De chatbox

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
marly
Typmachine
Typmachine

Het komt er op neer dat je het overleefd hebt, net zoals je vele ziekenhuisbezoekjes. Geweldig blijft het...je afzonderen terwijl dat al te laat is :D

Gelukkig zelf weinig last van maar wat niet is kan nog komen...Vakanties zijn periodes waarin ik dus sneller ziek wordt maar gelukkig is dat ook al even geleden. *klopt direct even af*
Afbeelding
sleeples
Balpen
Balpen
Contacteer:

Saskjezwaard schreef:@Sleeples: Ohhh, wat gaaf dat je vriendin dat heeft gedaan. Hoe heet dat boek en wat voor soort genre is het? Misschien lijkt het me leuk:)
Het boek heet: Cyclys: eens in de maand
Auteur: Guyonne van Schoor.
het boek word per bestelling gedrukt, dit om kosten te besparen. Dat betekend dat je het boek alleen bij de uitgever waar zij hem uitgegeven hebt kan bestellen.

Het genre is fantasy en dit staat er op de achterkant van het boek:

Na de dood van haar moeder verhuist Maaike met haar vader naar Heeze-Leende, een dorpje bij Eindhoven. Ze komt er al gauw achter dat ze niet gewenst is. De mensen gedragen zich vreemd en laten duidelijk blijken dat ze het niet op prijs stellen dat zij zich in hun midden bevindt. Het toppunt van vreemdheid is bereikt wanneer het hele dorp voor één hele week ziek raakt. Wat is er aan de hand in Heeze-Leende? Maaike gaat op onderzoek uit, maar dit is niet zonder risico. Een mysterieuze verdwijning vindt plaats en niet lang daarna wordt er een lijk gevonden.
Everybody wants happiness, and nobody wants pain, but you can't have a rainbow, without a little rain.
Cubiculum Nephilia
Typmachine
Typmachine

Dat is dus ongeveer dezelfde aanpak als dat Freemusketeers heeft. Die drukken ook enkel uit per bestelling.
"You can't start the next chapter of your life,
if you keep re-reading the last ones..."
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Yay! Ik ga morgen met Marly stadten!
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
marly
Typmachine
Typmachine

De stad in? Dacht dat we enkel een biosje zouden pakken en gewoon een hele dag niets doen? Mag ook wel na een aantal drukke weken vind ik....of wilde je nog shoppen?
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Minimaal ff iets drinken toch? Of ben je daar ook te moe voor :P
When the curtain falls, it will be not you name you are judged by but your actions and the ability to show compassion towards others.
marly
Typmachine
Typmachine

Hmm dat moet nog lukken....maar heb verder ook nog wel weer dingen gepland staan dus ga niet uren in een café hangen zoals voorheen als je het niet erg vind :P
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Jij hebt het altijd druk, ben niet anders van je gewend XD De bios heeft ook een cafe he, dus kan daar ook? Ik heb wel slechts nieuws, de film waar we heen wilden draait hier niet meer...
marly
Typmachine
Typmachine

Dan pakken we een andere toch.....Druk, dat krijg je als je studeert en een bijbaantje hebt he :) Maar meestal is het wel leuk druk.

Even via mail/msnachtige dingen verder spreken? Dan kan ik gemakkelijker multitasken :angel
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Yes sir :P
pebblooz
Balpen
Balpen

Zeg, wie doet hier vaak zijn of haar nagels?
Hey Playboy, it's about time, and your time's up.
I had to do this one for my girls you know.
Sometimes you gotta act like you don't care,
that's the only way you boys learn.
xIMISSYOU
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik doe mijn nagels wel regelmatig.. voor zover dat met mijn richting kan?
~*~
love isn't blind - it sees more, not less.
But because it sees more, it's willing to see less
~*~

Nano: 6670/50 000
Imke
Ex-staflid
Ex-staflid

Gewoon lakken, of wat? Ik heb er eigenlijk bijna altijd wel een of ander spacend kleurtje opzitten :P
pebblooz
Balpen
Balpen

