niet dat je dat gezien had.’ Er klonk verbaasdheid in zijn stem door.
‘Maakt ook niet uit verder, maar daarom deed ik dus blijkbaar “ongeïnteresseerd” en ik wilde gewoon naar huis, ik vond het wel welletjes.’
’Nou, sorry dan,’ mompelde hij, blijkend beschaamd.
‘Geeft niet –’ Ik staakte mijn zin toen ik ineens Isabel zag lopen en was blij dat ik een excuus had om weg te komen. ‘Hé, maar ik zie Ies, succes met je andere examens hè!’ zei ik, en ik liep weg.
‘Jij ook!’ Ietwat haastig liep ik naar haar toe.
‘Oh mijn God, ik wilde niet naar je toe komen toen ik je zag praten met hem. Wat zei hij allemaal?’ was het eerste wat ze me zei. Ik haalde mijn schouders op.
‘Ik heb hem gezegd waarom ik volgens hem ongeïnteresseerd was op het laatste en zo, mag hij weten ook. Hij zei sorry of zo,’ zei ik en ik keek haar fronsend aan. Ze glimlachte.
‘Misschien vind hij je wel gewoon echt leuk en biedt hij daarom zijn excuses aan.’ Opnieuw haalde ik mijn schouders op. Ik had het wel weer gehad. Ik baalde van mezelf, omdat het me niets uitmaakte.
‘Maakt mij niet uit, hij is zoals al die andere jongens die ik wel eens leuk heb gevonden. Dit ging alleen ietsje verder met dat sms’en, met die andere wisten ze meestal niet eens dat ik bestond…’ Isabel lachte om mijn opmerking, wetend dat ik gelijk had. Soms zou ik willen dat ik Isabel was. Ze was bloedmooi en iedere jongen wierp zich aan haar voeten. Dat maakte dat ik me soms best ellendig voelde en nogal lelijk, maar ik gunde haar wel alles. Ze was niet voor niets mijn beste vriendin vanaf groep een. ‘Hoe ging eigenlijk je M&O?’ vroeg ik, om het op een ander onderwerp over te brengen. Ik was niet van plan me nog iets van Leon aan te trekken en ik dacht ook niet dat hij nog eens echt persoonlijk contact met me zou zoeken. Vond ik ook niet erg, dit was gewoon weer een nieuw soort hoofdstukje van mijn leven dat afgesloten was.

‘Jij praat veel met hem hè?’ Maaike wees naar Benjamin in de middagpauze, die alleen zijn brood zat op te eten, terwijl hij in een tijdschrift bladerde en af een toe een slok uit zijn flesje cola nam.
‘Nee, hoezo?’
‘Dat valt me op, ik zie jullie wel eens praten met elkaar. Verder praat niemand met hem.’ Het werd dan ook gehouden bij “wel eens” praten met elkaar, maar dat zei ik er niet bij.
Dat was me natuurlijk ook wel opgevallen. ‘Hoezo praat niemand met hem dan?’ vroeg ik op een matte toon. Het ergerde me dat ze over hem was begonnen, ik was ook niet dom. En waarom zou ze over hem praten en ze niet eens de moeite nam met hem te praten.
‘Ik vind hem raar. Hij zegt zelf ook helemaal niets, en hij werkt de hele tijd alleen. Volgens mij heeft hij niet echt een leven, en geen vrienden.’ Ik keek nog eens naar hem, maar zag werkelijk niet wat er mankeerde aan hem. Hij was een beetje vreemd, maar dat moest toch geen reden zijn hem te negeren. Benjamin las gewoon verder, sloeg af en toe een bladzijde om.
‘Je beseft je hopelijk toch wel dat hij je misschien wel kunt horen hè?’ mompelde ik. Maaike werd rood, wat erg vloekte bij haar bril.
‘Zeg nou zelf, ziet hij er uit alsof hij wel eens iets doet?’ Ze praatte zachter. Nu begon ze me te ergeren.
‘Hoe ziet iemand die nooit iets doet er uit dan?’ vroeg ik. Benjamin had het tijdschrift dichtgeslagen en at nu de rest van zijn brood op.
‘Ik vind hem gewoon raar,’ concludeerde ze, mijn vraag ontwijkend.
Ik zei er niets op terug, gewoonweg omdat ik er niets aardigs op kon verzinnen.

---

Ik zie nu ineens dat ik het volgende stukje nog maar voor de helft heb geschreven of zo, oei want ik dacht dat ik nog een heel stukje had. Ik weet dus niet wanneer ik weer post, zal ergens begin volgende week zijn of zo. Excuses dat het zo lang duurt dan^^" Tot dan! (denk ik)
RedRose
Potlood
Potlood

Heey Lisette,

ben ook al de hele tijd aan 't volgen, maar heb nog nooit ff de tijd genomen om te reageren volgens mij, sorry :$

Bij deze dus! :D

Je hebt een goede schrijfstijl, je zet het verhaal duidelijk neer, hoe Allein met mensen omgaat, en met haar ideeën is heel goed beschreven, je snapt perfect hoe ze denkt.

Ik vind het leuk hoe je het hele "Benjamin" onderwerp zo mysterieus houdt, telkens kleine stukjes vrijgeven, heel mooi gedaan, zo houd je de lezer geïnteresseerd.

Ik zit in ieder geval te springen om meer, Benjamin is nogal "mijn" type :angel In de zin van, ik heb wat met jongens die niet echt razend knap zijn, maar die zo "iets" hebben, iets van mysterie ofzo, of zoiets speciaals wat je geen naam kunt geven xD :angel

Meer :d:
I found the key to life. The lock was broken.
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

^^ Ik ben dol op reacties van stille lezers, want het is altijd leuk om er achter te komen dat er meer mensen lezen dan je denkt :mrgreen: Heel erg bedankt voor je reactie!
En: heeft iemand misschien nog kritiek, tips, dingen die het beter maken zoals detailsbeschrijving en blablabla?
Saai stuk.

---

De rest van de examens vlotten aardig, en de drie weken waren al snel om. Ik kon wel zeggen dat het redelijk goed was gegaan, behalve misschien Aardrijkskunde, maar dat kon me echt helemaal niets schelen en ook die atlas had ik nooit in willen kijken, dus dat was wel even blokken. Maar ik durfde er geld op in te zetten dat ik zou slagen.
‘Je gaat wel een examenfeestje geven toch! Vind ik wel in elk geval!’ riep Vincent uit. We ploften net op een bankje neer in het park. Vincent had zijn skateboard voor zich liggen en ik had mijn skeelers aangetrokken, gewoon omdat we ons verveelden en het toch zondag was. ‘Isabel en Manon hadden het er over ja,’ antwoordde ik, terwijl ik mijn haar opnieuw in een staart deed zodat de losse plukjes niet in mijn gezicht kriebelden. Vincent keek verontwaardigt.
‘Maar dan wordt ik niet uitgenodigd.’
‘Ik zorg dat je komt Vince,’ stelde ik hem gerust. Het was mooi weer, ook was het niet geschikt voor mensen met hooikoorts. Het was begin twintig graden en er waren veel mensen buiten. Soms was het raar, als ik me bedacht dat ik hier met de ex van mijn beste vriendin zat en ik hem eigenlijk iedere dag zag, maar mijn zusje zag ik ook iedere dag en Vincent was als een broer voor me. Ik kon niet ontkennen dat, toen ik net interesse kreeg in jongens, Vincent ook wel een beetje zag zitten, een klein beetje maar. Uiteraard zou dat nooit iets worden, waar we het allebei over eens waren. Ik had echter ook nooit gedacht dat het iets zou worden tussen Isabel en Vincent. Op het begin had ik me wat ongemakkelijk gevoeld, het was alsof ik mijn beste vriend en mijn beste vriendin een beetje had verloren, aan elkaar, maar dat kwam natuurlijk weer snel goed. Hun relatie van bijna een jaar was nog best lang, vergeleken met hun andere relaties. Maar Vincent had het verpest, dat was zijn eigen schuld. Isabel leek al wel weer over hem heen te zijn, ook al had ik ze nooit meer samen gezien in een ruimte, na bijna twee maanden. Toch had Vincent het als je het mij vroeg ook moeilijk gehad. Over Isabel gesproken.
‘Isabel!’ Een meisje met donkerblonde krullen keek verbaasd opzij naar wie haar geroepen had. Ik zwaaide toen ze me zag en zag haar op ons af fietsen. Vincent zei helemaal niets. Isabel stopte met haar fiets voor ons en keek van mij naar Vincent en toen weer naar mij. Ze keek me vragend aan. ‘We zijn sportief bezig,’ legde ik haar uit. ‘Wat ga je doen?’
‘Ik ga even naar oma, helpen met een taart bakken voor haar verjaardag, dat had ik haar beloofd.’ Ik zag dat ze naar Vincent keek, maar zei niets tegen hem. Dat was wederzijds – Vincent had ook nog geen woord tegen haar gezegd.
‘Doe haar de groetjes,’ zei ik haar. Haar oma kende ik wel, het was een erg aardige vrouw.
‘Ik hoorde dat jij en Manon een examenfeest gaan geven,’ zei Vincent ineens tegen haar en ze keek hem voor de duizendste keer aan. Ik wilde opzij kijken om te weten wat zijn houding was, maar ik liet het.
‘Dat was het plan. Ja. Ik ga weer, anders gaat ze mijn moeder weer bellen waar ik blijf en daar heb ik even geen zin in. Ik spreek je sowieso morgen nog, Allein! Dag! Dag Vincent,’ zei ze dat laatste zachtjes.
‘Dag Ies,’ mompelde ook Vincent. Toen ik toch maar opzij keek, zag hij er wat stilletjes uit, maar toch nog zichzelf. Daar was ik blij om.
Toen Isabel uit het zich was verdwenen, draaide hij zich weer naar mij om. ‘Hoe gaat het met Leon?’
Ik haalde mijn schouders op. ‘Zou het niet weten, hoofdstuk afgesloten.’ Vincent keek zielig uit zijn ogen en ik schudde lachend mijn hoofd.
‘Wiens beurt is het dan nu?’ Even wist ik niet wat ik moest zeggen, alsof ik zomaar iedereen leuk vond. ‘Nou?’ Ik keek hem een soort van verbouwereerd aan.
‘Niemand? Ik zou het niet weten, heb niet het idee dat het ooit nog eens wat wordt met iemand,’ gaf ik toe. Dat laatste dacht ik echt, want ik leek overal in te falen wat dat betrof. Het was niet zozeer dat ik iemand wou, maar als ik dan iemand leuk vond…
‘Nee joh! Natuurlijk vind je wel iemand – als zelfs ik – ’
‘Ja ja,’ onderbrak ik hem; ik had al spijt dat ik dat had uitgesproken. Ik had geen zin in een hele preek, ik was er gewoon van overtuigd.
‘Maar – ’
‘Vince, houd je mond. Ik sterf alleen en dat accepteer ik. Laten we nu maar weer gaan, ik heb dorst.’ Ik pakte hem bij zijn arm en stond wankelend op, een poging doend om Vincent van het bankje af te krijgen.
‘Toch ben ik het er niet mee eens,’ was zijn antwoord daarop. Ik negeerde hem en ging hem voor, het park uit.
RedRose
Potlood
Potlood

