Death Angels

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
Toya-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Oy mensjes!! :D
Ik ben (net als mijn BFF, Nande) nieuw hier en wil graag een verhaal beginnen.
Het verhaal is in de ik-persoon geschreven, maar wisselt tussen twee personages.
Andere punten:
1. Er worden scheldwoorden gebruikt (niet hele erge en ook niet in grote aantallen)
2. Er komen af en toe beschrijvingen van moorden in voor (maar niet al te uitgebreid)
3. Er is spraken van homoseksualitijt. (niet heel erg heftig)

Ik heb dyslectie, dus word a.u.b. niet boos als ik spelfouten maak.

Waar het verhaal over gaat:
Twee weesmeisjes, Misa en Lisa, hebben beide een vervloekt voorwerp in hun bezit dat een grote hoeveelheid persoonlijke waarden heeft voor de meiden. Ze hebben beide nooit hun ouders echt gekend en ze worden allebei gemeden door zowat alle mensen, ze hebben beide ook geen vrienden, tot ze elkaar tegenkomen. Omdat ze zoveel gemeen hebben worden ze al snel bevriend en ze zien er naast elkaar uit als zussen. Maar niemand anders durft in hun buurt te komen. Tot er een organisatie, de Sharini, mensen met een sterk karakter komt zoeken en de twee meiden meeneemt.
Laatst gewijzigd door Toya-chan op 02 jan 2010 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Sabbientje
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Halla Toya-chan,

Welkom op OV.
Leuk dat je direct bent gaan schrijven, maar ik wil je toch vragen even het onderstaande topic door te lezen.
Welkom op Online verhalen
Hierin staat onderandere dat je direct een deel van een verhaal moet plaatsen en niet alleen je verhaal idee. ;)
Omdat je nieuw bent zal ik je verhaal laten staan, maar ik wil je vragen zo snel mogenlijk met je verhaal te beginnen.

Verder wil ik je de tip geven om de spellingcontrole van Word te gerbuiken. (en je verhaal ook in word te schrijven, dan heb je altijd een back-up)
In je stukje staan niet veel fouten. Wel doe je een fout maken bij een zelfde naamval.
Het zijn allemaal foutjes waar een spellingscontrole je op zou kunnen wijzen.
Er zijn meerdere mensen op dit forum met dyslectie, zelfs mensen waar je het niet van zou verwachten als je hun verhalen leest. Zij werken er hard aan om niet te laten zien dat zij dyslectie hebben. Scherm je fouten niet af met een kreet als dyslectie, werk eraan. Het is namelijk heel goed mogelijk, als je zelf maar wilt.

Foutjes die ik heb gevonden. (ja ik ga ze er toch uithalen, dan kun je er aan werken)
(niet hele ergen en ook niet in grote aantallen)
erge
(maar niet al te uitgebrijd)
uitgebreid
homosexualitijt
Homoseksualiteit

Meerdere keren heb je het woord "bijde" staan.
Dit moet "beide" zijn
Ze hebben bijde nooit hun ouders echt
gekent
en ze worden allebij gemeden door zowat alle mensen
Over bijde had ik hier boven al gesporken.
gekend met een D
allebei met een korte EI

Dat was het voor nu.
Veel succes met je verhaal verder.

Sabbientje
Global Moderator OV
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Toya-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Sorry, voor de spelfouten *buigt hoofd beschaamt* Maar ik heb wel al een paar hoofdstukjes, hiet is er eentje, veel leesplezier!! :D
_________________________________________________________________________________________________________________

