High School Never Ends

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Titel: Bowling For Soup - High School Never Ends

*sluipt topic binnen* Eh... Ja. Een nieuw verhaal van mij. Mensen die al eens iets van mij gelezen hebben, hebben nu vást al een vermoeden waar dit verhaal over zou kunnen gaan. Juist; Simple Plan. Je houdt ervan of je houdt er niet van en guess wat, ik houd ervan! Dus, als er niet van houdt, je hoeft het niet te lezen. Nu kun je nog op dat rode kruisje boven in de hoek klikken.
Voor degene die het wel willen lezen, have fun! Ik ga er verder nog niet teveel over zeggen, ik wil nog niets verraden. Tips, kritiek en commentaar, ik ben overal even blij mee :D. Als je al laat weten dat je het gelezen hebt, vind ik dat al fijn, dan weet ik dat het in ieder geval de moeite waard is.

Veel leesplezier!
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

De hond van een paar huizen verderop blafte toen de zestienjarige Amelia Mosley het piepende tuinhek met een klap achter zich dichtgooide.
‘Geen - zin!’ mompelde ze geïrriteerd in zichzelf, terwijl ze haar rugzak over haar schouder zwaaide. Ze negeerde haar moeder, die haar bezorgd nakeek vanachter het woonkamerraam.
Amelia was op weg naar haar nieuwe school en ze keek er niet bepaald naar uit. Dat was misschien nog zacht uitgedrukt; eigenlijk zag ze er vreselijk tegenop. Ze keek er niet tegenop vanwege de bergen huiswerk die ze hoogstwaarschijnlijk ging krijgen. Ze keek er niet tegenop vanwege het ranzige kantine eten dat haar voorgeschoteld ging worden.
Ze keek er tegenop omdat het gewoon precies zo zou zijn als alle andere scholen waar ze al op had gezeten.
Amelia was in al die jaren de tel kwijtgeraakt op hoeveel verschillende scholen ze had gezeten, maar ze had ook helemaal geen zin om daarover na te denken. Het bleef gewoon een ramp om iedere keer weer te moeten verhuizen als ze eindelijk een beetje gewend was in haar nieuwe omgeving. Vrienden had ze daardoor nooit gehad. Ze vond dat ze daar niets aan had, om de zoveel tijd ging ze toch wel weer weg.
‘Pas op!’ Een fietser kon haar net op tijd ontwijken toen ze de straat overstak en schudde woedend zijn vuist naar haar, voordat hij doorfietste.
Amelia bleef even stilstaan op de stoep en liep toen zuchtend door, terwijl ze via de versleten straatnaambordjes probeerde te ontdekken waar ze heen moest. Ze was in een nette buitenwijk van Montréal, waar ze sinds een week woonde. Tot op de dag van vandaag had ze het uit kunnen stellen om naar school te gaan. Nu moest ze er toch echt aan geloven. Daarom keek ze nog één keer achterom, naar het grote, lichtgele huis op de hoek. Het was een hoekhuis, maar zag er net zo uit als de rest van de straat. Allemaal grote huizen, die er precies hetzelfde uitzagen. Steeds een tiental meters van elkaar verwijderd, met grote grasvelden ertussen. Alles was keurig symmetrisch gemaakt en dat haatte Amelia. Haar vader zorgde er altijd wel voor dat ze in een mooi huis terecht kwamen, maar dat deed haar niets. Wat maakte het uit dat je in een kast van een huis woonde, als je het niet als je thuis kon beschouwen?
Amelia schudde haar hoofd en viste haar mp3 uit haar rugzak, waarna ze de oordopjes in haar oren deed en de muziek hard aanzette. Volgens haar moeder was het ongeveer tien minuten lopen naar haar school. Ze had gezegd dat ze maar naar de administratie moest gaan en daar moest vragen naar de directeur. Het enige dat antwoord dat ze gekregen had, was het ophalen van Amelia’s schouders. Alsof die nog niet wist wat ze op een nieuwe school moest doen.
Na zo’n kwartiertje besefte Amelia dat haar moeder gelijk had gehad. Een groot gebouw stond op een reusachtig plein, waardoor ze even stil bleef staan en haar ogen uitkeek.
Aan de linkerkant van het gebouw was een groot grasveld, dat overduidelijk gebruikt werd als sportveld. Nu was het leeg, maar Amelia durfde er geld op te zetten dat dat straks niet meer het geval zou zijn.
Op het plein zelf stonden een aantal bomen met bankjes eromheen en verspreid over het hele plein stonden grote, stenen tafels met bijbehorende banken. Hier en daar liepen nog kleine groepjes leerlingen, die naar binnen verdwenen. Amelia bleef bij het hek staan en slikte even. Niemand keurde haar een blik waardig, maar dat vond ze niet heel erg. Daar was ze van te voren al vanuit gegaan, zo ging het altijd.
Een luide bel klonk vanuit het gebouw over het hele schoolplein en de laatste groepjes leerlingen liepen nu vlug het gebouw binnen.
‘Oké,’ sprak Amelia daarom zachtjes in zichzelf. ‘Lopen.’ Ze haalde even diep adem en stak toen het enorme plein over, zodat ze uiteindelijk aarzelend voor de deuren van het gebouw stil kwam te staan. Doordat alles zo uitgestorven was, voelde ze zich alles behalve op haar gemak. Toch duwde ze uiteindelijk zuchtend de zware deur open en stapte haar nieuwe school binnen.
farlain
Ex-staflid
Ex-staflid