Heey Lisette!

Nergens voor nodig hoor dat "saai stuk." Ik vind het een goed stuk, zo'n hoofdstuk met veel gedenk maar weinig actie kan een verhaal echt goed doen, je even verdiepen in de gevoelens van een persoon.

Ff een paar foutjes eruit halen, kan het niet laten :angel
Vincent keek verontwaardigt.
VerontwaardigD, ik verontwaardigde, enzoverder :P
‘Maar dan wordt ik niet uitgenodigd.’
Word ik, staat in eerste persoon, ik word dus ^^
Dag Vincent,’ zei ze dat laatste zachtjes.
Ik zou ervan maken: "Dag Vincent," zei ze, dat laatste zachtjes.
Toen Isabel uit het zich was verdwenen
Zicht, okee, okee.. die was flauw :P
ik leek overal in te falen wat dat betrof
Deze weet ik eiglijk niet zeker, maar ik denk dat 't betreft moet zijn. Of niet, weet ik veel :P

Dat was 't denk ik, sorry als ik als een kreng overkom, ik heb een soort allergie voor foutjes XD Sorryy! :angel

Inhoudelijk was het heel goed, zoals gewoonlijk :D Leuk dat je je ook verdiept in Vincent, wie weet wat die allemaal nog uit gaat halen...

Ik EIS meer! :angel
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Dankjewel voor je reactie, en bedankt voor die fouten die je er uit haalde. Maakt mij helemaal niet uit, want daar leer ik gewoon van. Ik heb wel vaker van die periodes dat ik echt helemaal geen fout zie en ze er dus ook niet uit haal^^" En ik heb ineens heel zin om te gaan schrijven en zo een beetje bij de hoofdlijn van het verhaal aan te komen, dus dat is de reden dat ik nu alweer post en wie weet morgen al weer of overmorgen of zo ^^' Enjoy^^

En is er nog kritiek? Gaat het te snel, te langzaam, moet ik meer dingen er tussen door doen of...?

---

Verveeld luisterde ik Benjamin en Carla af en wachtte tot hij naar me toe zou komen met de mededeling dat ik volgende week een dag niet zou hoeven werken. Toen Carla met haar hakken weg klakte zette ik mijn spionnentrekje weer uit en wachtte tot ik de gympen van Benjamin achter me hoorde. Ik draaide me om en hij staakte zijn lopen. Langzaam ging ik overeind staan, omdat ik niet wilde dat hij op me neer keek en wachtte af tot hij het zou mededelen.
‘Carla laat ons allemaal een of twee dagen vrij zijn van de week, omdat het heel rustig wordt aankomende week. Ik moet gaan regelen wanneer iedereen dan vrij is en eh,’ aarzelde hij even, ‘het lijkt me handig als je dan even je telefoonnummer geeft. Die staat vast ook wel in je formulieren maar daar mag ik niet komen. Maar dan kan ik je even bellen. Als je dat wil tenminste, en niet voor niets hier heen wil komen.’ Hij liet een klein grijnsje zien bij die laatste zin, of ik verbeelde het me.
‘Is goed.’ Ik gaf hem mijn nummer dat ik op een blaadje schreef met mijn naam er bij.
‘Heb je nog een voorkeur wanneer je vrij zou willen hebben? Ik kan je niets beloven echter…’ Hij keek me vragend aan en ik dacht even na.
‘Woensdag lijkt me wel wat,’ zei ik toen ik me bedacht dat ik dan midden in de week even een dagje vrij was en dat vast heel erg fijn moest zijn.
‘Ik doe mijn best,’ zei hij met een grote glimlach. Het viel me nu op dat zijn tanden onnatuurlijk recht waren, vast en zeker het gevolg van jarenlang een beugel. Ik kon wel lachen bij het idee van Benjamin die een grote beugel droeg, maar ik beheerste me: ik had zelf ook geen al te bescheiden apparaat gehad.
‘Ik zie dat je moet lachen, wat is er loos?’ Hij keek me geringschattend aan.
‘Nee, niets,’ mompelde ik, terwijl ik voelde dat ik zo rood als een biet werd. Ik voelde me betrapt en dat had ik niet gewild uiteraard. Ik hield er niet van als mensen recht door me heen keken, want ik durfde te wedden dat mijn gezicht gewoon hetzelfde was als twee minuten geleden.
‘Op je aller-eerlijkst?’ ging hij in de herhaling op één van onze eerste gesprekken. Hij keek me onschuldig aan, alsof ik er aan toe moest geven. En dat deed ik dan ook.
‘Je tanden staan te recht, je hebt vast een beugel gehad.’ Nu kon hij het krijgen ook.
‘Hm,’ mompelde hij bedachtzaam, ‘dat heb ik vaker gehoord. Maar ik moet je teleurstellen; genetische aanleg.’ Hij lachte weer. ‘Niet zo beteuterd kijken, dat laat doorschemeren dat je enig ervaring met beugels hebt gehad,’ zei hij op een lachende toon. Ik kneep mijn ogen samen, niet gemeen bedoeld. Ik verdacht hem er van dat hij het leuk vond om me te plagen, irriteren, pesten, hoe ik dat dan ook moest noemen. Ergens vond ik het niet erg, dat maakte dat er wat leven in dit gebouw kwam.
‘Ik heb ervaring met beugels ja,’ gaf ik toe, maar ik haalde mijn schouders op. Plots leek dat zeer onbelangrijk. Hij staarde me een tijdje aan, totdat een stem ons van ons “werk” afleidde.
‘Benjamin! Allein! Wat zijn jullie aan het doen?’ Daar kwam Zij weer, ik had haar niet aan zien komen.
‘Ik moest Allein even iets vragen, Carla,’ gaf Benjamin rustig als antwoord, maar ze keek ons toch argwanend aan.
‘Geen geklets onder werktijd.’ Ik wilde lachen om het woord “werktijd” want ik vond dat het woord niet echt waard, maar ik bedaarde me: vooral aan het geld denken.
‘Nou, je hoort het nog,’ zei Benjamin zachtjes terwijl hij onder toeziend oog van Carla naar zijn computertje liep en ik me weer omdraaide naar de kast, waar ik nog niet eens op de helft mee was.

