Vreemdeling

Strijk hier neer om te zwijmelen in het maanlicht over de Liefde en Romantiek.
Plaats reactie
Jelle
Potlood
Potlood

Hier een stukje waar ik mee bezig ben, in de hoop mijn inspiratie terug te krijgen voor het andere stuk waar ik mee bezig, die bijna klaar is, maar waar ik nog steeds goede afsluiting voor heb... Enjoy, en misschien heb ik nog wat aan op- of aanmerkingen, ook voor mijn andere stuk :D

Hoofdstuk 1

‘Verdraaid’ foeterde Evy, terwijl ze de hak opraapte die onder haar rechterpump was afgebroken. Haastige spoed was zelden goed, dat besefte ze der eigen nu zeker wel. Hoe had ze nou dan ook een half uur langer op bed kunnen blijven liggen dan verantwoordelijk was. Ze had zich nooit moeten laten overhalen om mee te gaan naar dat nieuwe restaurantje. Lorenzo zou wel woedend zijn dat ze weer eens te laat was. Lauren kon tot diep in de nacht feesten en vervolgens s’morgens zo fris als een hoentje naar haar werk vertrekken, maar zo was zij niet. O nee Evy had haar rust ten diepste nodig, en toch had ze zich laten overhalen. Ze zouden het niet laat maken, nee enkel een hapje om dat nieuwe restaurantje is eventjes te bekijken… Pfff, ze had standvastiger moeten zijn! Gewoon om tien uur richting huis moeten vertrekken zoals afgesproken was. Maar Lauren, lieve vriendelijke flirtende Lauren had een gesprek aangeknoopt met een paar vreemde mannen, met wie het vervolgens zo gezellig was gebleken, dat de tijd uit het oog verloren was gegaan. Nou ja, Evy zelf was niet zo gecharmeerd van de, in haar ogen, nogal patserige machotypes, maar Lauren des te meer. Welke schoenen moest ze nou aantrekken? De enige schoenen die er nog een beetje vertoonbaar uitzagen waren niet echt geschikt om een hele dag veeleisende toeristen te bedienen. De gympen dan, nee die konden echt niet onder haar zwarte kokerrok. Ze dook haar kast in en vond een paar stevige zwarte ballerina’s. Eigenlijk waren ze te duur om naar haar werk te dragen, maar voor de rest had ze niets wat ook maar enigszins geschikt was, en tijd om een paar nieuwe te halen was er zeker niet. ,
,Vooruit, het moet dan maar’, Zuchtte ze diep, terwijl ze haar spullen bij elkaar graaide. Kit mauwde om haar te attenderen op het feit dat deze nog niet haar ontbijt gekregen had.
, Och nou zou ik jou ook bijna zijn vergeten,’ Snel haalde ze een bakje vleesvoer uit de krappe opbergkast, scheurde het open en zette het op de grond: , Toe maar, vanavond zal ik het netjes in je bakje doen.’ Snel krabbelde ze de muisgrijze kat achter haar oren, om vervolgens richting haar werk te vertrekken.
, Sorry sorry,” Mompelde ze, terwijl ze Lorenzo’s ontstemde blik probeerde te ontwijken. Tot haar grote verontrusting zei Lorenzo er verder niets over. Liever had ze gehad dat hij flink tekeer was gegaan, haar gedreigd had met ontslag, maar deze stilte was niets voor hem. Ze gooide haar tas neer in de kantine die bestemd was voor het personeel, en bond snel haar schortje om. Ze schrok toen Lorenzo achter haar kwam staan en kuchte. Ze draaide zich naar hem om, en verzocht met haar blik om woorden.
, Evangelina, je weet dat ik tevreden ben op het werk dat je verricht, je bent betrouwbaar en kunt vele verantwoordelijkheden aan, maar de laatste tijd is het wel erg vaak dat je jezelf verslaapt. Op m’n vingers na te tellen, precies zolang als je vriendschap met Lauren nu al duurt.” Blozend staarde Evy naar de grond, hij had gelijk, dat wist ze.
, Lorenzo, het is mijn eigen verantwoording, ik kan daar moeilijk Lauren de schuld van geven.” Lorenzo haalde zijn schouders op: , Daar heb je gelijk in, maar als iemand die om geeft moet ik wel zeggen dat ik me zorgen maak over je. Sinds Lauren hier werkt komen hier steeds vaker types over de vloer die ik hier niet hebben wil. Ik zie jou werkprestaties achteruit gaan en zie vaak een minder helderde Lauren dat ze voorbehoud te zijn. Ik weet niet hoe diep jou vriendschap met haar gaat, maar ik kan je wel zeggen dat ze niet zuiver is Evy! Ik geef je nog één kans, om iets te veranderen aan het constante verslapen. Ik probeer hier een zaak draaiende te houden, en heb daar personeel voor nodig waar ik op bouwen kan.” Evy knikte beschaamd, het mocht een wonder heten dat ze zo’n makkelijke werkgever had, ieder ander had der allang uitgeschopt, maar Lorenzo gaf haar keer op keer weer een kans.
, Waar is Lauren? Is ze al aan het werk? .”
, Nee, die heb ik naar huis gestuurd. Ik kan geen mensen gebruiken die nog steeds met hun hoofd in de wolken zijn doordat ze allerlei soort chemicaliën naar binnen werken.” Geschrokken keek Evy op, gebruikte Lauren drugs? Dat kon niet, dat moest ze gemerkt hebben!
,Dat…dat kan niet waar zijn… Ik bedoel, in dat geval moet ik daar toch iets van gemerkt hebben, ik heb gisteravond de hele tijd in haar gezelschap verkeerd… dat kan echt niet. “
