Het ongeschreven hoofdstuk

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
justme
Balpen
Balpen

Geheimen bestaan er op deze wereld genoeg. Geheimen zijn er om niet onthult te worden. Toch komen sommige geheimen aan het licht. Van veel geheimen weet je dat het toch uit zal komen. Iemand komt erachter of je verspreekt je. Misschien zijn geheimen er wel om ontdekt te worden...

Hoofdstuk 1

De witte poeder-laag dekte het gehele landschap. De toppen van de meest dunne takjes aan de bomen waren bedekt met sneeuw. Hoe koud het was, was te zien aan de stroompjes water en sloten die bevroren waren met een dikke laag ijs. De kou beet zich overal dwars doorheen. Zo ook bij Josh, door zijn schoenen. Hij strompelde verder, koud, verward en vermoeid. Het einde was in zicht. Vaak had hij zich weten te redden uit de meest benarde situaties. Maar vandaag leek er niet veel hoop meer. Hij werd weer met een stomp in de rug vooruit geduwd. Wie of wat het waren kon hij niet zien. Hij was geblinddoekt. 'toch nog iets tegen de kou.'dacht hij met een grijns. 'hoe durf jij nog te lachen verrader!' hoorde hij iemand in de verte schreeuwen.
'bekenden dus.'dacht Josh. Dat verwachtte hij al. Hij keek niet op of om en liep zo goed en kwaad het nog ging. Maar omdat zijn schoenen helemaal doorweekt waren en zowat bevroren. Voelde hij zijn voeten bijna niet meer. De koude sneeuw sneed dwars door hem heen. Ze hadden niet eens het fatsoen gehad hem een jas aan te bieden. Daar ploeterde hij dan door de sneeuw. Met enkel een hemd aan en zijn zwarte broek, laarzen en zijn leren handschoenen.
'duurt het nog lang?'schreeuwde Josh. Hij kreeg geen antwoord, maar voelde hoe iemand hem bij zijn blonde lokken vastpakte. 'nou heb je nog een grote bek, maar straks niet meer jochie!'schreeuwde iemand in zijn oor. Hij hoefde geen enkel moment na te denken en wist meteen bij wie die afschuwelijke stem hoorde. 'sergeant Willson, voor u een mooi aangezicht zeker om mij zo te zien.' Gelijk daarna voelde Josh een verwachte klap in zijn gezicht. 'inderdaad ja, het is wat je verdient soldaat. Of moet ik zeggen: ex-soldaat!'riep Willson.
Josh hoorde hoe iedereen om de zeer oninteressante grap moest lachen. Hij kreeg weer een stomp in zijn rug. 'Mike, houd eens op, dat jij hen helpt vind ik nog wel het ergste.'riep hij. Even was het stil achter hem. Josh zag het verbaasde gezicht voor zich dat Mike nu waarschijnlijk trok. 'Dat ding heeft nu ook geen nut meer!'schreeuwde Willson uit. En met een korte beweging rukte hij de blinddoek van Josh zijn gezicht. Hij keek recht in de diepe blauwe ogen van Josh en Josh kon zien dat hij ervan schrok. 'jij bent voor de duivel niet bang!'mompelde hij en liep verder. Weer voelde Josh een stomp in zijn rug. Maar toch voorzichtiger dan die daar voor. Hij had waarschijnlijk wel indruk gemaakt. Ze liepen nog een stukje en toen pakten ze Josh bij zijn twee armen vast en sleepten hem verder. Toen hielden ze hem stevig overeind, zodat hij niet kon vluchten. Willson pakte het geweer van Mike aan. Hij liep een paar stappen bij Josh vandaan en laadde het geweer. Waarna hij een oefen schot loste op de grond.
Josh hief zijn hoofd en slikte. 'Ik zal niet buigend ten onder gaan.'dacht hij. Ondanks die gedachte voelde hij zijn hart in zijn keel kloppen. Hij werd ongelofelijk duizelig en zijn hoofd tolde. Meestal flitst het leven aan je voorbij, maar daar had hij geen last van. 'zou er dan toch nog hoop zijn?'dacht hij met opgetrokken wenkbrauw.
Willson schraapte zijn keel en zei: 'zo eindigt het nou met deserteurs als jij. Je had zo`n goede baan en zo`n mooi leven. Je had nog een heel leven voor je. Hoe oud ben je, 23 toch?' Willson schudde zijn hoofd. 'dat net jij me dit moet flikken.'zei hij.
Josh keek hem aan maar zweeg. Hij had geen zin om te praten, maar ook de kracht niet. Hij zou kunnen gaan smeken om zijn leven. Maar uiteindelijk zou hem dat maar meer vernederen en niets opleveren. Dan stierf hij liever een waardige dood.
Willson keek hem kwaad aan en gooide zijn peuk op de grond. Hij stampte hem uit, terwijl je niet kon zien of hij wist waar de peuk lag in de dikke laag sneeuw. 'wat ben je stil, anders ben je zo spraakzaam.' Hij wandelde wat heen en weer en stak zijn vinger in de lucht om te bepalen uit welke richting de wind waaide. 'je bluft.'mompelde Josh. Willson keek hem verontwaardigd aan. Maar uiteindelijk begon hij te lachen. 'zeg dat straks nog maar eens, wanneer ik je heb vol gepompt met lood!'riep hij uit. Hij ging klaarstaan om te schieten en richtte op Josh. Josh zijn ene pluk haar dat altijd dwars zat, hing nu voor zijn linkeroog. 'aan de kant mannen.'mompelde Willson geconcentreerd. De twee stevige soldaten lieten Josh los en stapten opzij. 'nu is mijn einde.'dacht Josh. Hij wilde graag kijken, maar kon het niet, zijn ogen gingen dicht en het werd zwart voor zijn ogen. In de verte hoorde hij een schot en hij zakte in elkaar en belandde in de ijskoude witte deken.