Nou, ik ga meestal verder dan alleen "lakken". Bijv. strikjes erop, steentjes of een beetje marbeling (ben nog aan het oefenen) en heel soms een French Mani maar dat vind ik een beetje goedkoop staan.
Hey Playboy, it's about time, and your time's up.
I had to do this one for my girls you know.
Sometimes you gotta act like you don't care,
that's the only way you boys learn.
Ruka
Typmachine
Typmachine

wow, nagels? :P
Haha ik bijt nagels (vind ik jammer hoor. Maar dat doe je gewoon onbewust)
Dus is wel leuk dat je er zoveel mee kan X3

Heeft iemand nog tips voor niet nagel te bijten nu we het toch over nagels hebben?
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
sleeples
Balpen
Balpen
Contacteer:

Ik doe eigenlijk niets met mijn nagels, maar dit komt door het werk dat ik doe.
Ik werk met levensmiddelen, dus dan mag je geen nagellak op hebben.

En tips om van het nagelbijten af te komen:
-Vraag mensen erop te letten.
-Neem acryl nagels (deze kan je laten zetten bij een nagelstylist) deze zijn keihard, kan je niet doorbijten en zien er nog mooi uit ook.
-Sambal op je nagels smeren (Ok niet het handigste, maar het helpt wel :P)
-Pleisters op je nagels plakken op de momenten waarvan je weet dat e t vaak doet.
Everybody wants happiness, and nobody wants pain, but you can't have a rainbow, without a little rain.
Ruka
Typmachine
Typmachine

ja die acryl nagels had ik ook aan gedacht enzo :p
Maar het probleem is dat als ik dat heel vaak dus nodig heb het best wel prijzig gaat worden ;)

Maar die andere tips kan ik misschien wel gebruiken :D
Dankjewel
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
sleeples
Balpen
Balpen
Contacteer:

Acrylnagels moet je 1x laten zetten en dan moet je ze ongeveer rond de 5 à 6 weken bij laten vullen, dus dat valt op zich wel mee ;)

En geen dank. Ik heb met allemaal nagelbijters om me heen geleefd, dus ik wist ze toevallig :P
marly
Typmachine
Typmachine

Ach, ook ik loop met korte nagels i.v.m. mijn werk en vind het helemaal niet erg. Vind het zelfs wel fijn, heb dan geen last van scheurende nagels of nagels die dubbel gaan als je ergens tegenaan komt. Tevens blijft lak over het algemeen heel ver uit de buurt van mijn nagels. Tenzij er een speciale gebeurtenis is of ik op één of andere mysterieuze wijze een blauwe nagel heb (maar dat is gelukkig al jaren niet meer gebeurd).
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

OMG OMG! Marly! You are never going to believe this! I just pre-ordered The mortal Instruments; City of Fallen Angels for 9.99! De officiele prijs is eigenlijk iets van 25 euro ofzo! Ik ben echt helemaal stoked! Die serie is bloody briljant! Hij komt pas in april uit (ze hebben gewoon de fucking datum verplaatst!) maar ik krijg hem! In de tussentijd kan ik lekker 'diary of a wimpy vampire' lezen en nog een boek dat ik besteld heb! Woot!

Oh oh oh! Ik moet, ja MOET Season of the Witch zien! Die lijkt me gaaf! En Gnomeo en Juliet gaat over twee dagen in premiere! Daar zit ik al op te wachten sinds ik in Ierland was! En the King' Speech moet ook goed zijn zegt Xuraz
marly
Typmachine
Typmachine

Haha, ideaal toch:P Kan jij wel je doel halen als het op boeken lezen aankomt. Jij weet ook altijd en overal de koopjes eruit te halen he. Kan je dat ook voor mij doen als ik weer op een nieuwe serie gestuit ben?
Ik ga beginnen aan een soort chick-lit denk ik. Volgende week tijdens de vakantie wel wat tijd voor:P

Wat ik moet zien komt pas in juli uit :( Al lijkt gnomeo en juliet me ook wel grappig hoor. Of gullivers travels ofzo:P Zullen we de bios dan maar wel flink sponsoren? Maar wel 's middags dan he.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het was een aanbieding van bol, dat scheelt al de helft! Maar als ik een leuke chicklit serie tegenkom, dan zal ik in jouw richting gillen natuurlijk XD Ik zit nu op 12 boeken, dus dat scheelt al echt XD Ik loop alleen compleet achter met m'n recensies op SaBi, maar dat komt nog wel, zal ik vanavond eens een update gaan plaatsen.