, Misschien doet ze dingen zelfs achter jouw rug om, maar goed dat is het punt niet.” Hoewel ze er tegenin wou gaan, kon ze het niet opbrengen. Ze kon het goed met Lauren vinden, maar aan de andere kant was het nou ook weer niet zo dik aan dat ze haar baan voor haar op wou geven. Het was eigenlijk zo dat Lauren haar meer als een ‘beste vriendin’ beschouwde dan zij Lauren. Haar vrienden bevonden zich aan de andere kant van de wereld, in een andere leefomgeving met andere kennissenkringen. De mensen die zij als echte vrienden beschouwde, konden echter geen begrip ombrengen voor het feit dat ze haar manier van leven had opgegeven om eens een andere ervaring op te doen. Een ervaring waarin van haar werd verlangd dat ze haar verantwoording nam, zonder ouderen die haar corrigeerde wanneer er iets niet volgens plan ging. Ze had genoeg gehad van de bekrompen gedachten gangen die haar kennissen hanteerden, genoeg gehad van de eeuwige excessen die ze zochten. Nee, dat was niet helemaal waar, dat was haar excuus geweest, in feite had ze even genoeg gehad van haar vader en zijn partner, genoeg gehad van de herinnering aan haar moeder die foute keuzes gemaakt had en haar echtgenoot en kinderen zonder enig woord van afscheid in de steek had gelaten. Genoeg gehad van zussen, die altijd een reden verzonnen voor hen vader, waarom die was zoals die was. Zelfs als hij hen ten diepste kwetste wisten ze een smoes voor hem te bedenken. Ze was met Lauren ingegaan, omdat ze zo anders was als alles wat ze kende. Een meisje dat op haar eigen benen stond. Volwassener als menigeen die ze kende, en tegelijkertijd toch een levensgenieter. Hoe krap ze ook zat, ze was creatief genoeg om weer een maand te overleven, al begreep Evy niet hoe ze het deed. In krappe maanden stond Evy in dubio of ze haar toelage die werd toegestuurd van haar vader, toch maar eens ging aanbreken of niet. Ze deed het niet, als ze wou ervaren hoe het was om echt op eigen benen te staan, moest ze ook leren om werkelijk van haar eigen inkomen te leven, hoe minimum dat ook was. Maar Lauren en haar drukke sociale leven stond nooit in dubio. Ze deed gewoon, leefde gewoon. Dat was ook wat wat Evy zo had aangetrokken in haar, niet dat ze nou zo bijster goed bij elkaar paste. Nee, Lauren had een heel andere kijk op het leven, dan dat Evy ook maar ooit hebben zou. Een geheel andere levensstandaard. Het maakte ook niet uit, het beste wat ze nu kon doen was gewoon haar werk, en vanavond even langs Lauren gaan. Ze pakte een vaatdoekje en een emmertje met sop, om vervolgens naar buiten te lopen. Het was nog maar half tien, niet bepaald een druk tijdstip. De meeste toeristen kwamen pas tot leven rond een uur of half elf, waarop ze de dag vaak begonnen met een echte cappuccino of espresso. Voordat ze kwamen moesten de tafels en stoelen wel netjes schoon zijn. Een groepje professionele flirters kwamen langs gelopen, Evy schudde lachend haar hoofd, denkend aan hoe ze arme naïeve vrouwen lieten voelen alsof ze de mooiste meest onweerstaanbare schepsels waren die op de aardbol rondliepen. Als het ze gelukt was de vrouw in hen bed te kregen, kwam deze op hun lijstje te staan met alle andere veroveringen, de vrouwen waren een herinnering rijker, maar in sommige gevallen een paar honderd euro armer. De mannen waren brutaal genoeg om aan tafeltjes bij te schuiven waar de vrouwen zaten die in hun gezichtveld gevallen waren, en net zolang te praten alsof ze de vrouwen een plezier deden om hen te trakteren op een paar drankjes. Lorenzo had een hekel aan deze types waardoor Evy vaak bezig was hen van het terras te verwijderen. Één van de meest ervaren flirters uit heel Florence kwam langs gelopen en wierp een boze blik op haar. Evy had hem vaak genoeg gehinderd in zijn werk en dat nam hij haar niet in liefde af. Ze wierp hem een kille blik toe, die als teken moest dienen dat hij door moest lopen. Even leek hij te aarzelen, waarop hij vervolgens toch doorliep. Het laatste wat ze deze ochtend gebruiken kon was een scene met een gladjakker die het haar kwalijk nam dat ze zijn pogingen arme toeristen te beroven blokkeerde. Toch koos hij eieren voor zijn geld concludeerde ze opgelucht. Het drukke bestaan in Florence begon op gang te komen. Duffe toeristen begonnen te voorschijn te komen, pogingen wagend in zo’n kort mogelijk tijdsbestek zoveel mogelijk in zich op te nemen. Tussen toeristen en degene die hier werkte en leefde zat een groot verschil. In de ogen van de meeste toeristen was ze een arm meisje dat hier wel moest werken om zo haar reis te kunnen betalen. Een groepje luidruchtige Engelsen nam een plaats op het terras in. Met een brede glimlach liep Evy op hen af;
, Goedemorgen. “ De mannen keken haar geïnteresseerd aan, terwijl de vrouwen eerder een beetje achterdochtig leken. Ze nam hen bestelling op en liep naar binnen. Lorenzo had zich ondertussen in de keuken verscholen, en stortte zich vol enthousiasme op de broodjes. Evy maakte alvast de thee.
, Uw broodjes komen eraan,” Knikte ze weer met de vriendelijke glimlach die ze zichzelf aangeleerd had, een glimlach die ze zelfs wist te behouden bij de meest vervelende klanten. Ook een ander groepje toeristen was ondertussen aanbeland, en ze hielp hen op dezelfde manier als de Engelsen. Het zou weer een drukke dag worden, net als ieder andere dag.