Goed begin, nog te weinig om iets over je verhaal te zeggen. Maar zoals gewoonlijk zal het wel weer goed zijn. Dus meer :D
Het verleden heb je, je toekomst bepaal jezelf
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Leuk beginnetje! Ik kan me goed inleven en je zet de sitautie duidelijk neer. Ga zo door :super
The quiet scares me cause it screams the truth
Liz
Balpen
Balpen

leuk, ik ben benieuwd hoe je simple plan hierin gaat verwerken :)
You know you love me...
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Farlain, Sanne en Liz, allemaal erg bedankt!

-

Het gebouw was niet speciaal vanbinnen. Ze was dit soort scholen wel gewend, die had ze al genoeg meegemaakt. Het was het standaardrecept; lange gangen met aan weerszijden overal deuren naar lokalen. Waarschijnlijk een doodnormale kantine en oneindige rijen met kluisjes.
Zoekend keek Amelia om zich heen en zag toen een bordje met een pijl waar ‘receptie’ opstond. Daarom liep ze ook de hoek om, waardoor ze even de ruimte in zich opnam. Er was een grote balie, waar een vrouw achter zat die druk aan het telefoneren was. Ze maakte grote gebaren met haar armen en schaterde het uit, terwijl ze niet in de gaten had dat Amelia eraan kwam lopen. Die had echter ook geen oog voor de vrouw, maar wel voor de jongen die in één van de twee stoelen naast de balie zat.
Nieuwsgierig namen ze elkaar in zich op en Amelia moest toegeven dat ze verbaasd was. Ze had gedacht dat dit weer zo’n standaardschool was, waar alleen maar doorsnee types zaten. Nu ze deze jongen had gezien, was het tegendeel bewezen.
De jongen was vrij klein en zou er best normaal uit hadden kunnen zien, ware het niet dat zijn gezicht van alle kanten schitterde. Hij had namelijk een zilver ringetje door zijn neus en door zijn onderlip. Ook in zijn oren zaten ringetjes, aan allebei de kanten twee. Hij droeg een verwassen bandshirt van Bad Religion en had daar een versleten, afgeraffelde spijkerbroek onder, gevolgd door een paar afgetrapte gympen waarvan de zolen los zaten. Naast hem stond een rugzak op de grond, waar verschillende buttons op waren gespeld.
‘Hoi,’ zei de jongen plotseling, waardoor Amelia haar blik losscheurde van de tas. Hij glimlachte naar haar.
‘Hoi,’ zei Amelia ongemakkelijk terug, niet wetend wat te zeggen.
‘Ben je nieuw hier?’ vroeg de jongen vanuit het niets, waardoor Amelia verrast opkeek.
‘Eh, ja. Hoe weet jij dat?’
De jongen grijnsde, maar zei niets. Hij klopte met zijn hand op de enige stoel die naast hem stond, als uitnodiging dat ze moest komen zitten. Twijfelend gooide Amelia haar rugzak op de grond naast die van hem en zakte naast de jongen neer.
‘Nou?’ vroeg de jongen na een korte stilte, waardoor Amelia hem verward aankeek.
‘Nou wat?’
‘Ga je me nog vertellen hoe je heet?’ Vragend keek de jongen haar aan.
‘Eh,’ zei Amelia, die nogal verbaasd was door zijn vragen. ‘Ik heet Amelia.’
‘Amelia,’ herhaalde de jongen en hij dacht even diep na. ‘Dus… dan is je bijnaam Milly?’
Amelia stond helemaal perplex. Ze kende deze jongen net een minuut en hij gaf haar nu al een bijnaam? Wie was hij?
‘Eh,’ antwoordde ze daarom ook aarzelend, ‘als jij dat wilt?’
‘Mooi,’ antwoordde de jongen tevreden en hij leunde een beetje naar achteren. ‘Ik ben David. Ik ben hier ook nieuw. Er is mij verteld dat we even moesten wachten, omdat die man het druk had.’ Hij gebaarde vaag naar de deur naast de druk pratende receptioniste. Amelia knikte, terwijl ze zich afvroeg waarom David hier nieuw was. Ze durfde het hem niet rechtstreeks te vragen, want je wist maar nooit of zo’n onderwerp gevoelig kon liggen. Daardoor viel er even een ongemakkelijke stilte, maar die werd verstoord toen Amelia’s mp3 een nieuw liedje begon en ze dat uit de oordopjes konden horen.
‘Wat luisterde je?’ vroeg David geïnteresseerd, terwijl Amelia het apparaatje uitzette en wegstopte in haar tas.
‘Guns N’ Roses,’ antwoordde ze en het viel haar meteen op hoe David begon te stralen.
‘Echt waar?’ vroeg hij enthousiast. ‘Op mijn oude school luisterde niemand daarnaar!’
Amelia opende haar mond om te antwoorden dat dat bij haar verschilde per school, maar toen werd de deur naast de receptie opengegooid en kwam er een vrij jonge vrouw naar buiten gelopen. Ze had een paar blaadjes in haar hand en keek daar eerst op, voordat ze haar blik op Amelia en David liet vallen.
Flirtingwithsuicide
Puntenslijper
Puntenslijper

aardig begin, ga zo verder.
Laatst gewijzigd door Mirry op 02 nov 2008 22:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kun je de volgende keer ook zeggen waarom je iets vind? Anders is je post een beetje spam ;)
Yester day was history,
Tomorrow is a mistery,
Today is a gift.
x Sanne
Ex-staflid
Ex-staflid
Contacteer:

Hahaha David :P Ik moest toch wel even lachen om je omschrijving!

Ik vind het nog steeds leuk om te lezen. Lekker vlot en je beschrijvingen komen goed over. Je bouwt het mooi op, ga zo door :super
The quiet scares me cause it screams the truth
Maartje
Vulpen
Vulpen

Leuk beginnetje. Ik heb een vermoeden (vanwege de titel) dat David, met wie Amelia praat, dat dit zegmaar de jeugd-david is van de toekomstige SP. :P
Imke schreef:De jongen was vrij klein en zou er best normaal uit hadden kunnen zien, ware het niet dat zijn gezicht van alle kanten schitterde.
Is dit niet, de jongen was vrij klein en zou er best normaal uit hebben kunnen zien? :P
Destiny is build a bridge, to the one you love.
debora
Puntenslijper
Puntenslijper

MOoi verhaal..,
Maartje schreef:Leuk beginnetje. Ik heb een vermoeden (vanwege de titel) dat David, met wie Amelia praat, dat dit zegmaar de jeugd-david is van de toekomstige SP. :P
Imke schreef:De jongen was vrij klein en zou er best normaal uit hadden kunnen zien, ware het niet dat zijn gezicht van alle kanten schitterde.
Is dit niet, de jongen was vrij klein en zou er best normaal uit hebben kunnen zien? :P
Nouja had kan geloof ik wel,, alleen de jongen is één persoon. dan zou het iets worden als bijvoorbeeld:
de jongen was vrij klein en had er best normaal uit kunnen zien, ware het niet dat zijn gezicht van elle kanten schitterde..,

Maar heel mooi!!