Die film in juli moet ik natuurlijk ook zien! Ik zit m'n broers nu al helemaal gek te maken over wanneer hij uitkomt. Gnomeo en Juliet lijkt me echt compleet lollig! Kom op! Tuinkabouters!!

Ik ga denk ik nu Jane Eyre lezen, even weer een engelse tussendoor. Zag dat jij ook druk bent geweest met de recensie! Binnenkort de nieuwe site online, gaat helemaal gaaf worden!
marly
Typmachine
Typmachine

Ik lees niet alleen chick-lits hoor. Zo nu en dan aangezien het wel eens grappig is. Heb liever een goede detective of politieserie. Zoals van Tess Gerittsen. Die verslind ik in één dag.

Ben inderdaad druk aan het lezen geweest. Gunde mezelf even de tijd om te doen wat ik wilde en ineens waren er twee boeken uit :) Hopelijk komt er binnenkort nog een boek bij, of misschien wel twee. Maar daarna moet ik weer nieuwe inslaan omdat ik er dan doorheen ben. Tenzij jij nog wat leuks hebt wat ik kan lezen.

Jij schiet inderdaad op maar dat is ook niet zo lastig. Jij leest gewoon snel en hebt wat meer tijd denk ik.

Btw, sinds wanneer heb jij broers? Dacht dat je er maar ééntje had en dat ook wel prima vond.

Ik ga het allemaal wel in de gaten houden dan en als ik kan helpen geef je maar een gil. Afleiding is altijd welkom.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Hehe, de twee beste kameraden van m'n broertje zijn omgedoopt tot broers... Zo noemen ze zichzelf ook XD

Euhm, of ik nog iets heb liggen. Wel merendeel engels XD M'n nederlandse boeken zitten bijna allemaal in verhuisdozen he? Ik heb nog één die op mijn lijst staat om te lezen, in het nederlands... Is een thriller ofzo. Hij staat op SaBi helemaal onderaan mijn lijst.

Zoveel lees ik overigens niet 's avonds een uurtje voordat ik plat ga. Verder ben ik gewoon druk bezig voor de EFF, aangezien ik drie kostuums in elkaar moet zetten he? Dat vreet nogal wat tijd...
marly
Typmachine
Typmachine

Dat is waar ook. Als ik ga lezen dan kan ik soms de hele middag en avond lezen en moet het boek ook gewoon uit. Schiet dan in elk geval wel lekker op.

Hmm....drie broers is best wel wat. Succes ermee :P

Terwijl jij gaat vermaken op EFF zit ik waarschijnlijk achter mijn computertje huiswerk te maken. Maar ach, ik heb er zelf voor gekozen en tot nu toe gaat het eigenlijk nog heel erg goed.

Ik wil eigenlijk alleen maar Nederlandse boeken lezen. Leest gewoon wel zo gemakkelijk vind ik.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Die onderaan m'n lijst is dus nederlands, zal hem straks pakken en dan stuur ik je de flaptekst. De schrijver ervan was wel aardig, z'n verhaal kan er wel mee door, paar rare zinnen.

Waarom ga je dan ook niet naar de EFF? Het is pas in april he? Overigens heb ik op SaBi een hele beschrijving van m'n kostuum en de anderen waar ik aan werk gepost. het is niet verplicht om verkleed te gaan, ik weet dat je daar niet zo van houd!
marly
Typmachine
Typmachine

Omdat het waarschijnlijk net in mijn tentamenweek valt. Het is zelfs het weekend voor mijn tentamens en dat lijkt me niet handig. Tevens zal het ongetwijfeld mijn werkweekend zijn en aangezien ik niet veel uren heb kan ik eigenlijk niets terug geven.