Moe en voldaan liet Evy zichzelf op de bank vallen. Haar voeten voelde beurs en pijnlijk, en de spieren in haar benen leken hard te protesteren. Eigenlijk had ze met zichzelf afgesproken om nog langs Lauren te gaan, maar ze kon het niet opbrengen. Netjes was het misschien niet, maar wat moest ze zeggen. Vijf minuten later werd er op haar deur geklopt. Lauren, wist ze instinctief.
, Die stomme Lorenzo! Hij beschuldigde me van onder invloed zijn,” Lauren liep mopperend naar binnen, zodra Evy de deur had geopend.
, Was je dat?,” Voordat ze het ook maar enigszins doorhad was het er al uitgefloept. Grijnzend keek Lauren haar aan:
, Wel nou ja, soms als ik met een spannende man ben wil ik nog weleens een pretpil nemen.”
Verstoord keek Evy haar aan: , Hoe vaak is dat?.”
,Zo’n één keer in de week gemiddeld.” Evy had het idee dat haar tong uit haar mond gerukt was. Had ze dat werkelijk nooit doorgehad.
, Och Eve, kijk me nou niet aan alsof je water in vuur ziet veranderen. Veel van betekenis heeft het niet, en ik s’morgens prima in staat om m’n werk te doen. Beter nog, ik moet wel tot ik een of andere knappe miljonair aan de haak heb geslagen.” Niets leek de grijns op Lauren’s gezicht te kunnen verstoren, en dat irriteerde Evy. Hoe kon ze daar nou zo gemakkelijk over denken.
, Was dat gisteravond het geval? .”
, Wat?.”
, Nou, dat spannende man geval?.” Lauren begon smakelijk te lachen.
, Ach ja, één van de mannen die we hebben ontmoet gisteravond heb ik bij me thuis uitgenodigd. Hij leek het wel spannend te vinden, een andere vrouw, totaal anders dan alles wat hij tot nu kent. Het is een feit Evy, dat de vrouwen uit de meer welvarende gezinnen een beetje saai zijn. Ze willen niets, omdat ze bang zijn voor hun reputatie, maar ondertussen hopen ze wel dat een eventuele goede partij helemaal wild van ze word,” Lauren stopte even om adem te halen, en ging vervolgens bruisend verder:
, Nou, hij kwam dus en we namen een zogenaamde pretpil, om de nacht wat langer te laten duren. Hij noemde me kittige rooie, en ik vond het wel leuk. Marcello Vallore heette hij.” Evy stond er verstomd bij. Vallore, Vallore? Die naam kwam haar bekend voor.
, Lauren, Waarom? Heb je dan niet een beetje zelfrespect? .”
,Eve, ik doe het ook puur voor mijn eigen pleziertjes. Daarnaast heb ik gezien wat zelfrespect met een mens kan doen. Ik heb het gezien bij mijn moeder, en zoveel plezier heeft ze daar niet aan beleefd. Nou heb je nog iets te drinken voor me, door maar iets sterks…” Evy had haar het liefst de deur uitgezet, zo ongemakkelijk dat ze zich voelde bij deze nieuwe kant die ze nu zag van Lauren, maar dat kon ze niet maken.
, Het enige wat ik heb is rode wijn.”
, Klinkt prima.” Evy schonk een glas voor Lauren in, en nam voor zichzelf een glas water. Even wierp ze een blik op Kit, die Lauren wantrouwig lag te observeren vanaf haar plekje in de vensterbank.
, Nou vertel me nu maar wat Lorenzo jou gezegd heeft,” Drong Lauren aan.
, Hij heeft me nog een kans gegeven, natuurlijk wel voorafgaand een heftige preek.” Lauren haalde haar schouders op: , Je hebt het geluk dat hij zo gesteld is op je, want ik had nog geen stap binnen gezet of werd al naar huis gestuurd. Ik zeg het je, die vieze oude getrouwde man, kwijlt van je.”
, Doe niet zo raar, hij houdt ontzettend veel van zijn vrouw.”
Het leek Lauren niet echt te overtuigen: , Ik zeg je maar, als die man een poging waagt kijk dan niet raar op. Nou ik ga weer, misschien komt er straks wel weer een spannende man langs.” Met een knipoog stond Lauren op. Evy opgelucht achterlatend. Opgelucht, omdat Lauren geen enkele poging gedaan had haar over te halen om mee op pad te gaan, opgelucht, omdat Lauren zo snel weer vertrokken was.
Laatst gewijzigd door Jelle op 06 okt 2010 13:27, 2 keer totaal gewijzigd.
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
Jelle
Potlood
Potlood