Die avond werd ik gebeld door een vreemd nummer, net toen ik besloot vroeg naar bed te gaan. Het was dan ook niet mijn bedoeling om bijna een uur aan de telefoon te hangen met Benjamin. Uiteindelijk lag ik om elf uur in bed en kon ik daarna ook nog eens niet slapen omdat ik alsmaar aan het gesprek moest denken, ook al was het niets bijzonders. Met Isabel en Vincent had ik het zelfde gesprek kunnen hebben. Het was ook niet erg interessant, daarom snapte ik al helemaal niet dat ik er wakker om lag. Ik was aanstaande woensdag vrij, dat was eigenlijk de reden dat hij belde. Hij had het uitgezocht en mij een plezier gedaan door mij woensdag mijn vrije dag te geven. Maaike had echter minder geluk, had hij gezegd, want hij wist dat ze ook liever op woensdag vrij was, maar aan haar had hij het niet gevraagd. Hij had haar niet echt gesproken, zei hij er bij. Ik wist wel dat ze sowieso niet met elkaar praatten, en dat kon ik hem ook niet kwalijk nemen.
Toen begon ik ineens over iets heel anders, namelijk het weer. Ik zou niet weten waarom ik over het weer was begonnen, maar ik begon er wel over. En van de hak op de tak hadden we het ineens over muziek en werk en computerspelletjes en had ik zelfs stomme blunders vertelt die ik zo gauw niet aan iemand zou vertellen. Ik vond het zo vreemd dat ik met hem gewoon een normaal gesprek had gehad via de telefoon, dat ik er niet van kon slapen. Ik dacht aan wat ik had gezegd en aan wat hij had gezegd. Ik kon me niet zoveel wijzer maken uit zijn woorden en vertellen, of in elk geval niet over hem. Ik had het idee dat ik hem niet echt goed kende, maar toch ook weer wel. Die gedachte snapte ik zelf amper en dat irriteerde me. Het enige waar ik achterkwam was dat hij bij zijn tante woonde, de reden daarvan durfde ik niet te vragen. Verder vond ik hem nogal gesloten. Maar het ergste vond ik nog wel dat ik hem aardig begon te vinden en dan aardig op een manier dat ik verder niet echt bij iemand anders had. Isabel kon af en toe helemaal niet aardig zijn (ze was en bleef uiteraard altijd mijn beste vriendin, maar kon af en toe behoorlijk bitchy uit de hoek komen) en ook Vincent kon wel eens de klootzak uithangen wat bijvoorbeeld meisjes betrof, of mijn manier van met jongens omgaan, maar om één of andere reden kon ik dat bij hem niet plaatsen. Ik vond hem aardig en zelfs dat irriteerde me, omdat het gewoon een collega was en ik hem amper kende. Hij zei nooit iets over zichzelf en dat hoorde ik niet te vertrouwen. Toch voelde het vertrouwd. Dat was ongeveer het laatste wat ik dacht die nacht. ’s Ochtends vroeg ging dan ook te vroeg naar mijn zijn de wekker.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Ten eerste: bij je vorige post zeg je van te voren: saai stuk. Niet doen :P dat kan lezers ontmoedigen, maar je wilt toch dat ze je verhaal lezen. En het kan ook iemands mening beïnvloeden na het gelezen te hebben.
Ten tweede: waarom mogen ze niet praten onder werktijd? Dat mag denk ik óveral wel, op ieder werk. Ik denk dat je té sterk iets neer wilt zetten, waardoor het onwerkelijk wordt. Als ik in een bibliotheek kom, zitten er geen mensen stilletjes boeken te ordenen met een tiran van een baas die ze in de gaten houdt en er bovenop zit als ze ook maar één woord wisselen. Praten mag toch gewoon altijd wel, als het stil en niet constant geval is, als ze nou constant zitten te giebelen en te doen kan ik me voorstellen dat er op een gegeven moment iets van gezegd wordt, maar ik vind dit een beetje overdreven :P
Dan wat foutjes.
Lisette schreef:Als je dat wil tenminste, en niet voor niets hier heen wil komen.’ Hij liet een klein grijnsje zien bij die laatste zin, of ik verbeelde het me.
als je dat wilt tenminste, en niet voor niets hier heen wilt komen.
of ik het verbeeldde het me, deze weet ik overigens niet zeker. (A)
Lisette schreef:want ik vond dat het woord niet echt waard, maar ik bedaarde me: vooral aan het geld denken.
als je net héél erg ruzie hebt gehad, of heel erg kwaad bent geweest, en erna wat rustiger wordt heet dat: bedaren, ik bedaarde.
daarom kan het ook niet zijn: ik bedaarde me, dat is geen goed nederlands volgens mij ;) kan beter zijn: ik hield me in, ofzo.. :D
Lisette schreef:’s Ochtends vroeg ging dan ook te vroeg naar mijn zijn de wekker.
naar mijn zin? :P

voor de rest weer leuke stukjes, EN IK ZEI HET TOCH ZE KRIJGT WAT MET BENJAMINNN. <3
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

HOOOI :mrgreen: Als ik te snel ga met posten, moet het worden gezegd hoor, dan ga ik wat langzamer!
Bedankt voor je reactie, mijn Nederlands lijkt wel achteruit te gaan lijkt wel haha, of ik moet gewoon wat rustiger aan doen en wat beter lezen/schrijven^^ En met dat parten... dat was meer van dat zij bij de kast stond, hij ook, en dat hij daar niet moest staan maar gewoon bij zijn computer en zo, dat ze daarom niet kunnen praten. Maar Carla is gewoon een prutwijf ook, vind ik xD Maar in elk geval weer bedankt voor je reactie! :sweet

---

Ik keek er deze keer niet heel erg op om te gaan werken, hoewel ik wel ontzettend moe was door het slaapgebrek de afgelopen nacht. Net op tijd kwam ik aan, en ging gelijk aan het werk. In de verte zag ik Maaike staan, maar die negeerde ik, omdat ik geen zin had in wijsneuzerig gedrag en ik zei kort gedag tegen Benjamin.
In de pauze zat ik zoals gewoonlijk bij Maaike en Ria, maar plots wist ik niet meer waarom. Ria was hartstikke aardig, maar te oud om een fatsoenlijk gesprek mee te hebben wat mij interesseerde, omdat ik nu eenmaal achttien was en zij was ergens in de vijftig of zestig. Maaike vond ik eerlijk gezegd minder aardig, om die opmerking die ze maakte over Benjamin, de week ervoor, en die helemaal nergens op sloeg. Ik vond het niet nodig zo over hem te praten en zou dat dan ook niet doen. Tot nu toe was hij nog wel de enige die af en toe gezellig was hier en om wie ik kon lachen en tegen wie ik eerlijk durfde te zijn op dit gebied. Ik kon zelfs een leuk gesprek met hem hebben aan de telefoon ’s avonds als ik eigenlijk naar bed wilde gaan, bleek maar weer.
De rest van de dag was het weer behoorlijk saai, zelfs Benjamin vrolijkte de boel niet erg op. Of ja, een minuutje lang toen hij Maaike voor lul zette met een opmerking, maar dat was het wel.
Ik keek er niet eens zo naar uit om klaar te zijn met werken, want ik had niets te doen thuis vandaag. Daarom besloot ik maar weer eens bij Vincent aan te kloppen – meestal was hij me voor.
‘Allein, welkom welkom!’ begroette hij me, toen ik moeizaam zijn raam openduwde. De reden dat ik via het dakraam ging was simpel: mijn moeder vond dat ik te veel met hem omging en dan niet zo zeer te veel dat ze dacht dat het ongezond was, maar dat ze dacht dat we stiekem een relatie hadden en dat ergerde me.
Ik had niet gezien dat Patrick, een vriend van Vincent er ook was: ze zaten samen te gamen. Gears of War, een spel waar je moordlustige ruimtewezens mee moest vernietigen en ik ook vaak zat had gedaan met hem. Ze waren in het tweede level, die ik het leukst vond. Als je in het donker stapte kwamen er vogels op je af en was je in een mum van tijd dood, om één of andere manier moest ik hier altijd om lachen. Ik was niet ziek van geest of zoiets, het was gewoon van ellende omdat ik zonder dat ik het door had weer dood was.
‘Hé Allein,’ zei ook Patrick. Het spel werd op pauze gezet.
‘Ik verveel me,’ gaf ik toe toen ik de vragende blikken naar me toe kreeg.
‘Ga je mee zwemmen dan?’ vroeg Patrick me, en hij keek me vragend aan. Ik keek niet-begrijpend terug. ‘Vince zei dat je mee ging zwemmen, maar je kwam helemaal niet.’ Ik keek Vincent weer geërgerd aan.
‘Heeft hij je ook vertelt waarom dan niet?’ vroeg ik, terwijl ik deed alsof Vincent er zelf niet was. Hij haalde zijn schouders op.
‘Omdat je geen zin had.’ Ik knikte, terwijl ik tussen hen in plofte, er was genoeg plaats. Die hele vriendengroep zat altijd ver van elkaar verwijderd, bang dat ze werden uitgemaakt voor homo, want ik persoonlijk nogal flauw vond.
‘Waarom moest ik überhaupt mee zwemmen? Iedereen moet weten dat ik daar niet van houd,’ vroeg ik me hardop af, omdat Vincent nog altijd geen duidelijk antwoord had gegeven.
‘Eh,’ mompelde Patrick, die er niet op doorging.
‘Dus?’ Hij haalde zijn schouders op, en Vincent was plots Oost-Indisch doof geworden. ‘Waarom krijg ik daar geen antwoord op?’ Ik begon het te wantrouwen ineens, ik had het gevoel alsof ze een heel plot in gedachten hadden waar ik niets van wist en ook niet mocht weten ook. Ik schudde mijn hoofd.
‘Als niemand me vertelt waarom, dan ga ik weg en ga ik nooit meer zwemmen, alleen als ik zeker weet dat jullie vastgebonden in jullie kamer zijn.’ Ze keken elkaar even aan.
‘We eh, vinden je gewoon aardig en het lijkt ons – mij, Joost en Remco, leuk je beter te leren kennen…’
‘Dat kan ook nu, op dit moment, deze plek.’ Ze gaven er geen antwoord op en na drie minuten besloot ik er maar weg te gaan, vast besloten nooit met ze te gaan zwemmen als ze zich zo geheim bleven opstellen. Ze hadden toch ineens alleen maar aandacht voor het spel dat van pauze af werd gezet toen ik twee seconden stil was.
‘Allein, ik wil niet meer dat je dat doet! Daar zijn deuren voor gemaakt, niet om via het dak te gaan. Straks val je nog!’ Mijn moeder stond met haar armen over elkaar heen in mijn kamer, toe te kijken hoe ik mijn kamer weer inklom. ‘Als Vincent dat doet, hoef jij dat nog niet te doen!’ ‘Mam, dat doe ik al sinds ik vijf ben, ik weet wel wat ik doe hoor,’ zei ik mat, terwijl ik mijn kleding glad streek.
‘Voortaan ga je door de deur, kan me niet schelen wat hij doet – jij gaat via de deur! We zijn geen apen, Allein.’ Ik rolde met mijn ogen, zo’n preek heb ik lange tijd niet gehad. ‘En ik wil dat je morgen iets voor me doet!’ ging ze verder, terwijl ik haar voor ging naar beneden.
‘Ik doe iets voor je als vandaag nog ophoudt met zeuren,’ antwoordde ik daarop geërgerd.
‘Ik wil dat je morgen even naar de supermarkt gaat ,want ik ben de hele dag onderweg en dat loopt nogal op een strak schema, ik heb twee paprika’s nodig en twee bakjes gekookte aardappelschijfjes – ’
‘Wanneer denk je dat ik dat ga doen, ik moet morgen ook werken hoor.’ Ik schoof aan tafel aan, waar mijn zusje en vader, net als altijd, al zaten. Mijn moeder ging tegenover me zitten.
‘Dat doe je dan maar in je pauze, of gelijk uit je werk vandaan.’ Ik had geen zin in een hele preek over dat Sabina, mijn zusje, dat ook wel kon doen want “zij was nog maar twaalf en mocht nog niet de hele stad door”.
‘Ja, best, ik zie wel,’ antwoordde ik nors. Waarom was iedereen vandaag zo vaag en irritant en zeikerig. Ik mocht toch hopen dat morgen weer wat beter werd en er achter komen wat Vincent zijn hele gedrag betekende, en dat van Patrick, want ik was niet plan anders nog tegen ze te praten.
RedRose
Potlood
Potlood