Hoofdstuk 1

Lisa, dat is mijn naam, ik ben 15 jaar oud, mijn ouders heb ik nooit gekend en voor zolang ik mij kan herinneren woon ik in weeshuizen. Vorig jaar ben ik nog overgeplaatst van mijn oude weeshuis, het St. Angelina’s, naar deze, het St. Katherina’s. “Omdat er te veel kinderen op St. Angelina’s zijn.” Is mij gezegd, ja vast!! Ze wouden mij gewoon weg hebben daar. Die smoes is al wel vaker tegen mij gezegd, ik ben namelijk al zes keer overgeplaatst, wat eigenlijk een best mooi getal is, maar de meeste weeskinderen worden maximaal twee keer overgeplaatst. Niemand wil bij mij in de buurt komen en niemand wil met mij bevriend worden, maar waarom? Ik doe me alleen een beetje stoer voor maar het liefst wil ik normaal zijn en vrienden hebben. Waarom ben ik zo? Waarom moet het altijd mij zijn? Waarom?! Waarom?!! Waarom krijg ik geen antwoord op deze vragen?... Waarom...?
“Lisarelle, wil je even komen?” Wordt er plots geroepen. Ik zit met mijn knieën opgetrokken op de rand van mijn bed. Ik sla mijn armen om mijn knieën en wacht tot.. “Lisarelle, wil je nú even komen?!” Klinkt het weer, dat is overduidelijk de stem van Mme Phileine. Ze is de hoofdzuster van het St. Katherina’s en komt oorspronkelijk uit La France. Ik mag haar niet en ik heb een hekel aan Frankrijk, dus ik kan zó goed met haar om gaan, niet dus… “Lisarelle!! Nu even komen!!” Ik sta maar op en begin maar de zusterskamer te lopen, waar Mme Phileine meestal is. De deur staat open maar ik blijf er nog even buiten wachten tot.. “LISARELLE!!!” Klinkt het nu bijna hysterisch. Ik loop door de deur en zie de stokoude zuster.
“Ja?” Ik zet een onschuldig gezichtje op. Mme Phileine’s gezicht is helemaal rood, “Is er wat?” Vraag ik terwijl ik onschuldig met mijn ogen knipper en naar een punt tussen de grijze wenkbrauwen van Mme Phileine kijk, aangezien ik er niet zo goed tegen kan om mensen direct in hun ogen aan te kijken.
“Lisarelle, ik heb vier keer geroepen!” Haar gezicht is nog steeds rood, wat haar eigenlijk wel staat.
“Maar Mme Phileine, ik heet Lisa en niet Lisarelle.” Ik kijk nog steeds zo onschuldig mogelijk, wand het gezicht van Mme Phileine is nu onderhand bijna paars van woede, ze wil zo te zien uithalen maar bedenkt zich op tijd. Ze zegt achter elke meisjesnaam ‘elle’ en kan behoorlijk boos worden als iemand er wat van zegt. Ik hoor zacht gelach.
Mme Phileine word weer rustig en schraapt haar keel: “Lisarelle, ik wil je aan iemand voorstellen,” zegt Mme Phileine terwijl ze naar een onbekend meisje gebaart “dit is Misarelle.” Ik zie het meisje achter haar hand gniffelen “Ik wil dat jij haar de gebruiken en regels van het St. Katherina’s leert.” Ik kijk even naar Mme Phileine en dan weer terug naar het onbekende meisje dat Mme Phileine Misarelle noemde, ze heeft lang donkerbruin haar tot een eindje over haar schouders, naast haar staat een vioolkoffer van zwart hout, ze draagt een zwarte jurk en ziet er best knap uit, maar nog het meest spreken haar zwart omlijnde donkere, grijsblauwe ogen mij aan, ze staan nu vrolijk maar ik kan iets droevigs erachter zien. Dat is een gave die ik heb, het ooglezen, de diep liggende emoties van een persoon zien door zijn ogen.
“Misarelle word jouw nieuwe kamergenoot. Geef haar een rondleiding door het gebouw en vergeet vooral de bidruimte niet.” Met deze woorden sluit Mme Phileine het gesprek en verzoekt ze ons om de zusterskamer te verlaten. Het meisje pakt het vioolkoffer en kijkt mij aan, ik stop mijn handen in mijn zakken en loop de gang op, het meisje volgt me.
Als we buiten gehoorsafstand van de zusterskamer zijn zeg ik haar: “Ik ben vorig jaar ook hierheen overgeplaatst, toevallig hè”
Het meisje lacht “Toeval bestaat niet” Nu moet ik ook lachen, ze lijkt me nu al aardig.
“Als je wat wil weten, vraag het maar, we zijn toch kamergenoten.” Ik geef haar een knipoog.
“Okey, ” antwoord ze “maar, eerst wat is jou naam? Volgens mij noemt Mme Phileine iedereen ‘elle’.”
“Dat doet ze inderdaad, nou eigenlijk alleen bij de meiden uit dit weeshuis. En mijn naam is Lisa. En jou naam?”
“Ik heet Misa.”
“Grappig, onze namen lijken op elkaar”
“Ja,” Misa valt het op dat er een paar weeskinderen onze kant op kijken “Ben je populair?”
“Dat zou je wel kunnen zeggen, ja”
“Geliefd?”
“Nee, gehaat.”
“Waarom? Er is toch niet mis met jou?” Misa kijkt me onderzoekend aan. Ik haal mijn schouders op.
“Je bent de eerste in mijn hele leven die dat zegt weet je..” Ik probeer het sarcastisch te laten klinken, wat eigenlijk best lukt.
“Wat is er dan mis met jou?”
“Geen idee, ik zou het niet weten…” Er verschijnt een meelevende blik in Misa’s donkere ogen, ik sla mijn ogen neer.
“Bij jou ook al?” mompelt ze ik kijk gelijk op. Wat? Zij ook? Ben ik niet de enige? Of probeert ze me te bedriegen? Ik kijk naar haar ogen, nee, ze liegt niet, dat kan ik zien. Haar moet ik beter leren kennen.
Afbeelding
Afbeelding
Nande-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Leuk begin, Daya. ;)
De emoties beschrijf je goed, en het personage zelf. Alleen even rekening houden met bezittelijke voornaamwoorden.
Voor de rest is het wel leuk dat de hoofdpersoon niet constant zielig is, maar ook gewoon sarcastisch kan zijn.
Voor de rest... blij zo doorgaan! ;)
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
Alice in wonderland
Toya-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Arigato, Nande-chan!! :D