Hier het vervolg....

, Bambino, je moet wat doen aan dat meisje….,”Angelina Vallore stond met haar handen in haar zij voor haar oudste zoon: , Je kent je broertje, hij is zo goedhartig. Hij trapt zo in de valkuil die, dat kleine heksje opzet.”
, Mam,” Romero zuchtte diep. Hij kende z’n broertje goed genoeg om te weten dat deze niet zo gemakkelijk in een eventuele valkuil vallen zou, eerlijk gezegd had hij meer het idee dat het andersom zat. En daarnaast werd het tijd dat zijn broertje eens een wijze levensles zou opdoen. Natuurlijk, een man had bepaalde behoeften, hij niet anders, maar er was een groot verschil tussen discretie en er maar wild op los leven. Marcello stortte zich van de ene relatie in de andere, terwijl Romero zelf zijn minnaressen er heel zorgvuldig op uitzocht. Hij maakte ze duidelijk dat het niet van lange duur zou zijn, maar zolang ze samen tijd doorbrachten verwachtte hij loyaliteit van hen, in ruil dat hij ze financieel onderhield in één van zijn appartementjes in Florence. De vrouwen die hij uitkoos waren vaak van goeden huize, of hadden in iedergeval zelf een carrière, heel anders dan de losse flirts van zijn broertje.
, Romeo,” Begon z’n moeder met de koosnaam die hij al sinds zijn prille kindertijd kende, de naam die enkel en alleen door zijn moeder gebruikt werd: , Alsjeblieft, beloof me dat je dat meisje aanspreekt op haar gedrag.”
, Mam, ik zal zien wat ik doen kan, wanneer ik in Florence ben, op dit moment ben ik daar echter niet en heb ik genoeg andere dingen te doen. Dat wil betekenen dat dit het einde is van deze discussie.” Romero pakte z’n moeder bij haar schouders en met lichtelijke dwang bracht hij haar richting de deur.
Voor een laatste keer draaide Angelina zichzelf om: , Wat ben ik blij dat jullie vader, Marcello’s gedrag niet meer ziet, het zou hem zo’n pijn gedaan hebben.”
Romero zuchtte, knikte zijn moeder toe. Natuurlijk had het zijn vader verdriet gedaan, niets wat Romero zelf of Marcello deden, had de goedkeuring van Bruno Vallore kunnen wegdragen. Er was altijd wel iets geweest, wat de almachtige Bruno, pijn gedaan had, of teleurgesteld had. De keuzes die ze maakte, de vrouwen die ze toelieten in hun leven of de goede band met hun moeder. Hoogstwaarschijnlijk was de goede band die ze hadden met hun moeder, nog het grootste probleem van Bruno geweest. Mama’s kindjes, had hij z’n zonen genoemd. Huilbaby’s was ook een veel voorkomende term geweest die uit zijn mond was gerold. Waarschijnlijk was er in heel Italië geen man te vinden die zijn vader zo erg verachtte als Romero Vallore. Niet eens zozeer om z’n gedrag jegens hem, maar des te meer om de manier waarop hij zijn vrouw behandeld had. De man had het niet kunnen nalaten zijn vrouw te beledigen of te kwetsen. Zelfs in gezelschap had hij het niet kunnen nalaten, erger nog, hij leek het dan nog liever te doen als anders. En Angelina had het allemaal geaccepteerd, over haar heen laten komen. Nog steeds nam ze de afschuwelijke man in bescherming, zoals ze altijd gedaan had. Zelfs nu, nu nadat ze niet meer met hem hoefde te leven, hield ze nog rekening met zijn wensen. Alsof er nog steeds van haar verlangd werd een goede echtgenote te zijn, had ze geen oog voor haar eigen wensen of behoeften. Als de vrouw haar ogen maar eens openden voor de vele bewonderaars die haar omringden. De mannen die werkelijk zagen wie ze was en haar wouden behandelen als een koningin. Die haar wel trouw wouden zijn, in tegenstelling tot zijn vader die ook vele verscheidene liefjes gekend had. Vrouwen met teveel make-up, en te opzichtige kleding, het tegenovergestelde van alles waar zijn moeder voor stond. Het was niet te ontkennen dat Marcello naar hen vader aarde. Niet te ontkennen, en niet te ontwijken. Hoe vaak hij zijn broertje ook tegen zichzelf in bescherming zou nemen, het zou niets uitmaken. Toch zou hij doen wat zijn moeder hem vroeg, al was het alleen omdat hij zoveel van de vrouw hield.
, Rocco,” Groette Romero de man aan de andere kant van de lijn: , Kun je me iets vertellen over de nieuwe flirt van mijn broertje.”
