Waar ik ook rondzwerf

Stap naar binnen en beland in werelden waar alles kan. Het zal je fantasie prikkelen.
Plaats reactie
Ymko
Puntenslijper
Puntenslijper

Hallo lezers en lezeressen.

De laatste tijd ben ik weer actief verhalen aan het lezen op het forum. Het heeft mij geïnspireerd om ook zelf weer een poging te wagen. Hopelijk kan dit fantasyverhaal jullie bekoren.

Hieronder volgt het eerste gedeelte van mijn eerste hoofdstuk. Ik zal niet te veel in een keer plaatsen zodat het leuk blijft om te lezen. Ik denk dat ik er ongeveer een maal peer week aan toekom een nieuw stuk te plaatsen.

Bij voorbaat dank voor eventuele reacties en feedback!
Hoofdstuk 1 - Oudwoud

Geruisloos sloop Kimralin door het kreupelhout van het Oudwoud. Zijn langmes hield hij schuin voor zich uit zodat hij adequaat kon reageren op elk mogelijk gevaar dat op zijn pad zou komen. Zorgvuldig vermeed hij de dode takjes die her en der over de moslaag van het bos verspreid lagen, en zouden knappen als hij er op ging staan. De takjes waren afkomstig van de eiken die overal rondom hem waren. Hun dikke stammen en immense bladerdaken waren stilzwijgende bewijzen voor de hoge leeftijd van het woud. Samen met de donkerte van de nacht maakten ze het Kimralin onmogelijk om al te ver voor zich uit te kijken.
Toch vond hij vrij gemakkelijk zijn weg. Hij voelde zich thuis tussen de bomen, de struiken en de bosdieren, van wie hij wist dat ze er waren, hoewel hij ze niet zag. Een kwestie van ervaring, die hij ook aanwendde om zich zo stil mogelijk voort te bewegen. De sterren en de maan, die normaal nog voor enig licht zorgden door de gaten in het bladerdak, hielpen hem hier niet bij. Zij gingen vannacht schuil achter de wolken. Ideale omstandigheden voor Kimralin’s missie, bedacht hij tevreden.
Plotseling vond hij wat hij zocht. Zo’n vijf meter voor hem uit scheen een oranje gloed tussen twee eikenstammen door. Een manshoge wilgenstruik ontnam Kimralin het zicht op de bron van het schijnsel. Meteen bleef hij staan, keek om, en stak zijn in leren handschoen gehulde linkervuist omhoog. Dit was een teken voor zijn twee metgezellen om ook de pas in te houden. Daría en Jordi volgden zijn bevel onmiddellijk op.
De twee waren net zo gekleed als Kimralin. Hun voeten en benen werden tot de knie bedekt door leren laarzen, en hun handen in leren handschoenen. Een borstkuras van dezelfde stof bood hun bovenlichaam enige bescherming. Om hun schouders droegen ze een donkergrijze cape die hen deed laten opgaan in de schaduwen van het bos. Een kap en sjaal in dezelfde kleur bedekte hun hoofd en gezicht. Alleen hun ogen waren zichtbaar. Net als Kimralin bewogen zij zich voort met een langmes in hun zwaardhand. Verder waren ze bewapend met een boog en een gevulde pijlenkoker die zij over hun cape op de rug droegen.
In zijn eentje liep Kimralin nu door richting de wilgenstruik. Hij zocht dekking achter de stam van één van de eiken en bekeek het tafereel daarachter. Het was een kleine open plek die aan drie kanten omringd was door bomen. Aan de vierde kant grensde het aan de pas waar de Rijksweg doorheen liep. Aan de rand van de diepte lag een soldaat van de hertog van Prus, die de weg nauwlettend in de gaten hield. Aan zijn ingespannen gezicht zag Kimralin dat hij moeite had om de diepe duisternis te doorboren.
Het schijnsel wat Kimralin tussen de bomen had gezien was afkomstig van een vuur, ergens in het midden van de open plek. Er boven hing een zwarte ketel, waar ongetwijfeld soep of iets dergelijks in zat. Niet ver van het vuur stond een houten emmer met water. Dit was het hulpmiddel voor de soldaten om alarm te slaan, wist Kimralin. Als zij gevaar ontwaarden gebruikten ze het water om onmiddellijk het vuur te doven, waardoor hun kameraden verderop wisten dat er gevaar dreigde.
Enkele meters van het vuur stond een kleine tent waar zacht gesnurk uit klonk. Aan de hand van de vier voeten die uit de achterkant van het tentje staken concludeerde Kimralin dat er twee soldaten in moesten liggen te slapen. Een vierde en vijfde man stonden aan weerszijden van de open plek opgesteld en hielden de omringende vegetatie nauwlettend in de gaten. Hij vermeed het om de twee in de ogen te kijken omdat hij wist dat ze dan zouden voelen dat ze werden bekeken.
Kimralin draaide zich om naar zijn metgezellen en maakte weer enkele gebaren waarmee hij duidelijk maakte dat ze een omtrekkende beweging moesten maken, om zo achter de twee soldaten aan de rand van de open plek te komen. Daría en Jordi knikten kort en gingen op weg. Kimralin draaide zijn gezicht weer naar de open plek, en hoorde ze niet bewegen, ondanks zijn getrainde gehoor en dat hij wist dat ze er waren.
Toen beiden in positie waren gaf Kimralin het teken om aan te vallen door de roep van een uil te imiteren. Tegelijkertijd haalden twee in handschoenen vuisten vanuit het struikgewas hard uit richting de hoofden van de soldaten. Ze gingen zonder een kik neer, maar het geritsel van de struiken had de man aan de rand van de pas gealarmeerd. Kimralin had echter de afstand tussen hem en de soldaat al overbrugd en legde hem met een welgemikte klap op diens slaap het zwijgen op. Ondertussen waren Daría en Jordi al onderweg naar het tentje, waar de laatste twee soldaten nietsvermoedend in dromenland verkeerden. Het kostte hen niet veel moeite het tweetal te overmeesteren en evenals hun kameraden onschadelijk te maken. De hele aanval had nog geen minuut geduurd.
Kimralin knikte naar het bos waar ze net met zijn drieën als geesten uit te voorschijn waren gekomen, en meteen verdween Daría tussen de bomen. Terwijl Jordi en hij op haar terugkomst wachtten keek hij uit over de Rijksweg, die onder hem door het dal slingerde. Als hun missie zo goed bleef slagen als zojuist, zou het leger van de koning hier binnen onafzienbare tijd langs marcheren om de hertog van Prus aan te vallen.
Binnen ongeveer een kwartier was Daría terug. Ze droeg een juten zak over haar rug. Ze hadden het ding zojuist verderop, goed verstopt in een holle boomstronk, achtergelaten zodat het ding hen niet zou hinderen tijdens de doortocht. Zonder iets te zeggen haalde ze touwen te voorschijn waarmee de soldaten die ze zonet hadden overmeesterd knevelden. Later zouden ze hen wel weer oppikken om hen als krijgsgevangen af te voeren.
Requiem
Balpen
Balpen