Wiej! Weer een stuk!

Vond het stuk dat ze slapeloos in bed lag heel goed, je hebt dat maffe gevoel van "Waarom in godsnaam lig ik zo te peinzen?" heel mooi beschreven!

En te snel gaan met posten? Echt niet! Om eerlijk te zijn kan het me niet snel genoeg gaan! :D

Mééééér! *puppy oogjes*
Maartje
Vulpen
Vulpen

Haha, leuk leuk! :D Ik wil echt weten waarom ze zo graag willen dat ze mee gaat zwemmen. XD nee, ik vind niet dat je te snel post hoor, vind het wel chill: heb ik weer wat te lezen hier, (;
wacht op meer (A)
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

:mrgreen: Heeel erg bedankt voor de reacties<3 Word ik heel erg blij van :sweet
De reden dat dit een kort stukje is, is dat ik het volgende stuk apart wil hebben, dus zegmaar maar een onderwerp en niet nog iets anders erbij. Als ik te volgens ben^^'

---

’s Avonds had ik niets beter te doen dan even aan de computer te zitten en wat te chatten met wie er dan ook online was. Eigenlijk kwam ik alleen maar op MSN als Isabel, Manon of Leon er ook was, alhoewel die laatste ook niet meer. Toen hij dan ook online kwam, negeerde ik het dan ook, terwijl mijn hart een oplawaai had gekregen als hij dat eerder had gedaan deze maand. Na een half uurtje wilde ik net weggaan toen ik toch werd aangesproken. Ik wist niet of ik het wel of niet leuk moest vinden, had alleen maar het idee dat dit het ingewikkelder maakte.

Leon____you just run out of automation zegt:
heey, en denk je dat je geslaagd bent?

Allein zegt:
hey
ja denk het wel, jij ook?

ja moet wel lukken toch ;)

Allein zegt:
ok, mooi

Stilte. Ik vond het lullig om gelijk weg te gaan, ook al was ik dat wel van plan. Ik beet op mijn nagels en besloot of ik iets terug zou zeggen. Toen zei hij weer wat.

maar…
ga je nu de hele vakantie werken bij de biebs?

Allein zegt:
is wel het plan ja, jij gaat zeker werken bij je vader?

ook het plan, maar ben eigenlijk op zoek naar iets anders
zoeken ze bij jouw bieb niet nog iemand toevallig ;)

Ik besefte me dat ik echt alleen op zijn uiterlijk was gevallen, want van zijn uitspraken moest ik het niet echt hebben.

Allein zegt:
denk het niet
maar ik wilde net gaan toen je iets zei, dus ik ga nu maar wel echt

ok, dan spreek ik je vast wel weer :D

Allein zegt:
ja, vast wel

succes met je telefoontje en ik zie je wel weer op school! Xxxxx

Allein zegt:
oké, tot dan daag x

Ik fronste even, en zette toen snel de computer uit, voordat ik me weer bedacht. Ik wilde hem door de “aandacht” die hij me gaf, niet weer leuk gaan vinden, ook niet een heel klein beetje. Ik kon niet ontkennen dat ik het heel stiekem wel leuk vond dat hij me aansprak, ook al had ik liever gehad dat hij dat niet had gedaan. Ik wilde geen jongen die van alles probeerde en toch bleef aandringen als je duidelijk nee had gezegd. En ook niet iemand die ondertussen ook nog met andere meisjes aan de haal ging. Hm. Ik bleef nog een tijdje peinzend naar het zwarte beeldscherm staren, maar begon me steeds meer te irriteren. Het hoofdstuk was toch afgesloten, ik had hem toch de waarheid gezegd? Natuurlijk kan hij het gewoon aardig bedoelen, maar waarom dan die “xxxxx” zoals hij eerder ook had gedaan, en waarom van die blije uitspraken? Ik probeerde de schakel in mijn hoofd om te draaien naar het niet denken aan hem, en probeerde grondig aan iets anders te denken. Examens, vakantie, werk, Benjamin. Nee, niet handig. Examens, vakantie, leuke dingen.
RedRose
Potlood
Potlood

Daar zijn we weeeer! ^^

Goed stukje weer, maar wat vind ik die Leon een creep zeg, bah! Die had ik allang een klap verkocht :P

Hoop dat er snel weer een stukje komt!

*kuch* Benjamin *kuch*
:angel
Maartje
Vulpen
Vulpen

Jaa ik vind Leon ook een rotpik. Jemig, hij blijft maar proberen he, serieus. XD Allein kan veel beter krijgen lalaa benjaminnn lalala.
(A)
dus.
meeer! :sweet

zaterdag, 13 juni 2009, 15:27
haaah hooi. gisteren heb ik gepost en ik ging vandaag weer kijken of je opnieuw had gepost maar nee. dus. snel posten :D.
ojaa, ik doe het even zo omdat ik niet mag dubbelposten.
maarja. schrijf snel meer, want i'm kind a... adiccted :$ :sweet dus. worship aan jouw verhaal.
en nu. heel. snel. meer. :twisted:
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

AAH, heel erg bedankt voor de reacties<3 Ik werd er heel erg blij van<33.
Ik moet alleen wel iets zeggen. Mijn laptop is er een paar dagen geleden mee opgehouden, dus ik denk niet dat jullie snel een nieuw stukje kunnen verwachten. Ik had alleen dit stukje nog liggen en zit thuis beneden op de pc, maar hier schrijf ik niet (ik kan er niet tegen als mensen meekijken en niemand weet het btw dat ik wel eens schrijf, en ik mag niet eens typen als mijn vader thuis is dus ja^^”) Ik hoop dus dat ik weer snel alleen ben, maar ik ben bang dat het niet meevalt. Dus ik denk dat het nachtwerk wordt en ehm. Ja. Jullie zien het wel weer als er iets nieuws staat^^ *baaaaaaaaaaalt*