, Het enige wat ik je vertellen kan, is dat de vrouw in kwestie Evy Lane heet. Dat ze uit Engeland komt, en dat ze in Florence woont en werkt. Veel kan ik je niet over haar vertellen, omdat er weinig achtergrondinformatie is over deze vrouw. Het enige wat ik voor de rest gehoord heb, is dat ze zich veel vertoond in het uitgaansverkeer van Florence, dat ze zich geregeld inlaat met andere mannen, en zoals ze zelf zegt niet vies is van een pretpil.”
Wanhopig streek Romero met zijn hand door zijn haar: , Kun je erachter komen waar ze werkt?.”
, Dat weet ik toevallig al, Lorenzo’s . Een klein eetcafeetje in de drukst bezochte toeristenbuurt van Florence.”
, Dank je wel Rocco. Als ik meer weten wil dan hoor je het wel van me.” Hij hing weer op en zuchtte diep. Dit keer was Marcello dus wel heel diep gezonken, dit keer had hij zich ingelaten met een vrouw die wel heel ver verwijderd was van het rechte pad.
Hij moest nog één ding doen, voordat hij naar Florence kon gaan. Snel toetste hij nummer in van de vrouw die op het moment zijn leven deelde.
, Met Jamie Hope,” Klonk een zangerige stem aan de andere kant van de lijn.
,Jamie, met Romero.”
, Hey liefje, hoe is het?.”
, Goed goed, morgen kom ik richting Florence.”
, Wat leuk, eindelijk zie ik je weer.”
, Jamie, het zal niet erg leuk zijn voor ons. Ik zal weinig tijd met je kunnen doorbrengen.”
, Wat nu weer? Is het Marcello? ,” Nadat hij nog steeds geen antwoord had gegeven, zette ze haar klagerige stem op, iets waar hij een hekel aan had: , Het is Marcello hé! Romero, wanneer laat je hem nou eens los? Hij is volwassen hoor! Zo gedraagt hij zich misschien niet, maar hij is het wel. Ik kan je wel vertellen, dat ik het zat wordt. Ik heb er geen zin in, om er voor jou te zijn wanneer het jou uitkomt. Och jah, ik ben dol op je dat weet je, maar ik verdien meer dan de manier waarop je mij behandeld.”
, Jamie, hou op met deze manier van praten. Marcello verkeerd deze keer echt in de problemen en met de vrouw wie daar verantwoordelijk voor is zal ik een praatje moeten maken.”
Jamie begon hysterisch te krijsen: , Je liegt, jij…jij lelijke leugenaar. Je bent me gewoon zat! Het is een manier om van me af te komen!.”
, Helemaal niet.”
, O jah, waarom kan Rocco het deze keer niet oplossen dan? Die doet dat toch altijd? Als een soort schaduwman ofzo? Heb je een nieuwe vlam Romero? Iemand die wel voldoet aan de verwachtingen van je moeder? Iemand die je wel aan haar voor kunt stellen?.” Romero voelde hoe zijn geduld op de proef gesteld werd.
, Misschien is het inderdaad wel beter als we een einde maken aan onze verhouding,” Was het enige wat hij uitbracht.
Hij hoorde Jamie snikken aan de andere kant van de lijn: , Zoals je wilt Romero. Morgen zal ik hier niet meer zijn.”
Zonder verdere woorden legde ze de telefoon op de lijn. Hoewel hij het niet zo had willen eindigen, was het misschien wel beter zo. Jamie had veel hogere verwachtingen gehad van de relatie dan hij. Zij had een bepaald plaatje in haar hoofd gevormd, huisje boompje beestje. Iets waar hij nog niet aan toe was, en zou dat wel gebeuren dan iemand uit zijn sociale kringen. Iemand zoals Helena, die een opleiding had genoten aan een streng katholieke meisjesschool, die wist wat er van verlangd werd. Niet iemand zoals Jamie, die zich voor genoeg geld liet fotograferen in een bikini, en die relaties had gekend met allerlei soorten mannen. Hij schudde zijn hoofd, belde zijn secataresse op om haar te opdracht te geven, Maria zijn koffer te laten inpakken. Nu hij geen vrouw in zijn leven had waar hij rekening mee moest houden, kon hij die Evy Lane aanpakken op zijn manier. O ja, hij zou haar laten kruipen voor hem. Ze zou stapel worden op hem, Marcello vergeten, en als ze zou verbonden was aan hem, dat zelfs ademhalen onmogelijk leek zonder hem in haar leven zou hij haar duidelijk maken wat ze was. Een manipulerende heks, die niet paste in het leven van de Vallore’s en daar ook nooit in zou passen. Voordat hij zich weer stortte op zijn werk, nam hij het besluit dat hij vanavond al zou vertrekken richting Florence.
Laatst gewijzigd door Jelle op 06 okt 2010 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
Jelle
Potlood
Potlood

