De een gaat het liefste op zijn/haar eigen kamer zitten om zo in alle rust te kunnen werken. De ander zet keiharde muziek op (die soms zelfs invloed kan hebben op het verhaal).
Schrijf je op papier of gooi je het liever meteen op de computer?
Ikzelf werk het prettigste als ik alleen thuis ben. Zodat mijn moeder tenminste niet om de zoveel minuten een verhaal tegen me begint of iets vraagt of wat dan ook. Wat ik ook altijd nodig heb is mijn muziek. Soms selecteer ik de muziek op mijn verhaal. Wanneer ik een droevig stukje schrijf gebruik ik droevige muziek (vrolijke muziek heb ik alleen niet... dus vandaar dat mijn verhalen nooit zo vrolijk zijn

Op papier schrijven is voor mij niet handig. Sowieso heb ik mijn motoriek tegen. Bij een verhaal wil je nog wel is dingen bijschrijven of doorstrepen. Bij een normaal mens kan dat geen kwaad, maar bij mij kan je er dan geen wijs meer uit worden en blijft er een beetje raar gekrabbel over.
Ik schrijf dus alles direct op mijn computer.
Het jammere is dat mijn moeder heel veel thuis is, waardoor het me soms dagen niet lukt ook maar een woord uit mijn toetsenbord te krijgen.