---

‘Ga je al naar huis?’ vroeg Maaike me verbaasd toen ik mijn tas pakte en mijn jas aandeed. Ik schudde mijn hoofd.
‘Ik moet even iets hebben in de supermarkt, dus dat ga ik even doen.’
‘Oké, maar doe het wel snel, hoor,’ zei ze bazig, toen ze wegliep.
‘Ja ja,’ mompelde ik. Benjamin keek op toen ik mijn jas dicht ritste en keek aarzelend naar me. Ik keek vragend naar hem, maar hij ging er niet op in. Toen ik me omdraaide, stond hij ineens naast me.
‘Is het oké als ik je gezelschap houd?’ Ik keek hem verbaasd aan.
‘Nee, ‘tuurlijk niet,’ antwoordde ik eerlijk. Dat was altijd nog beter dan alleen gaan, want zo’n zin had ik er nu ook weer niet in.
‘Wanneer hoor je of je geslaagd bent?’ vroeg hij me, toen we naar buiten liepen.
‘Morgen,’ antwoordde ik en ik wees naar de fiets, me afvragend of we met de fiets of lopend gingen.
‘Doe maar lopend, anders ben ik gezelschap van niets,’ grijnsde hij kort. Hij moest eens ophouden met dat grijnzen, ook omdat ik die grijns steeds normaler vond worden. En erg vond ik het eigenlijk ook helemaal niet. ‘En wat denk je?’ Hij stopte zijn handen in de zakken van zijn broek. Ik zag dat er kippenvel op zijn armen was verschenen, omdat hij geen jas aan het getrokken. Plots zag ik ook dat er iets op de binnenkant van zijn arm stond, heel onopvallend. Ik vroeg me af wat het was.
‘Denk het wel.’ Om maar even bescheiden te blijven, er moest toch iets grondig mis gegaan zijn mocht ik zakken. ‘Moet jij niet naar school eigenlijk, of werk je altijd hier?’ vroeg ik me ineens hardop af. Ik wist wel dat hij hier al vier jaar werkte, of zoiets, maar waarom?
‘Ik werk hier al een aantal jaren, ben niet echt het schooltype,’ zei hij. ‘Had er echt een ontiegelijke hekel aan, dus ben er na mijn derde jaar maar mee gestopt… vind het hier prima, lekker rustig en geen gestress.’ Ik knikte, dat begreep ik wel. ‘Ben je van plan hier na de vakantie ook nog te werken? Of wat ga je eigenlijk doen dan?’
‘Engels studeren, en ligt er aan of ik tijd heb… dan moet ik nog wel zien. In elk geval de hele zomervakantie nog, dus dat duurt nog wel even.’ Wat klonk dat lang zeg, dat was sowieso tot begin september. Plots leek het niet eens meer zo erg, maar aan die reden durfde ik niet te denken.
‘Goh, dit is wel een stuk beter dan een half uur in die kantine zitten, zeg,’ zei hij op een gegeven moment.
‘Oh ja? Ik had liever een half uur voor me uitgestaard eigenlijk.’
‘Ik vind de pauze altijd het minste deel van al die tijd dat ik daar werk … je hebt ook vast wel gemerkt dat ik Maaike niet zo mag, kan niet missen.’
‘Zo’n gevoel had ik wel ja,’ zei ik met een glimlachje. Kon inderdaad niet missen. Ik had graag naast hem gaan zitten, maar zette dat gelijk weer uit mijn hoofd, want ik snapte niet waarom. Oké, eigenlijk wist ik het wel. Benjamin vond ik een stuk aardiger dan Maaike, en ook een stuk leuker… En daar mocht ik zeker weten niet aan denken, want dat was alleen maar even een illusie. Net als dat ik met Vincent had, ooit in een ver verleden, alleen maar omdat het een jongen was die er niet verkeert uitzag maar ik gewoon vriendschappelijk mee om ging. Net als Leon, die alleen maar knap was, maar verder niets had wat ik leuk vond. Trouwens, kon ik dit met Benjamin zelfs wel vriendschappelijk noemen…? ‘Maar goed, ik ben sowieso niet zo’n prater eigenlijk,’ ging hij verder.
‘Tegen mij heb je anders aardig wat te vertellen voor iemand die niet zo’n prater is.’ Of ik verbeeldde me dat weer, maar heel stiekem hoopte ik van niet. Hij gaf er geen antwoord op.
‘Wat moet je hebben eigenlijk?’ Ineens besefte ik dat we al in de supermarkt waren, het was me niet eens opgevallen.
‘Paprika en aardappelschijfjes, waar staan die,’ mompelde ik.
‘De paprika’s voor je neus.’
‘Oh.’ Ik voelde me rood worden, maar negeerde het en deed net alsof het voor de hand lag dat ik een domme opmerking maakte. Ik koos twee mooie paprika’s uit en wisselde er nog eentje omdat Benjamin er eentje mooier vond dan die ene die ik pakte, en ik kon hem geen ongelijk geven. Helaas. Even later stonden we weer buiten, en was de zon ineens gaan schijnen. Opeens viel me dat weer op wat op zijn arm stond en ik wees er naar.
‘Wat staat daar?’ Nu zag ik pas dat het in zijn huid stond, een tattoo.
‘Joy, pain – sunshine, rain. Dat is een zin uit een nummer van Tribal Ink, en het is zo’n beetje alles waar het leven omgaat. Niet echt origineel, maar het betekend voor mij veel.’ De kleine lettertjes waren nu duidelijk te lezen en ik kon inderdaad zien wat er stond. In blauwzwarte inkt stonden de krullerige lettertjes twee aan twee naast elkaar, met een klein hartje erachter, op de hoogte van zijn elleboog, maar dan aan de binnenkant. Ik durfde niet te vragen wat dan de “pain” en de “rain” was, maar hij had er vast een reden voor.
‘Woon je hier in de stad eigenlijk?’ vroeg ik me ineens af, na een korte stilte waarin we alleen maar langs de weg op weg naar de bibliotheek liepen. Hij knikte.
‘Wel aan de andere kant echter, maar is goed te doen.’
‘Ik heb je nog nooit gezien eigenlijk, hiervoor.’ Hij keek me even aan, alsof hij niet wist wat hij moest antwoorden.
‘Ik kom niet zo vaak in de stad eigenlijk.’
‘Hoezo niet?’
‘Gewoon niet, zoals ik al zei: ik ben niet zo’n prater.’
Maartje
Vulpen
Vulpen

*haat aan jouw laptop*
neeee, dat kan ik niet aaan. kan je niet snel voor zorgen dat hij het weer doet? je moet écht niet te lang wachten met posten, want dat is killing.
leuk stukje weer, wel wat snelheidsfoutjes. (A) en. benjamin is leuk. alhoewel ik "ik ben niet zo'n prater" geen goed excuus vind om maar gewoon de rest van je leven niet te gaan praten. je zet hem trouwens goed neer, hij komt een beetje sloom, lui, nonchalant en een tikkeltje arrogant over, en de gesprekken die ze met elkaar voeren kloppen gewoon helemaal. :D zoals ik al zei: benjamin wordt goed neergezet, ik zou alleen misschien Allein nog iets meer uitwerken, want daar krijg ik op de een of andere manier niet echt hoogte van. naja, als je tips wilt moet je 't maar laten weten. (niet alsof ik een of andere prof ben, hoor, maargoed (A))
meer. :cry:
RedRose
Potlood
Potlood

Nooooeees! :cry:

Jouw verhaal is veel te verslavend, ik kan Benjamin niet missen! <3 :angel

Nah, ik kan er wel mee leven, denk ik..

Vind het nog steeds een heel goed verhaal, alleen zou ik inderdaad, zoals Maartje al zei (*zwaait*) graag wat meer over Allein zelf weten, uiterlijk misschien, of wat typische trekjes, zoiets.

Groetjes! ^^
Patrick
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Je hebt echt een leuke schrijfstijl die je tot het einde geboeid houdt. Zoals er al twee zeiden: misschien wat meer persoonsbeschrijving en karaktertrekken. Dat zou het verhaal nog levendiger maken. Ga vooral door:d

Ik zag dat je af en toe na ... " zei hij, toen ... een komma tussen hij en toen zet. Dit is net echt nodig; het leest ook veel vlotter zonder die komma.
Voor of hoeft ook geen komma (als ik de zin goed gelezen heb). Daarna doe je het wel goed bij , of zoiets,
Een paar spellingsfoutjes, maar ze storen niet hoor :D

Ga vooral zo door
Why are you so frightened? Have you no faith?
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Hartelijk dank! Was heel verbaasd dat er een nieuwe lezer was, en uiteraard ook hartstikke blij er mee =D Ik ga het proberen, heb het hier al iets geprobeerd maar zal het met een anders stukje wat beter proberen uit te werken omdat ik dit niet echt een geschikte gelegenheid vond.
Ik was uiteraard even alleen thuis, dus nieuw stukje! Veel plezier en hopelijk tot gauw o.o