Hoofdstuk 3

Het was een dag zoals alle andere, toen Evy de vreemde man ontdekte die haar vanachter zijn krant gade leek te slaan. Mooi, was het woord wat per definitie bij hem leek te passen. Vreemd eigenlijk, want mooi was nou niet bepaald een werkwoord wat ze vaak toewees aan mannen. Mannen waren vrijwel nooit mooi, aantrekkelijk ja, sexy ook een goede omschrijving, maar mooi… Mooi was meer een woord wat je toepaste op een huis, een bloementuin, of dieren, die kon je moeilijk aantrekkelijk noemen of sexy. Och, tot sommige dieren voelde je jezelf misschien aangetrokken, hoe lelijk ze ook waren, maar dat wilde niet zeggen dat je ze aantrekkelijk voelde. Toch viel er geen enkel ander woord toe te passen op deze man dan mooi. Knap was een te klein woord om zijn uiterlijk te beschrijven, sprookjesachtig te onrealistisch. Nee mooi was echt het enige woord.
,Okay Evy waar dwalen jou gedachten naar af,” Mompelde ze zichzelf streng toe, wat haar een vervreemde blik van Lorenzo opleverde.
,Gaat het wel goed met je? ,” Vroeg hij als een overbezorgde vader, wiens grootste zorg was dat diens dochter zo langzamerhand aan het doordraaien was.
,Ja waarom niet. Een dag als alle andere,” Zei ze opgewekt, iets te opgewekt waarschijnlijk want Lorenzo fronste zijn wenkbrauwen, maar ging vervolgens weer verder met zijn werk. Het was pas twee uur s’middags en toch deden haar voeten al lelijk zeer. Ze had nieuwe schoenen gekocht, die eerst nog eens ingelopen hadden moeten worden, misschien was het verstandiger geweest als ze een paar oudjes mee genomen had. Aha, dat zou de reden wel zijn dat haar gedachten zo afdwaalden. De pijn vertroebelde haar nuchtere instelling. Toch leken haar ogen iedere keer weer de ‘mooie’ man op te zoeken. Zo kende ze zichzelf niet, ze liet zich nooit van haar taken afhouden door aantrekkelijke mannen. Eens was er een jongen geweest in haar leven, Noah Rembours, hartstochtelijk verliefd was ze op hem geweest en toch had ook hij haar nooit van haar werk kunnen afhouden. Maar Noah was een jongen geweest, geen man, niet een allesoverheersende aanwezigheid zoals de man die hier op het terras zat. Geen jongen, die elke vrouw die langskwam lopen haar hoofd deed laten omdraaien, alsof ze zich ervan wilde verwissen dat er echt een man zat en geen illusie. Deze man, die plaats had genomen op het terras die zij moest bedienen, was een italiaan zoals ze in de zoetsappige romannetjes werden beschreven. Een italiaanse man waarvan elke vrouw droomde, met lippen die gemaakt leken te zijn, voor het kussen van een vrouw. Ze schudde haar hoofd, ach wat dacht ze wel niet. Voor zover zij wist kon de man wel eens helemaal niet op vrouwen vallen. Ze moest niet zo raar doen. Cathleen, het nieuwe meisje, liep behoorlijk te stuntelen op het terras. Dank je Cathleen, schoot er door Evy’s gedachten heen. Wat was ze blij met het onervaren meisje, daardoor werd ze wel gedwongen haar gedachten weer te verplaatsen naar datgene waar ze behoorde te zijn. Toch gingen haar ogen weer naar de man, tot haar schrik beantwoordde hij haar blik en schonk haar een knipoog. Ze voelde haar handen klam worden, hitte schoot door haar hele lichaam heen, waardoor ze zich er maar al te goed bewust van was dat haar wangen rood waren. Waarschijnlijk leek haar gezicht nu meer op een tomaat, dan op het gezicht van een serveerster die de meest flirtende mannen gewend was. Geweldig, dit kon ze dus echt niet gebruiken! Wat was het, dat ze vanmorgen nog had kunnen denken dat dit een dag was als ieder andere dag? Omdat haar dag zo normaal begonnen was? Omdat ze rustig wakker had kunnen worden? Met deze terras bezoeker leek haar dag alles te worden, behalve gewoon. Ze keek toe hoe Cathleen de bestelling aannam van de man. Dat had zij willen doen…, nee, dat had ze helemaal niet willen doen. Ze was blij dat Cathleen de man onder haar hoede nam. Terwijl haar gedachten bij Cathleen en de ‘mooie’man hingen nam er weer een professionele flirt plaats in op het terras. Dat waren dingen waar Cathleen nog niet mee uit de voeten kun, dus ze moest het wel doen. Mooi, dan kon ze haar gedachten even afleiden. Ze liep op het tafeltje af waar de charmante jongeman was gaan zitten. Ze kon zien dat de uitverkoren vrouw ervan genoot, maar deze wist dan ook niet waar de gladjakker op uit was.
,Zeg, je zou me een groot plezier doen als je het terras rustig wilt verlaten,” Sprak ze de jongen aan, verbaasd keek deze op.
,Kennen we elkaar? ,” Vroeg hij brutaal, terwijl hij haar opnam met verlekkerde ogen.
,Nee, en ik ben ook niet van plan om daar ook maar wat aan te gaan doen. Nu vraag ik je nog eens beleefd dit terras te verlaten.” De vrouw liet haar ogen geïnteresseerd op en neer gaan.
,Maar waarom, ik doe toch niets wat tegen de wet ingaat.”
,Nee klaarblijkelijk niet, maar ik ben ook niet van plan om je door te laten gaan met die praktijken die wel tegen de wet ingaan,” Evy voelde hoe het ongeduld in haar opborrelde.
,Nou zeg, ik dacht dat serveersters klantvriendelijk moesten zijn,” Mompelde de jongen teneergeslagen.
,Ow, maar vriendelijk zijn, is alleen voor de echte klanten, niet voor degenen die proberen klanten berooid achter te laten.” De jongen droop toch af na enkele uitlatingen van protest.

