Welke verhalen lees jij? En vind jij cool?

Even niet serieus en tijd voor ontspanning. Bespreek hier onder het genot van een drankje je verhalen met elkaar, of speel een leuk spelletje.
Plaats reactie
Ruka
Typmachine
Typmachine

Hej,

Ik was benieuwd welke verhalen jullie lezen op de forums. Lezen jullie bijv. ook bij de omste beurt tafel?
(doe ik namelijk nooit :P Natuurlijk wel als ik er zelf ook bij schrijf :p)
En wat voor verhalen vind je nou leuk om te lezen?
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik lees sowieso alles hier, maar de verhalen waarbij ik meteen kijk als er iets gepost is, zijn Zondvloed in Vlammen (JodieJJ), Langs de Melkweg (Carpe Diem), Seks, Drugs en een dosis drama (Jeetje). Dat zijn voor mij toch wel de recentste topverhalen ;)
Wat ik wel vind, is dat hoe verder je in een verhaal komt, hoe meer je er meestal ingezogen wordt. Dus misschien is het begin niet verslavend, maar als de verhaallijn goed is en er goed wordt geschreven, word ik uiteindelijk toch een verslaafde lezer :P
En jij, Ruka? En de rest?
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Ruka
Typmachine
Typmachine

Ik ben zelf vaker bezig met verhalen, als dat ik ze lees eigenlijk *shame* Maar natuurlijk lees ik RP's waar ik in meedoe.
Rp'en vind ik spannend, omdat je nooit weet wat er gaat gebeuren X3 Ik hoop altijd dat als ik terug ben, of kijk dat er dan iemand gepost heeft. Misschien heb ik zo'n korte concentratie boog dat ik me niet zo goed op een lang verhaal kan concentreren. Ik vind het bijv. ook al moeilijk als iemand een lang stuk heeft gepost.
Ik vind sowieso fantasy een geweldig genre!!! Je kan er alles in kwijt. Ik weet niet of iemand de film Paul al heeft gezien? Daar ben ik nu een verhaal op aan het schrijven, maar dan heel anders X3
Ik wil hier ook wel verhalen gaan volgen... Maar ik moet dus nog even kijken welke :D
Cinderella's glass shoe was the perfect size.... so why did it slip off as she ran?- It must have been to attract the attention of Prince Charming.. I don't see any other explanation

- Komatsu Nana/Hachi
Saskjezwaard
Computer
Computer

Bij lange stukken heb ik soms ook dat mijn concentratie afhaakt en dat ik mezelf moet dwingen om verder te lezen. Het ligt er trouwens ook heel erg aan wie het heeft geschreven. Sommigen schrijven een stuk luchtiger dan de anderen.
Fantasy is idd heeel erg leuk :D Zelf heb ik er drie verhalen staan, maar als je niet met een lang verhaal wilt beginnen, zal ik ze niet aanraden :P hoewel ze natuurlijk heeeeel erg leuk zijn xD
Als je naar het fantasyforum gaat, zul je zien dat er heel veel kleine verhalen staan waar mensen aan zijn begonnen, maar het nog niet afgemaakt hebben. Aan de meest recente posten zal wss nog verder worden geschreven, dus als je gewoon aan een van die kleinere verhalen begint, kun je kiezen of je het leuk genoeg vindt om het te blijven volgen ;) Ik denk dat vanaf Zilveren Nacht (mijn verhaal) de verhalen wat minder snel afgeschreven zullen worden, dus zou ik een verhaal erboven pakken, als je snapt wat ik bedoel ;)
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Ruka
Typmachine
Typmachine