Marcos zat bovenop een stapel houten kratten. Hij liet een doek over het oppervlak van zijn vlijmscherpe zwaard glijden. Toen bekeek hij zichzelf in het zwaard en knipoogde. 'zo die glimt weer.'mompelde hij. Daarna bond hij de doek om zijn nek. Opeens zwaaide de deur open en scheen er een straal licht naar binnen. Marcos schrok en sprong op. Hij sprong van de kratten af en landde op de grond. Hij haalde uit met zijn zwaard, maar kon net op tijd stoppen en hield het ding net voor de neus van Joey.
'kijk uit met dat ding.'zei Joey bevend. 'relax, ik ben het maar. Wat ben jij heetgebakerd de laatste tijd!' Marcos zuchtte. 'ik schrok me rot, waarom weet ik ook niet.'zei hij. Joey keek om zich heen. 'waar is de rest?'vroeg hij. Marcos haalde zijn doek weer om zijn nek vandaan en begon zijn zwaard weer te poetsen. 'ze hadden nog iets af te handelen of zo.'antwoordde hij. Joey zuchtte en liep naar een krat toe, hij opende het en haalde er een fles whisky uit. Daarna sloot hij het krat en ging er op zitten. 'ook wat, je moet wel warm blijven met deze kou.'zei hij. Marcos schudde zijn hoofd. 'maar niet midden op de dag.'zei hij en ging op het krat naast hem zitten.
Joey opende de fles en nam een slok. 'ze zijn weer met dingen bezig, ik snap ze niet. Gaan ze zomaar weg en vertellen ze niets. Misschien wilde ik ook wel mee!'riep hij uit. 'ik bedoel echt iedereen is weg, kijk dan!'riep hij uit. Marcos keek omhoog en deed net alsof hij het niet hoorde.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door justme op 14 jan 2011 21:32, 3 keer totaal gewijzigd.
justme
Balpen
Balpen