Romero had de schermmutseling geïnteresseerd aangekeken. Hoe had ze de flirt er zou snel uit kunnen pikken? Hij was hierheen gekomen om Evy Lane te ontmoeten, met haar te flirten en te versieren, maar hij had niet verwacht dat ze zo’n aantrekkelijke collega had. De donkerharige krullenbol met haar felblauwe ogen had zijn aandacht getrokken vanaf het moment dat hij hier was komen zitten. Wat een voldoening had het hem bezorgt, toen ze zo onschuldig begon te blozen nadat hij haar een knipoog geschonken had. Hij was het niet gewend dat vrouwen zo ongemaakt op hem reageerde, het was een hele verfrissing. Hij bekeek haar, terwijl ze zachtjes heupwiegend over het terras heen liep om de mensen op het terras te bedienen. Waarom deed ze dit werk eigenlijk? Ze hoorde in het bed van een man te zijn, in zijn bed. Lieve help, waar gingen zijn gedachten heen? Hij was hier om die Evy Lane aan te pakken, niet om hotel de botel te raken van een of ander serveerstertje met een aantrekkelijk uiterlijk. Het meisje wat zijn bestelling had opgenomen, kwam terug met een cappuccino. Was dan dit meisje de beruchte Evy Lane? Dat kon niet, ze leek te jong, te onervaren. Voorzichtig begon hij een praatje, ze mocht niet vermoeden dat hij op zoek was naar een collega van haar.
,Ik hoop voor je collega en jou dat er straks hulp bijkomt, rond drie uur is het meestal spitsuur hier in Florence.”
Het meisje keek hem eventjes verward aan: ,O, nou eh we redden het wel. Als Helena tijd heeft, zal ze wel bijspringen. Lorenzo wil er wel personeel bij, maar helaas is dat niet zo gemakkelijk. De meeste buitenlandse studenten hebben avondbaantjes, en wij gaan om zeven uur dicht. Degene die hier werken en wonen, hebben liever een baan in het nachtleven om overdag de dingen te doen die alle toeristen te doen.”
,Nou dat is niet prettig zeg, is er dan helemaal niemand die een extra dienst draaien wil.”
,Oh nee, Evy en ik redden het wel. “ Daar was het, de bevestiging waarop hij gewacht had. Evy Lane, de Evy Lane, werkte hier zoals Rocco gezegd had, maar dat wilde wel zeggen dat de vrouw die hij zo aantrekkelijk vond Evy Lane heette. Hoe kon zo’n manupalitieve tante zo’n verfijnd uiterlijk bezitten. Dat leek niet te passen, het klopte niet, het was alsof er een grap met hem uitgehaald werd. Nu wist hij hoe ze eruit zag, maar aan de andere kant was hij teleurgesteld dat de mooie jongevrouw Evy Lane was. Hij had gehoopt de vrouw tot de zijne kunnen maken. Nee, daar had hij helemaal niet opgehoopt! Hij moest de vrouw aanpakken.
,Zou ik gelijk kunnen afrekenen? .”
,Ow, eh ja, maar daar roep ik even mijn collega voor. Ik ben pas begonnen begrijp je, en stapje voor stapje wordt ik ingewerkt. Eh, een momentje,” Het meisje draaide zich zo abrupt om dat ze bijna over haar eigen benen heen zou struikelen.
,Cathleen, het is niet de bedoeling dat je hele gesprekken aangaat met de klanten. Er zijn er zoveel, en die wachten er allemaal op om bediend te worden,” Evy schrok een beetje van haar snauwerige manier van doen. Dat was niets voor haar, om jaloezie te voelen jegens iemand die ze helemaal niet kende.
,Ja, maar eh, die meneer wil afrekenen,” Hakkelde Cathleen onzeker door Evy’s gedrag.
,Ow,” Evy kon zichzelf wel een mep voor haar hoofd geven: ,Eh natuurlijk, ik ga er direct op af. Als jij tafel vijf hen bestelling wilt brengen.”
Ze schoof Cathleen het dienblad toe, en stapte op de ‘mooie’ man af.
,U wilt afrekenen,” Ze probeerde haar zakelijkste stem uit te zetten, maar de diepgrijze ogen leken haar te doen verdrinken.
,Graag, zeg me wat het gaat kosten,” Hij wierp haar zo’n charmante glimlach toe die zijn parelwitte tanden bloot lieten. Evy probeerde een kreun te onderdrukken. Het was ronduit belachelijk dat haar benen aanvoelden als elastieken, enkel en alleen doordat de man ook nog eens een mooie lach had.
,Drie Euro graag,” Zodra ze het geld aangenomen had, bedankte ze de man en draaide zich van hem weg. Pff, die leek ook niet erg geïnteresseerd zeg. Wat een blunder, ja een regelrechte blunder. Of had ze bij hem weer een andere manier van aanpak. Nou Evy Lane, je zult ervan lusten, schoot er door hem heen. Evy keek de man na, waarom had ze zich niet zo kunnen gedragen zoals ze dat tegen andere klanten deed. Waarom had ze zich nou zo belachelijk moeten gedragen?
Laatst gewijzigd door Jelle op 06 okt 2010 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
AdajaAalberts
Puntenslijper
Puntenslijper