Liefs Debora
Keep on shining
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Het duurde even, maar ik ben dit verhaal zeker niet vergeten. Bedankt iedereen!

_____

‘Is David Desrosiers hier?’ vroeg ze met een suikerzoete stem.
David stak zijn hand op. ‘Dat ben ik.’
De vrouw glimlachte naar hem en wierp opnieuw een blik op haar blaadje. ‘En heb ik dan ook Amelia Mosley hier?’
Amelia knikte, maar voelde toen David met een opgetrokken wenkbrauw kijken.
‘Eh, maar ik word ook wel Milly genoemd,’ voegde ze er daarom twijfelend aan toe. De vrouw knikte.
‘Goed, komen jullie maar mee.’ Ze ging de twee leerlingen voor naar de deur naast de balie. Toen Amelia daar binnenstapte, besefte ze direct dat dit het kantoortje van de directeur moest zijn. Aan de muren hingen foto’s van afgestuurde studenten en hier en daar stonden een aantal trofeeën. In het midden van het kantoor stond een groot, massief eikenhouten bureau, met een reusachtige man erachter. Hij moest minstens twee meter lang zijn en Amelia werd even in beslag genomen door zijn enorme, kale hoofd. Hij glimlachte echter vriendelijk en stapte op hen af, terwijl Amelia en David haastig een stap naar voren deden.
‘Welkom op onze school!’ riep hij joviaal en hij schudde hun handen zo hard, dat Amelia bang was dat hij eraf zou vallen als ze losliet. Dat gebeurde gelukkig niet, hoewel ze vanuit haar ooghoeken David met een pijnlijk gezicht over zijn arm zag wrijven.
‘Ik ben directeur Wilson,’ zei de man opgewekt en Amelia’s vermoedens werden waar. Hij ging weer achter zijn bureau zitten en keek op een van de blaadjes die voor hem lagen.
‘Jullie zijn David Desrosiers en Amelia Mosley?’
Amelia en David knikten een beetje nerveus. Directeur Wilson glimlachte opnieuw vriendelijk.
‘Van harte welkom op onze school. Jullie hebben een goede keuze gemaakt door hierheen te komen en ik hoop dan ook dat jullie hier een fijne en zinvolle schooltijd zullen hebben.
‘Dank u,’ zeiden Amelia en David tegelijk.
Hij begon te vertellen over de geschiedenis van de school en dat ze al een aantal leerlingen hadden gehad die het ver hadden geschopt, volgens hem. Amelia en David keken vanuit hun ooghoeken naar elkaar en zagen meteen dat het hen allebei niets interesseerde. Toch luisterden ze braaf hoe hij zijn verhaaltje vertelde. Nadat hij dan eindelijk toch stopte en hen glimlachend aankeken, zetten ze vlug hun beleefdste gezichten op.
‘Dan zal ik jullie nu een rondleiding door de school geven. Als jullie met me mee willen lopen?’ De directeur schoof zijn zware stoel naar achteren en stond op, dus sprongen Amelia en David ook vlug op. Ze volgden hem het kantoortje uit, de gang door en uiteindelijk stopten ze in een andere gang.
‘Hier zijn de meeste lokalen,’ verkondigde directeur Wilson. ‘Jullie zullen hier waarschijnlijk de meeste lessen volgen.’
Amelia keek om zich heen. Ze kon nou niet bepaald zeggen dat het een erg bijzondere gang was. Het was hetzelfde als daarstraks; aan weerszijden zaten rijen met deuren naar lokalen en hier en daar kon je leraren uitleg horen geven. Schouderophalend volgde ze de directeur en David weer, die inmiddels naar buiten waren gelopen.
‘We maken veel gebruik van ons terrein,’ legde de directeur uit. ‘Er wordt veel gesport op het veld en leerlingen vinden het blijkbaar altijd erg prettig om buiten rond te hangen.’ Hij ging hen voor over het plein en liep een hoek om. ‘Hier om de hoek is het fietsenhok en hier is de ingang voor de gym - PIERRE BOUVIER!’
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Ik ben geloof ik echt van Simple Plan verhalen gaan houden :liefde
Super geschreven, echt schitterend bedacht!
Sometimes is there a day to forgiveness... Sometimes is that day to revenge.
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Omg, ik ben echt van jouw simple plan verhalen gaan houden! :liefde Ik was eerst niet echt zo'n fan van simple plan maar dat is de laatste tijd vreselijk veranderd :D
Mooi geschreven weer! Ben benieuwd :p

