Haha over een paar posts denk ik

zal er nog niet teveel over zeggen

bedankt in ieder geval allebei!
‘Niks,‘ zei ik en begon mijn andere kous aan te trekken. ‘Ik kan het zelf wel.’ Bobby keek me aan, ik voelde zijn blik op mijn huid, maar ik hield de mijne hardnekkig op de grond gericht. Ik trok mijn rok aan en maakte hem vast.
‘Ik kan mijn shirt niet vinden,’ zei ik. ‘Weet jij waar we het gelaten hadden?’ Bobby bleef naar me kijken, maar ik durfde mijn hoofd pas op te richten toen hij zijn blik afwendde.
‘In Joey’s kamer, maar hij heeft het over de deurknop gehangen. Zal ik het even halen?’ Ik schudde mijn hoofd en duwde mijn haar over mijn schouder. Ik wilde even weg, weg uit deze kamer, weg van Bob, die onbewust te dichtbij gekomen was.
‘Nee, laat maar. Ik ga wel.’ Ik liep langs hem heen de kamer uit, de gang op. Toen ik de deur achter me dichtdeed rilde ik, maar ik deed alsof ik niet wist waarom. Even deed ik mijn ogen dicht. Rustig, rustig aan. Ik leunde met mijn rug tegen de dichte deur, drukte mijn handen tegen mijn ogen en streek door mijn haar. Rustig, er is niets aan de hand. Bobby is gewoon Bobby en hij kan echt niet raden waar die blauwe plekken vandaan komen. Niets aan de hand, alles is goed. Het gaat wel over, ooit.
Ik haalde diep adem, zuchtte een keer en liep verder. Nog geen paar seconden later zwaaide de deur naar de trap open, zodat ik hem bijna in mijn gezicht kreeg. Het hoofd van JV kwam tevoorschijn en hij grijnsde toen hij mij zag.
‘Excuses,’ zei hij. ‘Zit je neus er nog aan? Ik moest jullie van Joey komen halen, het eten wordt koud.’ Ik knikte.
‘Weet ik. We komen eraan.’
‘Oké. Leuke zonnebril, trouwens. Gaat het een beetje? We hebben nog wel wat spul over van gisteren, dan voel je je wat minder brak.’
‘Lijkt me niet handig, ik moet zo naar school.’ JV maakte een gebaar van ‘ach wat’ en zei: ‘Ach, je voelt er nauwelijks wat van als je het een beetje binnen de perken houdt. Wat ben je eigenlijk aan het doen? Weet je dat je geen T-shirt aanhebt?’ Zijn ogen gleden omlaag en hij trok zijn wenkbrauwen op.
‘Sterker nog, weet je dat je een Snoopy-bh aanhebt?’ Ik keek hem aan vanachter de zonnebril. Hij praatte snel en het was vroeg en ik was geïrriteerd en volgde hem nauwelijks.
‘Wat…’ begon ik, maar toen realiseerde ik me wat hij zei en waar hij naar keek en ineens kreeg ik het warm. Snel sloeg ik mijn armen voor mijn borst over elkaar.
‘Hé, kap daarmee,’ snauwde ik en JV’s ogen gleden terug naar mijn gezicht.
‘Wat? Waarmee?’ vroeg hij. Ik zette een stap achteruit.
‘Met zo naar me kijken. Rot op, man.’ JV’s gezicht betrok een beetje.
‘Wow, slow down, cowboy,’ zei hij. ‘Wat doe ik verkeerd? Rustig maar hoor, gisteren was je ook niet zo preuts.’ Ik klemde mijn kiezen op elkaar en liep, nog steeds met mijn armen over elkaar, door naar Joey’s kamer. Mijn shirtje hing inderdaad aan de deurknop en ik rukte het er hardhandig vanaf. Met mijn rug naar JV toe begon ik het over mijn hoofd heen te trekken. Even bleef het stil, pas toen ik mijn haar fel tussen mijn rug en shirt vandaan zwiepte, zei hij weer wat.
‘Starla, kom op zeg, je bent toch niet boos, hè?’ Ik voelde dat hij naast me kwam staan, maar ik keek niet naar hem. Kon hij niet gewoon weggaan? Misschien dat hij me met rust zou laten als ik hem negeerde.
Ik reageerde niet en liep terug naar de logeerkamer zonder hem nog een blik waardig te keuren. JV liep echter gewoon achter me aan. Negeren werkte dus niet.
‘Hé, het was maar een grapje, hoor,’ hoorde ik hem zeggen. ‘Jezus, gisteren waren jullie een openbaar tweepersoonsorgie aan het houden op Joey’s bed en nu wordt je boos omdat ik je tegenkom als je in je bh loopt?’ Ik stond stil en draaide me naar hem om.
‘Gisteren was ik high, oké?’ snauwde ik. ‘Hou erover op en laat me met rust. We komen zo wel.’ JV bleef staan, ook toen ik verder liep en de logeerkamer weer binnen ging. Ik gooide de deur achter me dicht en denderde bijna vol over Bobby heen, die op zijn buik bij het bed lag en eronder graaide. Hij keek op en fronste zijn wenkbrauwen toen hij mijn gezicht zag.
‘Wat is er?’ vroeg hij. Ik maakte een gebaar van ‘laat maar’ en pakte mijn elastiek van het nachtkastje.
‘Niks. Wat ben je aan het doen?’ Bobby schoof wat verder onder het bed en strekte zijn arm uit.
‘Mijn schoen ligt daar, maar dat bed is te breed. Ik kom er van geen enkele kant bij.’ Ik zuchtte en legde een slordige knot in mijn haar.
‘Schiet op, ze lopen ons te stalken omdat het eten koud wordt.’
‘Dat is toch al koud. Hij had croissantjes en warme broodjes gehaald.’ Hij verdween even onder het bed en ik hoorde een soort van gekreun en gesteun. Toen tijgerde hij weer achteruit en kwam met een hoofd vol stof weer tevoorschijn. Ik glimlachte en hielp hem overeind.
‘Er zit stof in je haar,’ zei ik terwijl ik door zijn dreads veegde. Bobby woelde even door zijn haar en schudde wild met zijn hoofd.
‘Geeft niet,’ zei hij en hij begon zijn schoen aan te trekken. ‘We mogen na het eten van Joey douchen voor hij ons eruit schopt.’