---

‘Geslaaaaaaaaaagd!’ brulde Isabel toen ze mijn kamer binnenstormde. Ik grijnsde; ik voelde me hetzelfde als haar, maar ik had al een half uur door het huis lopen spacen. Ik kon echt mijn geluk niet op, niet alleen omdat ik geslaagd was, maar iedereen die ik kende ook. Isabel sprong op mijn bed en gilde nog een keer. ‘We gaan dit vieren door een héél groot examenfeest te geven en omdat dit even het begin is van onze toekomst, gaan we nu naar de stad!’ Ze trok me alweer overeind en lachend liep ik me meeslepen naar beneden, buiten en de stad.
Niet veel later had ik een ijsje in mijn mond dat bijna niet groter kon. ‘Ik zat er aan te denken Leon ook uit te nodigen, maar ik weet niet of jij dat een goed idee vindt eigenlijk.’ Ze keek me vragend aan. We hadden het over het examenfeest waaraan ik mee moest doen met het organiseren. Ik haalde mijn schouders op.
‘Ik vind het prima, we zijn tenslotte ook naar zijn verjaardag geweest.’
‘Ja, en dan vragen we of hij ook drank meeneemt, dat moesten wij ook doen bij hem,’ lachte Isabel. Ik grijnsde flauw, dat was inderdaad zo.
‘Vincent moet ook komen trouwens, vind ik. Als jij het daar mee eens bent dan?’ Ik keek haar aarzelend aan. Ze hadden elkaar nog steeds niet gesproken, buiten die ‘Dag Vincent’ en ‘Dag Isabel’ toen Vincent en ik haar tegen kwamen in het park. Maar eigenlijk zou er ook een einde aan moeten komen, ze konden elkaar niet eeuwig negeren. Ten slotte waren ze mijn beste vrienden, dus het was vaak zat dat ze bij mij in de buurt waren. Helaas nooit tegelijk. Ik kon niet kiezen tussen Vincent en Isabel, hoewel zij wel een stukje voor stond, omdat ik haar minder lang kende.
‘Als het moet,’ antwoordde ze mat. Ik zuchtte en likte over mijn ijsje, dat al was gesmolten en nu over mijn hand liep.
‘Niets moet, maar je kunt hem niet eeuwig ontwijken!’
‘Iedere keer dat ik hem zie, moet ik er aan denken dat hij niet genoeg aan mij had, weet je hoe dat voelt?’ Nee, dat wist ik niet.
‘Je ziet hem nooit meer.’
‘En iedere keer dat ik aan hem denk, en dat is wel vaak. Iedere keer denk ik er aan hoe hij mij voor schut heeft gezet, zie ik voor me hoe hij met andere meisjes naar bed gaat – ’
‘Zo ver is het nooit gekomen!’ verdedigde ik Vincent.
‘Dat zegt hij, ja,’ antwoordde ze opnieuw bot.
‘Ja, dat zegt hij en dus geloof ik hem. Trouwens, denk jij niet dat je hem niet voor schut hebt gezet door hem een ram voor zijn gezicht te geven en te gillen dat het uit was, in het bijzijn van zijn vrienden, in de hele stad? Heb je wel gekeken hoe die mensen ineens stopten die voorbij liepen?’ riep ik verontwaardigd uit. Zij had hem meer voor schut gezet dan hij hem, vond ik, ook al had ik werkelijk geen idee hoe het voelde om bedrogen te worden, of überhaupt hoe het voelde als er iemand van je hield. Nou ja, goed, ik hoopte dat mijn ouders van me hielden, maar nog nooit had een jongen van me gehouden. Hiermee wilde ik trouwens helemaal Vincent niet verdedigen, want het was gewoon zo. En ik wilde Isabel een beter gevoel aan praten. Isabel zei even niets en propte het laatste stuk van haar hoorntje van haar ijsje naar binnen – ik deed hetzelfde en veegde mijn klevende handen aan mijn broek af.
‘Je kunt er nu wel over in blijven zitten, maar dat maakt het alleen maar erger. Jullie hadden wel een relatie van bijna een jaar, maar het leven gaat verder! Bovendien wil hij je terug, en jij hem niet. Dat zet hem voor schut,’ concludeerde ik. ‘Je kunt hem niet voor eeuwig ontwijken, Ies,’ was mijn slotwoord. Ze keek me even peinzend aan.
‘Je hebt gelijk, laat hem maar komen dan. Zal wel even laten zien dat ik over hem heen bent, loser dat hij is!’ Ze zwaaide arrogant met haar haren, precies zoals ik haar kende. Haar haren waren één van de dingen waarom ik zou willen dat ik ze had. Zij had donkerblonde krullen, ik had enkel bruin haar dat ik meestal saai in een staart had zitten omdat het me anders irriteerde, en een schuine pony dat alweer bijgeknipt moest worden.
‘Maar goed, wie wilde jij nog uitnodigen? Heb je geen leuke collega’s die je wilt uit nodigen?’ Ze keek me vragend aan en schudde mijn hoofd. Stiekem had ik wel een leuke collega, maar gewoon leuke aardige jongen dan hoor, maar die had geen examen gedaan.
‘Kom op, je had het een keer over een Benjamin en een Maaike, zijn die niet leuk? Die Benjamin was toch wel een aardige jongen?’ ging ze verder.
‘Die doen geen examen, volgens mij.’ Van Maaike zou ik het niet weten eigenlijk, kon me niet voorstellen dat zij zou gaan werken tussen de examens door. En Benjamin was al vier jaar niet naar school geweest.
‘Vincent wel dan zeker?’ lachte Isabel schamper, waardoor ik me even betrapt voelde.
‘Nee oké, maar collega’s zijn anders dan vrienden.’
‘Leon is ook geen vriend, of mis ik iets?’
‘Collega’s zijn ook wat anders dan klasgenoten,’ mompelde ik, bang dat ik werd uitgeluld en ze niet snapte waarom collega’s anders zijn dan vrienden of klasgenoten.
‘In elk geval,’ ging Isabel gelukkig over op een ander onderwerp, ‘zaterdag over een week party at my house!’ Ik grijnsde. Ik schrok toen ik onverwachts getril uit mijn broek voelde en verbaasd haalde ik, nog steeds met klevende handen, mijn telefoon uit mijn zak.
En? Heb je het gehaald of heb je gefaald” Benjamin.
Maartje
Vulpen
Vulpen

TEN EERSTE ; MWUHAHAHAHAHHAHAAHHAHAHAAHAHA :twisted: HIJ GEBRUIKT HAAR NUMMER NIET ALLEEN OM TE LATEN WETEN DAT ZE WOENSDAG VRIJ IS HAAHHAHAHAHAHAAH OMG HIJ VALT OP HAAR HOI.
Lisette schreef:Geslaaaaaaaaaagd!’ brulde Isabel toen ze mijn kamer binnenstormde. Ik grijnsde; ik voelde me hetzelfde als haar,
ik voelde me hetzelfde als zij (zich voelde ;) )
Lisette schreef:en een schuine pony dat alweer bijgeknipt moest worden.
een schuine pony die
Lisette schreef:Heb je geen leuke collega’s die je wilt uit nodigen?’ Ze keek me vragend aan en schudde mijn hoofd.
hier mist een 'ik' tussen 'en' en 'schudde' (A)

ik reageerde hierboven een beetje overenthousiast maar HIJ VINDT HAAR LEUK en zij hem stiekem ook. *stuurt familie van jou weg*
MEER. en nu.

(A)
RedRose
Potlood
Potlood

Yaaay, een nieuw stukje!

Ik ben echt helemaal dol op Benjamin, hij is mysterieus, en raar, maar lieef <3

Waar kan ik er een bestellen?

Nah, grapje :angel

En ik wou dat Ies stopte over die Leon, hij is echt een creep, ik vertrouw die gast voor geen méter..

Hoop dat je snel weer home alone bent :D
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

@Maartje: Ik vind het toaal niet erg dat je over enthousiast reageert^^ Bedankt voor je reactie weer!
@RedRose: Jij ook heel erg bedankt! 8D
gelukkig mag ik nu ook zesggen dat ik geslaagd ben, dus ik heb het druk met feestjes en werken en nog altijd is mijn laptop kapot, dus ik hoop dat ik snel weer tijd en alleenthuiszijnheid heb zodat ik weer verder kan schrijven^^ Hope you'll like it!

---

‘En wie is het?’ vroeg Isabel geïnteresseerd, en ik haalde mijn schouders op en stopte mijn telefoon weer in mijn zak. Ik deed onverschillig, maar vanbinnen was ik als een razende aan het denken wat ik terug zou sturen, in welke context en of ik überhaupt wel gelijk, en dus vast te overenthousiast dat hij iets stuurde, iets terug moest sturen.
Na een half uur namen Isabel en ik weer afscheid, omdat haar opa en oma langs zouden komen en ik Vincent nog moest stalken, hoewel hij natuurlijk allang wist dat ik geslaagd was omdat hij erbij was toen ik werd gebeld omdat hij me gerust probeerde te stellen. Hij was zelfs te laat bij de voetbaltraining gekomen daardoor, waar ik me eigenlijk wel een beetje schuldig over voelde, omdat ik toch wel wist dat ik geslaagd was. Bovendien wilde ik de bloemen die ik van mijn moeder had gekregen eens in een vaas zetten, ook al hoopte ik stiekem dat mijn moeder dat al had gedaan voor me.
Mijn moeder keek me gelukkig aan, zoals ze al een paar uur geleden deed, omdat haar oudste dochter geslaagd was, toen ik binnenkwam met een gelukzalige glimlach op mijn gezicht. Ik glimlachte alleen, omdat ik niet ondankbaar over wilde komen, en vluchtte snel naar boven, bedacht nog even of het wel een goed idee was, maar stuurde toen “Geslaagd!” terug naar Benjamin. Pfoe. Ik vond het leuk dat hij gesms’t had en er geïnteresseerd in was, of eigenlijk vond ik het wel meer dan leuk. Of ik het nu wilde of niet.
Aan de ene kant had ik nu dat ene geweldige geniale en euforische gevoel, dat ik geslaagd was, vakantie had en daarna Engels zou gaan studeren. Ik had op zich geen spannende vakantie in de planning staan, maar had in elk geval zat te doen. Aan de andere kant was dat lege gevoel, dat ik geen school meer had en dat ik daar ook nooit meer terug zou komen, behalve om mijn boeken in te leveren en voor de diploma-uitreiking. Bovendien was ik daarstraks nog heel sociaal met felicitaties, sms’jes, telefoontjes enzovoort, en was het nu akelig leeg. Desondanks voelde ik me fantastisch. Ik stond op en keek in de spiegel, die niet alleen daarvoor diende, maar ook als schuifdeur van mijn kledingkast, die van de grond tot het plafond reikte. Alles wat ik zag was een meisje met bruin haar in een losse staart en een schuine pony, groene ogen en een heel klein moedervlekje naast haar neus en net boven haar wenkbrauw. Nu ik toch zo kritisch keek, zag ik ook nog eens een beginnende puist op mijn kin. Erg fijn, het begin van mijn toekomst en het begin van een gehavend gezicht. Hoe kon iemand überhaupt op me vallen.
Bzzzt.
Ik schrok op uit mijn gedachten en moest even denken wat het was, maar besefte me toen dat hij terug gesms’t had, althans dat hoopte ik. Ik snelde naar mijn telefoon en opende het berichtje. “Gefeliciteerd! Ik zie je morgen (:” Oh God, waarom verscheen er nu een grote grijns op mijn gezicht, waarom in Godsnaam? “Dankje! Tot morgen^^” stuurde ik terug.
“HÉ BUUFJE! Daar ben ik weer. Waarom grijns je zo?’ Vincent kwam zonder te kloppen mijn kamer binnen lopen, wat ik erg vreemd van hem vond om te doen; zomaar door de deur mijn kamer binnenkomen.
‘Blij dat ik geslaagd ben! Zo, hoe was voetballen?’ vroeg ik nonchalant, helemaal niet geïnteresseerd in voetbal. Dat was ik nooit geweest. Hij keek me even raar aan, omdat ik dat vroeg.
‘… Ja, prima. Asjeblieft!’ Ik zag pas dat hij een klein cadeautje in zijn handen had, dat hij aan me gaf. Ik keek hem verrast aan en maakte het pakje open. In het pakje zat een rastafarimannetje met een gettoblaster op zijn schouders. ‘Kijk, je moet op dit knopje drukken,’ zei Vincent trots, en ik drukte op het knopje voor het mannetje. Ik schrok toen het begon te rappen. Ik moest zo hard lachen dat ik niet eens hoorde dat het al afgelopen was. Het kwam er in elk geval op neer dat het rapte dat het blij was dat ik geslaagd was.
‘Bedankt Vince!’ riep ik enthousiast uit, terwijl ik het nog een keer liet afspelen. ‘Hoe kom je hier nu weer aan?’
‘Na de training ging ik even naar de stad, komt bij een boekhandel vandaan,’ zei hij me trots. Ik lachte weer. ‘Heel erg bedankt, erg lief van je!’ Mijn dag kon nu echt niet meer stuk. Niets kon meer stuk op dit moment.