Wel jammer want de sfeer zou me wel aanspreken. Daarnaast zou ik hoogstwaarschijnlijk met een bivakmust op gaan lopen zodat niemand mij herkent naast een stelletje gezellig verklede volwassenen :D Positief bedoelt hoor trouwens want vind het echt heel knap hoe je die kostuums allemaal maakt en dat je er dan wel trots op bent. Tis gewoon niet echt mijn ding.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Het is gewoon leuk om te zien Marly! Er zitten echt kostuums tussen die super zijn! Die van mij vallen niet eens op tussen de mensen die daarheen komen! Het is ook lekker om gewoon creatief bezig te zijn zonder een toetsenboard of een pen XD En ik ben ook iemand die alles leuk vind he, easy to please zullen we maar zeggen XD Ik zal zo nog eens in mijn kast duiken om de flaptekst voor je op te zoeken!
marly
Typmachine
Typmachine

I know. Maar voor mij is het gewoon onmogelijk om te gaan op zoveel fronten. School, werk, financieel, tijdnood e.d. Spaar dan toch liever even geld op voor de zomervakantie ofzo en wil uiteraard mijn tentamens halen.

Ben benieuwd naar die achterflap want wil wel weer eens een ander boek dan anders lezen:) Laat me niet te lang in spanning he:P
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Ready, set... go!

De dood wacht op niemand, behalve op Travis Lauper. Dat wil zeggen: Misschien...

Ooit sloeg de nabijheid van de dood een gat in het leven van de jonge Travis Lauper. Een zonderlinge vreemdeling die hij bij toeval op het strand ontmoette, leerde hem evenwel de dood te aanvaarden en maakte van Travis een gevierd surfkampioen.
Nu, twintig jaar later, ziet Travis opnieuw zijn einde naderen. Dan pas beseft hij indertijd bestolten te zijn -een pact met de spreekwoordelijke duivel- van iets wezenlijks, waardoor zijn lotsbestemming voorgoed veranderde.
Op zijn sterfbed neemt Travis zich vastberaden voor zijn zoon het leed te besparen dat hemzelf tot een gemankeerd mens maakte. Daarvoor moet hij op zoek gaan naar zijn oude leermeester, de indiaanse tovenaar-sjamaan Buster Chavez, die zou weten hoe de mens de dood voor kan blijven. Maar voordat Travis het goed en wel beseft is hij verwikkeld in een strijd met de dood zelf en met wezens die niet van deze wereld zijn.
En veel tijd heeft Travis niet meer tot zijn beschikking...

There it is Marly! Op zich wel een geinig boek hoor, maar zoals ik zei soms vreemde woorden. Ik kan me herinneren uit de reactie die ik toen naar de schrijver stuurde (op verzoek van hem) dat ik me nogal ergerde aan engelse termen in een nederlands boek en dat ik een aantal niet kloppende zinnen en één of twee spelfouten... Het telt 382 woorden.
marly
Typmachine
Typmachine

Woorden of bladzijden :P

Klinkt op zich wel geinig maar niet als een hoogstaand boek. Weet niet of het helemaal in mijn straatje past maar wellicht is het een mogelijkheid. Probeer in elk geval niet al te dikke boeken te lezen aangezien ik daar de tijd niet voor heb haha.

Bedankt dat je het even hebt opgezocht. Hij bungelt nu onder aan de andere drie boeken die nog op de planning staan.....Mogen boeken met kinderverhalen trouwens mee gerekend worden? Want het was toch over de 200 pagina's met allemaal verschillende verhalen:P
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Euhm, bladzijden natuurlijk :lol: Ik was een beetje pissed, moest het drie keer overtypen voordat OV eindelijk normaal deed. Ik ben hem aan het lezen, zit nu op pagina 39 XD De schrijver was wel aan het vertellen dat het boek naar het engels vertaald zou worden, niet dat dat nog veel zegt in deze tijd.

Ik heb de regels van de 100 boeken uitdaging even opgezocht voor je. Ze zijn niet erg uitgebreid of ingewikkeld, redelijk simpel zelfs!
regels 100 boeken uitdaging SaBi schreef:De regels van de 100 boeken uitdaging:

1. Je mag een boek maar één keer lezen gedurende het jaar
2. Je moet het gehele boek lezen
3. Plaatjesboeken, stripboeken, tijdschriften, scrips en toneelstukken tellen niet mee
4. De taal van het boek doet er niet toe.
5. Een recensie is welkom voor onze site, maar niet verplicht
6. De lijst die je bijhoud is meer voor je eigen overzicht, maar voor anderen kunnen het altijd lees suggesties zijn.
marly
Typmachine
Typmachine

Het boek bevat natuurlijk plaatjes aangezien het voor kinderen bedoeld is. Maar er wordt wel over maatschappelijke problemen gesproken en dingen die je in het dagelijks leven tegen komt. De verhalen zijn allemaal te schrijven op één a4 maar dit zijn natuurlijk wel zo'n 100 verhalen he.