x
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Pudding
Nieuw
Nieuw

Omg ik ben dol op jou verhaal! <3
Laatst gewijzigd door Mirry op 31 jan 2009 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Kun je ook vertellen waarop? Anders is je bericht namelijk spam, voor verdere info verwijs ik je naar de regels.
Ik mag geen linken plaatsen in mijn onderschrift!!
Nynke,
Balpen
Balpen

OMG WAT DOET PIERRE NÚ WEER VERKEERD? xD
hahaha. xD
Imke, je moet snel weer posten, want dit verhaal is zo gaaf. :O
volgens mij waren ze vroeger echt van die kwajongens he. (net als nu. xD)
make me feel like i'm something special
Juulx1
Puntenslijper
Puntenslijper

Oke ik ging dit even lezen, omdat de titel mij aansprak vanwege het leuke liedje (goede keuze Imke) 8D.
Voor de rest vind ik het verhaal nu al leuk, heel grappig hoe david is beschreven. En ik ben benieuwd wat Pierre nou weer aan het doen is haha.
Im, dit is er zeker een die ik weer ga volgen. En als je nog hulp nodig hebt...? :angel
Ben benieuwd naar het volgende stuk!
And you can't fight the moment of truth in your lies.
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Agnes: thanks!
Sarina: ook bedankt!
Pudding: merci!
Nynke: ghehe, dat zijn ze inderdaad :P.
Juul: je bent een schat, dat weet je. Ik heb het nog wel met je over dit verhaal (bij de Hema, waarschijnlijk?)