Hoofdstuk 2

*Misa*
Ik ben Misa, een wees van 15 jaar oud. Het enige dat ik van mijn ouders weet is dat mijn vader een violist was en mijn moeder de dochter van de directeur van een belangrijke muziekorganisatie die wereldwijd bekend was, de Lunair, mijn waren beide van compleet verschillende niveaus en mochten dus niet samen zijn, maar toch werden ze verliefd op elkaar. Toen mijn moeder zwanger werd en haar vader erachter kwam wie de vader van het ongeboren kind was, verstoten hij zijn eigen dochter en ontsloeg hij mijn vader. Dat was zowel een hele klap voor mijn ouders als voor de Lunair, wand mijn vaders viooltalenten waren groots en over de hele wereld waren mensen die naar hem luisteren wouden, de reputatie van de Lunair ging met het ontslag van mijn vader pijlsnel omlaag terwijl mijn ouders onderdak zochten in een weeshuis, het Childslive weeshuis, een tijdje nadat ik geboren was vonden een paar mensen van de Lunair mijn vader en wouden ze hem meenemen, toen hij weigerde doodde ze hem, mijn moeder kon het verdriet niet aan en stak zichzelf neer op de begrafenis van mijn vader, mij en de viool in het weeshuis achterlatend. Deze viool is mijn dierbaarste bezit en ik zal er nooit afstand van doen, ook al zegt hij dat hij behekst is en de ziel van mijn dode vader er in opgesloten is.

“Misa, dit is Mme Phileine, de hoofdzuster van het St. Katherina’s. Mme Phileine, dit is Misa, het overplaats weeskind.” Miss Deborah glimlacht naar me, zij is al die jaren dat ik in her Childslive weeshuis gewoond heb als enige aardig tegen mij geweest, ze is als een soort moeder voor me.
“Prettig kennis te maken, Mme Phileine.” Zeg ik beleeft terwijl ik buig. Mme Phileine begint te lachen, niet op de aangename, vriendelijke manier van Miss Deborah, maar met een lach die kraakt van de ouderdom.
“Je hoeft hier niet te buigen hoor, Misarelle.” Haar stem klinkt al bijna net zo oud als haar lach. Ik knik als ik de hand van Miss Deborah op mijn schouders voel.
“Ze is de regels en gebruiken van het Childslive weeshuis gewend, vergeef mij.”
“Dat maakt niet uit, ik laat wel iemand ónze regels en gebruiken leren.”
“Dat zou fijn zijn.” Mme Phileine knikt. En kijk mij onderzoekend aan. Ik voel me ongemakkelijk onder die blik, waarom kijken mensen me altijd zo aan? Is er zoveel mis met mij? Ik zie haar blik naar mijn violenkoffer gaan.
“Speel je een instrument, Misarelle?”
“Ja, Mme Phileine.” Mme Phileine knikt wrijft in haar stokoude handen.
“En hou je van muziek?”
“Ja, heel erg veel, Mme Phileine.” Ze knikt weer.
“Dan weet ik precies wie ik kan aanwijzen tot jou begeleider de eerste weken.” Ik kijk op. Wat bedoelt ze? Blijkbaar ziet ze mijn vragende blik, want ze zegt snel: “Er is in dit weeshuis een meisje, Lisarelle, ze houd ook heel erg veel van muziek en volgens mij zijn jullie ook nog eens even oud.” Ik zie Miss Deborah knikken.
“Het zal prachtig zijn als je gelijk vrienden maakt.” Fluistert ze in mijn oor. Ik knik, ja dat zou prachtig zijn.