'waar ben ik.'dacht Josh. Hij voelde de kou nog in zijn lijf bijten als een stel rode mieren. 'dus dood ben ik nog niet.'dacht hij. Toch was het nog altijd zwart voor zijn ogen. Hij wilde ze wel openen maar op de ene of andere manier ging dat niet.
Hij hoorde stemmen op de achter grond: 'geen idee ik had hem nog nooit eerder gezien.'hoorde hij een hoge vrouwenstem zeggen. Josh probeerde zijn lichaam te bewegen, maar hij voelde niets meer. 'verlamd door de kou.'dacht hij. Ook zijn stembanden waren vastgevroren. 'nou als hij het overleefd heeft hij mazzel.'hoorde hij een spottende mannenstem zeggen. 'wie zijn dit?'dacht hij en probeerde de stemmen te plaatsen. Maar al snel raakte hij zijn concentratie kwijt. Een warme maar hardhandige hand pakte hem in zijn nek beet en boog hem voorover.
'drink.'hoorde hij een zware mannenstem zeggen. Waarna hij een fles opening tegen zijn lippen kreeg gedrukt. Kleine drupjes whisky liepen zijn mond binnen. Josh opende zijn ogen
en hoestte een paar keer. 'die is genezen.'zei de jongen die tegenover hem zat. 'is dat zo?'hoorde hij de hoge vrouwenstem weer. Er verscheen een gezicht voor zijn ogen, omlijst met zwarte lange lokken. 'nu je het zegt, deze gast heeft me eens geprobeerd gevangen te nemen.'zei ze lachend.
'dus kijk uit mannetje.'snauwde ze tegen Josh en tikte hem tegen zijn voorhoofd.
'waar ben ik in hemelsnaam.'zei Josh schor. Hij zag alles nog erg wazig en kon nog steeds
niets bewegen.
'dit is nu ons hoofdkwartier.'brulde de man die zijn nek vast hield. Weer kwam iemand voor hem staan en keek naar hem. Hij had lange rode haren die alle kanten op stonden. 'herken je mij nog soldaatje?' vroeg hij. Josh volgde hem amper en probeerde hem voor de geest te krijgen, maar uiteindelijk schudde hij maar zijn hoofd en sloot zijn ogen weer. 'geef me die fles eens.'zei Joey en pakte de fles aan van Jack. Hij duwde hem bij Josh tussen zijn lippen en klokte er een paar slokken in. Josh opende zijn ogen en hoestte en proestte. Hij zag alles ineens een stuk helderder. 'toch maar het bewijs dat drank zeer verhelderend werkt.'dacht Josh. 'jij.'mompelde hij en keek om zich heen en zag allemaal vaag bekende gezichten. Opeens viel het kwartje. 'jullie zijn die rebellen. Die alle plannen dwarsbomen.'riep hij uit. Joey pakte hem bij zijn blonde lokken en boog zijn hoofd naar zijn wang. Josh zag een groot litteken. 'weet je nog?'zei Joey lachend. Josh herinnerde zich een gevecht tussen hen een paar maanden terug. 'ja, jij was een taaie.'zei Joey en liet hem los. Josh viel achterover in de houten stoel. De stoel wankelde en wipte een beetje achterover, hij viel net niet om.
Niemand zei nog iets. Er heerste een doodse stilte. Iedereen keek mekaar aan en schrok op toen ineens een luide ringtone door het gebouw schalde. Joey haalde met moeite het zijn mobiel uit zijn broekzak en nam op. 'ja?'zei hij aarzelend. En keek daar bij naar het plafond. Iedereen keek ademloos toe. 'luister, ik bepaal hier wat de afspraken zijn.'zei hij vrolijk. 'wij hebben alle troeven in handen. Dat had je wel door hoop ik?'

Josh keek naar de man die hem drinken had gegeven. Hij stond hoofdschuddend naar Joey te kijken. Joey hing op en keek hem aan. 'Manny, wat is er nu weer?'vraagde hij geïrriteerd.
De man pakte een blikje en gooide het naar het hoofd van Joey die het nog maar net kon ontwijken. 'je moet niet zo bluffen! Daar worden ze pissig van.'riep hij. Joey haalde zijn schouders op en snapte niet waar die man zich druk om maakte. 'maar we hebben alle troeven in handen.' zei hij en gebaarde met zijn ogen naar Josh.
Manny gooide zijn armen in de lucht en liep weg, mompelend dat hij aan zijn motor ging sleutelen.
Iedereen keek hem na en daarna nam Joey weer het woord. 'nou, we hebben je wel gered, maar wij doen niet aan liefdadigheid. Dus jij gaat ons helpen vriend.'zei hij. Josh keek hem wantrouwend aan. Joey zag het en haalde zijn wenkbrauwen op. 'wij gaan trainen tot jij er bij neervalt!'riep hij en klopte Josh op het schouder.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door justme op 23 jan 2011 16:06, 1 keer totaal gewijzigd.
  • everybody`s story is unique
justme
Balpen
Balpen

Hoofdstuk 2

Josh plofte neer in het warme zand en wilde zijn veldfles pakken. Joey trok hem aan één van zijn blonde lokken.
'Dat dacht ik niet! We zijn nog niet eens op de helft!' riep Joey lachend uit. Josh zuchtte en krabbelde overeind. Hij slofte verder achter Joey aan, die geen moeite scheen te hebben met de fel brandende zon. Of het feit dat ze al 30 kilometer hadden gelopen.
De woestijn was bloedheet, hij deed je bloed koken en je wangen gloeien. Zand wurmde zich in elk kiertje van je kleren naar binnen. Het stoof alle kanten op en verblinde je, zodra je je ogen maar iets te ver open deed.
'Hoe ver is het nog!' riep Josh. Hij probeerde voor zich te kijken, maar hij zag Joey nergens.
Josh trok zijn sjaal tegen zijn mond en hield zijn hand er tegenaan. Hij kon niets schreeuwen zonder in het zand te stikken.
Na nog wat geploeter in het zand wilde Josh het opgeven en zich op zijn knieën laten zakken. Daar had de tijd niet voor, want iemand sloeg een hand voor zijn mond en trok hem aan zijn schouder mee. Hij werd achter een rotsblok gesleept.
Zodra hij weer los was, zag Josh dat het Joey was. Die gebaarde nu dat hij stil moest zijn. Joey ging naast het rotsblok liggen en keek om een hoekje. Met zijn ene hand gebaarde hij naar Josh dat hij ook moest komen.
Josh boog zich over hem heen, en aanschouwde hetzelfde gruwelijke schouwspel wat zich aan de voet van de zandheuvel plaatsvond.
Een hele groep onschuldige burgers stonden op een rij en werden onder schot gehouden door mannen die strak in uniform stonden. Ze hielden grote zware geweren op hen gericht.
Josh tuurde naar de man die hen voorbij liep en naar hen schreeuwde. 'Dat is Feldman.' fluisterde hij geschokt. Hij boog meer voorover om het beter te zien. 'Wat doen ze?' vroeg hij. Joey gaf geen antwoord, hij bleef strak naar de gebeurtenis kijken die voor zijn ogen afspeelde.
' Goed, ik zal redelijk zijn, degene wiens schuld het is bekend en ik laat de rest gaan.' schreeuwde Feldman met ijzige stem. Hij liep naar één van de jonge mannen die stond te trillen op zijn benen, waarna hij uithaalde met zijn zweep.
De jongen sloot zijn diepbruine ogen en viel neer op de grond. De generaal trapte op zijn zwarte lokken alsof hij een peuk uitdrukte.
justme
Balpen
Balpen