Haha ik snap wat je bedoelt.
Wat ik wel grappig vind is dat er heel veel nieuwe leden bij komen. Dat is heel goed om te zien.
(Meeting houden X3)
Maar ik wacht hier nog met echt een verhaal posten. (Heb er inderdaad al twee begonnen, maar ik heb een verzoek ingediend of ze er weer af moeten.) Ik vind dat ik nog niet goed genoeg kan schrijven, ik heb wel al het idee dat het iets beter gaat. Maar ik moet nog gewoon leren.
Dus als je echt iets storend vind mag je altijd een PM sturen met dingen erin die anders kunnen. Een fout die ik bijv. altijd maak. :P

- Komatsu Nana/Hachi
JodieJJ
Ex-staflid
Ex-staflid

Ik kijk heel erg naar de schrijvers eerlijkgezegd wanneer ik verhalen ga lezen. Nieuwe schrijvers lees ik altijd, en dan kijk ik daaruit of ze me aanspreken.

Dus voor schrijvers":
CN, oorlogsverhaal vond ik goed. jammer genoeg is ie nu gestopt.. ik weet niet of hijverder gaat.
P_westdijk, schrijft geweldige one-shots ( misschien iets voor jouw ookal zijn ze meestalwel realistisch )
Saskia, is tot nutoe de enige die mij tvoor een vijf pagina lang verhaal erbij heeft kunnen houden ( dat zegt wel iets xD )
Yael, geweldige schrijfster, haar stijl is prachtig en helemaal eigen maar jemoet wel van dichtend schrijven houden
jeetje schrijft ooksuper alleen is haar genrel niet echt de mijne smaak, maar af en toe lees ik wel een stukje van haar verhaal ;0
Uhm.. en Imissyou, vind ik in liefdes verhalen super
Oh en x_sanne heeft een heel goed verhaal staan.. waarvan ik de naam even kwijt ben =/
Oh en nu vergeet ik bijna Carpe diem met langs de melkweg! ecgt geweldig wanneer jhe goed wilt lachen en niet te veel wilt hoeven denken... ookal =/

hmmmzo ishet nog best een wast lijst geworden en waarschijnlijk ben ik er nog een of twee vvergeten... maar ik herinner me alleen auteursen geen verhaal namen heel apart xD
Regenboog of regenboog, waarom ben je krom?
Anders heette je regenstreep en dat klinkt zo stom
Ruka
Typmachine
Typmachine

wow :p haha ik vind het wel cool dat het hier zo op verhalen is gebaseerd. Mijn forum werkte niet met verhalen X3 iedereen wou alleen maar RP'en :p Ook leuk, maar daarvoor had ik het ook niet opgericht :D
Dankjewel, ik zal even kijken of mij er ook eentje aan spreekt :D

- Komatsu Nana/Hachi
DOminator
Balpen
Balpen

Ik lees inderdaad ook altijd van nieuwe leden (ook al ben ik er nu zelf eentje :P).
Dit is natuurlijk niet mijn eerste verhalenforum, dus ik weet wel hoe het hier werkt enzo.

Vaak lees ik vooral de nieuwe verhalen die gepost zijn wanneer ik nieuw ben op een forum.
Het leest toch niet zo lekker vanaf een forum, waardoor grote lappen tekst mij beangstigen. Hoe langer een topic al actief is, hoe langer de verhalen natuurlijk al zijn.

Wanneer ik vanaf het begin af aan mee kan komen met een verhaal, heb ik er geen last van wanneer het lange posts zijn, maar verhalen die al 20 stukken hebben zijn voor mij toch echt erg moeilijk.

Mijn favoriete genre is duidelijk fantasie, het hoeft niet altijd met elfen en dwergen enz. te zijn. Maar gewoon een andere wereld. Andere verhalen lees ik op het forum ook wel, maar een boek zou ik er nooit voor kopen.

RP's lees ik alleen maar als ik er zelf aan mee doe. Anders trekken ze mij niet zo. Ook spellen als wolven van wakkerdam (ofzo) hebben mij interesse nooit zo gewekt.
Schrijf niet wat je wil schrijven, schrijf wat je hand schrijft en vergeet nooit je hart te volgen.
Plaats reactie

Terug naar “Het Schrijvers Café”