_______

Met een ruk trokken Amelia en David hun hoofden op. Amelia zag een jongen, waarschijnlijk Pierre Bouvier, van een railing vallen waar hij vanaf probeerde te skaten. Ze zag ook nog een paar andere jongens, die vlug hun skateboards oppakten en zich uit de voeten maakten zodra de directeur woedend op de jongen afbeende.
‘Hoe vaak nog, Pierre?! Hoe vaak nog?!’ schreeuwde de directeur tegen Pierre, die haastig overeind krabbelde.
‘Sorry, meneer,’ zei Pierre, die niet echt overtuigend klonk.
‘Je zou niet alleen in de les moeten zitten -’
‘Eigenlijk niet, meneer. Ziet u…’ Hij viste een verfomfaaid papiertje uit zijn broekzak en wees ernaar. ‘Dit is mijn vrije uur. Dus ik hoef niet in de les te zitten.’
‘Vrij uur of niet, je mag niet skateboarden op het schoolterrein! Hoe vaak moet ik dat nou nog zeggen?’ maakte de directeur zijn tirade af.
‘Bovendien kan ik dat véél beter!’ zei David luid, die naast Amelia stond.
‘Oh, echt?’ Pierre trok een wenkbrauw op en hij liet zijn blik over David glijden. Hij bleef even hangen bij het Bad Religion shirt. ‘Laat dan eens zien wat je kunt, newbie!’
‘Er wordt hier helemaal niets laten zien!’ greep de directeur kwaad in. ‘Pierre, vrijdag nablijven. Meneer Desrosiers en mevrouw Mosley, volg mij.’
Amelia zag Pierre zijn schouders ophalen toen zij en David verder gingen met hun rondleiding. Ze keek nog vlug even over haar schouder naar hem terwijl de directeur iets uitlegde over scheikunde. Tot haar verbazing keek hij haar recht aan. Toen hij zag dat ze keek, gaf hij haar een knipoog voordat hij met zijn skateboard onder zijn arm geklemd om de hoek van het gebouw verdween. Blozend sloeg Amelia haar ogen neer en snelde achter David aan het schoolgebouw in.
‘Mevrouw Mosley, luistert u wel?’ De stem van de directeur drong vaag tot Amelia door, totdat David haar snel een por in haar zij gaf.
‘Eh, wat? Oh, ja, natuurlijk luister ik,’ antwoordde ze haastig en ze voelde hoe ze opnieuw rood werd. David keek haar vragend aan, maar Amelia zei niets.
Hij was knap geweest. Ontzettend knap. En dan de manier waarop hij naar haar had geknipoogd… Waarom deed hij dat?
Ergens in de verte klonk de eentonige stem van de directeur nog steeds door, totdat ze plotseling met een stapeltje papieren in een lege gang stond.
‘Waar zit je toch met je gedachten?’ David ging voor haar staan en begon nu bezorgd te kijken.
‘Wat? Oh, nergens.’ Amelia wendde haar blik af en veranderd vlug van onderwerp. ‘Hé, zou één van onze kluisjes hier zijn?’
‘Dat zei die vent net, ja,’ antwoordde David, maar hij ging er verder niet op in en zocht naar zijn nummer en dat van Amelia. ‘Hé, die van ons zitten naast elkaar!’
Enthousiast sleurde hij haar mee naar hun kluisjes. Net nadat ze een aantal van hun boeken hadden opgeborgen, klonk er een snerpende bel door het gebouw. De seconde daarop vlogen er overal deuren open en stroomde de gang vol met uitgelaten leerlingen.
‘Waar moet ik heen?’ vroeg Amelia paniekerig. David, die duidelijk beter op had gelet dan zij, griste één van de papieren uit haar hand en wierp er een vluchtige blik op.
‘Scheikunde, lokaal vijfentwintig. Jammer, dan hebben we dus niet samen les.’
‘Maar waar is dat dan?’ Amelia zocht haastig naast zich, maar David was al in de drukke menigte opgegaan. Ze kon hem nog een vaag ‘tot straks!’ horen roepen voordat ze hem echt uit het oog verloor.