Ymko schreef:Er boven hing een zwarte ketel, waar ongetwijfeld soep of iets dergelijks in zat.
'Er' en 'boven' kan aan elkaar.
Ymko schreef:Aan de hand van de vier voeten die uit de achterkant van het tentje staken concludeerde Kimralin dat er twee soldaten in moesten liggen te slapen.
Het einde van de zin klinkt een beetje raar. Ik zou er iets van 'dat er twee soldaten in lagen te slapen' van maken.
Ymko schreef:Ze hadden het ding zojuist verderop, goed verstopt in een holle boomstronk, achtergelaten zodat het ding hen niet zou hinderen tijdens de doortocht. Zonder iets te zeggen haalde ze touwen te voorschijn waarmee de soldaten die ze zonet hadden overmeesterd knevelden
In de eerste zin zeg je twee keer 'het ding', de tweede 'het ding' kan je wel vervangen door enkel 'het'.
In de tweede zin kun je 'te' en 'voorschijn' aan elkaar schrijven.

Ik snap niet dat iemand hier niet op gereageerd heeft, want het is wel een goed verhaal en je had meteen mijn aandacht. Wel even een puntje:
je schrijft het aan een stuk door. Nu ziet het eruit als een vrij grote brok tekst en je hebt niet echt een punt waar je even pauze kan nemen. Een enter af en toe is handig, hierbij moet je op je gevoel vertrouwen. Oefening baart kunst, dus na een tijdje gaat het prima.

Nou ja, ik wacht smachtend op meer. ;)
I got a jar of dirt, I got a jar of dirt, and guess what's inside it!
- Jack Sparrow
Saskjezwaard
Computer
Computer

Ik snap ook niet waarom er niemand heeft gereageerd, het is zeker een goed begin! Volgens mij heb ik het niet eens gelezen, terwijl ik meestal alle nieuwe berichten lees. Hmm, vreemd....
Maar je verhaal zit op het eerste oog heel goed in elkaar, een paar mooie beschrijving, een vlotte leesstijl. Ik vind trouwens dat over die vuren doven om andere wachten te waarschuwen goed verzonnen! Of heb je dat ergens vandaan gehaald? Maar het komt heel professioneel over zo ;)
Ik hoop dat je hier nog mee verder gaat, ook al is het al van april. Ik ben namelijk heel erg benieuwd hoe het verder gaat.
Veel succes met schrijven!
And by the way, everything in life is writable about if you have the outgoing guts to do it, and the imagination to improvise. The worst enemy to creativity is self-doubt ― Sylvia Plath
Amarious
Balpen
Balpen

Holy moly, dat ik dit over het hoofd heb kunnen zien :o
Zeer helder en goed begin, je bent goed met details beschrijven waardoor ik het helemaal voor me zie.

Keep it up :super
Love the life you live so you can live the life you love.
Xatham
Banned
Banned

Spannend verhaal! Ik houd van dit soort verhalen: twee mannen en een vrouw die als een soort verkenners door het bos trekken. Mocht je na ongeveer een maand toch nog besluiten om verder te schrijven, ben ik benieuwd hoe het verhaal verder gaat!
As the phoenix arises from his ashes...
Plaats reactie

Terug naar “De Poort naar een Andere Wereld”