Zou het wel aanraden aan mensen die met kinderen werken en gewoon even willen lachen. Jacques Vriens is gewoon leuk.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Als jij denkt dat het kan, gewoon doen? Ik zie het probleem niet XD maar je mag niet elk verhaal meerekenen XD Het telt gewoon als 1 boek :P
marly
Typmachine
Typmachine

Haha, ik ga hem achter de hand houden:P Ik vind hem heel leuk. Oeh, volgens mij komt er een reportage op tv en dat is ook altijd leuk om te kijken.

*Slaat nog maar eens een deken om zich heen en nestelt zich voor de tv en pc*
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Woman, you are like an old lady with ADD!

OH! Over oude wijven gesproken, ik heb laatst ladies in lavender gekocht, dat moet een goede films zijn. het is wel een drama ofzo, maar dat zal ik eenmalig ook wel overleven...
marly
Typmachine
Typmachine

Jaja, natuurlijk.....ik ben soms gewoon wispelturig of wat dan ook. Maar ik weet wel wat ik wil hoor:)

Ik ga deze week beginnen aan het boek 'Moeders en co'. Dat is die chick-lit waarvan de achterflap wel geinig leek. Zal je binnenkort even een epiloog van een verhaal sturen. Kijken wat jij ervan vind.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Is goed, ik lees niet zoveel chickflicks XD Denk dat sommige mensen echt stijl achterover gaan als ze dat op mijn lijst terug zouden vinden XD Ach, het kan zo bij m'n Candelights XD Het nadeel daarvna is echter dat ze zoveel plotlijnen open laten! Ik vraag me nog steeds af of Eugenia nu vervolgd is! En of Ruirik van die blauwe streek op zijn gezicht af is gekomen! Maar daar zal ik wel nooit achter komen! Het zuigt! Als je steken laat vallen in je verhaal, schrijf ze dan niet! Het is voor mij echt super frustrerend, blijf het me gewoon afvragen *neuroot*
marly
Typmachine
Typmachine

Lees dan geen candlelights....Heb je toch slechte herinneringen aan? Het past ook helemaal niet bij jou.

Eigenlijk zijn alleen de chick-flicks van Jill Mansell echt leuk hoewel ze voorspelbaar zijn. Ik ben benieuwd hoe snel ik me door deze 359 blz. heen ga komen.

Wauw ik ben aan het multitasken.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

XD sinds wanneer kun jij multitasken?

Overigens kunnen we het niet passen van boeken bij mij ook anders bekijken? Paul Sebes heeft me opgevoed :lol:
marly
Typmachine
Typmachine

Geen idee maar blijkbaar kan ik typen, tv kijken en zo ongeveer lezen tegelijk en dan nog nadenken over wat ik morgen allemaal moet doen ook:P

Had je trouwens geen betere opvoeder kunnen kiezen? Dit was geen slimme keuze hoor.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Maar, maar.... Hij heeft wel een blijvende indruk achter gelaten? *zet grote ogen op en kijkt onschuldig* Die smeltende zelfbruiner zal ik nooit weer vergeten!

Ik ben ook aan het multitasken! Ik zit op ov, op sabi, op za en op MoM! Lezen doe ik nu maar niet... Zo wel ff m'n wekker aanzetten XD anders kom ik niet op tijd bij de kapper
marly
Typmachine
Typmachine

Dat stel ik nog even uit. Is toch nog niet nodig:P
Ik kan morgen een klein beetje uitslapen maar niet lang. Wilde daarom nu graag een hoofdstuk lezen maar het leest vervelend. Ze zitten te dicht bovenop de pagina vind ik.
Afbeelding
Mirry
Fijnschrijver
Fijnschrijver

Dan moet je maar niet proberen je boek op te snuiven :P Ik ga morgen Sabb haar kostuum verven, vind m'n moeder vast leuk! Ze heeft net de roze verf van de muur af XD
marly
Typmachine
Typmachine

Haha handig. Dan wordt die nu groen. Ik ga morgen gewoon lessen volgen en deze week maar eens een planning maken. Dat werkt misschien wel een stuk fijner.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”