Angstig keek Amelia of ze ergens een bordje zag met lokaalnummers, maar die zag ze niet. Daarom besloot ze op goed geluk maar een richting te kiezen en tot haar grote verbazing bleek dat ook nog eens de goede keuze te zijn. Nog voor de tweede bel had ze lokaal vijfentwintig gevonden. Even aarzelde ze, maar de deur stond open en nog lang niet iedereen was er, dus stapte ze vlug naar binnen. Ze wilde plaatsnemen aan één van de tafeltjes vooraan, maar een ander meisje plofte daar neer zonder haar ook maar een blik waardig te gunnen. Een beetje wanhopig zocht Amelia naar een andere plaats, maar toen wenkte een onbekende jongen aan de andere kant van het lokaal haar.
‘Er zijn vaste plaatsen,’ verklaarde hij nadat ze twijfelend naar hem toe was gelopen, ‘en als jij Amelia Mosley bent, dan ben jij degene die naast mij zit.’
‘Noem me maar Milly.’ Het was eruit voordat ze het in de gaten had. De jongen keek haar even geamuseerd aan en klopte toen uitnodigend op de stoel naast hem, net zoals David had gedaan. Terwijl ze haar tas op de grond gooide en ging zitten, nam ze de jongen stiekem in zich op. Hij had een lang en vooral spits gezicht, was het eerste haar opviel. Zijn oogjes waren klein en bruin en zijn haar was met behulp van veel gel in een soort hanenkam gevormd.
‘Ik ben Chuck.’ De jongen draaide zijn stoel zodat hij haar goed kon bekijken. Amelia werd daar een beetje onzeker van en haalde daarom blozend haar scheikundeboeken uit haar tas, terwijl ze een loshangende pluk haar achter haar oor streek.
‘Milly dus,’ antwoordde ze een beetje verlegen.
‘Weet ik. Pierre vertelde over je.’ Chuck grijnsde breed toen hij de verwarring op Amelia’s gezicht zag. ‘Ik had het vorige uur ook geen les. Of nou ja, ik had wel les, maar…’
‘Maar je was er niet,’ vulde Amelia hem aan. Chuck keek even betrapt, maar grinnikte toen.
‘Je hebt me vlug door.’
Amelia haalde haar schouders op en glimlachte een beetje opgelaten, terwijl ze haar blik door de klas liet glijden. Vrijwel iedereen was er nu en ze zag hoe sommige mensen elkaar ook wat onwennig aankeken. Anderen kletsten er vol op los en hier en daar klonk luid gelach.
‘Jongelui!’
Amelia keek op toen een jonge man voor de klas was gaan staan en hen nu tot stilte probeerde te manen. Het duurde even, maar uiteindelijk werd het redelijk stil in het lokaal, afgezien van wat geschuifel van voeten en tassen en het geritsel van boeken.
De leraar begon een welkomstpraatje en op het eerste gezicht leek dat best succesvol. Helaas voor hem deed hij net iets té veel zijn best om overeen te komen met de leerlingen, want hij gebruikte woorden als ‘cool’ en ‘vet gaaf’. Dat zorgde sowieso al voor een melige sfeer onder de leerlingen, ook al had de leraar niet in de gaten waar dat door kwam.
‘Hoe lang woon je hier al?’ fluisterde Chuck toen de leraar zich had omgedraaid om iets op het bord te schrijven.
‘Anderhalve week,’ antwoordde Amelia, die een leeg schrift uit haar tas haalde om de aantekening over te nemen.
‘Waarom ben je hier komen wonen?’ Chuck leek meer geïnteresseerd in haar leven dan in scheikunde. Hij had zijn schrift nog niet eens open.
‘Nieuw werk van mijn vader.’ Verder ging Amelia er niet op in, want ze had geen zin om erover te praten.
‘Dan zul je je vrienden wel missen.’
Met een ruk trok Amelia haar hoofd op en keek hem geschrokken aan. Chuck had dat niet in de gaten en was eindelijk op zoek gegaan naar een pen, waarna hij zich over zijn schrift boog.
‘Nee,’ antwoordde Amelia na een tijdje. ‘Die mis ik niet.’
Chuck keek op en trok een wenkbrauw op, maar zei niets en richtte zich daarom maar weer op de aantekening, waardoor er een stilte tussen de twee leerlingen viel.
RedRose
Potlood
Potlood