Miss Deborah is net weg en Mme Phileine heeft mijn persoonlijke gegevens opgeschreven in een dossier. Ook heeft ze het meisje geroepen wat mijn begeleider word de aankomende weken. Ze is alleen nog niet gekomen, misschien slaapt ze? Want Mme Phileine heeft al drie keer geroepen, haar gezicht is een beetje rood geworden. Ik hoor zachte voetstappen, ze stoppen vlak naast de deur. Ik houd er niet van als iemand in mijn buurt schreeuwt, maar dit ziet er eigenlijk best wel grappig uit en ik moet toegeven, die rode kleur staat haar goed.
“LISARELLE!!!” Een meisje van ongeveer 15 loopt naar binnen, ik had me die voetstappen dus niet verbeeld.
Het meisje heeft een donkere tint bruin haar en bosbruine ogen, ze draagt een donkere broek, een T-shirt en een te groot vest, ze ziet er best knap maar eenzaam uit. Om haar nek hangt een zilveren ketting met een zwarte steen die zilver glanst; Hematiet, Bloedsteen!!
“Ja?” Het meisje kijkt onschuldig terwijl Mme Phileine’s gezicht alleen maar roder wordt “Is er wat?” Vraagt het meisje terwijl ze een paar keer met haar ogen knippert
“Lisarelle, ik heb vier keer geroepen!” Blijkbaar kan Mme niet zo goed met dit meisje opschieten.
“Maar Mme Phileine, ik heet Lisa en niet Lisarelle.” Ik moet lachen, maar probeer het te smoren. Mme kijkt het niet gemerkt te hebben wand ze schraapt haar keel
“Lisarelle, ik wil je aan iemand voorstellen,” zegt Mme Phileine terwijl ze een gebaar naar mij maakt “dit is Misarelle.” Ik moet nog steeds een beetje lachen. “Ik wil dat jij haar de gebruiken en regels van het St. Katherina’s leert.” Het meisje kijkt even naar Mme Phileine en dan weer terug naar mij. “Misarelle word jou nieuwe kamergenoot. Geef haar een rondleiding door het gebouw en vergeet vooral de bidruimte niet.” Blijkbaar eindigt Mme Phileine hiermee het gesprek. Ik pak mijn violenkoffer en kijkt het andere meisje aan, ze stopt haar handen in haar zakken en loopt de gang op, ik volg.

Als we een tijdje gelopen hebben zegt het meisje: “Ik ben vorig jaar ook hierheen overgeplaatst, toevallig hé”
Ik lach: “Toeval bestaat niet” We lopen en praten nog een tijdje, ik kom erachter dat ze Lisa heet en ook al haar hele leven in weeshuizen woont, alleen dat zij al zes keer overgeplaatst is, dat is best veel. En ook dat zowat iedereen in het weeshuis haar verafschuwd, terwijl ik niets ‘raars’ aan haar kan ontdekken. Misschien omdat ze een bloedsteen om haar nek draagt? Of omdat ze zich anders kleed dan de andere meisjes hier? Ik zou het niet weten.
Nadat Lisa mij de bidkamer heeft laten zien, een grote ruimte die op de binnenkant van een kerk lijkt, gaan we naar onze kamer. Als we binnen komen zie ik dat de kamer netjes in twee delen is gesplitst, aan de ene kant een bed en een kledingskast, aan de andere kant ook een bed en een kledingskast en in het midden een nachtkastje. Het valt me wel op dat de rechter kant van Lisa is, die is vol gehangen met tekeningen en posters van rockbands en violen, ik blijf naar de poster van een rockband met een violist in het midden, rechts bovenin de poster zie ik een maar al te bekend logo; het logo van de Lunair.
“Is er wat, Misa?” Vraagt Lisa me, ik schrik op en kijk om. Lisa staat achter me.
“Nee, hoor.” Ik zie haar gelijk wantrouwig kijken.
“Zeker weten?” Ik knik, Lisa haalt haar schouders op en loopt naar mijn kant van de kamer, waar mijn hutkoffer staat. “Zal ik je helpen met uitpakken?” zonder op mijn antwoord te wachten draait ze zich om en opent mijn koffer. Ik loop naar haar toe, met mijn vioolkoffer in mijn hand, ik leg het op mijn hoofdkussen en begin samen met Lisa mijn hutkoffer uit te pakken.
“Wie zijn dit?” Ik kijk op met een paar boeken in mijn hand. En zie dat Lisa de foto van mijn ouders in haar hand heeft.
“Mijn ouders,” zeg ik, terwijl ik snel de boeken aan de linker kant van het nachtkastje leg.
“Oh, ik wist niet dat.. eh.. sorry…” Lisa slaat haar ogen neer. Ze denkt vast dat ze me gekwetst heeft.
“Geeft niet, ik kan me niet veel van ze herinneren.” Lisa kijkt weer op
“Ow, okey.” Ze geeft me de foto. Ik dacht dat ze het wel opgemerkt zou hebben, niet dus. “Heej. Misa?” Of toch..?
“Ja?” Ik zet de foto neer en draai me om.
“Zou het kunnen zijn dat,” Lisa loopt naar haar kant van de kamer, naar de posters, “dat jou vader hem is?” Ze wijst naar de poster waar ik een tijdje geleden nog naar stond te staren!!
“Ja.” Ik plof op mijn bed neer terwijl ik naar Lisa blijf kijken. Kent ze mijn vader? Is ze een fan van hem? Heeft ze hem een keer ontmoet? Nee, dat kan niet, ze is ongeveer zo oud als ik ben. Ik kijk naar het logo in de rechter bovenhoek. Weet Lisa iets over de Lunair?
Laatst gewijzigd door Toya-chan op 12 jan 2010 15:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Nande-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Misa Misa. ^^ (YAY!!! Death Note)
Die Mme Phileine is echt een b*** af en toe. Maar misschien ook wel logisch als je je hele leven met een paar wezen zit opgescheept die je haten. (met andere woorden: kinderen)
Viool, leuke toevoeging. En bloedsteen (hematiet), leuk dat je ook stenen er in gebruikt. Vaak hebben mensen dat wel in hun verhaal maar dan weten ze de namen niet. (de magische steen, haleluja! :shock:)
If I had a world of my own, everything would be nonsense. Nothing would be what it is, because everything would be what it isn't. And contrary wise, what is, it wouldn't be. And what it wouldn't be, it would. You see?
Alice in wonderland
Toya-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