'Kijk, vriendjes van jou.' fluisterde Joey die vanuit een zijn ooghoek naar Josh keek. Hij reageerde er niet op. Dat kon hij ook niet, want hij voelde zich licht worden in zijn hoofd. Het leek een scene uit een oorlogsfilm, dit kon en mocht niet echt gebeuren!
Joey zag hoe Josh lijkbleek werd en legde hem voorzichtig neer achter de steen. Josh leunde er met zijn rug tegenaan, maar voelde niets. Noch het ruwe oppervlak van de steen, noch de zinderend hete zon die op zijn gezicht brandde.
'We moeten ze helpen.' wist Josh met een schorre stem uit te brengen. Joey keek hem met opgetrokken wenkbrauw aan. 'Ja en ons af laten slachten door dat hele legioen. Of dacht je dat we een kans zouden maken.' zei Joey cynisch. Hij greep in zijn broekzak op zoek naar zijn mobieltje. Na een paar tellen, plus een paar zacht gemompelde vloekwoorden, bleek dat hij zijn mobiel niet bij hem had.
Josh begreep het en begon aan de binnenkant van zijn vest te zoeken. Hij viste het ding uit zijn binnenzak en gaf hem aan Joey, die meteen de toetsen begon in te drukken. Waarna hij het mobieltje tegen zijn rechter oor aan hield.

'Manny, wat zie je er weer gespannen uit!' riep Marco pesterig. Hij sprong van een houten krat af, waarin zich de whisky bevond.
Woedend keek Manny zijn kant op. 'Schiet op, luiwammes, we moeten Joey gaan helpen, ze zijn een paar militaire eenheden tegen het lijf gelopen.' schreeuwde hij.
Zodra de naam Joey viel sprong Kalita tevoorschijn. 'Laten we ze een opdonder geven!' zei ze vrolijk en trok daarbij haar dunne en platte zwaard. Het handvat was prachtig versierd met uitsneden en lintjes.
Manny knikte in de richting van de grote garagedeur aan de achterkant van de ruimte. Alle drie renden ze er naar toe. De deur werd naar boven geklapt, waarna ze allemaal op het busje afrenden wat zich erachter bevond. Zo snel ze kon opende Kalita de schuifdeur en sprong erin. De heren kropen voorin. Zodra alle deuren waren gesloten was het tijd om gas te geven en weg te scheuren. Met hoge snelheden kwamen ze aan op de plek waar de woestijn begon.
'Weet je, dit is geen jeep.' zei Kalita opgewekt. Manny stootte een kreet uit die voor Joey en Josh hoorbaar moeten zijn geweest en riep: 'Laat maar komen, baby!'
Marco greep zijn sjaaltje vast en deed iets wat leek op een schietgebedje.
Kalida zag het en begon te giechelen, waarop Marco haar een kwade blik toewierp. Ze merkte het. 'Sorry.' zei ze verlegen, terwijl ze een blosje op haar wangen kreeg.
De motoren van de wagen ronkten, wat erop wees dat hij het best zwaar te voortduren had. Toch baggerden ze door het zand en was het nog redelijk te berijden.
'Zijn ze nog ver weg?' vroeg Marco naar Manny kijkend. Die antwoordde niets maar knikte. Kalida zuchtte: 'Ik hoop maar dat we op tijd zijn.' Om haar voor te bereiden op de mogelijk komende strijd pakte ze haar haren en bond die in een stevige, lange staart.
Laatst gewijzigd door justme op 26 jan 2011 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
fifionaaa
Puntenslijper
Puntenslijper

Heey! :)
Ik ben je verhaal aan het lezen en heb de eerste twee stukken gedaan, nu nog de laatste 2 of 3, maa dat doe ik een ander keertje. Ik vind je echt heel goed schrijven! Ik leefde echt mee! :super
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”