Heel erg leuk, en ook lekker veel, ik heb nog niet alles gelezen want ik moet mijn Frans oefenen voor morgen(Proefwerk). Maar wat ik ook zie als je namelijk zo'n zin maakt dat iemand wat zegt is het een klein beetje onduidelijk. hier is namelijk een voorbeeldje:
,Ik ben het zat met je onnodige kritiek!''.
Want je doet is dat je bij het begin van de zegzin een komma zet, maar dan als ik het lees zie ik het niet dat het een zegzin is. Misschien ben ik de enigste die hier best een beetje moeite mee heeft. Maar wat ik zal doen is in plaats van 1 komma 2 komma's te zetten :P
Verder vind ik het wel top, maar ja, ik moet het nog verder lezen en dat zal ik morgen doen ;)
I Just want to Fly Away, with my dreams.....
Sabbientje
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Er zit een knop aan de rechterkant van je toetsenbord boven de SHIFT genaamd ENTER.
Deze is er speciaal voor om verhalen leesbaar te maken door er zo nu en dan op te drukken ;)

Een gesproken zin, behoort op een verse, nieuwe regel te beginnen.
Verder hou ik altijd voor mijzelf aan, dat als ik het verhaal zit te lezen en ik moet ademhalen ik daar een enter zet. De zogenaamde rustpunten.

Als je enters gebruikt, dan word zoals ik al aangegeven heb je verhaal leesbaarder en dat trekt dan ook gelijk meer lezers.

Je kunt je verhaal aanpassen door op de EDIT knop te drukken onder aan je post.

Succes met je verhaal.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet

Al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel.
Jelle
Potlood
Potlood

Dit verhaal heb ik al helemaal afgesloten, dus ga er hier ook niet meer mee verder.
[b]Herinner Gisteren
Droom Van Morgen
Leef Vandaag
[/b]
xILY.
Toetsenbord
Toetsenbord

Aaaah, superjammer!
Ik vond het echt een heel leuk idee voor een verhaal en ook een heel leuk verhaal! :(

Suc6 iig met andere verhalen ;)

Lieefs!
I'm jealous of my parents, I'll never have a kid as cool as theirs.
Plaats reactie

Terug naar “Het Romantische Prieel”