YAY!! Weer een nieuw hoofdstukje!! :D
Enjoy!! :D

Hoofdstuk 3

*Lisa*
Ik wordt wakker en ga rechtop zitten. Ik kijk naar rechts, naar de kant van Misa, ik zie haar nog opgerold liggen slapen met haar vioolkoffer in haar armen. Een gelukkig gevoel bekruipt mij, waarom weet ik niet precies. Misschien omdat Misa er zo zacht en onschuldig uitziet wanneer ze slaapt, of omdat het de eerste keer in mijn leven is dat iemand überhaupt met mij op een kamer durft te slapen. Ik kijk nu naar links, naar een van de posters aan mijn muur, naar de poster waar Misa gister een paar keer naar keek, de poster waar een band met een violist opstaat, de band met Misa’s vader. Ik bekijk de poster nu aandachtiger en merk een klein tekentje of logootje op, het komt me vreemd genoeg bekent voor, mijn blik gaat langs de andere posters en ja, op een paar andere staat datzelfde logo. Ik weet het nu zeker ik ken het! Maar waarvan? Waarom? Van wanneer? En waarom heb ik altijd zo veel onbeantwoorde vragen?
Ik kijk naar het digitale klokje op het nachtkastje tussen de twee bedden in deze kamer in. Het geeft 06:47 aan. ’t Is nog vroeg maar ik ga maar opstaan, wat ik meestal nooit zo vroeg doe. Ik kijk nog even neer het slapende gezichtje van Misa en loop vervolgens naar mijn kledingkast toe om mijn kleding voor vandaag uit te zoeken.

Als ik aangekleed ben kijk ik weer op het klokje, dat nu 06:56 aangeeft. Omgekleed in negen minuten!! Dat is een record!! Ik zie het klokje verspringen naar 06:57. Ik ga Misa maar wakker maken voordat ze zich doodschrikt door Mme Phileine, die ons wil spreken omdat Misa nieuw is.
Ik loop naar Misa’s bed toe en ga op de rand zitten. Ze ziet er zo vredig uit. Ik pak zachtjes haar schouders vast en schud een beetje terwijl ik haar naam noem. Ze kreunt een beetje en wrijft met een hand een beetje de slaap uit haar ogen terwijl ze met de ander de vioolkoffer vast blijft houden. Ze doet haar glazige, maar toch donkere ogen een beetje open.
“’tisser?”
“Het is ochtend en je moet opstaan.” Ik wijs op het klokje dat net naar 06:59 overspringt.
“Boeiend?” Misa snippert nog een paar keer loom met haar grijsblauwe ogen om ze daarna dicht te houden.
“Misa? Je moet nu wakker worden, hoor” Zeg ik.
“Zal wel, ik wil slapen.” Okey, dit werkt dus ook niet. Ik sta maar weer op en loop naar mijn kant van de kamer, naar de posters. Ik kijk naar het logo op de poster waar Misa’s vader op staat.
“Misa?”
“Hum..?”
“Weet jij toevallig waar dit logo voor staat? Het komt me bekent voor maar ik weet niet meer waarvan het is.” Misa doet een oog open om te kijken waar ik bedoel. Zodra ze ziet dat ik naar het logo wijs gaat ze rechtop zitten met wijd opengesperde ogen.
“Lunair..” Hoor ik haar zachtjes mompelen. Die naam, ‘Lunair’, komt me al even bekent voor als het logo, maar waarvan is het? Wat is het?