‘Ik ga je maar even formeel feliciteren, zoals het hoort.’ Benjamin gaf me een hand en schudde die. ‘Gefeliciteerd!’ Ik was verbaasd dat hij net zijn jas ophing toen ik binnenkwam, normaal was hij er altijd eerder.
‘Hoe weet jij nou weer dat ze geslaagd is, ze is er net!’ kwam Maaike ertussen. Benjamin keek haar kort aan.
‘Ik weet alles.’ Toen richtte hij zich weer naar mij. ‘Heb je je cijfers al?’ Ik knikte.
‘Een negen voor Engels, Duits en Nederlands, een zeven voor M&O en de rest achtjes.’ Hij keek me ongelovig aan, met grote ogen. Ik was dan zelf ook best wel trots op mezelf. Ook Maaike staarde me aan.
‘Gefeliciteerd,’ zei ze me hartelijk en toen liep ze weer weg.
‘Zeg, leer jij je te pletter of ben je gewoon slim?’ Hij keek me vragend aan. Ik voelde me rood worden.
‘Eh, ik heb niet echt geleerd, behalve voor M&O, maar ik kan meestal wel iets onthouden of zo, en ik lul me er ook wel vaak uit…’ zei ik aarzelend. Ik haatte het dat hij me nu hoogstwaarschijnlijk als een studiebol zag. Benjamin glimlachte alleen maar.
‘Goed gedaan in elk geval.’ Ik mompelde kort dankjewel, me bijna schamend. ‘Hé,’ lachte hij kort, ‘ik wou dat ik dat kon.’ Even leek het alsof hij nog iets wilde zeggen, maar deed toch zijn mond weer dicht. Vanuit een ooghoek zag ik Carla aankomen en ik glimlachte nog even kort, bijna verlegen, en liep naar de kar. Hij liep naar zijn bureau, ik keek hem stiekem over mijn schouders na.
RedRose
Potlood
Potlood

Tadaaa Tadaaaaa!!! *komt trompetterend binnengestormd*

Hmm, sorry daarvoor, had net een rottig examen filosofie, dus was ff blij met je nieuwe stukje ^^

Zoals gewoonlijk, mooi geschreven, leuk hoe je die vrolijkheid beschreef. Het werkt, zoals je hierboven ziet, aanstekelijk :angel

Voor de rest niet zo veel te melden, Benjamin is nog steeds <3 en Leon nog steeds blah. En Vincent is nog steeds een tikkie weird :P

Hoop op een spoedige snelle stukjesstorm :P
Maartje
Vulpen
Vulpen

Jej nieuw stuk!
Ik vind Vincent toch gewoon de leukste van allemaal! weet je hoe lief, dat hij te laat komt op zijn training voor haar en dat hij zo'n cadeautje koopt voor haar in de stad. ja. vincent is de leukste. benjamin is gewoon schattig en ik denk dat ik een match voel.
:D
ik heb niet zoveel toe te voegen verder, meer? :D
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

HOI.

Het is echt een schande hoe lang ik niet het gepost, maar het kon gewoon niet. Mijn laptop is nog altijd kapoet, maaaaaar hij is in de maak :sweet Eeeh, ik hoop dat mijn trouwe lezers niet zijn gevlucht en nog altijd zullen blijven lezen, dan is hier weer een nieuw stukje^^ Enjoy, en ik hoop dat iksnel weer kan schrijven, heeeeeel erg. Want dit is echt k*t gewoon. En heel erg bedankt voor de reacties weer<3

---

De ochtend ging snel voorbij en voor ik het wist was het al weer een paar minuten voor de middagpauze. Die laatste minuten gingen altijd zeer langzaam. Ik zat de seconden af te tellen tot ik iets hoorde vallen, toen een dreun hoorde en een kreet van Benjamin. Geschrokken door die herrie keek ik langs de kast richting hem. Hij stond tegen de muur achter hem gedrukt met een geschokte uitdrukking op zijn, stiekem prachtige gezicht, besefte ik opeens. Hij zag er doodsbang uit. ‘Wat – ’ riep ik voorzichtig, maar hij knikte naar zijn bureau en schudde toen zijn hoofd. Uit het niets ineens liep hij weg.
Ik staarde er even fronsend naar en liep toen snel naar zijn bureau om te zien wat er aan de hand was. Benjamin was in geen velden of wegen te bekennen, en buiten Ria die er ook snel aankwam waren er verder ook geen bezoekers hier. ‘Wat is er aan de hand dan?’ vroeg ik nog altijd een beetje geschrokken aan Ria, maar die haalde haar schouders op en haalde wat spullen aan de kant.
‘Hij heeft dit één keer eerder gehad en toen – ja, hoor ik zie het al.’ Ze wees naar een lieveheersbeestje. ‘Fobie voor insecten en spinnen,’ verklaarde ze. Ik keek haar vreemd aan. ‘Best ernstig nog, wacht - ik haal hem of haar even weg.’ Ze schoof het beestje op haar vinger en liep naar buiten. Ik keek er naar hoe ze dat deed, en toen ze weer terug kwam keek ik haar nog altijd vreemd aan. ‘Die arme jongen,’ zuchtte ze, ‘zo panisch voor die lieve beestjes…’ Ik wist niet of ik het zielig voor hem moest vinden, of raar. Of dat ik hem een freak moest vinden. Gek genoeg vond ik dat niet.
Op dat moment kwam Maaike er geërgerd aan; ze zwaaide met haar handen in de lucht en schudde haar hoofd. ‘Dat joch is toch ook niet te geloven hè! Wat een – echt. Hij had het over zijn moeder, maar die was toch dood? En hij blaft me af, terwijl ik alleen maar vroeg hoe het ging, en daarna is hij stil en dat rare joch is heus niet zo speciaal als iedereen maar denkt met zijn stomme fobie. Puh, ik houd toch ook niet van spinnen?!’ riep ze uit. ‘Wie is er nou bang voor lieveheersbeestjes?! Als je het mij vraagt is hij gewoon compleet geschift, met zijn aanstellerij!’
‘Nou, Maaike,’ zei Ria zacht. ‘Niet zo raar doen, jij loopt je aardig aan te stellen als er een hooiwagen in de buurt is. Misschien moet jij er eens naar toe gaan, Allein,’ zei ze zacht toen ze me aankeek. ‘Jij hebt al vaker met hem gepraat dan iedereen hier bij elkaar. Godzijdank is Carla er niet, die kan het ook niets schelen… Ja, ga jij eens bij hem langs.’ Ze glimlachte naar me.
‘Zo goed ken ik hem niet hoor,’ zei ik nerveus, bang dat ze dachten dat we een speciale band hadden met elkaar. En moest ik hem dan troosten of zo? Zo’n jongen kwam er heus wel bovenop als hij geen hulp wilde van iemand, hij moest vast alleen van de schrik bekomen.
‘Ja, kijk maar niet zo verbaasd,’ verstoorde Maaike mijn gedachten, ‘het is wel zo. Jij kunt hem vast wel troosten, die arme jongen,’ zei ze als een klein kind. Ik keek haar met toegeknepen ogen aan; ik hield er niet van als ze zo over hem sprak.
‘Ik zal vast meer dan jij kunnen doen,’ mompelde ik en liep daarna maar naar achteren, de richting uit waar Benjamin naar toe was gegaan en Maaike vandaan was gekomen. Ik had buikpijn, al had ik geen idee waarom.
Ik zag een gangetje met een aantal deuren waarvan de tweede deur van rechts open was en daar zag ik hem zitten. Benjamin zat op een stoel naast een bureautje met een oude computer er op. Hij staarde alleen maar voor zich uit, en balden zijn handen tot vuisten, alsof hij zich heel erg moest beheersen. Ik aarzelde even toen ik in de deuropening stond, hij hoefde mijn “hulp” heus niet. Ik wilde me weer omdraaien, maar toen keerde hij zijn hoofd naar me toe en zuchtte even, alsof er niets aan de hand was geweest. Zijn vuisten verslapten.
‘Hoi.’
‘Eh, hallo…’ zei ik aarzelend. ‘Eeh, ik dacht – nee, ze zeiden van – nou ja, hoi.’ God, wat voelde ik me ongemakkelijk nu. Hij staarde me even aan en stond toen op, zijn vingers strekkend. Ik zag dat ze rood waren door het ballen, en dat er kleine halve maantjes in zijn palmen stonden door zijn nagels. ‘Sorry voor mijn… domme gedrag net, ik had wat normaler moeten doen. Maar…’ Hij keek me vreemd aan. ‘Ik houd niet zulk soort beestjes. Het is een, eh, ja, ik weet niet. Ik haat ze gewoon.’
‘Waarom dan?’ vroeg ik me hardop af. Ik had het niet willen zeggen, want wat ging mij dat nu aan? ‘Ze doen je toch niets?’
‘Nee, dat is waar.’ Benjamin haalde ongeïnteresseerd zijn schouders op – ik had het idee dat hij er niet over wilde praten en maar deed alsof het hem niet uitmaakte. Ik zou graag willen weten wat er achter zat, hoewel ik niet eens zeker wist of er wel wat achterzat. Ik besloot het uit mijn gedachten te zetten. Ik was immers panisch voor horrorfilms en geesten en zombies. Hoewel dat een reden had – met Vincent die flms kijken.
‘Nou, wie weet leg ik het je ooit nog wel eens uit. Of nooit,’ mompelde hij zacht. ‘We zien wel. Laten we nu maar snel pauze gaan houden, want ik denk dat Carla zo terug is en dan missen we onze extra minuten pauze mooi, want die is ook al over een kwartier afgelopen.’ Hij duwde me zachtjes, en zogenaamd onverschillig, door de deuropening. Ik voelde de zachte druk van zijn vingers op mijn rug branden.
‘Zo, ben je weer een beetje over de schok heen?’ vroeg Ria die al lang in de kantine zat aan hem alsof hij een klein kind was dat nog moeite had met dingen verstaan en begrijpen. Benjamin knikte.
‘Ja hoor, maar ik ga wel even buiten zitten.’ Hij pakte zijn tas op en deed die om zijn schouder. Toen keek hij mij aan. ‘Behoefte om ook buiten te zitten of?’ Ik knikte, terwijl ik me rood voelde worden.
’Eh, ja hoor.’ Ik zag Ria even zacht lachen en Maaike keek me alleen maar aan alsof ik gek was geworden, alsof ze me wilde waarschuwen dat hij me ging vermoorden of zoiets dergelijks. Ik kon haar steeds minder uitstaan. Toen we naar buiten liepen en ik zijn aanwezigheid steeds meer kon voelen, meer als gewoonlijk, en dan vooral de aanwezigheid van hem in mijn gedachten, voelde ik me misselijker en misselijker worden.
Maartje
Vulpen
Vulpen

