Nexus

Hier kun je verhalen vinden waar langer dan een half jaar niet aan geschreven is of op gereageerd. De verwachting is dat deze verhalen niet meer afgemaakt worden. Staat jouw verhaal hier en wil je verder schrijven? Neem dan even contact op met één van de moderators, dan wordt je verhaal teruggezet.
Gesloten
SweeneyTodd
Puntenslijper
Puntenslijper

Dit verhaal maakt gebruik van veel ideeen en karakters dat ik samen met mijn co-schrijfster al eerder verzonnen hebben voor Tales of Mirrors. Dan weten jullie waar het vandaan komt ;) Maar ik ben van plan dit verhaaltje te maken om meer te trainen op bepaalde aspecten van mijn schrijven. Dus tips en verbeteringen zijn van harte welkom.
Ik vraag alleen dat het niet denigrerend te gebruiken. Ik heb het verhaal ook op een andere website gepost en daar dachten ze dat het leuk was om mij dan alleen af te kraken... en daar doe ik het niet voor. Ik wil er wel van leren.
-------------------------------------------------------------------------------------
Hoofdstuk 1: "Hoe je een kamp overvalt."

Boven het land van Valeneon was de gebroken maan duidelijk te zien. Grote stukken leken los in de ruimte te drijven, klaar om neer te storten en slechts vernietiging achter te laten in haar pad. Er was geen wolk te bekennen aan de hemel, waardoor elk individueel stuk vergezellend met de sterren mee schenen. Eeuwenoude bomen kraakten in de wind, terwijl hun doffe, groene blaadjes zacht ritselden. De luchtstroom boog hen slechts een stukje af naar het Noorden. Het oudste deel van het land, de Sorrion bergrug.
De bergketen strekte zich over de gehele Noordgrens van het land uit en had zijn naam te danken aan Marckus Sorrion, de allereerste elf die de bevroren pieken trotseerde en levend terugkeerde. Toch werden de bergen gemeden en als een plek van een zekere dood gezien.
Maréann, een relatief grote stad dat zich genesteld had op de uitgestrekte vlakten, dat maar enkele mijlen van de Bergrug aflag, was een van de voornaamste steden in de streek. En bevond zich als een eenzaam eiland zich tussen onbewoonde gebieden. Het lag goed verscholen tussen het weelderige landschap, dat door bijna iedereen al die jaren met rust was gelaten, vanwege de vele gevaarlijke, inheemse diersoorten die er leefden.
Het opvallendste aan het gebied was dat er recht door het enorme woud een brede, geplaveide weg liep. Helemaal vanaf de poorten van Maréann tot aan het centrum van Valeneon, de Kern. Waar alle wegen samen kwamen bij de hoofdstad.
Door de vele kolenmijnen en steenhouwerijen, die zich om de stad heen lagen, was Maréann een trekpleister geworden voor vele handelaren en kooplieden. Zij kwamen in de hoogseizoenen met vele goederen en levensmiddelen, zodat die geruild konden worden.
Net buiten de stad klonk er gekreun op vanuit een groot kamp aan de voet van een heuvel die het begin van de Bergrug inluidde. De werkers hadden vele bomen gekapt om ruimte te maken voor de vele hutjes, opslagplaatsen en wooncabines die ze nodig hadden voor hun werk. De talrijke wooncabines lagen verspreid over de open plek en ze hadden van de omgekapte bomen aan alle kanten van het kamp een bres gemaakt, zodat iemand ongezien binnen zou dringen.
Aan weerzijden van de twee meter grote opening stonden twee paar mannen, gehuld in een dik, militair pantser, maar leken geen van allen hun werk erg serieus te nemen. De bewakers aan de rechterkant, die nog het meest op twee hersenloze trollen leken, hadden een eenvoudig tafeltje voor zich staan en waren intensief aan het dobbelen. Na een goeie worp van degene met het korte stekeltjes haar, sloeg de ander van woede de tafel omver. Zijn verwensingen waren tot diep in het kamp te horen, maar niemand leek het zich aan te trekken, het zou niet de eerste keer zijn dat hij verloren had. Niemand keek ook op toen twee schimmen zich moeizaam voortsleepten tussen de eenvoudig gebouwde, houten hutjes. De een gooide de deur open van een afgelegen, maar een van de grotere gebouwen en wierp vervolgens de andere achteloos naar binnen, vervolgens smeet hij de deur met een klap dicht.
- 'When dreams become your reality'
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Hallo!