We kijken elkaar even verschrikt aan. Het is doodsstil en je zou een spelt kunnen horen vallen tot..
“Willen Misarelle en Lissarelle even komen?” Ik wist het!! Dat is overduidelijk de stem van Mme Phileine. Ik zie dat Misa haastig wil opstaan en zich snel om te kleden maar ik klak met mijn tong, Misa kijkt vragend op.
“Ik wacht meestal tot de derde keer dat ze roept voordat ik überhaupt mijn kamer uit kom. De zusterskamer is hier ook nog eens lekker dichtbij.” Ik knipoog naar Misa en steek mijn tong uit. We kijken elkaar even aan en schieten dan allebei in de lach.
Afbeelding
Afbeelding
Nande-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

Goed hoofdstuk, je gaat niet al te vlot door het verhaal heen. Dat is fijn als je aan het lezen bent. Want als het en, en, en is, dan is het niet echt geweldig om te lezen.
Wel even aandachtpuntje: op de d'tjes en t'jes letten. Ook even een uitroepteken ergens achter zetten, want meerdere kan wel, maar het is een beetje irritant.
Voor de rest is het mooi geschreven.
Ik kijk uit naar het volgende! :P
Alice in wonderland
Faded Dream
Potlood
Potlood

Leuk geschreven!
(alleen een paar spellingsfouten, maar dat maakt op zich niet veel uit)
Vervolg please? :angel
Laatst gewijzigd door Sabbientje op 14 jan 2010 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zou je misschien kunnen zeggen wat er zo leuk aan geschreven is? Een antwoord als dit valt hier namelijk onder SPAM en dat zien wij liever niet. Alvast bedankt.
Dreams are nothing more than wishes. A wish is just a dream, wishing to come true.
Toya-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

OMG!! Iedereen bedankt voor de reacties, hier is voor jullie een beloning: een nieuw hoofdtuk!! :sweet

Hoofdstuk 4

*Misa*
Ik vertrouw meestal nooit zo snel iemand maar ik mag Lisa wel, ze is nonchalant en het maakt haar niet uit wat andere van haar denken, ik wou dat ik wat meer zo zou zijn…
Nadat Mme Phileine drie keer geroepen had zijn we naar de zusterskamer gegaan, Mme Phileine vroeg Lisa even wat papierwerk te halen en zodra ze weg was vroeg Mme gelijk aan me of ik een andere kamergenoot wou. Blijkbaar mag iedereen Lisa evenveel als iedereen op Childslive weeshuis mij. Ik weigerde.
Toen Lisa terug was gekomen en de papieren die op een zorgvuldig nette stapel lagen, kwakte ze die op een bureau, waardoor een paar vellen op de grond terechtkwamen.
“Oeps!” Lisa zette een onschuldig gezicht op. Mme Phileine keek sacherijnig Lisa’s kant op en scheen het niet te merken dat ik moeite moest doen om mijn lach in te houden. Lisa grijnsde naar me.
Nadat Mme Phileine de hele stapel papierwerk met mij had doorgenomen, mochten we gaan.
Lisa bracht me naar de eetzaal, die ze me de vorige dag ook al had laten zien. Er stonden in de zaal vijf lang tafels, met aan weerszijden lange banken. Als je de zaal binnen kwam zag links van je een soort loopkantine; je pakte een bordje, liep langs de rijen met eten en schepte op wat en hoeveel je wil. Als je je eten had ging je aan een van de tafels zitten. In de muur tegenover de deur waren een paar glas in lood ramen, voor de ramenstond een zesde tafel, allen had deze geen banken aan weerszijden maar een rij stoelen aan de kant van de ramen, dat moest wel de tafel voor de zusters zijn. Het middelste van de tafel was iets hoger dan de rest en ik wet dat er een verhoging achter staat. Voor die plaats staat een spreek blok, met aan de voorkant een uitgesneden tekening van een paar nonnen die naar een vliegende Jezus kijken terwijl die naar de zon toe zweeft, het is erg mooi afgewerkt.
Lisa en ik pakte een bord, wat eten en gingen zitten. Een paar andere kinderen in onze buurt stonden gelijk op en liepen de zaal uit. Ik keek ze na hoe ze door de grote houten deuren liepen.
“Ga een tijdje met mij om en je wordt net zo populair.” Lisa had opgemerkt dat ik de kinderen na zat te kijken. Ik keek naar haar, ze grijnsde maar ik zag diep in haar ogen ook iets van eenzaamheid en verdriet. Ze wil helemaal niet alleen zijn!! Ik krijg gelijk meelijden met haar. Ze doet zich dan wel stoer voor als of haar niets dwarszit maar in werkelijkheid is ze een snelgeraakt meisje. Ik kan het wel zien, maar anderen niet. Het is een speciale gave die ik heb; het ooglezen.