Lisette schreef:‘Hij heeft dit één keer eerder gehad en toen – ja, hoor ik zie het al.’
die zin loopt niet echt fijn, want het lijkt net alsof "hoor ik zie het al" een zin is omdat dat na die komma komt, maar het zou dus moeten zijn: en toen - ja hoor, ik zie het al.
Lisette schreef:en balden zijn handen tot vuisten, alsof hij zich heel erg moest beheersen.
en baldde zijn handen tot vuisten, moet het zijn volgens mij. balden is meervoud, maar hij is in zijn eentje.

Leuk weer, ik ben benieuwd wat er achter die fobie schuilt en ik vind het irritant dat ze zich zo aanstelt dat ze hem misschien wel leuk vindt en er misselijk van wordt, want wat is er fout aan iemand leuk vinden? :P maarja, niet weer zo lang wachten ;)
Lisette
Ex-staflid
Ex-staflid

Omg echt domme grammaticafouten weer >.< Als ik het in moet vullen weet ik dat allemaal gewoon, maar als ik het schrijf doe ik het telkens weer fout¬¬
Bedankt voor je reactie weer! Ik heb weer een nieuw stukje geschreven, maar daar wacht ik nog even mee, maar niet zo heel lang hoor^^ En ik moest even reageren op die domme fouten like omfg.

---

Mijn laptop is gemaakt :mrgreen: Maandag kan ik hem ophalen en ga ik weer meer aan de schrijf! Nieuw stukje nu ^^

---

Het eerste wat me opviel was dat de zon scheen en hoog boven de hemel stond. Ik vergat altijd wat voor weer het was, omdat het in de bibliotheek verlicht was met lampen in plaats van zonlicht en het er nogal koel was, dankzij de airco. Benjamin veegde met zijn tas over het muurtje en ging toen zitten. Ik ging er naast zitten.
‘Vergeet jij ook altijd hoe mooi het weer kan zijn, als je de hele dag binnen zit?’ Ik keek hem verbaasd aan, alsof hij mijn gedachten kon lezen. Ik knikte maar. Er volgde een stilte, waarin we onze lunch opaten en ik mijn misselijkheid voelde zakken. Ik kreeg het warm in de zon, en betrapte mezelf er op dat dat niet alleen daarvan kwam.
’Gad, ik moet wel een totale freak lijken zo in jouw ogen…’ zei hij opeens toen hij zijn gezicht naar mij toe wendde. Ik schudde mijn hoofd. ‘Nu ben ik ook wel een freak, daar niet van,’ zei hij zachtjes, ‘maar dat is bijzaak. Ga je nog wat doen van het weekend?’ Ik haalde mijn schouders op.
‘Niet echt iets bijzonders, standaard procedure.’ Hij glimlachte.
‘Dat is al meer dan mij, denk ik zo. Nu heb ik mijn tante weer beloofd met het schilderen van de schuur in de achtertuin, is ook nodig aan een beurt toe.’ Hij knikte even in zichzelf en dronk toen van zijn flesje water dat hij in zijn handen had. Ik vroeg me het al een tijd af, en besloot het maar te vragen. Dat was toch compleet normaal in dit geval. Ik bedacht me ineens dat Maaike iets had gezegd dat er op neer kwam dat hij geen moeder meer had, maar ik had geen idee in welke context ze dat had gezegd.
‘Woon je bij je tante?’ Benjamin trapte een mier dood en rilde even.
‘Ja.’ Met zijn ellebogen leunde hij op zijn knieën en ik durfde er niet verder naar te vragen. ‘Mijn ouders zijn dood,’ zei hij toen, alsof hij eerst aarzelde maar het toch maar vertelde om niet nog meer vragen op te roepen. Hier schrok ik toch wel een beetje van: helemaal geen ouders meer hebben.
‘Oh, sorry,’ zei ik zacht. Zo had ik het nu ook weer niet bedoeld, hoewel er natuurlijk wel een reden achter had moeten zitten dat hij bij zijn tante woonde.
‘Mijn tante is echt een tof mens. Haar man heeft haar een aantal jaren geleden verlaten en sindsdien woon ik bij haar. Mijn moeder… die stond toch al op het puntje van doodgaan,’ zei hij zonder emotie, op één of andere manier nog oprecht ook. ‘Mijn vader was al eerder weg. Maar ik help mijn tante met wat dingen, ze heeft het aan haar rug en dat is voor mij ook beter. Ik ben nogal in mezelf, zoals je misschien wel gemerkt hebt?’ Hij keek me afvragend aan, en ik kon alleen maar knikken. Opnieuw viel het me op dat zijn ogen bruin waren, niet eens zo heel donker. Meer alsof ze gemengd waren met een andere kleur, een geelachtige kleur. Een soort chocolade met karamel. Ik vond het dom van mezelf dat ik zijn ogen gelijk ging meten met eten.
Dit gesprek riep zoveel vragen bij me op, meer dan ik eerder had, maar het ging me waarschijnlijk toch niets aan. Ik wist dat het veel dieper ging dan gewoon een probleempje.
Het was weer stil tussen ons, een stilte die ik voor mezelf nam, terwijl ik staarde naar de tatoeage op zijn binnenarm. Hoe meer ik bij hem in de buurt was, en hoe meer ik met hem alleen was, hoe meer hij tegen me praatte, hoe meer ik… bij hem wilde zijn. En zoiets had ik nooit gevoeld. Normaal wilde ik gewoon iemand hebben, iemand die knap was om naar te kijken, maar hem wilde ik gewoon naast me hebben, al was het alleen maar om het idee dat hij er was. Zijn aanwezigheid was, besefte ik me opeens, al bijna de hele vakantie het hoogtepunt van de dag geweest, en zo nu ook weer. Hoe vaker hij tegen me praatte, hoe meer ik wilde dat hij maar bleef praten en hoe meer ik dat wilde, hoe meer ik besefte dat het me ineens zo raar leek als ik hem nooit gekend had, ook al kende ik hem pas anderhalve maand. Wat ging de tijd dan snel. Ik wilde hem zo graag beter leren kennen, dat ik even niet wist hoe ik dat moest doen op een tactische manier.
‘Zeg, hoor je me?’ Benjamin keek me lachend aan en ik merkte nu pas dat hij met zijn hand voor mijn gezicht zwaaide. ‘Pauze is om.’
‘Oh. Hè, nu al?’ zei ik verbaasd, geschrokken doordat ik hem eerst niet hoorde. Ik voelde weer een misselijke golf in mijn binnenste. Benjamin lachte vermakelijk om mijn verbaasde reactie.
‘Het is dat er een gast naar binnen liep, anders had ik ook gedacht dat het nog pauze was, tijd ging sneller vandaag.’ Hij glimlachte naar me, en ik glimlachte maar stom terug.
Plaats reactie

Terug naar “De Boekenplank”