Als eerste wil ik je zeggen dat je hier niet afgekraakt word, daarvoor zijn we niet hier. we zijn hier allemaal om te leren en onze schrijfstijl bij te stalen dus, niemand heeft een dergelijke reden iemand anders af te kraken.
Verder vind ik dat je beginnetje heel goed is. Je beschrijft alles heel erg mooi en je krijgt er echt een beeld van in je hoofd. Dat is mooi. Je hebt een fijne schrijfstijl en je leest er makkelijk doorheen. Behoud dit zeker, dat is een zeer goed punt ;)
Verder heb ik er voorlopig nog niet veel over te zeggen. Ik lees zeker mee!

Veel succes met het schrijven van je verhaal!
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
S.A.M.
Vulpen
Vulpen

Wat ik vooral hinderlijk vindt is dat het eerste gedeelte geen enkel doel dient. Persoonlijk ben ik geen fan van sfeertekeningen die alleen maar ten doel hebben om sfeer te schetsen. Dat doe jij met poëtische taal, maar zou het ook anders kunnen?

Nu heb jij in je sfeertekening in principe alleen maar leuke zaken aangehaald die verder weinig nut lijken te hebben voor je verhaal. Of komen de elementen uit je eerste alinea's nog terug? In dat geval heb ik niets gezegd.
Laatst gewijzigd door Sabbientje op 22 mar 2010 11:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beste S.A.M., Vind je misschien ook dingen goed aan dit verhaal? Het is wel zo fijn om niet alleen negatieve dingen te belichten, maar zeker ook de positieve. De bedoeling van OV is namelijk om mensen enthousiast te maken om hun verhaal af te schrijven. A
Blueberry-
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik vind dat je een fijne schrijfstijl hebt; als lezer kun je lekker doorlezen zonder sommige stukken twee keer te hoeven lezen, en dat vind ik persoonlijk heel fijn.

Daarnaast zijn ook je beschrijvingen heel "echt". Als lezer kan ik me de omgeving goed voorstellen, en niet iedere schrijver kan naar mijn mening dat effect creeëren. Heel goed, dus.

Ook is het zo dat je niet meteen het plot in snelt. Dat is op zich best fijn voor de lezer; gewoon even wennen aan de stijl en de sfeer voor het echte werk begint.

Tenslotte móét ik gewoon even zeggen dat ik je penname lief. Johnny Dep is sowieso master :3.

In het kort is mijn conclusie dat ik het een heel goed begin vindt en je vooral zo door moet gaan. Oh, en dat Johnny lekker is, natuurlijk. ;)
Mum: That's just the way the cookie crumbles..
Me: But I don't want a crumbled cookie!!
Dad: Cookies!? Where??!
SweeneyTodd
Puntenslijper
Puntenslijper

Ik weet het probleem met het begin, en dat heb ik nu ook helemaal weggehaald. Maar alsnog krijg ik het verhaal niet echt van de grond. Ik heb (voor me zelf) het gevoel dat ik wel leuke ideeen heb. Maar het uitwerken ervan blijkt wat moeilijker dan gedacht. Qua ideeen weet ik wat ik wil, maar ik krijg het niet op (digitaal:P) papier. Ik heb nogal een probleem met zinnen :angel

Mocht iemand dit lezen en denken, nou ik zou hem wel willen helpen dan zou dat natuurlijk erg op prijs gesteld worden. Ik wil leren beter te schrijven, maar heb geen idee waar ik dat zou moeten beginnen. En misschiein zijn er mensen hier op het forum die al wat langer schrijven dan dat ik doe.
- 'When dreams become your reality'
Moltress
Puntenslijper
Puntenslijper

Leuk dat je deze wereld gecreerd hebt =) Alleen heeft het voor het verhaal op het moment weinig nut. De hele geschiedenis en plaatsing van de locatie had niet gehoeven. Pas als je karakters naar de markt gaan hoef je pas te beginnen over waarom er zoveel handelaren zijn. Wel goed dat je dit als achtergrond hebt trouwens. Wat erg handig is is als je de hele situatie uitschrijft. Wie het land bestuurd, de geschiedenis, belangrijke personen etc. Dan kan je in een ander bestand je verhaal schrijven en gegevens uit deze achtergrond halen. Dan is je verhaal realistischer. Je hoeft ook niet alles te gebruiken maar het is wel handig om te hebben.
Gesloten

Terug naar “De Poort Naar De Andere Wereld”