Na het eten gingen Lisa en ik in de tuinen van het St. Katherina’s, ze zijn prachtig! Er groeien en bloeien vele verschillende bloemsoorten, er zijn een paar waterplaatsen, en in het midden is zelfs een fontein met een ring van rozen struiken eromheen. We lopen over het pad naar de fontein toe en gaan op de rand zitten.
“Dit moest ik je nog van Mme Phileine geven,” Lisa geeft me een lijst met regels, “niet dat ik me eraan houd ofzo.”
“Worden hier dan geen straffen gegeven voor degene die de regels breken?”
“Owjawel hoor, alleen niemand durft iets tegen mij uit te halen, ze denken dat ik een duivelskind ben ofzo.” Lisa kijkt scheel, en haalt met haar handen uit alsof het klauwen zijn, “Fear me! Ik ben het duivelskind!”
Daar moet ik zo van lachen dat ik van de rand van de fontein afval, ik heb haast nooit zoveel gelachen in een korte tijd. Lisa begin ik steeds meer te mogen. Ze lijkt zo veel op mij, maar ze is tegelijkertijd zo verschillend. Ik kijk naar de rozenstruiken, ik hou van rozen. Misschien Lisa ook?
Alsof ze mijn gedachte gehoord heeft loopt Lisa naar de rozenstruiken toe en plukt een roodroze roos.
“Rozen zijn mooi, maar verraderlijk.” Mompelde Lisa, ze had een droevige blik in haar ogen, maar toen ze merkte dat ik keek begon ze meer te lachen. “Misschien ben ik iets te lang alleen geweest.” Ze knipoogde en grijnsde naar mij, niet wetend dat ik precies wist wat ze ermee bedoelde: ‘Laat me niet in de steek!! Laat me niet meer alleen!!´
Nee Lisa, ik beloof wel bij je te blijven tot je de positieve kanten van het leven inziet, ik blijf bij je tot je van jezelf gaat houden.
Afbeelding
Afbeelding
jjustmee
Puntenslijper
Puntenslijper

Leuk verhaal!
Je maakt me echt nieuwsgierig naar allerlei dingen.
Wat is er met Lunair? Wat is er met Misa en Lisa dat ze door iedereen gehaat worden?
Wel leuk dat ze nu allebei iemand als vriend hebben!
En die Mme Philleine mag ik echt niet, maar grappig hoe je haar omschrijft.
Zo'n oud dametje, met zo'n rode kop! XD Ik zie het al helemaal voor me!

Ik ben echt benieuwd naar het volgende hoofdstuk.
En ik ga zeker blijven lezen!! ;)

Post je snel weer een volgend stukje?

xxx
Jjustmee
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren.
Toya-chan
Puntenslijper
Puntenslijper
Contacteer:

YAY!! Bedankt voor de reacties!! Hier is het nieuwe hoofdstuk!!

Hoofdstuk 5

*Lisa*
Het is nu al een week geleden zins Misa naar het St. Katherina’s is overgeplaatst, aangezien we kamergenoten zijn zien we elkaar vaak en ook al Misa een respectvol en stil persoon is, in tegenstelling tot mij, ben ik al te weten gekomen wat er met haar ouders gebeurt is; ze zijn gedood door een organisatie die de wereld over probeert te nemen door middel van muziek. Ik vraag me af hoe dat kan.. Maar iedere keer dat deze organisatie, waarvan Misa de naam van niet wil zeggen, ter spraken komt kijkt Misa bedenkelijk naar mij, alsof ze vermoed dat ik er meer vanaf weet dan ik laat merken. Ik heb eigenlijk ook wel het gevoel dat het me bekent voorkomt, alsof het een sprookje is dat mij verteld is toen ik klein was maar wat ik me nu nog maar vaag herinner. Maar mij is nooit sprookjes verteld, aangezien ik mijn ouders nooit gekend heb.. Hoewel? Ik droom soms over een lichte plezierige stem die me verhalen verteld over prachtige wezens met een goede wil en een goed hard, maar als ik weer wakker wordt ben ik het verhaal alweer vergeten..
“Wakker worden, luiwammes!” Ik word uit mijn overpeinzingen gehaald door Misa die een kussen naar mijn hoofd gooit. Ik open mijn ogen en kijk naar haar.
“Ik was al wakker!”
“Sta dan op. We moeten nog een hele berg papierwerk naar het archief brengen van Mme.” Ik sta mopperend op.
“Kan ze het niet zelf doen?” Ik wrijf in mijn ogen. Misa klakt met haar tong en gooit nog een kussen naar mijn hoofd.

