Verloren

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Elise
Potlood
Potlood

Hallo =) Ik ga weer proberen een verhaal te schrijven. Reacties met op en/of aanmerkingen zijn meer dan welkom ;)

In dit verhaal komt een eetstoornis voor, maar niet beschreven. Het komt alleen zo nu en dan ter sprake, maar het zal absoluut geen trigger zijn of zo.
Afbeelding

Proloog

Hoe weet je wie je vrienden zijn? En hoe weet je wie zich voordoet als een vriend, maar je eigenlijk tegen werkt?
Hoe weet je of iemand te vertrouwen is, als hij of zij je vertrouwen al meerdere keren heeft geschonden?
Om me heen was het donker en stil. Maar in mijn hoofd raasde er een enorme wervelwind aan gedachten en herinneringen. Toch kon ik me niet precies herinneren hoe ik hier kwam en waar ik eigenlijk was. Het was een gezellige avond geweest, dat wel. Of in ieder geval voor zover ik het me kon herinneren dan.
Ik hoorde iets kraken en keek op. De deur van de kamer waarin ik me bevond ging langzaam open en een fel licht scheen de kamer binnen. Langzaam begon alles vorm te krijgen en kwam het me bekend voor. De jongen in de deuropening was dan ook niemand anders dan mijn vriend, die me waarschijnlijk uit de kroeg had geplukt en mee had genomen naar huis.
"Hey," fluisterde een stem. "Wakker?" Ik glimlachte en rekte me op mijn gemak uit. Mijn handen tastten naar het knopje van het nachtlampje naast zijn bed. Toen dat lichtje aan was, deed Lennart de deur weer dicht. Ik zuchtte eens diep en keek toe hoe Lennart zich ontdeed van zijn kleren en achter mij in bed kroop. Hij trok me eens lekker tegen zich aan en drukte kusjes op mijn schouder en rug. Een tijdje bleven we zo liggen. Het voelde goed om weer bij hem te zijn. Ik had hem al een week niet meer gezien en de laatste keer dat we elkaar zagen gingen we met ruzie uit elkaar. Ik had het idee dat er over praten of excuses aanbieden niet nodig was.
"Hoe is het?" fluisterde zijn stem toen in mijn oor. Ik glimlachte opnieuw en draaide me naar hem om.
"Goed," fluisterde ik terug. Hij keek me aan, diep in mijn ogen en ik wist dat hij me niet geloofde. "Wat is er gebeurd?"
"Ik kwam binnen en je stond op de tafel te dansen."
"Dat gebeurd wel vaker," lachte ik.
"Ja, maar niet met je shirt om de nek van een man van boven de 30." Ik trok mijn wenkbrauwen op en was even stil. Daarna schoot ik in de lach. Echt wel weer wat voor mij. In een gekke bui ben ik tot veel in staat, maar in een gekke bui met alcohol op ken ik geen remmen meer. "Hij vond het ook wel leuk inderdaad. Ik iets minder. Ik heb je van die tafel gesleept, in de auto gedumpt en ben naar huis gereden. Je viel bijna meteen in slaap toen ik je optilde nadat je was gevallen." Ik zuchtte diep. Ik wist dat Lennart het niet leuk vond als ik veel dronk en als ik flauw viel. Ik vond het zelf ook altijd niet echt een pretje. Maar op één of andere manier kon ik mezelf gewoon nooit inhouden. Daar moest ik toch maar eens aan gaan werken. Ik drukte een kus op Lennarts voorhoofd en draaide mijn rug weer naar hem toe. Ik ging nog wat dichter bij hem liggen en hij trok me opnieuw wat dichter naar zich toe. Het duurde niet heel lang voor ik weer in slaap viel en de wereld en alles om me heen vergat.
Jen.
Puntenslijper
Puntenslijper

Oeeh..
Je hebt het zo geschreven dat ik benieuwd ben naar de rest (:
Heel intresse wekkend.
Laatst gewijzigd door Jen. op 05 jan 2010 21:10, 2 keer totaal gewijzigd.
Live, Laugh, Love, Write
Jeetje
Typmachine
Typmachine

Erg leuk geschreven, het leest heel erg vlot. Vind het ook leuk dat je gelijk al zorgt dat de lezer zich dingen gaat afvragen, want daardoor wil je meer weten en verder lezen. Schrijf vooral verder dus!
Afbeelding
~: Geen loopvogel maar een sloopvogel :~
Elise
Potlood
Potlood

Lang geleden dat ik een vervolgje heb gepost... Hier is het dan uiteindelijk toch nog :) Sorry mensen (A)

Het is zo raar hoe je hele humeur, je hele leven kan veranderen in slechts een paar seconden tijd. Door slechts één klein zinnetje, uitgesproken door de enige persoon waarvan je had verwacht dat hij voor altijd bij je zou zijn. 'Het is over.' Drie kleine woordjes die mijn wereld hebben doen laten instorten.
Ik zit op de fiets. Een enorme zonnebril verbergt mijn beide ogen, waar de tranen maar uit blijven stromen. Ik trok het thuis niet langer. Moest afleiding hebben. En nu ik op de fiets zit naar mijn werk, de enige plek waar ik heel misschien nog welkom was op dit tijdstip van de dag, begin ik steeds meer te twijfelen. Waarom zou ik daar heen gaan? Wat hebben zij aan mij in deze staat, wat heb ik aan hen? Ik stapte af en droogde mijn tranen. Probeerde diep in en uit te ademen, mezelf bij elkaar te pakken. Ik stak een sigaret op en ging op de stoeprand zitten. Na een tijdje ging het wel weer. Ik onderdrukte het vervelende gevoel, het huilen. En daarbij nog zoveel meer. Waaronder de wetenschap dat ik zwaar in de problemen zat. Ik had hulp nodig. Ik was depressief, verslaafd aan alcohol of het effect wat het op me had. Mijn lichaam en geest deden niet meer dat wat ik mezelf altijd had voorgehouden. Ik ging volledig de verkeerde kant op, en dat was ook een reden dat Lennart de hoop had opgegeven. Als er al sprake was van hoop. Hij ging er zo makkelijk mee om... Alsof ik gewoon een scharreltje was. Alsof hij dat hele jaar geen gevoelens voor me had gehad, niet eens een beetje. Ik vervloekte mezelf toen ik doorhad dat mijn zicht weer minder werd en er opnieuw tranen over mijn wangen liepen. Ik besloot toch terug te gaan naar huis en daar in bed te kruipen om er de komende paar dagen of weken niet meer uit te komen. Volledig afgesloten van de rest van de wereld, wachtend tot alles op zou houden en ik gewoon opnieuw kon beginnen.
Gesloten

Terug naar “De Grote Zolder”