Teehee,

leuk verhaal Imke! :D Ik ken Simple Plan nog steeds nauwelijks, maar dat boeit me niet zoveel, het verhaal is goed, en of ik degenen over wie 't gaat nou ken of niet, het blijft een leuk verhaal :P

Mooi hoe je die middelbare schoolsfeer erin verwerkt :super
I found the key to life. The lock was broken.
Melian
Tipp-Ex team
Tipp-Ex team
Contacteer:

En weer weet ik niets anders te zeggen dan: geweldig! Hoe jij dit kan schrijven, gaat mijn verstand te boven. Als ik het lees, kan ik het niet alleen voor me zien, maar ook horen, ruiken, voelen.... Super! :super

Dus eh... snel meer? :angel
Juulx1
Puntenslijper
Puntenslijper

Imke, weer een super leuk stukje! Erg leuk dat je ze meteen onder de indruk is van pierre maar oke wie is dat nou niet en chuck en david ontmoet. Leuk geschreven! MEER MEER MEER!
And you can't fight the moment of truth in your lies.
Lessie
Vulpen
Vulpen
Contacteer:

Leuk geschreven, meid! Ik moest alles weer even herlezen want ik wist niet meer goed waar dit verhaal over ging, maar het is werkelijk waar schitterend bedacht! :super Ik hoop dat je snel verder schrijft en dit niet weer lang laat liggen, want het is een heel leuk verhaal :)
Sometimes is there a day to forgiveness... Sometimes is that day to revenge.
Stropdasz
Puntenslijper
Puntenslijper

Jeej im, dit vind ik nog steeds een leuk verhaal ^^. Snel weer meer schrijven eh:D
I don't want the world to see me, cause I don't think that they'd understand.
Myrth-

Gaaaaa verdeeeeeeeeeeeeer
please *gaat op knieën*
haha wcht geweldig hoe jij schrijft, heb al meer verhalen van je gelezen maar reageer niet zo vaak

xx
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Mooi gedaan! Je legt alles heel goed uit en je kan je heel goed inleven! Ben benieuwd naar meer.
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Gesloten

Terug naar “Onafgemaakte Fanfictie”