Even later lopen we beide met een stapel papieren door de gangen.
“Waarom word er geen computer gebruikt voor al deze documenten?” Misa keek mij aan.
“Weet ik veel? Misschien denkt Mme het niet goed is ofzo, ze is niet zo ‘nieuwerwets’, dat moet je nu onderhand wel door hebben.” Misa moet lachen en loopt daardoor bijna tegen een jongen aan.
“Sorry” zegt Misa snel en buigt haar hoofd. De jongen kijkt haar aan en lacht.
“Geeft niets.” de jongen heeft een aangename stem en ik merk op dat hij niet van dit weeshuis is, wand ik heb hem nog nooit eerder gezien. Hij heeft zwart haar die bijna paars glanzen, dat is niet alleen opmerkelijk, zijn ogen hebben de zelfde kleuren als zijn haar alleen dan zijn de iets lichter, de ogen van iemand die niet liegt. Hij draagt een slonzig zwart T-shirt, handschoenen die van zijn polsen tot zijn bovenarmen komen en zwarte broek. Hij heeft een witte riem om zijn broek en de bovenkant van zijn handschoenen. Hij ziet er best wel mysterieus uit. “Zouden jullie me misschien kunnen vertellen waar ik ene Mme Phileine kan vinden?” Misa en ik kijken elkaar aan. Waarom zou iemand haar vrijwillig willen zien?
“Ze is vast in de zusterskamer.” Zegt Misa.
“Daar is ze meestal,” Vul ik haar aan, “en als ze er niet is staat daar een hele mooie intercom.” Ik grijns. Misa en de jongen moeten lachen.
“De zusterskamer is die kant op, aan ’t eind van de gang en dan naar rechts.” Misa wijst naar de richting waar wij vandaan kwamen, wat heel moeilijk is mar al die papieren in haar armen.
“Okey, heel erg bedankt jullie twee.”
We kijken hoe hij in richting van de zusterskamer loopt tot hij de hoek om is, dan kijken we elkaar aan.
“Hij is knap.” Zegt Misa.
“Echt wel.” Geef ik toe. We lopen verder naar het archief. Als we daar aangekomen zijn leggen we de stapels papierwerk op een tafeltje.
“Zeg, Misa,” Begin ik, “als we klaar zijn met dit werk, zullen we dan even langs de zusterskamer gaan om te kijken of die jongen er nog is?” Misa haalt een wenkbrauw op.
“Als we ooit klaar komen met al dit werk..” Ik kijk naar de twee stapels papieren, ze heeft wel gelijk.

We hebben anderhalve stapel papier opgeruimd en de rest ligt op geordende stapels op het tafeltje. Misa is in de kasten een naam aan het zoeken en ik zit door de strikt geheime documenten te bladeren. Opeens lees ik die naam, de naam die me bekent voorkomt, de naam die Misa fluisterde toen ze het logo op mijn poster zag. ‘Lunair’. Ik begin te lezen.

De Lunair is een wereldbekende organisatie die bekend staat om hun muziek.
Misa had het over een wereldovernemende organisatie gehad, die door middel van muziek werkte. En ze had het over de Lunair gehad, is er een verband? Ik lees snel verder.
Velen bekende muziekanten hadden een contract bij Lunair, deze zijn allemaal noodgedwongen gestopt met hun werk door het faillissement van de Lunair, een paar jaar geleden. De oorspronkelijke reden van het faillissement is nog onduidelijk, er gaan geruchten over dat de vioolspeler die hun aan hun wereldtitel geholpen heeft, hun ook hun ondergang geweest is. De vioolspeler zijn naam en achtergrond zijn onbekend. Wel is bekend dat hij een tweelingbroer had, waarvan hij gescheiden werd door zijn werk bij de Lunair.
De Lunair heeft nog enkele volgelingen over, die met alle macht proberen de Lunair weer in oude staat te krijgen.

Al dat gepraat over die Lunair wekt mijn aandacht, alsof ik het eerder gehoord of gelezen heb, ik kijk van het blaadje op en zie dat Misa het volgende stapeltje papier van het tafeltje komt halen.
“Heej, Misa, moet je zien.” Ik geef haar het blaadje en pak zelf het stapeltje papier waar Misa haar hand naar uitgestoken had. Misa kijkt mij vragend aan maar pakt het blaadje dan toch. Ik loop naar de alfabetisch gevolgorde kasten in het archief om het stapeltje papier dat ik nu in mijn armen heb op te bergen. Ik weet niet waarom maar ik had gewoon het gevoel dat Misa dat ene blaadje moest lezen. Als ik terug kom bij het tafeltje zie ik Misa nog op exact dezelfde plaats staan als waar ik haar achter liet. Haar handen, waarmee ze het blaadje vasthoud, trillen, haar mond is een strakke lijn en haar ogen staten furieus naar het blaadje alsof ze er met kijken een gat in probeert te branden. Dit is niet goed.
“Misa?” vraag ik “Gaat het wel goed?” ze kijkt niet op of om, ze is helemaal in gedachten verzonken, ik zie dat ze op haar lip bijt. Opeens vouwt ze het blaadje dubbel en stopt het in haar zak. Ze draait zich om en ziet dat ik achter haar sta.
“Ow, sorry, zei je wat?” Ze is nog niet volledig gekalmeerd, dat zie ik aan haar ogen.
“Nee, niets. Zullen we de rest van het papierwerk maar opbergen?” Misa knikt. En pakt weer een stapel op alsof er niets is gebeurt, ik kijk naar de zak in haar jurk waar ze net het blaadje in gestopt had. Wat is die Lunair voor Misa?
Afbeelding
Afbeelding
Gesloten

Terug naar “De Poort Naar De Andere Wereld”